Ensimmäistä kertaa tuli Giro ajettua ja neljään vuoteen en ollut ajanut yhtään kuntotapahtumaa. 32 km/h ryhmässä olin ja jaksoin maaliinkin. Alamäissä mentiin sen verran kovaa, että olisin kaivannut extra vaihteita (suurin välitys oli 46 x 12). Oma kello pysähty 3h 20min aikaan. Virallista tulossivua en ole vielä löytänyt. Tietääkö joku mikä se on?
Tääällä tulokset: http://live.ultimate.dk/desktop/fron...useragent=true
Kiitos paljon.
Taas yksi Giro Espoo takana . Aina sitä vaan jokavuosi ihmettelee sitä tippuneiden pullojen määrää ? Millä järjellä ne ei pysy siellä telineissä?
Ajelin 32 ryhmässä ja matkan aikana näin ainakin 7 tippunutta pulloa ja kaksi pyöräilijää niihin valitettavasti kaatui ja itsekin juuri sain väistettyä kolarin.
Toivottavasti ei käynyt pahemmin kyseisille herroille.
Haitariliike oli kyllä melkoinen ainakin porukan puolenvälin tienoilla ja tuulikin varmaan vaikutti asiaan jonkin verran.
Muuten järjestelyt pelasivat taas mallikkaasti kiitos siitä![]()
Itsekin tuli kokeiltua kuntoajoja pitkästä aikaa, kun sai ajaa ilmaiseksi. 35-ryhmässä meno vaikutti ihan kohtuullisen siistiltä. Muutama kasa oli silti, toivottavasti ei käynyt pahemmin. Ja ennen vapaata vauhtia tippui jonkin verran juomapulloja. Kaksi kolmasosaa matkasta meni aika leppoisasti, mutta sitten kun alkoi porukkaa tippua ja syntyi välejä, niin sai välillä pyörittää ihan tosissaan. Oma kello pysähtyi aikaan 3:08, mutta jäi mietityttämään et olisko mennyt nopeammin, jos ois jaksanu vaihtaa maantierenkaat alle.
Kiitos ajokavereille, järjestäjille ja erityisesti 32-ryhmän vetäjille. Kerätään vähän plussia ja miinuksia kokemuksesta:
+ Hyvät toimivat järjestelyt
+ Kiva ja vaihteleva reitti
+ Sopivasti ajoseuraa
+ Ihan inhimillinen sää loppujen lopuksi
+ Liikenteenohjaus loistavast ajan tasalla
- Ryhmäajo jokseenkin rauhatonta (tuulikin varmaan osin vaikutti)
- Pariinkin otteeseen sankariautoilijoita, jotka lähtevät sokkona ohittamaan pyöräilijäryhmää, ylläri ylläri, sieltähän ne vastaantulijatkin löytyivät!
- Osa reitistä aika järkyttävässä kunnossa
- Roskaaminen! Aika surullista katsella kun jengi heittää muovipakkauksia surutta tahallaan luontoon. Ollaan kuitenkin kuntoajossa, jossa ei taida mitään roskapartiota olla.
Kokonaisuutena kuitenkin oltiin plussalla.
http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/
Samaa mieltä Frostyn kanssa. Otin 32-ryhmän matkalta videon - kunnes akku loppui noin 79 km kohdalla. Tästä näkee kuinka ryhmän vauhti pumppasi, mutta hyvin kaikki saivat pidettyä oman linjansa.
Videolla noin kohdassa 1:29 on kuvaa autosta joka kiilasi ja ohitteli keltaisella viivalla. Teen siitä otoksen ja laitan linkin poliisille. Tehköön sitten mitä katsovat aiheelliseksi.
Kiitos kaikille 32-ryhmäläisille ja vetäjille.
Video ei näy.
35-ryhmässä tosiaan saattoajossa putosi useampi pullo, olikohan sormet kohmeessa. Samoin jo alussa letka katkeili mukavasti ja sai kuntoilla välit kiinni, kun edessä nostettiin selät pystyynMuuten ajo oli siistimpää, kun olin kuvitellut. Bodomin kohdalla oli sen verran kova vauhti ja letka katkeillut, etten ainakaan huomannut mitään vaaratilanteita. Roskaaminen näyttää olevan Girossa harmittavan yleistä
Videota 35-ryhmä perältä (sekalaisia kasoja 07:38, 10:43, 11:22, 12:32): https://youtu.be/Ql_wBQ5P8dk
Muuten mukava tapahtuma, mutta hieman joudun avautumaan joukkueesta nimeltä Team Rynkeby.
Käsittääkseni Rynkebyssa on kyse hyväntekeväisyydestä. Jotenkin hyvän tekeminen oli unohtunut matkan varrelle. Pyöräilin todella rauhallisessa 28 ryhmässä. Rauhallista se oli siihen saakka kun ennen Budomia säpinää tuli aiheuttamaan Team Rynkeby. Ilmeisesti vielä "All Stars". Kellot soi ja huuto oli kovaa kun ne yritti ohittaa 28 ryhmää. Kun tietä ei metelillä näyttänyt tulevan niin vastaantulevien kaistalle vaan koko joukkue. Muutamia vaara tilanteita syntyi kun autoja tuli vastaan. Ja kun melkein koko joukkue oli päässyt ohi, huomasivat ettei kaikki ole mukana ja eikun pysähdys ja uudelleen ryminällä ohi.
Ensi kerralla suosittelisin suunnittelemaan hieman paremmin tauot ja etenemisnopeuden ettei tarvi kilpailla järjestäjien muodostamia nopeusryhmiä vastaan. Toinen vaihtoehto on järjestää oma kilpailu jossain muualla.
Tällaista tällä kertaa.
Kiitos 35 ryhmän vetäjille ja wolffikselle videosta. Oli kiva kerrata videolta ajoa kun ajoimme aika ajoin vierekkäin. Kunto ei aivan riittänyt pysymään ryhmän matkassa oittaan lenkkiä loppuun saakka. Juurikin aiemmin mainitut ryhmän katkeamiset erityisesti oittaan lenkin alkupuolella sekä melkosen vauhdikas ajo veikkolasta oittaalle söi voimat. Neljä minuuttia tuli eroa wolffiksen videolla näkyvään aikaan.
Tapahtumasta jäi hyvä fiilis ja ensi vuonna hyvin todennäköisesti uudestaan.
Kiitokset IBD Cyclingin puolesta järjestäjille ja muille osallistujille!
Ei hirveästi moitittavaa järjestelyistä mitä nyt voita olisin leivän päälle kaivannut.
Taisi mennä nopeampien suihin
Tiet olivat ajoittain taas huonossa kunnossa mutta tää on tää ikuinen taas mille järjestäjä ei paljon mitään voi.
Kaikki haluaisi tietenkin ajaa ilman monttuja..
Toivottavasti saimme asiallemme näkyvyyttä hyvin kuntotapahtuman sisällä ja toisaalta valtamedian saimme paikan päälle joka varmasti hyödyttää kaikkia niin järjestäjää kuin myös muita tahoja. Mielestäni pyöräilyssä nyt hyvä "pössis" monessakin mielessä joten tehdään yhdessä vaan hommia niin varmasti moni asia kehittyy.
Kamera: GoPro Hero 3+ Silver
Kiinnitys: http://goo.gl/YKfja9
dx.comissa läjä muitakin alumiinisia lenkkejä, en lähtenyt edes kokeilemaan GoPron muovisilla rimpuloilla.
Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.
Hei Hassi. Pahoittelen, että Team Rynkeby All Starsin yksi ajoryhmä oli aiheuttanut hämmennystä ja mielipahaa ajotyylillänsä. Kisajärjestäjän puolesta kaikki Team Rynkebyn eri ajoryhmät aloittivat lähtöalueen viimeisinä. Tästä syystä ohituksia tulee pakostakin. Keskustelimme antamastasi palautteesta ryhmän vetäjän kanssa ja totesimme, että kyseisen ohituksen olisi voinut hoitaa tyylikkäämmin ja turvallisemmin. Iloista pyöräilykesää toivottaen Heidi Siira, Team Rynkeby Finland.
Minulla kamerana on Garmin Virb Elite. Se on kiinni standardivälineillä ja pysyy hyvin kiinni kunhan laittaa kumirenkaan väliin. Editiniä käytän Garminin softaa kun siihen saa hyvin nuo mittarit mukaan. Huomasin toisin juuri, että Virbin GPS-vastaanotin oli menettänyt signallin sillan alituksen jälkeen ja aloitti ajan ja matkan mittaamisen nollasta. Siksi tuolla videolla on noin 98 km kisaa.
Näin pitkä video ei ole kovinkaan hauskaa katsottavaa mutta Vimeossa on aika helppo liikkua paikasta toiseen joten ajattelin että ei se haittaa koska katselijana on varmaankin vain Giron osallistuneita.
Tähän vahva sama. Meilläkin oli oma IBD Vivus ryhmä (14 ajajaa) ja ajoimme 24 ja 26 ryhmien välissä. Ekan taukopaikan jälkeen pääsimmekin sitten ajamaan täysin omaa vauhtiamme. Mielestämme onnistuimme todella hyvin mitä tulee turvallisuuteen. Meidän takana heti lähti Rynkebyn iso ryhmä juurikin tuo 24-ryhmän edesssä ajava. Miksi he eivät lähteneet viimeisinä jos kerta kaikkien piti lähteä? Paljon vähemmällä oltaisiin selvitty kun olisivat aloittaneet vaikka meidän edestä..
Sun pitäisi mennä ihan omiin kisoihin, jottei tarvitsisi avautua julkisesti. Massapyöräilytapahtumiin pääsee osallistumaan kaikki ilmoittautuneet ja maksaneet. Niinpä tien päällä on kaikenlaista polkijaa. Ei niitä järjestetä " sun" mielihalujen mukaan. Peili voisi olla sulle paras kriteeri.
Terve Teemu! Itse ajoin tuon takananne lähteneen Rynkebyn keulassa ja teimme juuri kuten joku tuossa kommentoikin. Eli lähdimme siihen rakoon, jossa ei tarvinnut yhtään ryhmää ohittaa ajon aikana, eikä myöskään tultu itse ohitetuksi. Näin tietääkseni menetteli kaikki muutkin Rynkeby ryhmät, tuota yhtä suunniteltua reippaammin liikkunutta All Starsia lukuun ottamatta. Ja hyvinhän teilläkin alkoi ryhmä liikkua kun kaikilla alkoi ketjut kestää päällä...Tsemppiä IBD Vivus tiimille, olette tekin hienolla asialla liikkeellä - aurinkoista fillarointikesää!
Kyllä näistä vaaraa aiheuttavista tilanteista on täällä ihan hyvä pitää ääntä julkisesti vai hyssytelläkö pitäisi? Ei kukaan ole viemässä täältä kenenkään ilmoittautuneen osallistumisoikeutta, mutta joku järki on ohittamisissa ja ennenkaikkea vastaantulijoiden kaistalle (mäissä/mutkissa) menemisessä pidettävä. Jos riski kohdistuisi ainoastaan väärällä kaistalla olevaan, niin sitten olisi suoraan sanoen melko samantekevää, mutta kun se riski kohdistuu myös muihin omalla kaistalla ajaviin ohittajien tunkiessa vastaantulijoiden pelästyttäminä takaisin oikealle kaistalle niin ei tästä hiljaa voi olla.
Jos yhden Vantaalaisen massapyörätapahtuman edustajan mielipide on se, että kaikenlaiset kuskit voi ilman maalaisjärjen käyttöä ja ymmärrystä siitä miten porukassa ajetaan ilman ylimääräistä riskinottoa, touhuta vastaisuudessakin samalla tavalla ilman, että siihen saa täällä puuttua, niin tiedänpähän ainakin itse mihin ajoon en tulevina vuosina osallistu.
Uudestaan lukeneena tarkoitin että juurikin tuo Rynkeby all-stars olisi pitänyt (ainakin) lähteä meidän edestä koska heidän vauhti oli kovempi. Meidän kohdalla kun tulivat ohi kävi vielä niin että hirveellä meuhkalla ja jollain 2 sormea pystyssä käsimerkillä eteen ja sitten vauhti alas jolloin meidänkin ryhmän vauhti putosi.. Täällä joku Rynkebysta kertoi aiemmin yllä että kaikki lähtivät takaa mutta ettehän tekään lähteneet vaan nimenomaan 24km/h ryhmän eteen ja sen takana oli PALJON muitakin kuin Rynkebyläisiä niin miksei all-stars lähtenyt sitten vaikka 26-ryhmän eteen kun vauhti oli vähintään se? Oliko tälle joku looginen selitys? Eli faktuaalisesti väite oli väärä että kaikki olisivat lähteneet takaa. Toisaalta tämä nyt ei ole mikään hirveän iso ongelma ollut ja hyvää työtä teette! Kuitenkin jos oma ryhmäni (joskin pieni otos niin kuitenkin teiltä tällä kertaa) olisi liikkunut tuollein hölmöllä tavalla jonka voi helposti korjata niin kyllä minä ainakin haluaisin tietää asiasta ja korjata sen seuraavalla kerralla. Näin mielestäni on järkevää toimia eikö..? Kiitos samoin hyvää fillarointikesää
![]()
Moikka Heidi, Kannattais varmaan lähteä nopeusryhmien väleissä ja pitää sama vauhti muiden ryhmien kanssa. Uskon kyllä että muut Rynkebystä ajeli ns. fiksusti.
Kirjanmerkit