Squirt alkoi jossain satasen kohdalla kuivan kelin ajoa kuulostaa melko kuivalta ja "helisevältä", ei hiekkarahisevalta mutta...kuivalta. Saattoi olla että sitä ei ollut ihan täyttä määrää liikkeellelähtiessä kun edellinen voitelu suoritettiin pesun jälkeen kosteaan ketjuun. Ei se mun kokemusten mukaan kovin paljon tuota enempää riitä, lisäilenkin suunnilleen 50km...satasen välein. WL:ääkin on ollut joskus mutta en muista yhtään miten se pysyy ketjuissa.

Pintaruostetta saattaa tulla jos vahakerros ei peitä koko ketjua, mutta se on kosmeettista. Talvipyörässä levittelin ketjusta läpi tippuvat ylimääräsquirtit joskus lateksihanska kädessä ketjun ulkopinnoille, lähinnä ruostesuojan vuoksi. Saman varmaan tekisi WD40-rätti. Tätänykyä jaksan säätää Squirtin kanssa aina vaan vähemmän, lisääminen menee tiputtelun sijasta vaan ronskisti ketjua pyörittäen ja vauhdista spruutaten.