GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 93 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 83 91 92 93 94 95 103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.761 - 2.790 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

  1. #2761
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    86
    Mites kun on sieraimet niin tukossa että ei pysty ohituksia tekemään rennosti nenän kautta hengittäen kuten asiaan kuuluu? Tappio, oletan?

  2. #2762
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Luterilaisen angstin mukaan kysymyksestä suora tappio, mutta todellisuudessa vasta, kun ohittaja lipuu, hurahtaa tms. ajaa ohi ja loittonee horisonttiin. Osta nenäsumutetta.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  3. #2763
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-uge Katso viesti
    Mites kun on sieraimet niin tukossa että ei pysty ohituksia tekemään rennosti nenän kautta hengittäen kuten asiaan kuuluu? Tappio, oletan?
    Ohituksen jälkeen tyhjennetään sieraimet, jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  4. #2764
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-uge Katso viesti
    Mites kun on sieraimet niin tukossa että ei pysty ohituksia tekemään rennosti nenän kautta hengittäen kuten asiaan kuuluu? Tappio, oletan?
    Työmatkatemmon sääntö ei ota kantaa tyylikysymyksiin. Voit polkea rauhassa.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  5. #2765
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Työmatkatemmon sääntö ei ota kantaa tyylikysymyksiin. Voit polkea rauhassa.
    Tyyliin ei, mutta meta-tasolla ottaa. "Jos tarvitsee kysyä, niin hävisit."

    Pelkästään tämän takia ne kaikki /kaksi/ sääntöä kannattaa iskostaa mieleen.

  6. #2766
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    668
    Joten ei kannata kysellä, tappio tulee kumminkin. Kannattaa vain valmistautua seuraavaan tappioon.

  7. #2767
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Veivaaja Katso viesti
    ...Kannattaa vain valmistautua seuraavaan tappioon.
    Näin tekee häviäjät, muut sen välttämiseen.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  8. #2768
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    46
    Ajelin maanantaina kotimatkalla kelviä kaikessa rauhassa (n. 25 km/h) kunnes huomasin sivusilmällä kanssatempoilijan saavuttavan minua tien toisella puolen, jalkakäytävällä mummojen, koirien ja lastenvaunujen ohi pujotellen. Lisäsin tietenkin vauhtia sen verran ettei hybrinisti päässyt ohi, mutta mieleeni juolahti kysymys. Onko eri väylillä (autotie, pyörätie, kävelytie) omat sarjat vai osallistuu kaikki yhteen ja samaan tempoon?

  9. #2769
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    ^ Mikä on autotie?

  10. #2770
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    ^ Mikä on autotie?
    Autotie tietenkin.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  11. #2771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tipsu Katso viesti
    Mitenkäs sukupuolisarjat? Olen ollut huomaavinani aamun tiukassa kirikilpailussa, että monesti miespuolisilla on äärimmäisen kova tarve kirittää vauhdikkaasti naispuolisten ohi, ja jos ei siellä edellä sitten pysykään (esim. ylämäessä) on viimeistään seuraavassa alamäessä taas poljettava kadenssilla miljoona, ettei vaan jää kakkoseksi. Eikös tässäkin lajissa pitäisi kuitenkin olla miesten ja naisten sarjat ihan erikseen?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Kyseessä on lähinnä soidinmenoihin verrattavissa oleva tapahtuma jossa omaa alfastatusta pyritään tuomaan esille. Hiki virtaa ja testosteronia erittyy valtaisat määrät tällaisen egobuustin seurauksena.
    Ohitettu nainen voi huokaillen ihailla ohi mennyttä adonista hänen edetessä horosonttiin. Siinä on samalla symboliikkaa: mahtavimmat urokset ovat useimmiten vaikeita saavuttaa.
    Anteeksi kun kaivelin vanhoja vuodelta 2011, mutta minun mielestäni ohitettava nainen, erityisesti pyöräilyhousuissa ja mieluiten maantiepyörällä/CC:llä, on ainoa legitiimi syy olla tekemättä nopeaa ohitusta ja jopa hidastaa ja antaa silmiensä levätä hetken.

  12. #2772
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Sillä taas ei ole mitään tekemistä työmatkatemmon kanssa. Jos jää siihen kuolaamaan ja joku menee ohi; no, on vain yksi sääntö.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  13. #2773
    Siinä mitataan tosikilpailijan vietti. Kuolaaminen ei ole tekosyy tulla ohitetuksi, mutta legitiimi syy olla ohittamatta liian nopeasti.

  14. #2774
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Olin eilen lenkillä ja koukkasin rouvan työpaikan kautta poimimassa hänet mukaan, joten paluumatkakin laskettaneen työmatkatempoon. Havaintoja

    1) kisaajia on selkeästi enemmän
    2) kisa on selkeästi kovempaa
    3) yhtä pahalla näyttää edelleen tuntuvan, että nainen ohittaa

    Kävin aluksi ajelemassa pari kymppiä metsäteitä lämmittelynä ja sitten kahvipaussin jälkeen rouvan työpaikalle, jotakuinkin samanmoinen siivu eli varsinainen kisa. Täpärillä saikin tuupata ihan reippaasti, etteivät verenhimoiset tuulipuvut alkaneet hyppiä silmille. Yritystä oli, mutta kilpi säilyi tahrattomana. Kotimatkan palauttelin sitten rouvan peesissä ja siinä jouduttiin toki ohitetuksi kun aerotankomiehet eivät antaneet armoa, mutta voi helvettiläinen mitä ilmeitä taas näki kun kuitattiin muutamia puuskuttajia. Yksikin aikamies pillahti ihan taatusti itkuun kun uudenkarhealla Meridallaan (ja naaman väristä päätellen yli 200 pulssilla) jäi ylämäessä naiselle ja maasturimiehelle. Vannoutunut työmatkatempoilija olisi tietysti jättänyt naisen ajelemaan yksin ja edes yrittänyt laittaa aika-ajomiehille kampoihin, mutta itse olin niin nössö, että tyydyin tappioon vähin äänin.

  15. #2775
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Ei sunsta ole oikeaksi työmatkatempojaksi. Aloita siitä, että laitat tunteet narikkaan...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  16. #2776
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Oikeassa olet. Täytyy varmaan sovitella hametta päälle kun luovutustappion myötä kiveksetkin varmaan kuihtuvat pois...

  17. #2777
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    166
    Tuli kunnollinen kurinpalautus aamulla kun ohi sujahti musta Cervelo Huopalahden aseman tienoilla. Oli jo alkanut hiukan ylpistyä kun ohittelee normityömatkalaisia, tätä vastaan ei ollut mitään jakoa.

    Aikamoinen työmatkapyörä

  18. #2778
    Onko kukaan muu huomannu että perustempoilijat perusmarkettifiloillaan vetelee ohi aina jyrkimmissä ylämäissä? Itse menen nimenomaan tosi hiljaa sen yhden jyrkän ylämäen työmatkalla, koska siitä tulevaa hikeä ei saa jäähdytettyä töihin tullessa jos sen menee kovin kovasti, kun on enää puoltoista kilsaa jäljellä.

    Tosi monesti käy niin että ihan jokainen mummokin kiskoo mun ohi, mutta sitten sillä puoltentoista kilsan suoralla tottakai itsellä on se 30kmh lasissa, kun hujautan ohi. Eli niiden strategia on ylämäet TÄYSIÄ ja tasaset säästöliekillä. Eihän toi ole kestävää polkemista, vai?

    Häviöhän tässä on jo tapahtunut, en minä sitä, mutta mietin vaan että eikö muita haittaa hiestä märkänä puuskuttaminen yhtään? On musta ny kivempaa saapua töihin ja mennä hallin puolelle suht kuivalla päällä. Ois kiva kysyä niijen työkavereilta et haiseeko ne töissä ollessaan paljonkin.

  19. #2779
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Vahva myski on voittajan "eau de toilette" ja voittaja ei haise, voittaja tuoksuu.

  20. #2780
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Häviöhän tässä on jo tapahtunut, en minä sitä, mutta mietin vaan että eikö muita haittaa hiestä märkänä puuskuttaminen yhtään? On musta ny kivempaa saapua töihin ja mennä hallin puolelle suht kuivalla päällä. Ois kiva kysyä niijen työkavereilta et haiseeko ne töissä ollessaan paljonkin.
    Suihku on siksi olemassa, että siellä voi käydä pesemässä hiet pois.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  21. #2781
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Vaikka nyt offarin puolelle lipeääkin, nämä ylämäkirutistajat vaan vetää trendikästä HIT-treeniä. Ei poista häviötä loittonevan takarenkaan katsojalta.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  22. #2782
    Onhan meilläkin suihkut, mutta mielummin menen ylämäet hiljempaa ja jätän suihkun väliin. Kyllähän sitä tietenkin aina vähintään pikkasen hiessä on, mutta se imeytyy hyvin työvaatteisiin <3

  23. #2783
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Länsikontu
    Viestit
    610
    Oikea työmatkatemmon kingi ei tavisten seurassa edes hikoile? Jos ajaisin työmatkatempoja niin ajaisin kyllä kaikki osuudet täysillä. Muutenhan voi joku mennä ohi. Oikeasti ajan kaikki työmatkani ala-pk:lla eli ei-hikoillen, koska se on harjoituksellisesti paras vaihtoehto.

  24. #2784
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Sähköllä mennään työmatkatempoa. Ei tarvitse hikoilla.

  25. #2785
    Olen kanssa huomannut että perusfillaristit pinkoo ylämäkeen siihen malliin että tavoitteena on pitää tasanopeus tasavoiman sijaan. Eihän siinä mitään vikaa ole, jos polkee jotain 3km matkaa, mutta 21km matkalla tuo taktiikka alkaisi loppumatkasta uuvuttaa. Aina joskus joku tuollaisessa paikassa vetää käppyräsarvisella ohitse, ja kohta olen peesissä kun tulee alamäki tai suora.

    Tänään tuli vedettyä ihan tempolla. Piti kokeilla että vieläkö sykkeet saa kohoamaan, kun viime aikoina on vähän ollut vaisua sen kanssa. Yhdessä kohtaa vaikutti ihan kun vieressä ollut olisi yrittänyt lähteä kisaan mukaan, mutta meikäläine tempaisi pystyyn ja polkasi pari kertaa ja vetäsin usean fillarin letkasta ohitse kerralla. Tuulikin oli yllättävän mukava tänään, vaikka saumaa olisi ollut todella ikävään vastatuuleen, nin vain pienehkö osa kotimatkasta kärsi vastatuulesta.

  26. #2786
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Suihku on siksi olemassa, että siellä voi käydä pesemässä hiet pois.
    Ja vessa sitä varten, että siellä voi itkeä tappion tuskaa eikä sitten selitellä täällä. MTFU.

  27. #2787
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Vaikka nyt offarin puolelle lipeääkin, nämä ylämäkirutistajat vaan vetää trendikästä HIT-treeniä. Ei poista häviötä loittonevan takarenkaan katsojalta.
    Sitähän se ja vähempivaihteisille varmaan oikea tapa. Nopeuden nostaminen tasaisella lisäisi pystyasentoisten polkijoiden ilmanvastusta merkittävästi. Ylämäessä kysymys on vaan tehosta eikä muut tekijät vaikuta paljon.

  28. #2788
    Tappio aamuliikenteessä! Kova vastatuuli Oulunsalon suoralla ja varjo hiipi silmäkulmaan. Ajattelin, että kuka hullu muka yrittää ohi ;-) Kiristetään nyt hiukan, onkohan juuri oikeasti haluamassa ohi? No olihan se alan mies ku meikän sähkiksestä yrittää ohi ja menikin vielä! Mä ajoin noin 27-30 vastatuuleen ja hurjapää ajoi fixillä vai mikä lie yks vaihteinen kevennetty "formula". No oli vielä yks kikka takataskussa...TURBO -moodi. Pistin kontrollerista isompaa päälle ja ohi. Ajelin jonkin aikaa ja hiljensin takaisin "tour" moodiin. Mietiskelin, vieläköhän jä fiximiehelle menohaluja. Kyllä jäi, sieltähän se taas himputti ohi! Loppumatka piti sitten jutella. Hieno pyörä kuskilla ja tarkaan mietitty yksityiskohdat siihen. Oli myös hyväkuntoinen kuski. Terveisiä sinne Oulunsaloon menevälle hurjalle polkijalle! Tuskin on meikästä haastajaksi ku vaihdan sähkiksen krossariin ja eksyn samalle baanalle :-)

  29. #2789
    Mä vetäisin eilen ensimmäiset temmot. Mennessä Tuusulasta Vallilaan ei yllättävää kyllä löytynyt varteenotettavaa vastusta lukuunottamatta yhtä vihreätakkisya CC:llään. Mokoma livahti valoista ja minä jäin punaisiin. Muutamaa kilometriä myöhemmin sain saman vihreän takin näköpiiriin, mutta siinä reitit erkani. Amerin risteyksessä vihreitä odottaessa koitin tuimalla katseella haastaa toisen CC-hemmon mäkelänkadun suoralle, muttei osoittanut kiinnostusta.

    Kotimatkalla sama meno jatkui. Ogelin aseman kohdalla ohitin yhden CC:n ja hiivin stereotyyppisen tempoilijan beesiin, mutta reitit erkanivat. Kehä III:n jälkeen alkoi hiipiä outo voittamattomuuden tunne, kunnes aivan puskista juuri ennen Ruskeasannan Shelliä kaksi säärikarvaista suhahtivat puolen minuutin välein ohi ylämäkeen...

    Puolustukseksi todettakoon, että mulla oli selässä 10kg painoinen tietokonereppu ja ajo oli melko takapainoista. Tangolta polkeminen ei ollut vaihtoehto.

    Noh, hävitty mikä hävitty.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #2790
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Aloittelijoiden mokia. Kokeneemmat tietää, että Shellin mäkeen vedetään aina 110 lasissa. Se on tappiopaikkojen klassikko. Samoin kuin Tuomarinkylän tuulitunneli. Pitää osata jakaa voimat oikein, että ehtii palautua tuossa välissä tappioitta.

    Ja kaikilla meillä on taakkamme. Toisilla ne ei välttämättä ole selässä. Että siihen ei kannata vedota.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •