ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 24 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

Mulla napa ja vapari vielä ok. Hopen sivuilla jo vierailin katsastamassa navan jos ja kun alkuperäinen poikii.

Siis uusi vapaaratas, teräksinen joten luulisi kestävän.
    Ymmärsin että Salsan napoja olisi, Hopea tulossa kai jollain aikataululla.

Toisessa kiekkosetissä nuo Hopet ja niihin on vasta yksi laakeri vaihdettu ajoa olisiko 5kk takana.

Specialized Fatboy

Yksi mikä kanssa kiinnostaisi on i9:n navat, niistä kuullut positiivista palautetta. Mulla alkaa olla mitta täynnä tämän menopelin jatkuvaa riukeamista ja varsinkin takuuasioiden jumalatonta kestoa. Mielellään parempaa osaa tilalle, tämän voisi myös Spessun jannut sisäistää.
    Edit: Tämä nyt romuttunut vapaaratas / takanapa oli pääsiäisen aikaan viimeksi tarkistuksessa ihan myyjäliikkeessä kun alkoi ääntämään. Avattu ja putsailtu, kuukauden päivät pääsin kunnes riukesi. Noin vuoden ajalta ( huhtikuu-14 -> toukokuu-15 ) fillari on seissyt odottamassa osia / toimenpiteitä yhteensä 3kk. Näin niinkuin pohjustukseksi pienelle ärtymykselle
    svheebo muokkasi tätä : 29.05.2015 at 16.16 Syy: typot

Joo mullaki seuraava filo tulee olemaan joku muu kuin Specialized

Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Edit: Tämä nyt romuttunut vapaaratas / takanapa oli pääsiäisen aikaan viimeksi tarkistuksessa ihan myyjäliikkeessä kun alkoi ääntämään. Avattu ja putsailtu, kuukauden päivät pääsin kunnes riukesi. Noin vuoden ajalta ( huhtikuu-14 -> toukokuu-15 ) fillari on seissyt odottamassa osia / toimenpiteitä yhteensä 3kk. Näin niinkuin pohjustukseksi pienellä ärtymykselle
    Voitko kuvailla ääntämistä hiukan? Osaan varautua..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
    Joo mullaki seuraava filo tulee olemaan joku muu kuin Specialized
    Mulla se piti alunpitäenkin olla ICT, eivät vaan myyneet demoa mulle silloin.
    Toki kyllä mä tykkään Spessun geosta ja istuvuudesta omaan hanskaan noin muutenkin.
    Vaihdetaan kunnon palikkaa paskojen tilalle sitä mukaa kun laukeaa, kyllä tästä vielä pyörän saa.

Jep, minulla on alkuperäistä osaa runko,takavaihteet,kammet,keula ja ohjainlaakeri.
    Toisissa kiekoissa nuo navat kaikki muu on vaihdettu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    Siis uusi vapaaratas, teräksinen joten luulisi kestävän.
    Saisiko tarkennusta; paljon kustansi ja onko siis Spessun oma vai joku muu käypäinen?
    Mahtaneeko noita olla saatavilla ihan hyllystä?

Voisi varalle hankkia valmiiksi, Tahkokin tulossa..

Brilleaux: Alkuun kuulosti siltä kuin olisi renkaan nappulat ottaneen haarukkaan kiinni tms. Tuubista löytyy montakin videota vaikkapa hakusanoilla spezialiced fatboy freehub, rearhub jne. Alla oman pyöräni ääni ennen purkamista.

Pidän kyllä pyörästä, hiton hyvä peli silloin kun pysyy kasassa. Edellinen kapokumimaasturi kesti ihan samat ajelut liki kaksi vuotta ilman hajoamisia, kuluvia osia kuten ketjut, jarrupalat, takapakka tuli vaihdettua. Keskiölaakeri / vapaaratas ongelmat ja totaaliset takakiekon riukeamiset loistivat poissaolollaan. Josko nyt saisi paremman navan taakse, toivottavasti alkaa kestämään. En tiedä onko mennyt insinööreillä laskelmat fattien napoihin kohdistuviin voimiin pieleen tms, jokuhan tuolla aina periksi antaa. Ja kuitenkin olen vain ihan tavallinen fillaroija, en huippukuntoinen kisakone.

Juu mä noita videoita jo katselin. Tietääpä seurata, oma ei kyllä vielä äännä vielä mitään ylimääräistä.
    En ole kyllä koko vapaarattaaseen koskenut ollenkaan, en availlut enkä rasvaillut.

Mä kun noudatan sitä "if it's not broken, don't fix it"-periaatetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Saisiko tarkennusta; paljon kustansi ja onko siis Spessun oma vai joku muu käypäinen?
    Mahtaneeko noita olla saatavilla ihan hyllystä?

Voisi varalle hankkia valmiiksi, Tahkokin tulossa..
    Ymmärsin että saman valmistajan mutta eri merkillä, kyllä se nimikin tuli olisiko ollut joytech tai jotain sinnepäin.
    Hinnasta en voi sanoa kun siinä tehtiin ja ostettiin muutakin.

Kannattaa sitä vapaaratasta seurata aktiivisesti ,mulla meni yhdessä lenkissä koko "navanpuoleinen" vapaarattaan laakeri ihan atomeiksi.
    Laakerien kuulatkin oli puoliksi kuluneet.
    colli muokkasi tätä : 29.05.2015 at 11.06 Syy: lissäätietoa

Joytech on tietääkseni tehnyt alkuperäisenä olevan vapaarattaan. Tai näin ainakin vastattiin kun viime kesänä kyselin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Noin vuoden ajalta ( huhtikuu-14 -> toukokuu-15 ) fillari on seissyt odottamassa osia / toimenpiteitä yhteensä 3kk. Näin niinkuin pohjustukseksi pienellä ärtymykselle
    Tämä on sinänsä aika koomista ottaen huomioon kuinka nämä esim iso S kauppaavat kiroavat postimyytipyörien myyntiä. Luulis että kivijalka vehkeisiin pitäs tulla uutta palikkaa vauhdilla, mutta se tuntuu olevan, niin oli sitten mistä tahansa ostettu vehe ja merkki mikätahansa se leivotaan orkkis paskalla, niin kauan kasaan, kuin asiakas jaksaa valitta. Minä kyllä siinä vaiheessa, jos kivijalkavehe odottaa osia pidempään alkaisin vahvasti penäämään väliaikais kulkinetta. Ottaa pattiin puolestasi. Ps. 3X sunrinle, 2X oneone 1X Hope 1X Salsa vapaarattaan paskaksi ajanut.
    I9 on mainetta niittänyt ja DT kiekkosysteemin vapaaratasta olis kiva testaa, mutta ei käy tuo tuleva 190 läpiakseli miulle. Salsa on kuulemma hyvä pikkasen vielä epäilen, kun kynsi katkes 6kk ja vapaarattaan pääty korkki aukeilee(olen vissiin taas ainoa mailmassa). Hopen teräs runkoinen laakereita lukuun ottamatta tuntuu kestävä hienosti. Alumiinisen ajoin solmuun kielien kiinnityskohdista.
    Täytys vähintään olla kahdet kiekot tai mielummin 2 pyörää.
    Antza44 muokkasi tätä : 29.05.2015 at 15.16
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Svheeboa ymmärrän, et harmittaa ja onhan sulle kertynyt varikkotiimaa liian paljon. Eilen alkoi oikeasti v**uttamaan, kun jengi kommentoi tuolla läskirengastopikissa, et Fatboy ei kestä ja paljon ongelmia. Omani on toiminut kuin unelma ja ei ole murheita. Ei yhden yhtäkään. Trekki-kuskit on kuin Toyotan omistajia. Oman auton vikoja ei kerrota kenellekään.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Öö tuota en kyllä löytänyt kuin yhden kommentin jossa nimimerkki "pipo" totesi että paljon on vikoja raportoitu foorumille, onko pipo Trekki kuski niin en tiedä. Mulla on Trekki jossa vikoja nolla mutta en silti mollannut Fatboyta..

mutanaama Guest
    Ongelmia on ollu Muklukissa, josta keuloja on vaihdettu, Borealiksessa runko repeilee, Surlyssä joku putki halkeili... Mutta näissä ongelmia oli vain joissain yksilöissä.
    Mutta onhan tuo spessun takanapa susi..

Tarkoitus ei tietystikään ole pahoittaa kenenkään Spessu kuskin mieltä. Kerroin vaan mitä olen lukenut Fatboy käyttäjien omia kokemuksia ja niiden perusteella ongelmia on ollut ilmeisen paljon. Itselläni ei kyseisestä pyörästä ole mitään kokemusta eikä siis mielipidettä.

Mielestäni se on pelkästään hyvä että ongelmista kerrotaan. Jokainen voi sitten päättää itse vaikuttaako se mahdolliseen ostopäätökseen vai ei. Koskee tietysti kaikkia merkkejä. Myös Trekkiäni.

Spessu vaihtoi napojaan vuosi sitten ennen myyntiä. Onko nämä nyt porsivat navat niitä vaihdettuja vai vanhempia?

Itse olen tyytyväinen Spessuun. Mainio ja hauska ajettava, sopii mun hanskaan.
    Paskoja osia on laitettu pyörään kiinni, totta. Enemmänkin kummaksun valmistan/myyjien takuutoimintaa(Suomessa??).
    Kivijalkaliikkeen kannataisi nykypäivänä panostaa palveluun..
    Ulkomailla lie käsitykseni mukaan vaihdettu takuuseen ihan jopa Fatsno-napoja tilalle.

En kyllä odotakaan saavani karvan alle 2keur pyörää, joka kestäisi kuin tankki.
    Osia menee, kuuluu asiaan.

Vaihdetaan paskat palikat sitä myötä parempiin.

Kohta fiilistelemään. Spessulla.

Specialized Fatboy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Öö tuota en kyllä löytänyt kuin yhden kommentin jossa nimimerkki "pipo" totesi että paljon on vikoja raportoitu foorumille, onko pipo Trekki kuski niin en tiedä. Mulla on Trekki jossa vikoja nolla mutta en silti mollannut Fatboyta..
    Trekin ja Toyotan vertaaminen oli vaan heitto vailla totuuspohjaa. Ihan yhtä hyvin voisin ajaa Trekilläkin.

Takanapa Fatboyssa on paska, mutta niin ne Hopen Fatsnot ja Salsan navat hajoaa yhtälailla. Eipä täällä foorumilla taida olla kuin yksi Fatboy, jota on leivottu vähän useammin. Villi arvaus on, et Svheebon Fatboyn rungossa on jotain vikaa.

Specialized Fatboy

Tuplapostaus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    Villi arvaus on, et Svheebon Fatboyn rungossa on jotain vikaa.

TAI, pyörällä ajetaan. Eikä hissutella. Voi olla mahdollista sekin?

Viime syksystä olen ajanut talven läpi ilman mitään ongelmia. Fatboy on kyllä saanut sikaa ja ihan kunnolla. Hypin paljon ja keulin jatkuvasti. Umpihankien tunkkaamiset, loskassa läiskyttämiset yms. Ei ainakaan vielä porsinut ja kylmimmät kelit oli siinä -20 astetta :-) Huolestuttavaa tietysti lukea näitä porsimisia, mutta ajotyyliä en muuta. Täysiä vaan ja sikaa läskille!

Jep, brilleaux on oikeassa, ajan paljon. Ja joku muu voi ajaa vielä enemmän. Juuri aulangolta palasin ( lainakapokumilla ), tämäkin mäkikeikka olisi menty Fatboylla mutta ei...Noh, kiekkokeissi etenee, ehkäpä Tahkolle pääsen omalla pyörälläni jo. Hope so.

Kai toi vapari on kuitenkin avattava ennen Tahkoa...vaikka periaatteita vastaan sotiikin. :P
    Paneehan se nimittäin kyrpimään jos se siellä losahtaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kai toi vapari on kuitenkin avattava ennen Tahkoa...vaikka periaatteita vastaan sotiikin. :P
    Paneehan se nimittäin kyrpimään jos se siellä losahtaa.
    Ota pari kuvaa ;-)

No niin. Taitaa mennä Hope tilaukseen.
    Eniten ihmetyttää miten vaparin runkoon, kynsien viereen on tullu jälkiä.
    Kynnet sentään täysin kunnossa. Pikkujälkiä myös navan puolella hammastuksessa.
    Samoin pieni kuluma akselissa.

Mitäpä sanoo raati?

EDIT: mistäpä nopeimmalla aikataululla uusi laadukas napa? Ehdotuksia muistakin kuin Hopesta saa antaa.
    Ja linkkejä.

Kiitos.
    brilleaux muokkasi tätä : 31.05.2015 at 09.46

Tällaisia jälkiä vapaarattaaseen tulee kun se pääsee ”elämään”. Yleisin syy – akseli halki. Oletko varma, että akselissa on vain jälkiä, ei halkeamia? Tosin voihan se olla täysin ”normaaliakin” 190mm navalla, eli akseli taipuu sen verran ehjänäkin.

^^ DT Swiss 350 Big Ride?
    http://www.bike24.com/p2119545.html

No niin, tuosta se lähtee. Minulle on nyt tulossa Hopen napa. Industry ninen napa on varmaan parempi mutta katsotaan nyt tuo Hope ensin kun Spessu sellaisen minulle kustantaa. Hikiän ajomiehen kanssa pähkäiltiin sitä i9:n napaa, Hänellä oli omassa fatissaan moinen. Laadukkaan oloinen kampe. Pitäisi vaan selvittää löytyykö myös Fatboyn pikalinkkusydeemiin sopiva. http://www.industrynine.net/hubs/4/Classic+Fatbike+Hubs

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    ^^ DT Swiss 350 Big Ride?
    http://www.bike24.com/p2119545.html
    Ei saa kaiketi kuin centerlockina. Muuten kyllä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •