ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 67 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

Että Helsingissä on pitkästi meren rantaa. Aloitin eka kuvalla Tarvaspäästä. Tuo toisen kuvan selkeästi näyttämä kivikehä helpotti löytämistä sitten kun tiesi muuten, mistä hakea. Yritän itsekin miettiä päättelemällä ratkaistavia rasteja. Nämä tahtovat olla enemmän sellaisia "kulkiessa sattui silmään ja laitoin muistiin" -tyyppisiä.

Ei tarvinut kuin kerran nostaa pyörää molempiin suuntiin , tuollahan vehkeellä ei muuten paljon offailla.

Rasti 831 Matosaaressa. Tässä kuvassa on Hintholmaa ja Santahaminaa, jälkimmäisen vihjekuvan suunta on Villingin ja Neitsytsaaren välistä vähän enemmän itään.

Jos seuraava olisi vähän helpompi

Historic muokkasi tätä : 22.04.2015 at 12.25 Syy: Linkitykset
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Tätä selvästi kukaan ei tiennyt ennestään. Tässä kuva, josta voi päätellä jotain. Vihjeitä voi etsiä myös alkuperäisestä laulusta...

Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Vanha oli Kulosaaren sillan itäpäässä, taustalla näkyy uusi kevyen liikenteen ramppi.

Uusi

PyöräIle muokkasi tätä : 28.04.2015 at 16.26 Syy: Linkitys

Käpylän paloasema. Myöhästyin 10 min Mustikkamaan rastilta. Joinakin päivinä rastit ovat tosi nopeita.

Uuteen ei löytynyt siltaa, mutta kaide kuitenkin

Historic muokkasi tätä : 28.04.2015 at 23.08 Syy: Linkitykset

Vanha oli Kumpulassa

Uusi

PyöräIle muokkasi tätä : 30.04.2015 at 18.25 Syy: Linkitys

Vanha oli Mäkelänkadulla
    https://www.google.fi/maps/@60.20984...LECeMyGxoQ!2e0

Uusi on..

Vanha oli Kruunuvuorenlampi Laajasalossa.

uusi

PyöräIle muokkasi tätä : 01.05.2015 at 16.15 Syy: Linkitys

Vanhana rastina oli uudet rastille 307 johtavat portaat. Ajosääkin oli loistava, kunhan pukeutuessa piti mielessä, ettei kuivana pysymisestä ole toivoakaan.

Uudelle kannattaa munkkilenkillä mennä ennen munkin syömistä.

Tosin näytti se kestävän läskinkin.
    Sundo muokkasi tätä : 02.05.2015 at 18.43

Vanha:Silta Tammisalon ja Roihiksen välissä

Uusi:

Hahaa, tuo on pitänyt laittaa joskus rastiksi, mutta olen ollut saamaton tämän ketjun seuraamisessa. Nyt sattumalta katselin menneitä.

Minä puolestani olen ollut saamaton kuvauskaluston hankkimisessa yms eli olen hakenut rasteja pelkästään "virtuaalisesti", mutta olen aivan samoin olen tuosta joskus ajaessani katsonut sillä silmällä että tässähän meillä olisi sopiva kuvarasti

Muuten: vaikka ylläolevalle rastille ei ihan pääse ajamatta metriäkään asfaltin ulkopuolella, ei siihen tarvita maastopyörää, joustohaarukkaa tai kaksituumaisia renkaitakaan vaan riittää että kääntää pyöräänsä pikkaisen sivuun seudun pääväyliltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Minä puolestani olen ollut saamaton kuvauskaluston hankkimisessa yms eli olen hakenut rasteja pelkästään "virtuaalisesti", mutta olen aivan samoin olen tuosta joskus ajaessani katsonut sillä silmällä että tässähän meillä olisi sopiva kuvarasti
    Noh, eihän tuo kuvarastien haku vaadi kuin jonkun parin megapikkelssin perunan. Tässä puuhassa ei jaeta pisteitä kuvien tyylistä tai laadusta.

Tätä olin itsekin ajatellut kuvarastiksi. "Riippusilta" Myllypurossa, lähellä leikkipuisto Myllynsiipeä.
    https://www.google.fi/maps/@60.22194.../data=!3m1!1e3

Tästä uutta

kumiapina muokkasi tätä : 04.05.2015 at 12.21 Syy: karttalinkki

Oho! Kuvittelin, ettei Helsingissä ole pitkospuita, joilla pyöräileminen ei olisi a)merkillä kiellettyä tai b)syvästi paheksuttavaa

Niin minäkin kuvittelin, näköjään Haltialan korpipolulla ei kuitenkaan kieltoja näy. Kuva on toisesta suunnasta mutta oletan että sama paikka kyseessä, uudempien ja vanhan pitkospuun risteys? Jos oikein niin kohta uutta.

Ei tää tästä
    IhanSamuliVaan muokkasi tätä : 06.05.2015 at 12.10 Syy: Linkki pois
    Ei tää tästä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Historic Katso viesti
    Oho! Kuvittelin, ettei Helsingissä ole pitkospuita, joilla pyöräileminen ei olisi a)merkillä kiellettyä tai b)syvästi paheksuttavaa
    Merkillä kielletyillä en polje, mutta en kyllä ole koskaan syvän paheksunnan vuoksi jättänyt mitään polkua tai pitkospuuta ajamatta. Toki hyviä tapoja pitää noudattaa, eikä ajella kapeilla poluilla kävelijöiden päälle tai olettaa että ne aina väistää pöpelikköön. Lisäksi joissain paikoissa, kuten tuolla Viikin luonnonsuojelualueiden ympäristössä, on aika tulkinnanvaraista mitkä polut on kiellettyjä ja mitkä ei. Toisaalta en kyllä ole koskaan huomannut saaneeni siellä ajaessa sitä syvää paheksuntaa osakseni. Ilmeisesti olen siis joko tulkinnut kieltoja oikein, kohteliaisuus ja hillitty vauhti on kelvannut kävelijöille tai mulla on vaan liian huono paheksunnanhuomiointikyky .

Eiköhän tuo samuli samaa metsää ole, pistä uusi rasti vaan niin päästään jatkamaan. Jos ei ollut, niin voit sitten urheiluhengessä käydä myöhemmin hakemassa sen oikean.

Näin tehdään. Uusi onkin sitten vähän urbaanimpaa maisemaa:

Edit: Saattaa kyllä venyttää jonkin verran tuota 10km-sääntöä, jopa linnunteitse...

Ei tää tästä
    IhanSamuliVaan muokkasi tätä : 05.05.2015 at 17.16
    Ei tää tästä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Historic Katso viesti

Kiellettyä ei ole ja mitäpä sitä paheksumisesta mieltään pahoittamaan. Tuo "ukrainapolku" on ihan yleinen ajoreitti ja koskaan siellä ei ole tullut napinaa jalankulkijoilta.
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Kiellettyä ei ole ja mitäpä sitä paheksumisesta mieltään pahoittamaan. Tuo "ukrainapolku" on ihan yleinen ajoreitti ja koskaan siellä ei ole tullut napinaa jalankulkijoilta.
    Kyllä mä olen siellä kuullut napinaa jalankulkijoilta tässä viimisen 15 vuoden aikana, kun siellä olen ajellut. Joka paikasta löytyy näitä valittajia, joiden mielestä heidän määrittelemällään paikalla ei saisi esim. pyöräillä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IhanSamuliVaan Katso viesti
    Niin minäkin kuvittelin, näköjään Haltialan korpipolulla ei kuitenkaan kieltoja näy. Kuva on toisesta suunnasta mutta oletan että sama paikka kyseessä, uudempien ja vanhan pitkospuun risteys? Jos oikein niin kohta uutta.
    Nyt vasta ehdin kommentoida; ei ole sama paikka. Kyseessä ei ole Haltialan suunta. Yllättävän paljon samaa noissa kohdissa toki on.

Koska kukaan ei ole vielä IhanSamuliVaan rastia hakenut, ehdotan, että pysytään alkuperäisessä suunnitelmassa, ja mun kuvarasti pysyy voimassa kunnes se haetaan pois kuleksimasta.

ps. En noilla "minunkaan" pitkospuilla nähnyt kieltoa pyöräilystä. En kyllä sellaista varsinaisesti etsinytkään

En tiedä, onko kuvan paikka sitten sääntöjen mukaisesti "helposti tunnistettava" jos ei kuvaa muistelemalla pysty sanomaan onko oikeassa paikassa vai ei. On mun silmääni ainakin aika paljon samaa noissa paikoissa. Jos vaikka mukavan reilusti vaaditaan seuraavaa hakijaa etsimään molemmat, tuo Samulin rasti ainakin on helppo löytää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sundo Katso viesti
    Jos vaikka mukavan reilusti vaaditaan seuraavaa hakijaa etsimään molemmat, tuo Samulin rasti ainakin on helppo löytää
    Tämä sopii. Ja vinkiksi siis heitetty että ei ole Haltialan suunnalla. Ei kait Helsingissä hirveästi pitkospuiden risteyksiä ole.

Vanha olikin Jollaksen räme Laajasalossa. Eipä tullut eilen mieleenkään.
    Mennään silti tolla mun uudella ettei sekoiteta enempää pakkaa. Helppo löytää kuten todettu ja nyt ei pauku 10km-sääntökään enää.

Ei tää tästä
    IhanSamuliVaan muokkasi tätä : 06.05.2015 at 12.15 Syy: Linkki ja rastitietojen korjaaminen
    Ei tää tästä

No siinähän se. Nyt etsimään sitä kakkaraa...

Ei sattuis mitään vinkkiä oleen..? Tuo ei ollutkaan ihan yksinkertainen.
    Historic muokkasi tätä : 11.05.2015 at 20.23

Riittäisköhän ekana vinkkinä että koulun pihassa on tuo kikkare? Voin käydä huomenna nappaamassa laajemmalla kulmalla kuvan.
    Ei tää tästä

Tuo auttaa jo paljon. Olin etsinyt ihan erilaisista paikoista.

Helsingin kuvarastit

Sama kikkare, pienempi kikkare ja eri kuvakulma. Josko nyt löytyisi?

Edit: kuvan ylälaidasta vois löytyä myös vihjettä sijainnista...

Ei tää tästä
    IhanSamuliVaan muokkasi tätä : 14.05.2015 at 09.08
    Ei tää tästä

Edellisenä rastina oli Norssin pihan kakkaraiset.

Seuraava

Edellinen Kalasataman uudella asuinalueella

Ja uusi

Ei tää tästä
    Ei tää tästä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •