GiantElectrobikeGarmin
Sivu 156 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56 106 146 154 155 156 157 158 166 206 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.651 - 4.680 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #4651
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ensinnäkin, erinomainen värivalinta!

    Mulle tuli joskus jostain käsitys, että RAL6018 olis hyvä lähtökohta. Päätäni en laita pantiksi.
    Kiitos, täytyy hakea vähän paikkamaalia. Minä vahingossa vaimon yllyttämänä käytetyn rungon ja sitä pitää vähän ehostaa ennen käyttöönottoa

  2. #4652
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Varmistin vielä pikagooglailulla, että muistin oikein. 6018 on lähin mahdollinen.
    Kermittihän on sit oikeasti metallihohtoinen, että jotain flakeja sinne tarttis saada lisää. Mutta jos paikattavat kohdat on pieniä niin perusvärikin varmaan toimii huomaamatta.


  3. #4653
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Paikallisessa autovaraosaliikkeessä on kamera jolla väri kuvataan ja sekoitetaan mutta tarvii olla vähän asiantuntemustakin että flaket on myös samanlaisia. Spraypullosta helppo sujauttaa mutta homma saattaa paisua kun vertaa vanhaa ja uutta...

  4. #4654
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Tubeless alottajan opas
    En tiedä mitään aiheesta ja netistä varmaan löytyy ohjeita mutta olisko forumilaisilla linkkiä hyvään ohjeeseen.
    Tarkoitus vaihtaa maasturin takarengas Continentalin Race King RaceSport Tubeless- renkaaseen.
    Mikähän on renkaan maximikorkeus eli halkaisija?

  5. #4655
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Tubeless alottajan opas
    En tiedä mitään aiheesta ja netistä varmaan löytyy ohjeita mutta olisko forumilaisilla linkkiä hyvään ohjeeseen.
    Tarkoitus vaihtaa maasturin takarengas Continentalin Race King RaceSport Tubeless- renkaaseen.
    Mikähän on renkaan maximikorkeus eli halkaisija?
    täältä vinkkejä:
    http://www.notubes.com/help/index.aspx

    teipin asennus
    http://www.notubes.com/help/videopop...853&height=480

    renkaan asennus
    http://www.notubes.com/help/videopop...853&height=480

  6. #4656
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Selkeetä, a-o. Kiitos.

  7. #4657
    Ensimmäisen maastopyörän hankinta alkaa hyvin vahvasti kallistumaan tähän:
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod120718

    Mitä minun vähintään kannattaa pyörän mukaan tilata? Kunnollinen pumppu ja iskaripumppu nyt ainakin. Ajolasit ja kypärä löytyy omasta takaa. Työkaluihin pääsen käsiksi, mutta en juurikaan omista eli olisi mukava vähintäänkin saada pyörä kasattua ja säädettyä omin avuin. Halvallakin olisi kiva selvitä, koska budjetti on varsin rajallinen.

  8. #4658
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Mistä saa ostettua spacereita kampien asennukseen? Vaikka jokin setti missä eri paksuuksia. Sisämitta 30mm, ulkomitta vaikkapa 39mm. Kokeillut kuukletella niin koti / ulkomailta vaan ei osu silmään...

  9. #4659
    Mikä liike mahtaisi myydä tämän näköisiä tukia http://media1.roseversand.de/product...8/587005_1.jpg Espoo-Lohja akselilla?

  10. #4660
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    PRO:lla on vastaava standi joten miltä tahansa shimanon jälleenmyyjältä pitäisi löytyä ainakin tilaamalla mikäli ei ole "hyllytavarana"..
    The end of the road is just the beginning...

  11. #4661
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Mä olen nähnyt noita vaikka sun missä liikkeissä pk-seudulla. Ei harvinaisuus.


  12. #4662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä olen nähnyt noita vaikka sun missä liikkeissä pk-seudulla. Ei harvinaisuus.
    Niin just, tää on _se_ kauppa.

  13. #4663
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Miehikkälä
    Viestit
    402
    Tarvii vissiin uuden satulatolpan? Vaimo on virittelemässä laidunta tuleville kesälampaille. Oli vetänyt paimenlangan(valkeaa muovista jossa sisällä metallisäikeet) pihan poikki ja minä tänään meinasin lenkille lähteä. Maantiepyörä auton katolla enkä yhtään hahmottanut uutta estettä pihamaalla ja onnistuin katkaisemaan tuon langan. Mahdoton rysähdys ja jo pelkäsin pyörän tipahtaneen katolta mutta ei. Lanka oli sellaisella korkeudella että osui hiilikuituiseen satulaputkeen juuri satulan alapuolella. Tarvii varmaan kohtuu kovan voiman ennenkuin tuo johdin menee poikki ja kaikki tuo veto kohdistui satulaputkeen taivuttaen sitä suoraan taakse päin. Putki ei sinänsä rytäkässä katkennut, mutta uskaltaako tuolla enää kuitenkaan ajaa vai kannattaako suosiolla hankkia uusi? Tuo on kuitenkin kohtuullisen rasituksen alainen normaalistikin kun kuskilla massaa ajotamineissa se noin 100 kg. Ei olisi haluja istua satulassa kun päättää pettää. Ja kyllä, hiukan ottaa päähän...
    mjjk muokkasi tätä : 27.05.2015 at 18.07

  14. #4664
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mahtaa teille olla tulossa aika kokoliaita lampaita? Nää meijän kun niitä oli niin aidat ei ihan noin korkeita olleet.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #4665
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Miehikkälä
    Viestit
    402
    Onneksi ei ihan noin isoja😀 Siirtojohto talon nurkalla olevalta paimenelta aitaukseen oli tuo johon pyörä tapasi juuri ja juuri...

  16. #4666
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Nopeusmittari kadenssimittariksi. Onko kukaan?
    Juolahti mieleen kun
    minulla sattuu olemaan ylimääräinen nopeusmittari mutta ei kadenssimittaria.
    Matkaksi eli renkaan piiriksi 1000/60 jos milleinä.
    Magneetti polkimen akseliin ja anturi viistoputkeen.
    Nopeus=kadenssi.


    P.S. Meni pahasti pieleen tän kysymyksen ajatus ja jouduin editoimaan monta kertaa.
    oem muokkasi tätä : 28.05.2015 at 16.51 Syy: Korjaus

  17. #4667
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    kuopio
    Viestit
    98
    ^ Suosittelen harkitsemaan sitä editointia vielä kertaalleen.
    Deletointikaan ei ole täysin pois suljettu vaihtoehto.

  18. #4668
    ^^ Jos vaan mittarissa riittää asetuksissa säätövaraa, niin pitäisihän tuon toimia. Helpointa varmaan kokeilla ensin irtanaan vetelemällä magneettia anturin ohi.

  19. #4669
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    kuopio
    Viestit
    98
    Laita nyt vielä varmuuden vuoksi vasemmalle ja oikealle kammelle omat mittarit niin näät, että puorivätkö ne samaan tahtiin.
    Kyllä näköjään kaikkiin asioihin pitää keksiä joku oma viritys ☺

  20. #4670
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Tää on harrastamista. Kadenssia on vaikea arvioida, tosin sen pystyy laskemaan tietyille nopeuksille eri vaihteilla mut kokeilen tuon joku päivä.
    oem muokkasi tätä : 28.05.2015 at 22.11

  21. #4671
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Miehikkälä
    Viestit
    402
    Tuossa jotain tietoa tuon nopeusmittarin käytöstä kadenssimittarina. Tosin kolmannella kotimaisella...

    Edit linkki unohtui http://www.63xc.com/martink/cadence.htm

  22. #4672
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    223
    Onko porukalla kokemuksia 15mm keulan ja 20mm Hopen navan käytöstä? Onnistuuko enskakäytössä adapterilla niin että siitä tulee hyvä? Keula menee uusiksi ja 15mm akselilla valikoima on laajempi kuin 20mm mutta uutta napaa ei kiinnostaisi hommata.

    edit. joku tämmöinen? http://www.wiggle.co.uk/hope-pro2evo...onversion-kit/

  23. #4673
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    ^Tuonkin takia Hopen Pro on hyvä napa.

    Nimim.
    muuutamat kiekot nuilla
    Shimaani muokkasi tätä : 29.05.2015 at 12.12 Syy: siis: napa pysyy mutta päätyholkit vaihtuu tarpeen mukaan :-)
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  24. #4674
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    223
    No hemsk! Täähän näyttää hyvältä jos tulee tarve.

  25. #4675
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Mun pitäis jatkaa half-link -ketjua n. parilla kolmella linkillä kun sinkulan uuden +1 takarattaan myötä rengastilaa satulaputkeen jäi n. 1,5mm ja karvat hankaa.

    Onko olemassa jotain kokonaan half-link jatkopaloja (tiedän, että on niitä half-link + kokopala jatkopaloja) vai pitääkö laittaa uus ketju?


  26. #4676
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Etkö jättänyt kyseisen half-link-ketjun pätkää miljoonalaatikkoon, kun lyhensit sen mittaansa? Siitä saa kätevän jatkopalan, koska noita leveämpiä ilkiää liitellä ketjun omalla tapilla.

    (OT: Minulle on kertynyt KMC Z510HX -ketjun ylijäämäpätkiä niin paljon, että hiljattain kasasin niistä uuden ketjun!)
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  27. #4677
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Etkö jättänyt kyseisen half-link-ketjun pätkää miljoonalaatikkoon, kun lyhensit sen mittaansa? ...
    Nokun joku Wigglen pojista sen on lyhentänyt orkkisrattaalle eikä ole lähettänyt mulle sitä pätkää

    Se oli ihan täydellisen mittainen vielä eilen, mutta tänään liian lyhyt.


  28. #4678
    Millä hitolla saan juotettua vaihtajan kaapelien päät? Kaapelit vissiin ruostumatonta ja teflon pinnoite. Ei lämpiä millään, eivät ota tinaa vastaan.

  29. #4679
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    Shimano 105 ja Ultegra takavaihtajat. Onnistuuko vaihtaa häkit päittäin ko. vaihtajista? toinen 10sp ja toinen 11sp.
    Ahneella on kehno loppu.

  30. #4680
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Huittinen
    Viestit
    23
    Ajattelin tehdä vuoden vanhaan Bianchiini huoltoa. Vaihdoin ketjut uusiin Campagnolo Chorus 11Speed. Työkaluna oli Lezynen 11speed chain drive. Ohje oli aika selkeä. Kun uuden ketjun asentaa pitäisi uuden lukitustapin napsahtaa paikalleen. Ulkona hommaa tein ja kova tuuli kävi. En kuullut enkä tuntenut napsahdusta. Kiersin niin pitkään kuin uskalsin. Liitoskohta jäi jäykäksi. Ensimmäisen viiden testikilometrin jälkeen alkoivat ketjut hyppimään. Rauhottui ja alkoi taas uudemman kerran parikymmenen kilsan jälkeen. Pysähdyin ja nitkutin ketjua liitoskohdasta edestakaisin. Tuli notkeammaksi ja loput 50km meni ongelmitta. Mutta uskaltaakohan noin jättää?

    https://www.flickr.com/search/?tags=ketjuasennus

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •