GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 104 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 54 94 102 103 104 105 106 114 154 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.091 - 3.120 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #3091
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Mulla on läskissä tuo V8 Ice hissitolppa ja sen ja rungon välissä sovite holkki. Välillä tuo paketti alkaa naksumaan mikään korjaantuu avaamisella ja putsailulla, mutta mites nuo hahlot rungossa, holkissa ja clampissa tulisi olla toisiinsa nähden vai onko mitään merkitystä tai vaikutusta mihinkään?

  2. #3092
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Auttakaaapa, ettei vaan mene hermot. Kohta ne menee.

    Spessun Fatboy ja kampisetin irroitus työn alla. Kammen puolella näytti olevan joku varmistuskorkki ja se lähti auki myötäpäivään ihan jees. Mutta sen alta löytyvä 8mm kuusiokolo ei millään. Ja sitä siis koetin vastapäivään eli keulan suuntaan. Mitä vit?
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  3. #3093
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    väärä suunta,ihan normaalit kierteet.

  4. #3094
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Siis eli perän suuntaan aukeaa se pultti. No en olisi arvannut.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  5. #3095
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K
    joku varmistuskorkki..
    Jos siinä on ulosvetävä pultti, niin se kansi voi olla 10mm ja sisempi pultti 8mm kuusiokoloavaimella.
    Ulosvetävässä on se idea, että kansi on paikallaan kun sisäpulttia avataan. Kampi tulee irti kun pultti työntää kantta ulospäin. Rasva parantaa luistoa.

  6. #3096
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Ja kutittelu.

    Hups. Vääärä topikki.
    *Pois 2*

  7. #3097
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Korkissa oli neljä pientä koloa, tällä sain sen auki:


    Ne hermot meni sen verran, että vielä en ole kokeillut itse kammen pulttia. Mutta että myötäpäivään..?
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  8. #3098
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    No jos normikierre on niin vastapäivään tietty
    Mulla ainakin Fatboyn Racefacen kammet oli normikierteellä. Voimaa sai käyttää avauksessa, mutta helpottaa tietysti jos on kunnon avaimet ja vetää kohti kampea sitä avainta, eli siis niinku puristaa avainta kampeen päin.
    Ja vetopuolelta puolelta avaus ainakin siinä.

  9. #3099
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Ihan hyvin sekoittaa tämmöisen kierrekeskiömiehen, kun kertoo kokeilleensa vastapäivään avaamista (eikä tapahdu mitään) ja sitten vastataan että väärä suunta ja normikierre Tällä hetkellä en uskalla kokeilla mihinkään suuntaan, ennenkuin vähintään kolme kertoo saman vastauksen Tässä oranssirunkoisessa 2014 mallissa avaus on kammen puolelta.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  10. #3100
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    No onhan täällä useampikin henkilö noita nimenomaisia kampia availlut ja laakereita vaihdellut. Laita sama kysymys tuonne Fatboy-ketjuun niin vastaus tullee nopeastikin.
    Mulla on eri kammet niin en uskalla varmaa vastausta avaukseen antaa.

  11. #3101
    Eilen tuli meidän taloon kaksi Stevensin Mobsteria. Kilsan verran ajettu molemmilla ja ei mitän vikaa eli laatupelejä taitavat olla Hauskaa oli ja tänään sitten kunnolla metsään.

    Runkolaukkuja kaipaisin pyöriin. Mistäköhän kannattaisi etsiä vain pitääkö teetättää jossain? Tarkatkin pyöriin hankittiin. Millaisia pyörälaukkuja suosittelette? Mielellään ei mitään sikahintaisia, koska fillareihin meni jo aika lailla. Kiitos vinkeistä.

  12. #3102
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    114


    Auttakaa nöösiä, onko toi vannenauha vai mikä on antanut periksi?


    iLuurilla tapatalkista

  13. #3103
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    Vannenauha se on, tehty sellaisesta sisuskumin tapaisesta. Itse vaihdoin tilalle heijastinteipin ja kierroksen gorillaa päälle.

  14. #3104
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Itsellä sama ongelma. Uudet vannenauhat on, mutta omilla taidoilla ja voimilla en saa vannetta ja päälykumia irti toisistaan. Olen kokeillut (ja toistaiseksi hyväksi havainnut) sellaista konstia, että liimaan kaksi 50mm Gorillateipin pätkää liimapuolet vastakkain toisiinsa. Teippipätkä on mitaltaan sellainen, että se reilusti riittää peittämään kolme tai neljä vanteessa olevaa aukkoa. Tyhjennän renkaan aika tyhjäksi ja työnnän pituussuunnassa kaksinkerroin taitetun teipin aukkojen kautta vanteen ja vanhan vannenauhan väliin. Pienet pihdit ja pyöristettypäinen puutikku helpottavat teipin paikoilleen laittoa. Terävä tikku vaurioittaa teipin pintaa. Sormien avulla teipin saa lopullisesti paikalleen ja sitten vain ilmaa renkaaseen. Renkaassa ilmaa 0.70 bar. Kaksinkertainen Gorillateippi on sen verran paksu ja vahva, ettei se paljon pullistele reijistä.
















  15. #3105
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Konasta meikälläki nuo vannenauhat haperoituneet. Mustaa Gorillateippiä on varattu laitettavaksi paikoilleen mutta vielä arvon, josko sitä litkuttamista kokeilisi BFL:in kanssa.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  16. #3106
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Nuo Veetirecon kumit lähtee hyvin pois Mulefutin kehiltä kun teet näin:
    Laitat kiekon kyljelleen maahan ja astut kengällä kumin päälle siihen ihan vanteen ja kumin liitoskohtaan
    Nuo Mulefutit on ainoat kunnon tubeless ready kehät, sillä rengas ei irtoa vanteelta tyhjänäkään (Y)
    Kas näin https://www.youtube.com/watch?v=aVgiEYmD8Zk

  17. #3107
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Nuo Veetirecon kumit lähtee hyvin pois Mulefutin kehiltä kun teet näin:
    Laitat kiekon kyljelleen maahan ja astut kengällä kumin päälle siihen ihan vanteen ja kumin liitoskohtaan
    Nuo Mulefutit on ainoat kunnon tubeless ready kehät, sillä rengas ei irtoa vanteelta tyhjänäkään (Y)
    Kas näin https://www.youtube.com/watch?v=aVgiEYmD8Zk
    Kiitos linkistä, täytyypä taas yrittää.

  18. #3108
    Vieläkö joku etsi edullisia hilari 100m kehät, nyt on mahdollista Sarmalla on alennus myynti. Pari maksa 700$ muistaakseni postikulut sisältyy hintaan.
    http://sarmabikes.com/products/carbo...-rim-naran-100


    samalla niillä on hilari keula ale 200€
    http://sarmabikes.com/collections/forks

  19. #3109
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VitaliT Katso viesti
    Vieläkö joku etsi edullisia hilari 100m kehät, nyt on mahdollista Sarmalla on alennus myynti. Pari maksa 700$ muistaakseni postikulut sisältyy hintaan.
    http://sarmabikes.com/products/carbo...-rim-naran-100


    samalla niillä on hilari keula ale 200€
    http://sarmabikes.com/collections/forks
    EU:n ulkopuolelta tulee, joten tulli ja ALV tuohon päälle.

  20. #3110
    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    46
    Laitetaanpa tännekin kyselyä jos jollain kokemusta asiasta. 9:zero:7 170 mm takanapa alkoi pätkimään ja lyömään tyhjää viime lenkillä. Yritin avata takanapaa mutta vapaaratas ei suostu millään irtoamaan. Poistin rataspakan ja sovitinholkit jonka jälkeen yritin pyöritellä ja nostella vapaaratasta irti, mutta sisällä oleva laakeri tuntuu kanittavan vastaan. Voimaakin tarjosin ihan reilusti ruuvipenkin välissä mutta ei liiku. Pitäisikö tuon nousta tuosta laakereineen vai kuinka tuon pitäisi irrota? Kuva tilanteesta:


  21. #3111

    Sama ongelma?

    [QUOTE=Per4;2379973]Laitetaanpa tännekin kyselyä jos jollain kokemusta asiasta. 9:zero:7 170 mm takanapa alkoi pätkimään ja lyömään tyhjää viime lenkillä. Yritin avata takanapaa mutta vapaaratas ei suostu millään irtoamaan. Poistin rataspakan ja sovitinholkit jonka jälkeen yritin pyöritellä ja nostella vapaaratasta irti, mutta sisällä oleva laakeri tuntuu kanittavan vastaan. Voimaakin tarjosin ihan reilusti ruuvipenkin välissä mutta ei liiku. Pitäisikö tuon nousta tuosta laakereineen vai kuinka tuon pitäisi irrota? Kuva tilanteesta:




    SAMA ONGELMA MINULLA MUKLUK 2 NAVASSA...

    Osaisiko joku neuvoa seuraavassa ongelmassa. Laitoin syksyllä Salsa Mukluk 2 vapaarattaan talvikuntoon, eli putsasin tarkasti rasvat pois ja laitoin muutaman pisaran Mobil 1:stä "kynsille"
    Ongelmana on nyt vain se etten saa enää vapaaratasta irti navasta. Senhän pitäisi olla kiinni navassa vain end plugilla joka lähtee 5 mm kuusiokoloavaimella irti akselin päästä. Tämän jälkeen vapaarattaan pitäisi tulla käsin vetämällä irti navasta.
    Ei lähtenyt käsipelillä, eikä ruuvipenkkiinkään kiinnittämällä. Itse mekanismi toimii ja kuulostaa hyvältä.
    Vein äsken kiekon paikkakunnan parhaaseen pyöräliikkeeseen ja siellä tuli vahvistus ongelmille. Ei irti lähtenyt ilman rikkomisen mahdollisuutta.
    (rataspakka kiinni vapaarattaaseen, kiinni penkkiin ja yritystä)
    Syksyllä olin huomaavinani että vapaarattaan kynnyt olivat kuluttaneet urat navan hammastuksiin. Voiko olla että kynnyt on jumissa tuon uran "kynnyksen" takana?
    Olisiko nyt vaan paras ajella napa loppuun ja sitten miettiä vaihtoehtoja. Se Mobil 1 ei varmaan kauan siellä paikkoja suojaa kulumiselta.
    Kiekot on vuodelta 2012 ? ja ajokilometreistä ei ole tietoa, käytettynä ostin.
    Laakerit pyöri tosi smuuthisti alussa mutta huonommin nyt.

    Onneksi on varakiekot (ja 29"), ettei tarvitse jäädä laakereilleen lepäilemään

  22. #3112
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Eikö tuo akseli lähde navan läpi napauttamalla vapaarattaa puolelta, kun akselin sais pois tieltä sais tuon vapaarattaan muljautettua irti. Itselläni oli oma napa viimeksi viime kesänä auki joten en ihan varmana tiedä toimiiko.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  23. #3113
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    No ni, worst_case_scenario tapahtui sitten Fattyn kanssa, ei kestänyt runko kuin pari kuukautta yli 2 vuotta ajoa. Tänään huomasin lenkiltä tultuani että rungossa on murtumat satulatolpan alapään kohdalla, sen vahvike mutkan alla sekä toinen takahaarukan ylempien putkien yläpuolella. Satulatolppa on ollut melkein maksimi mitassa, olen kyllä miettinyt tuon kohdan kestoa ja auttaisko joustotolppa tähän ongelmaan, mutta kirpaisee se siltikin. Runko on kokoa 18", en tiedä oisko 20" ollut parempi tässä suhteessa. Pahinta tässä on uuden hommaaminen...mikä ja mistä sekä ennen kaikkea mihin hintaan. Halvin ratkaisu olisi tästäkin tapahtumasta huolimatta osaa uusi Fattyn runko ja siirtää vanhan osat siihen.

    by Optiflow


    by Optiflow, on Flickr

  24. #3114
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Optiflown tapauksessa tekisin myyjälle ilman muuta reklamaation, vaikka takuuaika on jo mennyt umpeen. Oma Fatty runko hajosi aikoinaan samalla tavalla ja olen netissä nähnyt muidenkin laittamia kuvia vastaavista vaurioista. Itse sain takuuseen 18" rungon tilalle 20" version.

    a-o muokkasi tätä : 26.05.2015 at 14.45

  25. #3115
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Optiflow: Oma 20" hajosi +puolivuotiaana alemman kuvasi tapaan paitsi alapuolelta vaikka satulaputki ylti vaakaputkeen asti. Takuuseen tuli uusi->kiertoon. Olen sitämieltä, että jos ajotapa/kilot hajottaa vanhan Fattyn kerran hajoaa uusikin valkoinen aikanaan. Sunnittelupöydällä moka tullut jo, sen verran peffalla voi läskiä pompottaa, että on kovilla tuo rakenne.

    Uusi Parkwood fattyn runko http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOFT/o...ty-trail-frame
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  26. #3116

    Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    No ni, worst_case_scenario tapahtui..
    Tämä tilalle.

    http://www.cnc-bike.de/product_info....ducts_id=14535

  27. #3117
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Antza44: Muistan lukeneeni siitä silloin täältä. Kattelinkin tuota "trailifattyn" runkoa, siinä ei tuo pettävä kohta olisi ihan niin kovilla kuin tässä vanhassa rungossa. Mitenköhän sen standover-korkeus suhtautuu tuohon Fattyn runkoon? Omalla kokemuksella matala korkeus on ihan kiva juttu syvemmässä hangessa, vaikka polullahan sitä ajetaan.
    Ikävin asia tässä on ajamisen loppuminen ennen kuin saa jonkun uuden/korvaavan kulkineen alle. Vanha iDrivekin tarvitsisi investoinnin rattaiden ja ketjujen muodossa, jos sillä korvaisi läskin joksikin ajaksi...Tulee väkisinkin sellainen kuva, kun lukee näistä eri läskipyöristä, että mikään ei toimi vieläkään. Alamäki on vaan pahentunut kun valikoima on kasvanut. Laakerit on kaikissa susia, navat ja vapaarattaat ei kestä, rungot paukkuu ja jos edes päätyy johonkin malliin niin saatavuus on luokkaa: ensi_vuonna_jos_sittenkään...

  28. #3118
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Trekillä näkyy matka taittuvan!

  29. #3119
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^^ Laatu on sivuseikka kun jengillä on läskikiima tapissa ja kaikki haluu näitä


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  30. #3120
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Trekillä näkyy matka taittuvan!
    Olin sanomassa ihan samaa! Itse ihmetellyt kyllä kanssa monen merkin ongelmia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •