HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 8 / 73 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 2175

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

  1. #211
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    taipeissa
    Viestit
    36
    Tuli kokeiltua 27.5" runkoa 26" kumeilla. Talvella kiva, leikkisä ja vakaampi, johtuen bb dropista. 26" leveä nasta ei hirveästi eroa kooltaan 2.2 27.5" kesäkumista. Lumien sultua tuntui ehkä liian matalalta, bb droppi aiheutta polkiminen kans ongelmia kun on teknistä ja tiukkaa. Kammet kolisee. Toki jos laitat oikein leveät nakit ja pitemmän keulan on ongelma korjattu. Mutta harvaan runkoon menee mikään tosi leveä.

    Miksi et osta vaikka 18" on- one 45650evoa? Se täyttäisi kaikki sun speksit. Runkobundle on vieläpä suht edullinen http://www.on-one.co.uk/i/q/ZXSTEEL4...k-n-mix-bundle

  2. #212
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Surly ei vakuuta. Vesijohdosta väännetty kallis ja painava runko firmalta, joka ei ainakaan maastopyörissä oo tunnettu innovatiivisuudestaan.
    Tota, eikös Surly nimenomaan ole tunnettu innovatiivisuudestaan. Läskipyöräbuumi on käytännössä Surlyn ansiota, 29+ ja 26+ on Surlyn keksintöjä (jos unohdetaan painavat leveät dh renkaat) joista kuitenkin on kehittynyt tän hetken kuumin hottis 650B+ ja Karate Monkey oli mun ymmärtääkseni ensimmäinen/ensimmäisiä kunnolla läpilyönyt 29er. Siinä mielessä siis surly nimenomaan on ollut innovatiivinen maastopuolella. Runkomatsku on mitä on mutta toimiihan se, painavaa on toki.

    Kyllä mun mielestä Instigator 2.0 voisi olla oikeinkin hyvä vaihtoehto jos huomioi mitä hakusessa on. Vähän olen puolueellinen koska tykkään Surlyista ja pari Surlya on tallissakin (saattoi paistaa läpi ylläolevasta kommentista..). Halvempaa jos hakee niin katsoisin On-Onen 45650B:tä kuten tuossa jo mainittu. Ei silti, jäykkikseksi harkitsisin kyllä 27.5:ttä tai 29:iä (Honzo, Trans Am, Buzzard, Eccentric, jne. jne.) asianmukaisilla kiekoilla ja keulalla jos vaan mitenkään budjetti taipuu. Väliraha ei välttämättä älytön ole jos kiekot ja keulan vaihtaa hommaten käytetyt "uudet" vanhojen 26" kilkkeiden tilalle. Jos ei budjetti taivu, niin noi kaksi runkoa ainakin toimii monenlaisilla kiekoilla.

  3. #213
    TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti unknown Katso viesti
    Miksi et osta vaikka 18" on- one 45650evoa? Se täyttäisi kaikki sun speksit.
    En osaa ihan tarkalleen sanoa miksi, en enää muista. Joku syy siihen oli, se tippui aika pian pois mielestä. Äkkiseltään ainakin reach on aika lyhyt verrattuna moneen, vaikka onkin 18" runko. Sen mitä olen reachia koittanut mitata nykyisistä, niin noin 440mm pitäisi olla, jotta voisin käyttää lyhyempää stemmiä sujuvasti.

    Kyllä tässä kun on taas asiaa pohtinut, on se kahden kauppa: Mondraker tai Surly. Kyllä, voi olla että olisi järkevämpää myydä romut ja hankkia ihan toisenlaista, mutkunmutkun...

    Ovat nuo vaan niin hiton erilaisia runkoja ja todella hankala sanoa, millä perusteilla valinta pitäisi tehdä. Lopullinen käyttötarkoitukskin kun tulee vasta myöhemmin nähtyä, mihin suuntaan homma kehittyy.

    Mondrakerin oikea koko olisi selkeästi M, mutta Surlyssä voisi olla jopa L aivan kelvollinen. Jos laskee geometrioiden eroja nykyisellä keulalla, niin eipä M-kokoisen Mondrakerin ja L-kokoisen Surlyn erona ole juuri muuta, kuin keskiön korkeus (Mondakerissa on 20mm matalampi) ja reach (Mondrakerissa 25mm pidempi). Periaatteessa Mondrakerin geo olisi nykyisellä kokemuksella juuri haluttu, mutta alu vs cromo ajettavuus, paino ja renkaiden sopivuus vielä vetää ajatuksia suuntaan tai toiseen.

  4. #214
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Mehukatilta mahti trollailua. Jotain angsteja Surlya kohtaan kenties?

    TomiKoo, kannattaa kiinnittää huomiota seat tuben pituuteen, jos meinaa hissitolppaa laittaa. Niissä on hyvin usein todella iso ero M ja L koon välillä. Sitä ajais itsekin mielellään L koon rungolla, mutta 84cm inseamilla se meinaa sitä, että hissitolpaksi ei vaihtoehtoja ole kuin muutama.

    En tiedä mihin Mehukatti viittaa tuolla konstruktio kuin 10v vanhoissa jäykkäperissä kommentilla. Omaan silmään toi geo on nykymuodin mukainen. Ihan heti ei tule mieleen fillaria vastaavilla mahdollisuuksilla setupin suhteen. Joo, se painaa pikkasen, mutta niin tuppaa aivan jokainen teräsrunko tekemään.

  5. #215
    TomiKoo Guest
    Joo, ei me olla milläskään trolleista, vaan pysytellään asialinjalla!

    Hissitolpalla oli hyvää pointtia hissitolpasta. Eipä ole tullut etes ajatelleeksi, kun ei sellasta ole koskaan omistanut.

    Yön yli nukuttuani olen varma valinnasta, kyllä me Surlyn suuntaan nyt lähdetään. Yksi pyörä tarjoaa niin paljon mahdollisuuksia hakea fiiliksiä, juuri kuten hissitolppakin kirjoitti. Ja se on ehkä kuitenkin minulle tärkeämpää, kuin tekninen etumatka ja hienoudet. Nyt enää se vaikein, eli kokovalinta, M tai L. Periaatteessa M olisi lähelle nykyistä, ehkä ihan inan isommalla ohjaamolla. L olisi sitten taas reilu ja juuri sinne suuntaan, jota kuvittelen kaipaavani. Täytyy hakeutua koeajamaan paikallisten liikkeiden fatbike tarjontaa. Esim Trek Farley voisi olla kohtuu lähellä samoja mittoja, voisi verrata 17,5" ja 19,5" ohjaamoja keskenään ja makustella kumpaan suuntaan täytyy lähteä.

  6. #216
    TomiKoo Guest
    Tuohon kokovalintaan vielä lisäys. Eilen opiskelin aihetta insteam vs pituus ja sain käsityksen, että keskimäärin jalkojen pituus on noin 47% kropan pituudesta. Itsellä mittasuhteet menevät niin, että jalkojen puolesta pyörää pitäisi valita noin 160cm pituisen kuskin mukaan, yläkropan puolesta taasen noin 178cm pituisen kuskin mukaan.

  7. #217
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    taipeissa
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Tuohon kokovalintaan vielä lisäys. Eilen opiskelin aihetta insteam vs pituus ja sain käsityksen, että keskimäärin jalkojen pituus on noin 47% kropan pituudesta. Itsellä mittasuhteet menevät niin, että jalkojen puolesta pyörää pitäisi valita noin 160cm pituisen kuskin mukaan, yläkropan puolesta taasen noin 178cm pituisen kuskin mukaan.
    Inseam siis jotain 76cm? Laitatako inseamin, pituuden ja vaikka spanin esille- niin voidaan arvuutella raadin kanssa kokoa Kannatta kyllä laskea paljonko tolppaa tulisi esille kussakin runkokoossa.

    Haastavat mittasuhteet kyllä löytää mielekästä runkoa, toivottavasti onnistuu! Itse olen kans koon välissä ja nyt tullut opittua että ota se pienempi. Mutta oma inseam hieman tuota normaali pitempi, eli just toisin päin ongelma kuin TomiKoolla.

  8. #218
    TomiKoo Guest
    Insteam on hieman mittaustavasta riippuen 75cm kahtapuolen, lienee lähellä totuutta. Pituus sukat jalassa 169cm. Elopaino on nyt himpun yli 100kg ja hitaasti laskusuunnassa. Arm span noin 172cm. Eli suhteessa pitkä torso ja pitkät kädet, töpöt ja paksut jalat. Ylipaino on keskittynyt jalkoihin ja keskivartaloon. Nykyiset kammet ovat 165mm, jos sillä on jotain merkitystä.

  9. #219
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    273
    Ei saatana, Instigaatoriin mahtuu sittenkin 29 rengas. Tässä Conti Raceking 29x2.0, 135x10mm dropouteilla ja parin sentin pelivaralla runkoon.

    Mulla on siis tämä epävakuuttava vesijohdosta kyhätty esihistoriallinen ja ylipainoinen amerikan(taiwanin)rauta. Hankin Instigator 2.0:n koska halusin rungon johon mahtuu sopivasti lihava, ei läski, jopa yli 3" rengas. Surly tuntuu edelleen hauskalta ajaa. Edelliseen On-one 45650B (koko 20) verrattuna se menee paremmin alamäkeen, yhtä hyvin ylämäkeen, on parempi pahoissa paikoissa, keskiö on ylempänä sekä runko (19/L) on pidempi, matalampi ja painavampi. OTB-laskuri näyttää edelleen 0, mikä on suht OTB-herkälle kuskille pienoinen ihme.
    180mm keulalla ja 26x3.0 renkailla pyörän kokonaispituus on sama kuin M-kokoisella Honzolla, mutta akseliväli on hiukan pidempi ja keskiö on korkeammalla.
    L on tod.näk liian iso Tomille, mutta tule tyyppäämään kun käyt isolla kirkolla.

    Mondrager Vantage väljemmällä takahaarukalla olisi aika makia laite.
    routaisten peltojen pehtoori

  10. #220
    TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HarMi Katso viesti
    L on tod.näk liian iso Tomille, mutta tule tyyppäämään kun käyt isolla kirkolla.

    Mondrager Vantage väljemmällä takahaarukalla olisi aika makia laite.
    Äh, nää käännät nyt veistä haavassa tuolla jälkimmäisellä! Se olis! Vaikka kuinka tässä päättää, että Surly se on, niin siltikin mietityttää, josko Mondraker kuitenkin... Hirveän huonosti on Mondrakerin rungosta ja sopivuuksista mitään tietoa, on vähän arvalla ostamista. Esim millasta kumia sinne runkoon oikeasti mahtuu, vakionahan siinä pon jo sinänsä kohtuu kokoiset 2.4 Ardentit. Kyllähän se jo piisaisi, jos mahtuisi esim 26x2,75 Dirt Wizard nykyisellä 35mm vanteella. Ja kun tietäisi oikeasti alu vs cromo eron ajossa, kuinka paljon cromo vaimentaa menoa. Kaikki on niin mutuilua.

    Yksi video osui silmiin, jossa ainakin kehutaan kovasti.


    EDIT: Näköjään on myös saman kaverin sanallinen testi aiheesta, vaatii rekisteröitymisen.

    Täytyy huomenna ottaa etäisyyttä tähän hommaan ja käydä työntämässä Kotaria mettässä vaihteeksi. Miettii sitten lauantaina, jos pääsisi paikalliseen tyyppäämään vaihtoehtoja ja hakemaan kokemuksia. Soittelin liikkeisiin Surlyn kokovalinnasta ja kyllä kaikkien yhtenevä kanta oli, että M olisi oikea valinta. Tiedä sitten. Ensi viikolla olen etelään tulossa yön yli keikalle, otan yhteyksiä jos saan kyydin Espoon suuntaan ja on aikaa kävästä. Olishan se kiva todeta L liika isoksi, niin ei se ainakaan jäisi vaivaamaan!
    TomiKoo muokkasi tätä : 01.05.2015 at 01.36

  11. #221
    noniinno Guest
    Vantagen hankkiminen teki ainakin kiihkeästä 29er All-mountain uskovaisesta vielä kiihkeämmän 27,5 forward geometria -uskovaisen. Edut ovat omalla kohdallani kiistattomat niin ylös kuin alaspäin mentäessä. Vertailukohtana viime kesän hankinnat Taro ja Parkwood.

  12. #222
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Jos kiinnostaa käydä kokeilemassa niin mulla on On-Onen hiilikuituinen 456 (ei evo) M-kokoisena 150mm keulalla. Ja Oulussa asun.

  13. #223
    Ostin alkuvuodesta dartmoor primal 27.5 medium rungon. Osat vanhasta rungosta siirretty. Kiekot 26 jossa 2.4 kumit ja keula 150mm. Ht 67 ja st 72 astetta. Toimii noil 26 kiekoilla ihan hyvin. Pituus 183 cm ja inseam 82 cm.

  14. #224
    TomiKoo Guest
    Nyt on huruuteltu Kotarilla ukko väsyksiin, sai samalla tuumailutaukoa tähänkin!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Vantagen hankkiminen teki ainakin kiihkeästä 29er All-mountain uskovaisesta vielä kiihkeämmän 27,5 forward geometria -uskovaisen. Edut ovat omalla kohdallani kiistattomat niin ylös kuin alaspäin mentäessä. Vertailukohtana viime kesän hankinnat Taro ja Parkwood.
    Olipa mukava kuulla tuollaisen omistavan kommenttia! Kertoisitko vähän mittoja ja sopivuutta, hieman suuntaa antavaksi avuksi. Runkokoko, pituus, insteam, stemmin pituus nyt ainakin? Onko sulla ollut 27,5x2.4 Ardentit käytössä? Kuinka paljon siinä jää runkoon vielä rakoa? Pystytkö ottamaan ihan valokuvaa, millainen rako renkaan ja rungon väliin jää?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti migee Katso viesti
    Ostin alkuvuodesta dartmoor primal 27.5 medium rungon. Osat vanhasta rungosta siirretty. Kiekot 26 jossa 2.4 kumit ja keula 150mm. Ht 67 ja st 72 astetta. Toimii noil 26 kiekoilla ihan hyvin. Pituus 183 cm ja inseam 82 cm.
    Millaisella stemmillä paketti on kasattu? Miten st voi olla 72 astetta, kun alunperin 140mm keulalla sen on ilmoitettu olevan 71 astetta? Sillä tietysti nyt niin väliä jos vaan pelaa, kunhan ihmettelen.

  15. #225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Millaisella stemmillä paketti on kasattu? Miten st voi olla 72 astetta, kun alunperin 140mm keulalla sen on ilmoitettu olevan 71 astetta? Sillä tietysti nyt niin väliä jos vaan pelaa, kunhan ihmettelen.
    50 mm stemmi. Voi olla että oli ton 71 astetta kun mittailin kasailun jälkee. http://dartmoor-bikes.com/sites/defa...try_eng_10.pdf

  16. #226
    TomiKoo Guest
    Tänään lähti jäätävän ylihintaista vesijohtoputkea medium-koossa tilaukseen. Ei varmasti ole järkevin valinta, mutta ihan "omistajansa näköinen", semisti lihava ja polkuja hissukseen lyllertävä se varmaan on. Kiipeämiskykyä kovasti ameriikan voorumeilla arvosteltiin, saa nyt nähä miltä se tuntuu 160mm keulalla. Kävin koeajamassa vaihtoehtoja ja kyllä se alurungon läpipuskeva tärinä on nyt minulle nounou. Niin paljon joutuu kuitenkin kunnon puolesta vielä ajamaan istualtaan.

    Surlyssä eniten innostaa rungon vahva muuntautumiskyky moneen tyylisuuntaan. Olihan tuo Surlyn kamppis myös varsin hyvä tarjous. Rungon hintaan saa mukaan myös 50mm Rabbit Hole vannekehät, vannenauhat ja kumit, ilmeisesti 26x2,75 Dirt Wizard 27tpi.

    Perjantaina pitäisi olla käsissä. Fiilistellään tuolla projekti-topikissa lisää kasauksesta. Lienee tarve laittaa kiireenvilkkaa Bike Components tilausta vetämään.

  17. #227
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    78
    Mielipiteitä kaivataan! Nykyinen pyörä on 45650b jolla on tullut tunteja kivasti alle. En ole kuitenkaan saanut ajoasentoa täysin sopivaksi sillä. Testailin viikonloppuna Konan Honzoa, ja pyörä tuntui heti kättelyssä hyvältä. Erityisesti pidin lyhyistä chainstaysta, jotka helpottivat pyörän käsittelyä melkoisesti. Sekä hieman pidemmästä toptubesta, jolloin jäi enemmän tilaa ohjaamoon, myös matalampi keskiö sai pyörän vakaamman tuntuiseksi. Myös isommat kiekot tuntuivat sopivan pyörään.

    Vaihtoehtona olisi kuitenkin tuo Surlyn Instigator, johon pystyisin siirtämään kaikki osat tuosta nykyisestä pyörästäni. Voisin jättää vielä toiset kiekot (27,5") varalle, koska niistä ei mitään saa. Rahallisesti molemmat vaihtoehdot olisivat suurinpiirtein yhtä kalliita. Ja vertailtuani Konan ja Surlyn geometrioita, ovat ne melko samanlaisia. Joten mielipiteitä kaivataan, jos ostan Surlyn, ostanko lähes samanlaisen rungon kuin 45650 on vai tarjoaako se jotain enemmän kuin Honzo? Instigatorissa on se huono puoli että sitä ei missään pääse ajamaan.. Ja pehmeät sekä paksut renkaat löytyvät myös Muklukistani.

  18. #228
    noniinno Guest
    Mielipidettä kysyttiin, vastaan Honzo.

  19. #229
    TomiKoo Guest
    Jos minulla olisi ollut jo fätti tallissa ja pysyisin kahden pyörän taktiikassa, en olisi itsekään laittanut Instigatoria. Itse olisin valinnut Vantagen, kuten tuossa jo arvottiin.

    Niinpä mielipiteenä ehdottomasti Honzo, jos se kerta noin hyvältä jo tuntui eikä muita vaihtoehtoja huvita kaivella sen enempää.

  20. #230
    Hei! Olen hommaamassa kesäksi ensimmäistä maastopyörää ja olen miettinyt ihan uuden hommaamista. Kyselisin nyt ihmisiltä, että mistä saisin edullisen ja mahdollisemman hyvän pyörän, mieluiten suomesta (takuuseen on vaivalloinen lähettää jos ulkomailta?). Eli te jotka tiedätte pyörän osista jne. enemmän voisitteko linkata järkeviä pyöriä minulle? Hintaa saisi olla semmoiset 700-900e. Kiitos jo etukäteen vastanneille.

  21. #231
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    121
    Itsellä olisi suunnitelmissa huokea 26er jäykkäperä loivalla keulalla ja vähän pidemmällä joustolla. Rungon kokoaminen houkuttelee mutta myös pelottaa, joten tällä hetkellä olen löytänyt kolme kompliittia vaihtoehtoa:

    http://www.konaworld.com/shred.cfm
    http://nsbikes.com/clash-1,1125,pl.htm
    http://www.commencal-store.co.uk/PBS...ItmID=14799134

    Commencal näyttäisi paperilla parhaalta, mutta vähän ahdistaa tilata ranskanmaalta (vai oliko se Andorra).

  22. #232
    TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Tänään lähti jäätävän ylihintaista vesijohtoputkea medium-koossa tilaukseen. Ei varmasti ole järkevin valinta, mutta ihan "omistajansa näköinen", semisti lihava ja polkuja hissukseen lyllertävä se varmaan on.
    Itseäni lainaten, pääsin tänään työreissulla käymään Hi5bikesissa koeajamassa M-kokoisen Mondraker Vantagen. Mahtavan oloinen peli ja juuri oikea koko itselle. Tykkäsin aivan hulluna forward geometriasta. Kyllä paksuhkoista 2.4 kumeista huolimatta aika vahvasti tulee alustan terävyydet läpi, kuten porukan kirjoituksista pystyi jo päättelemään. Hyväkuntoisella kuskilla kisaisemmassa ajossa tuskin haittaa, mutta itsellä se ei ainoana pyöränä toimisi. Jos tosiaan olisi mahkut pistää vanhat pelit lihoiksi ja laittaa kaksi uutta pyörää, olisi setti ehdottomasti Vantage RR nopeaan polkuajoon sekä Panzer leppoisaan kruisailuun ja haastaviin keleihin.

    Mutta toistaiseksi saa nyt Instigator hoitaa noiden välimallina kummatkin ajot, kisaisempi meno hoidetaan sitten moottorin avustamana KTM selässä. Entistä innokkaammin odotan perjantaita ja olen ainakin toistaiseksi todella tyytyväinen päätökseeni.

  23. #233
    http://velosport.fi/verkkokauppa/can...4-p-49219-274/
    Tommonen pyörä nyt suunnitelmissa, mitä sanoo kokeneemmat pyöräilijät?

  24. #234
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juakko Katso viesti
    Itsellä olisi suunnitelmissa huokea 26er jäykkäperä loivalla keulalla ja vähän pidemmällä joustolla. Rungon kokoaminen houkuttelee mutta myös pelottaa, joten tällä hetkellä olen löytänyt kolme kompliittia vaihtoehtoa:

    http://www.konaworld.com/shred.cfm
    http://nsbikes.com/clash-1,1125,pl.htm
    http://www.commencal-store.co.uk/PBSCProduct

    Commencal näyttäisi paperilla parhaalta, mutta vähän ahdistaa tilata ranskanmaalta (vai oliko se Andorra).
    Kysyppä tuolta, voipi saada samaan hintaan.
    http://www.mtbcentre.fi
    Team Lazy

  25. #235
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hqlii Katso viesti
    http://velosport.fi/verkkokauppa/can...4-p-49219-274/
    Tommonen pyörä nyt suunnitelmissa, mitä sanoo kokeneemmat pyöräilijät?
    Ei oo ainakaan otsikon mukainen AM-jäykkis näyttäis hyvin peruspyörältä, halvimmilla palikoilla.

  26. #236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Ei oo ainakaan otsikon mukainen AM-jäykkis näyttäis hyvin peruspyörältä, halvimmilla palikoilla.
    Okei, anteeksi jos väärään paikkaan pistin viestin Jos kyseisen pyörän saan noin 800e niin onko se järkevä ostos?

  27. #237
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hqlii Katso viesti
    Jos kyseisen pyörän saan noin 800e niin onko se järkevä ostos?
    Yllätys yllätys, Saksasta saa samaan hintaan pykälää (tai jopa kahta) paremmilla palikoilla varustellun pelin. Mutta eipä tuossa teknisesti mitään kamalan huonoa ole, sitä saa mistä maksaa. 3x9 voimansiirto on tosin vähän viime vuosituhannen juttuja, mielestäni 2x10 olisi tarkoituksen mukaisempi Suomen maastoihin ja 3x10 olisi helpompi päivittää palikka kerrallaan parempaan sitten kun voimalinjasta kuluu jotain loppuun tai rikkoutuu. Tosin 9-pykäläiseenkin on varmasti saatavilla varaosia vielä pitkään.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  28. #238
    Kiitos vastauksesta. Suomesta olen kumminkin pyörää hankkimassa vaikka joutuisi enemmän maksamaan. Keulaa yms. todennäköisesti aijoin päivittää tulevaisuudessa. Eniten ehkä kiinnostaisi, että onko kyseinen runko "laadukas" ja semmoinen mitä olisi järkevä päivitellä?

  29. #239
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hqlii Katso viesti
    Eniten ehkä kiinnostaisi, että onko kyseinen runko "laadukas" ja semmoinen mitä olisi järkevä päivitellä?
    Meinasin heittää edelliseen vastaukseen "onhan se sentään cännäri". Hyvässä maineessa ovat ja tuon luulisi olevan hyvä aihio päivitysten kannalta. En tiedä miten Cannondalen alumiinirungot nykyään vertautuu muihin ominaisuuksiltaan, mutta ainakin hiilikuiturunkoon kasatut Lefty-haarukalla varustetut kokoonpanot on lähimpiin kilpailijoiden nähden melkoisen kevyitä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  30. #240
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miklo Katso viesti
    Mielipiteitä kaivataan! Nykyinen pyörä on 45650b jolla on tullut tunteja kivasti alle. En ole kuitenkaan saanut ajoasentoa täysin sopivaksi sillä. Testailin viikonloppuna Konan Honzoa, ja pyörä tuntui heti kättelyssä hyvältä. Erityisesti pidin lyhyistä chainstaysta, jotka helpottivat pyörän käsittelyä melkoisesti. Sekä hieman pidemmästä toptubesta, jolloin jäi enemmän tilaa ohjaamoon, myös matalampi keskiö sai pyörän vakaamman tuntuiseksi. Myös isommat kiekot tuntuivat sopivan pyörään.
    Vaihtoehtona olisi kuitenkin tuo Surlyn Instigator, ......Joten mielipiteitä kaivataan, jos ostan Surlyn, ostanko lähes samanlaisen rungon kuin 45650 on vai tarjoaako se jotain enemmän kuin Honzo
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...72#post2366372

    Tässä 45650B (20,L) ja Instigator (19,L) rungot päällekkäin. Ei näytä eikä tunnu ajaessa lähes samanlaisilta. 45650B keulii ja heittää kuskin tangon yli herkemmin. 180mm keula tuntui överiltä 45650B:ssä, Instigatorissa se on ihan jees.
    HarMi muokkasi tätä : 08.05.2015 at 17.22
    routaisten peltojen pehtoori

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •