HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 154 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 54 104 144 152 153 154 155 156 164 204 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.591 - 4.620 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #4591
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ota kannatinpalikka kokonaan irti, tarkista sen asentuminen ja myös ettei maalia ole liikaa sen alla. Joskus sitä on paljon haarukoissa. Myös uuden varakappaleen hankkiminen voisi auttaa, uusi saattaa olla ohuempi. Viilaakin saattaa joutua vähän käyttämään, jotta ripustimen ja rungon aukko sattuvat täsmälleen kohdilleen akselia varten. Helposti kiekon olisi asetuttava paikoilleen pikalinkkuineen ja tultava myös helposti pois, siinä tavoite.

  2. #4592
    Minulla on tämä pyörä: http://www.evanscycles.com/products/...-bike-ec055206

    Haluan siihen ulkonäkösyistä jonkinlaisen bashguardin. Mitä pitää ottaa selville/huomioon ennenkuin tähän ryhtyy? Seuraavia kysymyksiä pyörii mielessä

    -Joku sano että isoin ringi lähtee, mitä tämä muka on tarkoittavinaan, kun minulla on vain yksi ringi
    -voiko 1x9 setuppiin semmoista edes asentaa?
    -Tarvitseeko tietty crankki tietynlaisen bashguardin?
    -Oli hankala mitata kun kampi oli edessä, mutta pulttien väli oli jotain 105 - 110mm väliltä, ehkä, onko tällä väliä?
    -Käykö samat pultit, vai tarvitsenko uudet ja pitemmät?
    -Tarvitseeko muita sovitepaloja?
    -Muuttaako tämä ringin sijaintia sivuttaissunnassa mitenkään? Johonkin suuntaanhan tuon täytyy joko ringiä tai kampea siirtää, joten tuleeko kokoonpanosta ns. "epäsymmetrinen" drivetrain -puolelta?

    Jossain vaiheessa, kun drivetraini kuluu, on aikeissa vaihtaa koko cranksetti. Onko 1x9 setuppiin erilliset cranksetit? Hampaissa on vissiin jotain eroja? Narrow/wide ainoa vaihtoehto?

  3. #4593
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.165
    Ring on muuten ratas, crank on kampi, crankset on kampisarja, joka sisältää kammet ja siinä kiinni olevat rattaat sekä mahdollisesti ulkoiset laakerikupit. Isoin lähtee tarkoittaa sitä, että kolmen eturattaan systeemissä ratassuoja, bashi, tulee kolmannen eli isoimman tilalle. Tällöin samat pultit käy. Nyt jos laitat sellaisen bashin, joka tulee tuon yhden eturattaasi päälle eli ulkopuolelle, tarviit pidemmät pultit, jotka on siis bashin paksuuden verran pidemmät.

    Mutta että ulkonäkösyistä... sehän lisää vain painoa ja eturatas on myös hankalampi putsata. Yleensä suoja hankitaan sitä estämään ettei rattaat lyö kiveen tai kallioon pahoissa paikoissa. Tähän riittää myös erilainen toteutus, jossa kiinnitys tulee sinne keskiöön ennen kampea ja suojaa on vain siellä alapuolella. Ulkonäkö ei todellakaan mielestäni parane. Suojaukseen voi myös olla yhdistettynä ketjuohjuri, joka estää ketjua pomppaamasta pois rattaalta kunnon rytyytyksessä. Taco sanalla voi googlata myös aiheesta.

  4. #4594
    Oishan se ny sähkönsinisenä aika äree. Siirtääkö toi kampea bashin verran ulospäin? Vai änkeekö se vaan väkisin väliin ja sit tulee ahdasta?

  5. #4595
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Oishan se ny sähkönsinisenä aika äree. Siirtääkö toi kampea bashin verran ulospäin? Vai änkeekö se vaan väkisin väliin ja sit tulee ahdasta?
    Evansin tuotekuvassa näyttäs, että nykyinen ratas on keskimmäisen rattaan paikalla ja uloin paikka on vapaana. Jos näin tosiaan on niin laitat sen bashringin siihen uloimman rattaan paikalle, nykyinen ratas ei siirry mihinkään.

  6. #4596
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.165
    Jos taas taco tms. tulee keskiöön kiinni, otetaan sieltä välistä vastaavasti yksi spaceri (prikka? Kompastun itsekin näihin käännöksiin) pois. Keskiöstä ja kammista riippuen niitä on siellä 1 molemmin puolin tai toisella puolella 2 ja toisella 1 tms.

  7. #4597
    En edes tiennyt että toi mun systeemi oli joku riisuttu kolmen ringin systeemi.

  8. #4598
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Kertokaa miten saan SKS painemittarilla paineet mitattua. Toistaiseksi sain vain kumin tyhjäksi. Laitoin ohjeen mukaan virran päälle, valitsin oikean pään prestalle, käänsin prestan auki ja painoin mittarin siihen, mutta ilmat tosiaan tuli vaan pihalle.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  9. #4599
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Kertokaa miten saan SKS painemittarilla paineet mitattua. Toistaiseksi sain vain kumin tyhjäksi. Laitoin ohjeen mukaan virran päälle, valitsin oikean pään prestalle, käänsin prestan auki ja painoin mittarin siihen, mutta ilmat tosiaan tuli vaan pihalle.
    onko mahollista että laitat liittimen liian syvälle, et se painais sitä venttiiliä aukipäin väkisin?

  10. #4600
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Ja digidigimittaria ei tarvi käyttää siinä venttiilillä kun about sekunti-pari, ja sitten ottaa sen pois ja katsoo lukeman. En tosin tunne tuota nimenomaista mittarimallia, mutta ainakin kaikissa käyttämissäni auto-mp-fillarimittareissa näin. Silloin ei kerkee rengas tyhjenemään vaikka aavistuksen falskaisikin mitatessa.
    Plus että sitä mittaria joutuu jonkun verran painamaan venttiiliin että olisi tiivis.

  11. #4601
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    En pitänytkään pitkään kerrallaan, vaan lyhyesti , mutta pelkkää nollaa näytti kokoajan. Koitin eka painaa vähemmän ja sitten enemmän, mutta ilmat tuli pihalle vauhdilla jokatapauksessa ja mm. kerran jälkeen rengas oli jo tyhjä. Täytyy yrittää uudelleen, ehkä en saanut sitä pohjaan asti tiiviisti ja siksi tyhjeni, mutta luulisi, että se silti olisi edes yrittänyt jotain lukemaa antaa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  12. #4602
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Jos sulla oli kuitenkin väärä pää siinä mittarissa? Tarkista nyt vielä se....

  13. #4603
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Joo, testasin just uudelleen. Oli mulla oikea pää, mutta en osaa sitä laittaa niin, että antaa oikean lukeman (tai sitten se rikki), sillä nyt sain eturenkaassa sen alas ilman, että ilmat pihalla, muttei silti mitannut, vaan antoi joko 00 bar, 1.5 bar, jotain ihan älytöntä. Avasin niin auki prestaa kuin voi ilman, että lähtee irti, mutta ei. Täytyy testailla sitä vielä. ehkä laitan sitä väärässä kulmassa tms. Yritin kyllä painaa tiiviisti venttiiliin sen.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  14. #4604
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Ei sitä prestaa tarvi avata kuin muutama kierros. Silleen että suhahtaa kun napautat siihen päähän sormella. Saa sitä avata enemmänkin, mutta noi nyt riippuu siitä mittarista/pumpusta miten ne sopii siihen venttiiliin.
    Kokeilemalla oppii.
    Sen mittarin pitäminen kohtisuoraan venttiiliä kohden on tärkeää, jos kulma on väärä niin varmaan vuotaa.
    1.5 bar voi olla ihan oikea lukema, jos rengas oli pehmeän oloinen.

  15. #4605
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Voi johtua myös venttiilin mallista, mulla oli vastaavanlainen ongelma tietyillä maantie sisureilla ja tuolla sks digimittarilla.

  16. #4606
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^^ ja ^
    Allright, avasin eka vähemmän venttiiliä, mutta sitten enemmän, kun ei antanut lukemaa. Sama asennon kanssa, eka koitin mahd. suoraan, mutta, koska mitään ei tapahtunut, oli pakko koittaa käännellä sitä ja yleensä silloin, kun sieltä suhahti hieman ilmaa niin mittari pikkusen värähti, mutta ei kunnolla suostunut mittaamaan. Ehkä se ei tykkää Schwalben sisurin venttiilistä sitten. Yritän vielä testailla sitä lähipäivinä.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  17. #4607
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    42
    Tämmöinen nopea kyssäri koskien uutta pyörää: Pyörä Spessun Tarmac SL4 Elite 105 osilla. Eilen kolmannen pyörällä ajetun lenkin jälkeen pesun ja ketjun öljyämisen yhteydessä huomasin että kun takarengas pyörii vapaasti niin navasta kuuluu hankaava/rahiseva ääni. Takapakka näyttäisi myös aavistuksen verran "lieputtavan" kun rengas pyörii vapaasti. Mittarissa on nyt 160km joten joku ei taida nyt täsmätä, vai? Onko tuolle järkevää alkaa itse mitään puuhamaan vai otetaanko yhteyttä myyjäliikeeseen? Kiitos.

  18. #4608
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    668
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V1l1 Katso viesti
    Tämmöinen nopea kyssäri koskien uutta pyörää: Pyörä Spessun Tarmac SL4 Elite 105 osilla. Eilen kolmannen pyörällä ajetun lenkin jälkeen pesun ja ketjun öljyämisen yhteydessä huomasin että kun takarengas pyörii vapaasti niin navasta kuuluu hankaava/rahiseva ääni. Takapakka näyttäisi myös aavistuksen verran "lieputtavan" kun rengas pyörii vapaasti. Mittarissa on nyt 160km joten joku ei taida nyt täsmätä, vai? Onko tuolle järkevää alkaa itse mitään puuhamaan vai otetaanko yhteyttä myyjäliikeeseen? Kiitos.
    Liikkeen kautta kun on noin tuore tapaus.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

  19. #4609
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Kertokaa miten saan SKS painemittarilla paineet mitattua. Toistaiseksi sain vain kumin tyhjäksi. Laitoin ohjeen mukaan virran päälle, valitsin oikean pään prestalle, käänsin prestan auki ja painoin mittarin siihen, mutta ilmat tosiaan tuli vaan pihalle.
    Samoja ongelmia oli alkuun kun läskistä mittailin paineita. Älä aukaise liikaa sitä prestan venttiiliä, puoleen väliin enintään niin pitäisi toimia. Jos aukaisee melkein kokonaan niin itsellä ei ainakaan toiminut. Ja lukema ei taida jäädä näkyville vaan pitää lukea kun mittari on kiinni.

  20. #4610
    Suosituksia pikakiinnityksellä asennettavasti (mielellään mahdollisimman suojaavista) etu- ja takalokasuojista muutaman vuoden vanhaan Kona Dew Plus-hybridiin?

  21. #4611
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    https://www.motonet.fi/fi/haku?q=zefal+lokasuoja
    Valitse vaikka noista, aika hyviä. Itelläni maantiepyörässä kurakeleillä croozer road ja swan.

  22. #4612
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718


    Mitä tälläiselle voi tehdä kun ei pysy tuosta venttiilin kohdalta mitenkään koko kumi vanteen sisäpuolella?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  23. #4613
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    1.850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti

    Mitä tälläiselle voi tehdä kun ei pysy tuosta venttiilin kohdalta mitenkään koko kumi vanteen sisäpuolella?
    Löysää tuotta juurimutteria sentin-2senttiä, tyhjennä rengas, työnnä venttiiliä sisäänpäin samalla kuin pumppaat uudestaan.
    Fatless biker

  24. #4614
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Löysää tuotta juurimutteria sentin-2senttiä, tyhjennä rengas, työnnä venttiiliä sisäänpäin samalla kuin pumppaat uudestaan.
    Tuota ei tullutkaan kokeiltua, kaikkea muuta kyllä. Pitänee testata.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  25. #4615
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    Ostin vastikään elämäni ensimmäisen maantiepyörän ja olen aivan pihalla näistä laitteista, eli saa vääntää rautalankaa. Pyörä on vanha Miyata. Sekä etu- että takakiekossa on pienet pomput, arvoin jotta veisinkö rihtaukseen vai hankkisinko yksin tein uutta kiekkoa.
    Katselin nopsaa nettikauppojen kiekkoja ja kaikissa puhuttiin että takakiekko olisi yhteensopiva 7,8-9,10 jne lehtisten pakkojen kanssa. Minulla on takana uusi 6-rattainen pakka. Käykö ne kiekot sitten tuon minun pakan kanssa yhteen, vaikka missään ei 6-rattaisista puhuttukaan?
    Jos pakka pitää päivittää, niin entäpä vaihdevivut ja vaihtajat sitten. Kuvan mukaiset vivut löytyy, takavaihtajan vipu naksahtaa 6 eri asentoon. Tuolla ei siis varmaan voi ohjata 7 rattaan pakkaa?
    En kyllä kaikkea ala uusimaan, aion pysyä hyvin maltillisessa budjetissa.



  26. #4616
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    43
    Aikaisemmin jo vähän sivuttiin voimansiirtoon liittyviä asioita, enkä viitsi aloittaa uutta ketjua. Joten, mitenkä on voiko 10 vaihteisen kampisarjan vaihtaa 9 vaihteiseen kokonaisuuteen. Vaihdoin hetki sitten uuden takapakan ja ketjut. Nykyiseen kampisarjaan on vaihdettu isoin ratas kerran ja keskimmäinen ja pienin alkaa olla jo kuluneet. Plus kammista kun ottaa kiinni ja ravistaa niin pientä väljyyttä on havaittavissa. Nykyinen sarja on M521 octalink ja mietin että saksasta saisi laadukkaampaa slx tai xt sarjaa havalla uuden keskiön kanssa. Google kertoo että tämä 10vs9 vaihteisuus jakaa mielipiteitä, osalla toimii ja osalla ei. Mutta niissä tapauksissa joissa ei, kyse on ketjuista tai säädöistä. Jos eturattaat ovat samalla etäisyydellä toisistaan 10 ja 9 kampisarjoissa niin silloinhan 9 ketju käy myös 10 kampisarjaan ja kokonaisuudessan toimii normaalisti.

  27. #4617
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Toimii. Vaihdoin alunperin 3x9 palikoilla olevaan pyörään 2x10 tarkoitetut XT-kammet eli eturattaiden määräkin muuttui eikä silti mitään vikaa missään, jopa alkuperäinen vaihtaja ja alkuperäiset vivut toimii hienosti kun vaan laittoi rajoitinruuvit kohdalleen. Takana edelleen ysipakka ja voimaa välittää ysiketju.

  28. #4618
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    1.850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OneTen Katso viesti
    Ostin vastikään elämäni ensimmäisen maantiepyörän ja olen aivan pihalla näistä laitteista, eli saa vääntää rautalankaa. Pyörä on vanha Miyata. Sekä etu- että takakiekossa on pienet pomput, arvoin jotta veisinkö rihtaukseen vai hankkisinko yksin tein uutta kiekkoa.
    Katselin nopsaa nettikauppojen kiekkoja ja kaikissa puhuttiin että takakiekko olisi yhteensopiva 7,8-9,10 jne lehtisten pakkojen kanssa. Minulla on takana uusi 6-rattainen pakka. Käykö ne kiekot sitten tuon minun pakan kanssa yhteen, vaikka missään ei 6-rattaisista puhuttukaan?
    Jos pakka pitää päivittää, niin entäpä vaihdevivut ja vaihtajat sitten. Kuvan mukaiset vivut löytyy, takavaihtajan vipu naksahtaa 6 eri asentoon. Tuolla ei siis varmaan voi ohjata 7 rattaan pakkaa?
    En kyllä kaikkea ala uusimaan, aion pysyä hyvin maltillisessa budjetissa.

    Noilla antamillasi tiedoilla ei kyllä pysty vastaamaan mitään. Mutta jos kyseessä on kierrepakka niin mikään noista useampirattaisista ei sulle suoraa käy. Suosittelen, että käyt pyöräliikkeessä kysymässä arviota. Nuo vanhat 5-6 pakat/rattaat on kyllä suht kestäviä, että rihtaus luultavasti kannattaa jos sillä toimii.
    Fatless biker

  29. #4619
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Noilla antamillasi tiedoilla ei kyllä pysty vastaamaan mitään. Mutta jos kyseessä on kierrepakka niin mikään noista useampirattaisista ei sulle suoraa käy. Suosittelen, että käyt pyöräliikkeessä kysymässä arviota. Nuo vanhat 5-6 pakat/rattaat on kyllä suht kestäviä, että rihtaus luultavasti kannattaa jos sillä toimii.
    Ok, kiitos tiedosta. Juu kierrepakka on. Kiikutan kiekot sepän käsittelyyn ja jätän uudet nettikaupan hyllyyn.

  30. #4620
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OneTen Katso viesti
    Ok, kiitos tiedosta. Juu kierrepakka on. Kiikutan kiekot sepän käsittelyyn ja jätän uudet nettikaupan hyllyyn.
    Toivottavasti helpolla selviät! Olen kyllä asiasta pikkasen eri mieltä.näitten pakkojen evoluutio meni kasiin asti sillai että yksi lehti lisää ja itse pakanrattaiden väli pysyi samana, ainakin riittävän lähellä. Eli nykyaikainen kiekko 7pakkoineen pelaa vanhalla vivulla ja vaihtajalla. No ketjut voisin vaihtaa.

    Napa on pikkasen leveämpi mutta kyllä teräsrunko sen kestää. Btw näyttäisi hienolta rungolta, onnittelut.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •