HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 220 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 120 170 210 218 219 220 221 222 230 270 320 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.571 - 6.600 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #6571
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    149
    Sunnuntain lenkiltä sain klipsittyä videosta pari hyvää palasta, nämä siis Vantaalta Kuusikon/Porttipuiston kulmilta. Jälkimmäisessä tapauksessa katsoin, että editseni suhahtava tumma auto olisi oikeasti aikonut noudattaa väistämisvelvollisuuttaan. Vielä lisäksi kerrottakoon, että mulla oli neonkeltainen pyöräilytakki (joten näkyvyydessä ei pitäisi olla ongelmaa) ja nopeutta molemmissa kohdin alle 15 km/h - tangon alla oleva kamera saa vauhdin näyttämään lujemmalta.
    https://plus.google.com/105335293336...93336752397970

  2. #6572
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    ^Tossa toisessa videossa missä auto tulee kolmion takaa on se klassinen homma. Kuski katsoo vain vasemmalle kun on kääntymässä oikealle jolloin ei huomaa sinua.

  3. #6573
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Nastolassa oli yritetty saada talvihiekoitukseen muutosta: Nastolan kaduille hiekkaa koko leveydeltä. (ess)
    *

    La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie



  4. #6574
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ripa523 Katso viesti
    Sunnuntain lenkiltä sain klipsittyä videosta pari hyvää palasta, nämä siis Vantaalta Kuusikon/Porttipuiston kulmilta. Jälkimmäisessä tapauksessa katsoin, että editseni suhahtava tumma auto olisi oikeasti aikonut noudattaa väistämisvelvollisuuttaan. Vielä lisäksi kerrottakoon, että mulla oli neonkeltainen pyöräilytakki (joten näkyvyydessä ei pitäisi olla ongelmaa) ja nopeutta molemmissa kohdin alle 15 km/h - tangon alla oleva kamera saa vauhdin näyttämään lujemmalta.
    https://plus.google.com/105335293336...93336752397970
    Tuo "ramppi"-videon paikka on muuten juuri sama, jossa vuosia sitten autolla ajaessani pysähdyin jatkeen eteen väistääkseni tuosta ajavaa fillaristia, mistä takanani tullut bemaristi veti kunnon road raget. Kun kiihdytettiin rampilta kehälle, bemaristi kiihdytti täysiä ohitseni, ajoi eteen ja jarruttaen kiilasi minua (!). Piti jarruttaa reilusti välttääkseni peräänajon. Ilmeisesti hänen mielestään pyöräilijöitä ei siis kuulu tuossa väistää, muuta syytä en käytökselleen keksi.

  5. #6575
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    82
    1100 km/h polkupyörällä = Fillaristi ajaa sukkikset jalassa Pro-harrastajatasoisella pyörällä ihan mitä tahansa nopeutta. Vaikka mummot ohittaisi kävelemällä.
    Läski pyöräilijä, ei läskipyöräilijä.

  6. #6576
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tilley Katso viesti
    Tuo "ramppi"-videon paikka on muuten juuri sama, jossa vuosia sitten autolla ajaessani pysähdyin jatkeen eteen väistääkseni tuosta ajavaa fillaristia, mistä takanani tullut bemaristi veti kunnon road raget. Kun kiihdytettiin rampilta kehälle, bemaristi kiihdytti täysiä ohitseni, ajoi eteen ja jarruttaen kiilasi minua (!). Piti jarruttaa reilusti välttääkseni peräänajon. Ilmeisesti hänen mielestään pyöräilijöitä ei siis kuulu tuossa väistää, muuta syytä en käytökselleen keksi.
    Mitäköhän lain mukaan olis tapahtunu jos tossa olis täräyttäny päin bemaria "vahingossa" hmm .. ainakin mun autonromu joutas jo lunastukseen

  7. #6577
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Vaihteeksi taas Helsinki-Espoo akselilla pyöräilemässä, parin päivän WTF-huomiot:

    1) Mannerheimintien länsipuolisella kelvillä välillä Vihdintie - Tukholmankatu on mopoilu sallittu! Siis mitä ihmettä! Kyseessä on viivalla pyörätiehen ja jalkakäytävään jaettu kelvi, jossa pyörätien leveys on kapeimmillaan 1,5 m, sisältäen myös muutamia 45 asteen mutkia bussipysäkkeja kierrellessään. Jos ajaisin mopolla, niin päästäni saisin olla vialla ennen kuin lähtisin tuollaiselle ajamaan ajoradan sijasta. Onko mopoilla muuten pakko käyttää kelviä, jos sillä on mopoilu sallittu?

    2) Munkkiniemessä edetessä keskustasta Munkkiniemen puistotielle Huopalahdentien risteyksessä, onpa aivan uskomattoman sekava liikenneinfra siinä! Ensin pyöräväylä johdetaan jalankulkijoiden sekaan 15 metrin matkalle, sitten pitäisi osata tehdä kaksi 90 asteen käännöstä ajoradan ja ratikkakiskojen yli - vielä isojen kanttareiden yli - päästäkseen puistokadun keskellä kulkevalle pyörätielle. Jos paikka on vieras, eihän tuota keskuspyörätietä edes tiedä, vaan jatkaa ajamista ajoradalla. Toki näitä sekavia paikkoja on aivan älyttömästi, mutta nostinpa nyt taas yhden esimerkin, jossa liikennesuunnittelija ei ole yhtään miettinyt asioita sujuvan pyöräilyn näkökulmasta.

    3) Töölön kisahallin kohdalla Mäntymäentien ylittää kohtisuorasti kelvi. Tämähän on nyt juuri se auton ja pyörän kohtaamisen "tyyppitapaus", josta niin paljon on hehkutettu. Liikennettä tässä katsellessa tuntuvat sikäli uskottavilta nuo sääntöjen heikot tuntemisprosentit. Lähes kaikki autoilijat väistävät turhaan, ja lähes kaikki pyöräilijät posottavat kuolemaa uhmaten autojen eteen olettaen olevansa etuajo-oikeutettuja, onhan paikkaan hienosti merkitty pyörätien jatke. Näköetäisyydellä sijaitsevan poliisiaseman henkilökunta voisi joskus pitää tässä valistusiskun, se saattaisi lisätä sääntöjen tuntemista. Itse veikkaan, että vuonna 2018, kun pyörätien jatkeet on kaikki merkitty, se alkaa yleisemminkin mennä näin. Sääntöjä tuntemattomat luulevat, että pyörätien jatkeen merkitseminen aiheuttaa väistämisvelvollisuuden autolle. Keskimäärin siis autoilijat ehkä väistävät enemmän turhaan, toisaalta juuri näissä "tyyppitapaus"-keisseissä säännöt tunteva autoilija ja sääntöjä tuntematon pyöräilijä sitten törmäävät, ja tuloksena on pahaa jälkeä.

  8. #6578
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvain Katso viesti
    Pitäisikö vihjata Ely-keskukselle, että kieltävät pyöräilyn, vaiko mennä itsekin pyöräilemään tuonne, kas siinä pulma.
    Tiet ovat pyöräilyä varten, siellä on hyvät pientareetkin ajeltavissa. Eikös turhia kieltoja ja säätelyä olla purkamassa?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  9. #6579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tilley Katso viesti
    Vaihteeksi taas Helsinki-Espoo akselilla pyöräilemässä, parin päivän WTF-huomiot:

    1) Mannerheimintien länsipuolisella kelvillä välillä Vihdintie - Tukholmankatu on mopoilu sallittu! Siis mitä ihmettä! Kyseessä on viivalla pyörätiehen ja jalkakäytävään jaettu kelvi, jossa pyörätien leveys on kapeimmillaan 1,5 m, sisältäen myös muutamia 45 asteen mutkia bussipysäkkeja kierrellessään. Jos ajaisin mopolla, niin päästäni saisin olla vialla ennen kuin lähtisin tuollaiselle ajamaan ajoradan sijasta. Onko mopoilla muuten pakko käyttää kelviä, jos sillä on mopoilu sallittu?

    2) Munkkiniemessä edetessä keskustasta Munkkiniemen puistotielle Huopalahdentien risteyksessä, onpa aivan uskomattoman sekava liikenneinfra siinä! Ensin pyöräväylä johdetaan jalankulkijoiden sekaan 15 metrin matkalle, sitten pitäisi osata tehdä kaksi 90 asteen käännöstä ajoradan ja ratikkakiskojen yli - vielä isojen kanttareiden yli - päästäkseen puistokadun keskellä kulkevalle pyörätielle. Jos paikka on vieras, eihän tuota keskuspyörätietä edes tiedä, vaan jatkaa ajamista ajoradalla. Toki näitä sekavia paikkoja on aivan älyttömästi, mutta nostinpa nyt taas yhden esimerkin, jossa liikennesuunnittelija ei ole yhtään miettinyt asioita sujuvan pyöräilyn näkökulmasta.

    3) Töölön kisahallin kohdalla Mäntymäentien ylittää kohtisuorasti kelvi. Tämähän on nyt juuri se auton ja pyörän kohtaamisen "tyyppitapaus", josta niin paljon on hehkutettu. Liikennettä tässä katsellessa tuntuvat sikäli uskottavilta nuo sääntöjen heikot tuntemisprosentit. Lähes kaikki autoilijat väistävät turhaan, ja lähes kaikki pyöräilijät posottavat kuolemaa uhmaten autojen eteen olettaen olevansa etuajo-oikeutettuja, onhan paikkaan hienosti merkitty pyörätien jatke. Näköetäisyydellä sijaitsevan poliisiaseman henkilökunta voisi joskus pitää tässä valistusiskun, se saattaisi lisätä sääntöjen tuntemista. Itse veikkaan, että vuonna 2018, kun pyörätien jatkeet on kaikki merkitty, se alkaa yleisemminkin mennä näin. Sääntöjä tuntemattomat luulevat, että pyörätien jatkeen merkitseminen aiheuttaa väistämisvelvollisuuden autolle. Keskimäärin siis autoilijat ehkä väistävät enemmän turhaan, toisaalta juuri näissä "tyyppitapaus"-keisseissä säännöt tunteva autoilija ja sääntöjä tuntematon pyöräilijä sitten törmäävät, ja tuloksena on pahaa jälkeä.
    Ei ole käyttöpakkoa vaikka olisi lisäkilpi "sallittu mopoille", ja hyvä niin. Nythän on herätty 15v jälkijunassa että mopo sopii melko huonosti jalankulun ja pyöräilyn sekaan, kun EU:n lainsäädännön ansiosta saamme ajaa mopoilla jotka ovat aika lähellä kevytmoottoripyörää, eikä ihmeellisillä patenteista rakennetuilla pappatuntureilla (painorajan ansiosta oli paljon kompromisseja, esim karsittu varusteita jne). Lähes aina mopoille sallittu klv (pyöräteitä aika harvoin on näkynyt) on surkea mopolle ajettavaksi, lähinnä oikoreittinä tai paskojen liikennevalojen kiertämiseen kelpaavia väyliä. Lähinnä tuntuu olevan että ainakin espoossa ajatellaan autoliikenteen sujuvuutta noilla "sallittu mopoille"-kylteillä, koska niitä kylttejä on juuri siellä missä nopeusrajoitus on yli 40km/h. Itse ehkä saattaisin vielä nähdä että tietyillä väleillä hyvälaatuinen yhdistetty pyörä- ja mopoväylä saattaisi toimia, mikäli jostain syystä ajorata olisi huono paikka mopolle, mutta kävelyä tähän yhtälöön ei saisi enää sekoittaa.

    Itse muutamia kertoja ajanut lauttasaari-niittykumpu-väliä klv:llä mopolla kun muita järkeviä reittejä ei mopolle ole (tapiolan läpi ei pääse, länsiväylällä ei saa ajaa), ja siinä huomaa kuinka herkästi mopo muuttuu hengenvaaralliseksi laitteeksi vilkkaasti liikennöidyllä klv:llä (leveydestä huolimatta). 30km/h nopeus alkaa tuntumaan matelulta, joka on fillarilla taas noita nopeampia vauhteja tuolla väylällä. Sunnuntaifillaristit alkaa tulemaan pakittamalla eteen, mutta tien suunnittelija on ajatellut lisätään pieni yllätysmomentti tylsyyttä estämään, eli jalankulkija sekaan. Tällä välillä tarvittaisiin jo muutenkin erottelu jalankululta ja fillaroinnilta (espoossa en tiedä kyllä yhtään toimivasti merkattua erottelua).

  10. #6580
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nassetäti Katso viesti
    Tänään kun olin palaamassa polkupyöräilemästä, ja ohiteltuani jokusen hitaammin etenevän polkupyöräilijän eräs ohitettava päättikin kääntyä vasemmalle juuri kun lähdin häntä ohittamaan. Eikä siis näyttänyt pakollista lain kirjaimen mukaista suuntamerkkiä.
    No onneksi polkupyöräilyteniikkani on melkoisen hyvä ja kanttasin itsekkin vasemmalle, ja näin taas vältettiin yhteentörmäys.
    En kyllä itsekkään kevyenliikenteenväylällä polkupyöräillessäni näytä koskaan suuntamerkkiä.
    Risteysalueella ei saa ohittaa. Soo soo.

  11. #6581
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    226
    Täysin järjetön kirjoitus Nassetädiltä. Siis tuo kommentti lopussa teki siitä jäjettömän.

  12. #6582
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Yksi pyöräilijä ajoi koko ajan vasenta laitaa joten kysyin sitten tietääkö hän että pyöräilijän kuuluisi ajaa oikeanpuoleista laitaa? Jotain se siinä yritti sanoa mutta ihan en selvää saanut, kerran jopa pahoitteli mutta kun mä yritin vaan selittää että niin, ajaisitkos sitten sitä oikeaa laitaa, kiitos. Ei vaan mennyt perille. Ei sitten millään. Kai mun olisi pitänyt sitten lain mukaan kihnuttaa tämän herran perässä vaikka seuraavat 10km kun ei kerta ohi olisi saanut mennä. Mikä hitto siinä oikeanpuoleisessa liikenteessä on niin kamalan vaikeaa, taas kerran!
    Oliko siinä joku näkymätön seinä, vai miksi ajattelit että ohi ei saa mennä oikealta?

  13. #6583
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Oliko siinä joku näkymätön seinä, vai miksi ajattelit että ohi ei saa mennä oikealta?
    "Edellä kulkeva ajoneuvo on ohitettava vasemmalta."

  14. #6584
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    "Edellä kulkeva ajoneuvo on ohitettava vasemmalta."
    Pahkeinen, oma nokkeluus osui nilkkaan. Automaailman puolella oikealta saa ohittaa, paitsi moottoritiellä. Ja sielläkin saa joissain tapauksissa. Mutta koska määritelmien mukaan samaan suuntaan pitää mennä useampi ajokaista, eikä pyörätiellä moisia ole, niin samaa analogiaa ei voi soveltaa pyörätielle. Hiivatti soikoon.

  15. #6585
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Nimenomaan noin. Jos olisin mennyt oikeaoppisesti siitä ohi, olisi mun kai pitänyt ajaa ojan kautta ohi koska pyöräilijä ajoi niin vasenta laitaa kuin vain mahdollista. Jätti myös varoittamatta edellä olleet kävelijät ja olisi varmaan niistäkin mennyt ohi hihaa hipoen, mutta itse soitin kelloa jolloin kävelijät antoivat tietä.

    Tämän päivän herkkuja:

    - pyörätien jatkeen päälle pysäyttäjä, kolmion takaa tuleva (hyvä näkyvyys, ei tarvitsisi jäädä sen jatkeen päälle odottamaan). Tämä risteys on todella ongelmallinen ja ajan siitä joka arkiaamu ja -päivä. Lähes joka kerta siinä on joku idiootti tientukkeena.
    - vähän matkaa takana tullut pyöräilijä ajoi kolmion takaa melkein suoraan erään autoilijan eteen
    - vanhempi kävelijä ja nuorempi pyöräilijä yhdessä toikkaroivat nurtsilta suoraan väylälle mihinkään katsomatta. Pysähdyin niiden taakse jolloin huomasivat, pyysivät sentään anteeksi. Sanoin että kannattaa katsoa ympärilleen. Totesivat että niin kannattaa...

  16. #6586
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Uusi päivä, uudet kujeet. Viikonloppuna valivalivalittelin täällä autoilijoiden surkeaa toimintaa risteyksissä. Tänään samalla lenkkireitin rungolla vähän pidempi siivu; vain parissa risteyksessä joutui himmaamaan hieman jarruilla, muuten väylä jätettiin ajettavaksi autoilijoiden toimesta. Valitusta aiheuttaa lähinnä vastatuuli, myötätuulipätkät oli makeita (tuli melkein oikean pyöräilijän olo, kun pystyi vetämään lähemmäs 35 km/h nopeudella siivuja).
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  17. #6587
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Käkisalmen sillan uusi kevyenliikenteen kaista on ihan jees - mitä nyt sillalla jotain vielä sorvanneet kaksi työmiestä keskittyivät väistämisen sijaan lähinnä vain tuijottamaan lähestyvää pyöräilijää...

    Sen sijaan Pulkkilanharjun pyörätie on yhä kuin jonkun parsapenkissä ajaisi.

  18. #6588
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    "Edellä kulkeva ajoneuvo on ohitettava vasemmalta."
    Pyöräillä toki saa ohittaa oikealta muun ajoneuvon kuin polkupyörän, mutta ...
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  19. #6589
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Pyöräillä toki saa ohittaa oikealta muun ajoneuvon kuin polkupyörän, mutta ...
    Taisi koskea myös mopoja tuo vasemmalta ohitus?

    Mutta viittasin tosiaan vain tuohon pyörän ohittamiseen pyörällä ilman kaistoja. Saahan oikealtakin monesti ohittaa, mutta ei tuossa tapauksessa.

  20. #6590
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Saahan oikealtakin monesti ohittaa
    Pääsääntöisesti oikealta ohittaminen - kastanvaihdos oikealle, ohitus ja kaistanvaihdos vasemmalle - on ajoneuvoilla kielletty. Laissa mainittu poikkeukset.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  21. #6591
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Ajoradan oikealla puolella kulkeva kapea pyörätie tekee välillä hitaan pyöräilijän ohittamisen oikealta, tyhjän jalkakäytävän puolelta, sietämättömän houkuttelevaksi. Vasemmalta ei mahdu, kun pirikellon soitonkin jälkeen ohitettava huojuu ja vaappuu keskellä pyörätietä. Tuomitseeko foorumi tällaisessa tilanteessa täysin turvallisen oikealta ohittamisen?

    Ajoradan vasemmalla puolella kulkevalla kapealla pyörätiellä vasemmalta ohittaminen on helppoa. Vasemmalla puolella taas yksittäisenkin vastaantulijan kanssa on välillä jännää, jos vastaantulijan rengas ei saa käydä edes jalkakäytävän rajan lähellä.

    Edittiä.

  22. #6592
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Ajoradan oikealla puolella kulkeva kapea pyörätie tekee välillä hitaan pyöräilijän ohittamisen oikealta, tyhjän jalkakäytävän puolelta, sietämättömän houkuttelevaksi. Vasemmalta ei mahdu, kun pirikellon soitonkin jälkeen ohitettava huojuu ja vaappuu keskellä pyörätietä. Tuomitseeko foorumi tällaisessa tilanteessa täysin turvallisen oikealta ohittamisen?
    Ei täällä ainakaan ole tarkoitus tuomita ketään, en itsekään noudata lakia joka tilanteessa. Mutta olen silti sitä mieltä, että on hyvä tietää miten missäkin tilanteessa pitäisi ajaa.

    Ettei jää päähän pyörimään vastaavia virheellisiä mielikuvia kuin "pyöräilijä väistää lähes aina".

  23. #6593
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    86
    Polkupyörän edessä kevyen liikenteen väylällä kääntynyt ja törmäyksen aiheuttanut lenkkeilijä syyllistyi liikennerikkomukseen - hovioikeuden tuomio oli erimielinen

    Lenkkeilijän katsottiin syyllistyneen liikennerikkomukseen, kun hän oli siirtynyt kevyen liikenteen väylän vasemmasta reunasta keskelle kääntyäkseen oikealla katsomatta taakseen sillä seurauksella, että hänen takaa moottoriavusteisella polkupyörällä tullut A oli väistämisyrityksestään huolimatta törmännyt juoksijaan. Sekä juoksija että pyöräilijä olivat loukkaantuneet yhteentörmäyksen seurauksena ja A:n polkupyörä oli vaurioitunut. Juoksija jätettiin rangaistukseen tuomitsematta, mutta tuomittiin 1 629 euron korvauksiin. Eri mieltä ollut hovioikeuden neuvos olisi hylännyt syytteen ja vahingonkorvausvaatimukset. (Vailla lainvoimaa 5.5.2015)
    __________________________________________________ __

  24. #6594
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Yleensä, jos liikennevalot on ajastettu. Jos liikennevaloissa on nöyryytysnappula ja olen ainoa sielu näkyvissä en yleensä vaivaudu odottamaan täyttä valosykliä kahta kertaa päästäkseni kahden tien yli (jos olen siis kääntymässä enkä ajamassa suoraan)

  25. #6595
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    226
    Havaintojeni mukaan varsin moni pyäräilijä ajaa surutta päin punaisia. Oletan, että nämä sankarit hyväksyvät myös sen, että autoilijat ajavat päin punaisia. Henkilökohtaisesti toivon, että näillä pyöräilijöillä ei ole autoa käytössään.

  26. #6596
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    108
    En aja pyörällä päin punaisia, mutta järkevältä tuntuisi sen säännön palauttaminen että punainen valo tarkoittaa pyöräilijälle pakollista pysähtymistä.
    "Every time I commute, I commute so fiercely my legs will cry"

  27. #6597
    Itse pysähdyn punaisilla - oli järkeä tai ei. Jonkun kerran on mennyt päin punaista kun valo on vaihtunut samalla hetkellä kun olen päässyt kohdalle. Yleistäen oma havainto on se, että harvinaisen moni ajaa kategorisesti päin punaisia jos "ketään ei näy". Koskee ihan kaikkia ikäluokkia ja kalustoa sekä sukupuolia. Keveyn liikenteen väylällä minua riepoo aika lailla se kun ei suuntamerkkejä näytetä ja se kun kulmissa mennään väärän puolen kautta eikä pysytä oikealla sitten ollenkaan.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  28. #6598
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    En aja päin punaisia vaikka joutuisi odottamaan ja risteyksessä ei muuta liikennettä olisi.

  29. #6599
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kolnaako Katso viesti
    Havaintojeni mukaan varsin moni pyäräilijä ajaa surutta päin punaisia. Oletan, että nämä sankarit hyväksyvät myös sen, että autoilijat ajavat päin punaisia. Henkilökohtaisesti toivon, että näillä pyöräilijöillä ei ole autoa käytössään.
    En pysähdy punaisiin pyörällä jos ketään ei tule. Autolla punaisia päin ajamista en hyväksy enkä autolla punaisia päin aja.

  30. #6600
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Ajan päin punaisia jos ei ole risteävää liikennettä tai lapsia ottamassa huonoa oppia.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •