GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 52 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marxme Katso viesti
    Pyydän hartaasti anteeksi pientä pikkumaista tunteenpurkaustani.
    Sattuuhan noita. Kyllä tämä foorumi ärsyttää minuakin joskus, kun täällä joidenkin toimesta välillä markkinoidaan kuvaa, että ilman hifi-pyörää ei voisi ajaa edes lähimpään Siwaan.

Ja sain aika hyvän diilin että fillarin voi laittaa takaisin jos ei koko miellytä. Mutta useiden mittausten jälkeen epäilen ettei tarvitse...
    Tuskin tarvitsee, jos koko on muuten sopiva. Tuo standover on näissä varsin perinteisesti muotoilluissa pyörissä lähes sama kaikissa, ja selvästikin kyllähän niillä ihmiset pystyvät ajamaan. Vähän turhan korkeita ne omasta mielestäni ovat, mutta eipä sille oikein mitään voi kuin laittamalla tosi paljon rahaa tiskiin eksoottiseen pyörään tai vaihtoehtoisesti ottamalla naisten mallin, kun niissä on joissain vaakaputkea taivutettu alas. Naisten malleissa ongelmana on tietysti se, että monet tuppaavat sitten olemaan myös turhan lyhyitä.

Alennusmyynnit näyttävät alkavan tänä vuonna aikaisin. Tämänkin valmiiksi tingitystä hinnasta on lähtenyt satanen pois:

http://www.bike-discount.de/de/kaufe...645/wg_id-6666

Tulikin tuollainen halvennettu ZR Team 8.0 tilattua. Nyt odottelen sitä.

Kuskilla on sen verran painoa, että huolestuttaa noiden Mavic Crossone -kiekkojen kesto. 30kg laihduttaminen kahdessa viikossa ei tule kysymykseen, niin oliskohan ihan hullu ajatus myydä tuosta noi kiekot ajamattomina suoraan pois ja teetättää jossain liikkeessä raskaan sarjan kiekot?

Toinen vaihtoehto on vaan kylmän viileästi ajella niillä, penee paskaks tai sitten ei.

Kannatan jälkimmäistä. Tai jätät itsellesi varakiekoiksi, kun olet laihtunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti levelup! Katso viesti
    Tulikin tuollainen halvennettu ZR Team 8.0 tilattua. Nyt odottelen sitä.

Kuskilla on sen verran painoa, että huolestuttaa noiden Mavic Crossone -kiekkojen kesto. 30kg laihduttaminen kahdessa viikossa ei tule kysymykseen, niin oliskohan ihan hullu ajatus myydä tuosta noi kiekot ajamattomina suoraan pois ja teetättää jossain liikkeessä raskaan sarjan kiekot?

Toinen vaihtoehto on vaan kylmän viileästi ajella niillä, penee paskaks tai sitten ei.
    Ei kai nuo mavicit mitenkään hentoiset ole? Kannattaa kuitenkin vähän tarkkailla pinnojen kireyttä. Jos yksittäinen pinna löystyy, se helposti aiheuttaa toisen pinnan katkeamisen kun rasitus ei enää jakaudu tasan kaikille pinnoille.

Jos hajoavat, tappio on satasen luokkaa. Käsin tehdyt pomminkestävät kiekot kustantavat helposti 500 euroa.

Kiitos vastauksista, heräsin todellisuuuteen.

Tarkoitus on päästä mahdollisimman hyvään pyörään käsiksi, mahdollisimman edullisesti. Etukäteen rahatukkojen heittely kohti potentiaalisia ongelmia ei oikein sovi siihen kuvioon.

Ajelen rohkeasti Maviceilla. Korjataan ja päivitetään pyörää vain tarpeen mukaan. Raportoin jos suuria ongelmia kiekkojen kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti levelup! Katso viesti
    Ihan perusvanteet kestävät isoja massoja, kun pinnat ovat riittävän kireällä. En stressaisi tuosta.

ei ainakaan itsellä ole ollut mitään ongelmia jäykkäperällä vaikka massaa onkin yli kymmenesosa tonnia. Millaisista massoista puhutaan sitten tosi raskaana? Tietenkin se 30kg tekee aika paljon kykyyn polkea pyörää ylämäessä. Itsellä ainakin tuntuu menevän helposti ajo niin raskaaksi että ylämäet ja kivikkoinen tasamaasto ei ole mitään vauhdin juhlaa. Renkaissahan tuntuu olevat jonkun verran painorajoituksia ainakin maantiepuolella. Joissakin raja mene siellä 80kg paikkeilla toisissa 130kg kohdalla. Erot tuntuvat olevan merkittäviä.

No enemmänkin se oma ajotyyli ja ajomaasto vaikuttaa miten kiekot kestää. xc pyörässä kesti kiekot suorana kauan kun taas täpärillä vauht kasvoi alamäissä paljon ja tuli hyppyrit mukaan niin saikin olla usein oikomassa.

Moi.
    Ostin tossa 2kk sitten ensimmäisen maastopyörän (zr team 7.0) ja nyt hämmennystä aiheuttaa pyörän jarrut tai oikeastaan niiden puuttuminen.
    Jarrukahvasta kun puristaa niin ei oikeastaan tapahdu mitään muuta kuin kuuluu hirveä meteli. Etujarru nyt pysäyttää vähän mutta takajarru on aivan olematon.
    Jarrulevyjä olen putsaillut jarrucleanerilla ja paloja on hiottua hiekkapaperilla sekä annettu niille lämpöä kuumailmapuhaltimella.
    Onko vaan niin että tämän hintaluokan pyörässä ei jarrut ole kovin kummoiset?

Terv.
    Mika

Taitaa jarrut olla ilmauksen tarpeessa.

Kyllä se jarrukahva tuntuu ihan jämäkältä eikä mene pohjaan jarruttaessa.
    Eikai se jarrujen vinkunaa aiheuta vaikka kierrossa olisikin ilmaa?

IncBuff Guest
    Paloissa on syystä tai toisesta öljyä. Mitkä jarrut tuossa on?

Shimano br-m447 + br-m506.
    Täytyy kokeilla vielä uusilla paloilla jos asia korjaantuisi.

Joo sori tuli luettua, että etujarru vinkuu ja takajarrua on olematon/ ei oo Kannattaa myös tarkistaa, että ei sylinteri valskaa öljyä läpi, noissakin joskus maanantai kappaleita tai jo tehtaalla onnistuttu jarrut sotkee öljyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huge004 Katso viesti
    Onko vaan niin että tämän hintaluokan pyörässä ei jarrut ole kovin kummoiset?
    Ei varmasti ole. Kannattaa laittaa viestiä Bike-discountiin. Jos ei muuten, niin saavat hyvittää ne uudet jarrupalasi tai mitä nyt teetkään.

IncBuff Guest
    No ei se välttämättä bike-discountin vika ole, että ne palat on öljyssä.

Pyyhi vielä kerran levyt brakecleanerilla. Sit osta sytkäri ja kärvennä jarrupalaa alapuolelta ihan huolella. Älä liekitä siis kulutuspintaa. Mahdollinen öljy/rasva palaa siis pois palasta.

En jaksa enää alkaa niitä vanhoja paloja alkaa nyppimään. Kahteen kertaan olen ne jo lämmittänyt ja hionut. Ostan uudet palat eteen ja taakse putsaan levyt huolellisesti ja tarkistan vielä ettei mistään vuoda jarrunestettä.

Terv.
    Mkka

^Palojen hiomisessa pitää olla tarkkana, jos ne hioo vinoksi ei välttämättä pidä. Uudet palatkii, levyjen putsaus ja menoks.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Osaisiko joku valaista paljonko on Radon Black Sin 29 8.0 -vastaavan 20" rungon standover?
    Itse olen 183cm ja 20-tuumaisessa olisi soppeli vaakaputken mitta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
    Osaisiko joku valaista paljonko on Radon Black Sin 29 8.0 -vastaavan 20" rungon standover?
    836 mm näyttäis olevan http://www.radon-bikes.de/bikes/mountainbike/hardtail/black-sin-29/black-sin-29-80/

Juu tiedän tuon Radonin saitin mitat, vähän ne epäilyttää onko ne nyt ihan oikeat.

Juu tiedän tuon Radonin saitin mitat, vähän ne epäilyttää onko ne nyt ihan oikeat.
    Ne varmaan ovat oikeat siitä kohdasta, mistä ne on mitattu. Eli ilman sitä tietoa ei noilla mitoilla tosiaan tee oikein mitään.

Kävin mittaamassa oman Radonini. Ihan eri malli, eikä mittaus varmasti ollut millin tai kahdenkaan tarkka, mutta mitä rullamitalla sain näin yön tunteina, niin... sellaiset 21 cm satulaputken keskikohdasta vaakaputkea myöten oli kohta, jossa standover oli valmistajan ilmoittama.

Tuo Black Sinin vaakaputki näyttää kaareutuvan vähän ylöspäin, mutta toisaalta osuu satulaputkeen hieman alempana kuin muissa 29-malleissa. Keula on tosin vähän korkeampi kuin Race-malleissa, mutta matalampi kuin Team-malleissa. Eiköhän tuo aika normaali ole.

Paljon kiitoksia mittauksesta!
    Taitaa jäädä Radon tilaamatta, 20" liian korkea ja 18" liian lyhyt, hö.

Kuinkas näissä Radonin pyörissä on takuu asiat hoituneet? Ihan kokemuksen kautta jos on tullut vastaan, niin olisin kovasti kiitollinen? Olen koittanut tavoitella Bike-Discounttia takuu asioissa keulan ja satulaputken suhteen. Käytössä on niin täpäri kuin jäykkiskin ko,merkiltä ja nyt tuo täpäri kaipaa hieman enemmän takuuseen kuuluvaa korjaamista Rokkarin palikoiden toimesta.

^Soita fillariosaan. http://www.fillariosa.fi/

Minkälaista Reach ja stemmin mittaa tavoittelet? 18" 615mm vaakaputki, reach 436mm ja stack 617mm. Mielestäni kyseessä aika iso M lähentelee monen L kokoa.
    Minä 182/85 en kyllä 20" tuosta ottas se on jo aika reilu L melki XL ennemmin.

Racen 18" ajelin 90/100mm stemmillä. Se oli ihan jees, mutta tuo Blacksinin 18" on imo aika ihanne mitoilla minulle ainakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JarnoL Katso viesti
    Kuinkas näissä Radonin pyörissä on takuu asiat hoituneet? Ihan kokemuksen kautta jos on tullut vastaan, niin olisin kovasti kiitollinen? Olen koittanut tavoitella Bike-Discounttia takuu asioissa keulan ja satulaputken suhteen. Käytössä on niin täpäri kuin jäykkiskin ko,merkiltä ja nyt tuo täpäri kaipaa hieman enemmän takuuseen kuuluvaa korjaamista Rokkarin palikoiden toimesta.
    Hyvin on hoituneet. Iskarin vipu ei toiminut, mutta en viitsinyt keskeen parhaan ajokauden lähettää kun pyörä kuitenkin muuten toimi. Sain tästä pienehkön 30e lahjakortin. Takakiekon navan akseli katkesi ja pitäisi pian saapua mulle. Olisko 3-4vkoa kestänyt, vaikka on sesonki. Mielestäni ihan maltillinen aika. No, varapyörä täytyy aina olla, eikä jättää kaikkia ajoja ns. postimyyntipyörän varaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Minkälaista Reach ja stemmin mittaa tavoittelet? 18" 615mm vaakaputki, reach 436mm ja stack 617mm. Mielestäni kyseessä aika iso M lähentelee monen L kokoa.
    Minä 182/85 en kyllä 20" tuosta ottas se on jo aika reilu L melki XL ennemmin.

Racen 18" ajelin 90/100mm stemmillä. Se oli ihan jees, mutta tuo Blacksinin 18" on imo aika ihanne mitoilla minulle ainakin.
    Gary Fisher; 630mm vaakaputki, reach(noin) 460mm & 115 stemmi, tommoseen olen tottunut.

Ajo"maasto" mulla on metsätie/latupohja/pururata-osastoa, ei niin teknistä.
    Suffeli muokkasi tätä : 26.05.2015 at 17.13

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •