Tilasin huokeat kiekot 29eriin "kapeille" renkaille, käyvät myös kivasti krossariin tubeleksena. http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-va...089945_1_style
Tilasin huokeat kiekot 29eriin "kapeille" renkaille, käyvät myös kivasti krossariin tubeleksena. http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-va...089945_1_style
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Pikaisella googletuksella American Classic Terrain painoraja olisi 127kg. Mutta se nyt on aina käytöstä kiinni mitä ne kestää, kyllähän kaiken saa rikottua jos yrittää.
American Classicin vapaaratas on kestävä, edes pakka ei leikkaa siihen kovin tiukasti, siinä kun on alumiinirungossa teräsinsertti. Itselläni on hyvin kestänyt ja varaosia saa helposti maailmalta, akselit ovat konvertoitavissa vaikka mihin. Painoa mulla on tosin 53kg vähemmän. Tubeless -ready -käytössä hakkaa Stanin kehät kevyesti.
Mitä vikaa niissä Stanin navoissa on? Mun käsittääkseni ne on ihan yhtä hyvä kuin Hopet, mutta mukana tulee jopa toimivat laakerit heti.
Mä laittaisin kyllä Tunejen sijaan nuo perusvarmat DT:n 240s:t ihan suosiolla. Miten sulla on Tunet kestäneet? Ainakin aikoinaan niissä oli pahojakin kestävyysongelmia, mitkä on sitten jäänyt kummittelemaan muistiin.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kellään kokemuksia WTB KOM i25 tai i23 vanteista?
Taitaa vain Stanin setit olla Hoopseja reilusti hintavampia ?
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Stanin napoja en voi itse muuta kun kehua, itellä on 3 aktiivista kesää takana ja neljäs edessä 3.30HD ja 3.30Ti navoilla. Vapaaratasta oon putsannut ja rasvannut lukuisia kertoja, mitään muuta ei oo tarvinnut tehdä. Laakerit olen tarkistanut useamman kerran ja yhtään mitään "jurinaa" ne ei pidä kun sormen ympärillä kiekkoa pyörittää pyörivät todella hyvin , ovat siis edelleen alkuperäiset ja kunnossa. Minusta aika hemmetin hyvin.
Mulla on nuo KOM i23: välikoon jäykkiksessä. DT compeilla kasasin. Toimii 2.35 Hans Dampfilla loistavasti ja on tukeva kiekko. Voisin tehdä isopyöräänkin kevyet varakiekot noista kehistä, jos crc:stä saisi vielä yhtä naurettavan halvalla kuin talvella. Tykkään enemmän kuin Flow ex: stä tai Crestistä. La tarkoitus testata kehää messilän enskaradalla, aika luottavainen olen (siis kiekkoihin).
Kannattaa ehkä jättää nuo rydet kauppaan. Tämän päivän lenkin jälkeen huomasin, että kehä oli mennyt vekille ja en ainakaan muista mitään isompia läpilyöntejä tulleen ajaessa. Renkaassa oli liki 2 barin paine. No kestihän ne tietysti pari viikkoa alla.
edit kehä oli siis trace xc 29
a-o muokkasi tätä : 16.05.2015 at 19.26
Aamulla näytti kuivapaino olevan 82kg. Setti on siis alla SC Tallboyssa ja ajot ovat olleet semmoista xcm kisoihin valmistavaa lenkkiä.
Edit: uusia kehiä mietiskelen itsekin, varmaan noista kolmesta muuttujasta voi valita kaksi kerrallaan? Taikka siis kevyet ja kestävät ei varmaankaan ole sitten halvat...
Hän, joka tietää, suositteli minulle DT Swiss XR 1501 spline one settiä (http://www.bike-discount.de/en/buy/d...247/wg_id-8821), mutta ne tuntuvat olevan loppu vähän joka kaupasta. Joulun jälkeen aloin kyttäilemään, mutta ei niitä koskaan ollut saatavilla Bike24:ssa, Bike-componentsilla eikä Bike-Discountissa. Piti saada pyörä ajoon ja osittain napojen takia päädyin tuohon Ryde settiin.
Myös noniinnon suosittelemaan American classicin wide lightning 29 settiä etsin, mutta sitäkin tuntuu olevan huonosti saatavilla.
Entäs Fulcrumin red passion... ois keviää. En jaksa kännyllä linkittää, sorry folks.
Nuo XR1501 näyttävät hyvältä. AC WideLightninga saa ainakin Ruotsista (Evaldsista) mutta minä taas olen lukenut että nuo navat eivät ole niitä parhaita? Mene ja tiedä.
Vielä noista Ryde Trace vanneista, niin Actionsportissa on 80kg:n maksimi painosuostitus. Pitää näköjään paikkansa kun kuulee miten sinulle kävi.
AC:n navat kestää kyllä, ainoa vika on vapaarattaan turhan hidas kytkeytyminen, eli tiheämpi räikkä tekisi terää.
DtSwiss 240, EX 471, Dt Comp Racet ja prolock nippelit. n. 1800g ja 590 euroa. Mikä meni pieleen?
Näyttää nuo Tracet sun muut kevyet vanteet olevan ihan paperia niin mieluummin otan sen 100-150g ylimääräistä painoa kuin sellaiset kiekot, jotka ei pysy nipussa. Kilpaa minä en kuitenkaan aja.
Kummat ottasitte? Jos ei oo kokemuksia niin sitten fiilispohjalta. Ethirteen TRSr vai Mavic Crossmax XL WTS. Hintavertailun voi jättää pois, se ei ole nyt ratkaiseva tekijä.
http://bythehive.com/e-thirteen/trs-enduro/trsr-wheels/
vai
http://www.mavic.co.uk/wheels-mtb-crossmax-xl-wts
Onko kellään kokemuksia Veltec AM-ONE TR kiekoista?
http://www.bike24.com/1.php?content=...0227;orderby=2
^^ Ottaisin Mavicit. Fiilispohjalta sanoisin että kiekko on jäykempi johtuen jäykistä suoravetopinnoista, jotka eivät nojaa toisiiinsa. Aito tubelesvanne ei myöskään kaipaa teippauksia. Minulle ei ole selvinnyt, mikä on ethirteenin osien hinnan peruste, hyvän katteen lisäksi. Jos huollat itse kiekkosi, suosittelen mainitsemaasi DT-comboa käyttötarkoituksesta riippuen joko Compeilla tai Supercompeilla. Sapimin D-light on myös varteenotettava pinna.
Jotenkin olen tällä noita kiekkoja kasaillessani miettinyt, että 1,8mm kierre nippelissä voisi ainakin alunippeleillä toimia paremmin. Nippelin runko on paksumpi, kierre ei "vastusta" kiristämistä niin paljoa joten pinna ei kierry niin herkästi. Lisäksi ohuempi pinna mukautuu paremmin, jos nippelin juureen tulee taivutusta. Yhtään periksi antanutta nippelin kierretä en ole nähnyt, mutta katkenneita nippeleitä useitakin. Joku voisi kaivaa tutkimustietoa tästä esille. Itse ajattelin seuaravissa kiekoissani kokeilla, vaikka eivätpä kasaamani kiekot juuri ole porsineet paksummallakaan kierteellä.
Kyllähän siihen osia löytyy: http://www.veltec.de/main.php?kat=6&skat=258
Vapaaratas on tämännäköinen, löytyy varmaan muualtakin:
En tiedä vielä, onko kestävä vai ei, mutta eipä ainakaan jarruttavaa mallia, niin kuin suurin osa kiinalaisista.
Veltecin AmOne etukiekon ostin 3v sitten ja se on huippulaatua. Napa näyttää ja tuntuu huippulaadukkaalta, niin kuin esim. DT 240s. Yli 10000km jälkeen se on kuin uusi, en ole koskaan avannut.
Takakiekon ostin vuosi sitten ja se näyttää ja tuntuu peruskiinalaiselta, olisiko tuotanto siirretty itään. Ihan hyvin se tosin vielä toimii.
Kumpikaan vanne ei ole TR (tubeless ready), joten siitä ei ole kokemusta. Ja onhan nämä vanteet ainakin minulle maastokäyttöön aivan liian kapeita.
Mulla on American Classic Wide Lightning kiekoista kokemusta jo jonkin aikaa ja olen ollu leveään vanteeseen pääasiassa tyytyväinen. Ajan litkuilla ja yleisesti matalilla, noin 1,5 bar paineilla. Kaksi huomiota tästä: 1. Renkaan kuviosta tulee kantikkaampi ja samalla leveämpi, koska seinämät on pystymmät. Tämä ei ole välttämättä pelkästään positiivinen piirre. 2. Seinämistä tulee huomattavasti tukevammat ja esim 67TPI Schwalbet on yllättävän kovat sormilla painaessa matalallakin paineella. Renkaan muotoutuminen pieniin pintaheittoihin ja juurakkoon huononee.
Kokeilin 120TPI seinämän Maxxis Ikoneita ja tuo jälkimmäinen kohta parani huomattavasti. Ykköskohdan fiksaaminen taas vaatisi oikeasti erikseen leveälle vanteelle suunnitellun renkaan...
Täällä oon ihmetelly asiaa jo aikasemmin:
https://msuomal.wordpress.com/2015/0...tning-renkaat/
https://msuomal.wordpress.com/2015/0...nsikokemuksia/
msuomal muokkasi tätä : 02.06.2015 at 14.07 Syy: Linkit
Wide Lightningit olisin hankkinut minäkin, mutta Alltricksillä ei ollut niitä juuri kun oli tulet alla. Nyt niitä taas olisi, parhaaseen hintaan. AC:n maastokiekoissa on sekin etu, että 11s road kasetti menee heittämällä, jos vaikka haluaa vaihdella cycloon välillä, vaikka ehkä WL saatta olla turhan leviä.
Jep, Alltricksiltä viime kesänä nuo ostin minäkin hyvään hintaan. Sai vielä suoraan XD hubilla XX1:stä varten. Ton setin vapaaratas on vähän normaalista poikkeava, joka tekee tyhjästä liikkeestä hieman pidemmän, mutta rakenne on perinteistä vahvempi. Ajossa oon siihen tottunu, eikä sitä juuri huomaa. Hyvät kiekot, renkaiden ominaisuudet mietityttää enemmän...
Tuli vastaan mielenkiintoinen kiekkosetti Ritcheyltä:
http://ritcheylogic.com/mountain/whe...ke-wheels.html
Lupailevat melko hyvää kestävyyttä noin kevyelle satsille, painorajaksi löysin toisaalta 110 kg.
Päivän hinta germaanien verkkokaupassa viitisen sataa. Kuka tilaa ekana?
*edit*
Tähän vielä se kaupan osoite.
http://www.cycle-basar.de/Laufraeder...d160ba6970cfd7
Memento mori
Varsinkin kiinnostava kiekkosetti. Harmi että nyt ei ole budjettia oikein mihinkään, muuten voisi jopa tilata.
Heitetääs tänne vaikka. Onko mulla fillarirempan aikana tippunut taka-akselista joku prikka pois, kun edellisillä vanteilla akselin kiristyskahva jäi osoittamaan vasempaan suuntaan kiristettynä, ja nyt toisilla vanteilla tökerösti suoraan taaksepäin?
Kirjanmerkit