HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 2 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 395

Aihe: Pistosuojattu rengas maantiepyörään.

Contin 4-seasonit kestäneet hyvin kevään ajelut sepelillä.

Itse viime kesänä hyvillä keleillä puhkaisin kahdet (ensimmäiset ja viimeiseni) Duranot alta aikayksikö - ja ostin nimenomaan kestävinä renkaina. Vittoria Rubino Pro Slicksit sen sijaan mahdottoman mukavat ja kestäneet loistavasti. En tosin sepelille ehkä laittaisi alle, mutta muuten vinkkinä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    Sanokaas viisaat miten toi litku käyttäytyy sisurissa eli pysyy nesteenä ja sotkee ulkokumin hyvin jos reikä tulee?
    Toki sotkee. Viime kesänä pikkureikä kilpurin takakumiin: valkoista continentalin litkua löytyi lenkin jälkeen rungosta ja ajopaidan selästä, vaikka reikä paikkaantuikin hienosti. Loppusyksystä Vittorian Pave räjähti totaalisesti lenkillä ja laittoi kuskin kävelemään kotiin: monen viikon ajan asfaltissa erotti valkoisen jäljen, kuin paintball-aseella olisi ammuttu. Tuon jäljiltä myös ulkokumi ja vanne olivat täysin valkoisessa litkussa.
    Rule #1: Obey The Rules

Eikö litku valu pyörän seistessä alas yhdeksi massaksi? Tuntuuko ajossa erilaiselta kuin litkuton kumi? Meinasin tyrkätä litkut kun tulee ajettua varmaan 50% kesän ajoista työmatkaa ja toimintavarmuus painaa vaakakupissa tieten.

Ei ainakaan maasturin annostusta huomaa. Edes ääntä en kuule. Max 7kk pitäis pysyä litkuna. Sen jälkeen kuivuu kumimassaksi reunoille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantanr Katso viesti
    Yhden 25 mm Continental Grand Prixin ostin kokeeksi. Ei vielä paljoa kilometrejä alla. Toiveena on, että Black Chili kumiseos hieman hylkii sepeliä.
    Hyvin on toiminut eikä ole tarvinnut hiekanmuruja nyppiä.

GP4000s on alla ja hyvin rullaa eikä kerää hiekkaa eikä kiviä. Loistava rengas kaikin puolin joten tuskin heti tulee muita kokeiltua.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Olen etsimässä mukavampia ja kestävämpiä renkaita maantiepyörään. Tässä kun fillaroinnin painopiste on pikkuhiljaa siirtynyt nautiskelu-asteelle, niin varmaan alustakin muuttuu enemmän KevLien suuntaan.
    Joten joku 25-28 mm rengas voisi olla hyvä. Nyt alla on 23 mm Vittoria Rubino Pro:t.

Mutta kuinkas leveätä rengasta maantiepyörään voi laittaa? Kuinka paljon käytännössä tarvitaan vapaata tilaa takahaarukan putkien väliin? Maastopyörässä 5-6 mm on hyvä, mutta eihän maantierengas/kiekko koskaan noin paljoa elä.

Tässä pari 25 mm tai 28 mm ehdokasta.
    http://www.bike24.com/1.php?content=...gc=0;orderby=2
    http://www.bike24.com/1.php?content=...gc=0;orderby=2
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

9. Tsekkaa Contin Touring Plus 700x28. Se on niitä harvoja kuvioituja 28:ja joissa on kuvio. Korkeus n 26mm, hyvin mahtui maantiepyörään. On pistosuojattu, rullaa mutta voi ajaa hiekkapohjaisilla ulkoiluteillä tai hyvillä sorateilläkin (28:ja en kovin röykkyiseen osastoon veisi).

https://overthebarsandfaraway.files....00rebuild2.jpg
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

Kiitos nopeasta vastauksesta. Kuinkahan leveä tuo Conti mahtaa olla? Maastureiden renkaissa Contien todellinen leveys oli muistaakseni liki aina alle ilmoitetun nimellismitan.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

11. En muista, sen verran leveä että sen sai nippanappa maantiepyörän jarruista ulos, muistaakseni vain tyhjänä. Sanoisin 26-28mm.
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

Jos pitäisi ajaa maantiepyörää Touring Plussilla, kuunnella Haloo Helsingin tuotantoa tai syödä tappajasepeliä, niin hakisin oitis lusikan.

Jopa 37 mm versiona on äärimmäisen epämukava matalillakin paineilla, eikä rullaa mihinkään korkeillakaan paineilla. Ja on muuten tunnoton myös. Kestää sepeliä, siitä pinnat. Tavallinen Marathon, Durano Plus, Durano DD, Conti 4Season ja Michelin Protek Urban olisivat ainakin omalla kokeiltavien listalla siellä kärkipäässä, riippuen tietenkin vähän mitä hakee. Nyt alla pyörii crossarissa tavallinen Durano, joka ainakin toistaiseksi on tuntunut miellyttävältä vaihtoehdolta. 28 mm versio on 17 mm vanteella yli 29 mm, joten varmaan sitten 25 mm mahtuisi maantiepyörään. 4Season on taas kuulemma ilmoitettua mittaansa pienempi.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Välikysymys: Meneekö 28mm Conti GP4000S Bianchi Via Nirone Seiskaan vai olisiko 25millinen parempi?

En löydä taaskaan oikeaa topiccia, mutta mitä käytännön eroa on 23mm ja 25mm (vaikka Rubino Pro) renkailla tällaiselle nipin napin 50kg naiselle? Onko eroa kovuudessa, kestävyydessä yms?
    Kapeampia maantierenkaita olen katsomassa, kun pitää cyclolla tutustua paremmin Helsingin ja ympäristön pyöräteihin. 25 ajattelin, mutta tahtoisin tietää onko lopulta mitään merkittävää eroa 23:n kevyellä kuskilla. Kiitos jo etukäteen!

Arvan vois antaa ratkaista, mutta muutamia seikkoja, jotka puoltavat leveämpää. Krossariin mieluummin hieman leveämpi kuin ihan kapea, myös ajon tyyppi viittaisi leveämpään... Kuski lopulta päättää.

25mm Nanalle tottakai, kovemmilla paineilla rullaa pikkasen paremmin, matalilla paineilla mukavampi ja myös kestävämpi ilkeämielisiä teräviä kiviä ajatellen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    En löydä taaskaan oikeaa topiccia, mutta mitä käytännön eroa on 23mm ja 25mm (vaikka Rubino Pro) renkailla tällaiselle nipin napin 50kg naiselle? Onko eroa kovuudessa, kestävyydessä yms?
    Kapeampia maantierenkaita olen katsomassa, kun pitää cyclolla tutustua paremmin Helsingin ja ympäristön pyöräteihin. 25 ajattelin, mutta tahtoisin tietää onko lopulta mitään merkittävää eroa 23:n kevyellä kuskilla. Kiitos jo etukäteen!
    Jos ajo painottuu muualle kuin maantielle/ajoradalle, niin alle 28 mm renkaassa ei ole oikein mitään järkeä. Etenkin pk-seudun klv:t tuntien. Ja vielä crossariin.

Vähän kestävämpiä:
    28 mm Schwalbe Durano
    28 mm Continental 4Season

Vähän nopeampia:
    28 mm GP4000sII
    28 mm Schwalbe One

Muitakin vaihtoehtoja on valtavasti.

IncBuff Guest
    Komppaan Frostyä. Vähintään se 28mm tuollaiseen ajoon. Rullaavatkin paremmin kuin kapeammat ja ovat reilusti mukavammat. Noiden 23mm jne. renkaiden etu on aerodynaamikassa, joten jos et aja yli 40km/h koko ajan niin et tarvitse niitä.

Noin kevyellä kuskilla tuskin muuta eroa kuin, että kapeamman ehkä tuntee vähän kevyempänä kiihtyvän nopeammin. Ja sehän on ominaisuuksissa huvikuskilla number one
    Sain omien renkaiden leveydeksi vain 21.5 mm. Lukenutkin, että vaihteluja ilmoitettuun on. Täydellisesti menee hiekkatiellä Hesan ympäristössä., osin varmaan seurausta keveästä painosta sekä kuskilla että pyörällä En oikeastaan edes uskaltaisi vaihtaa leveämpiin, jos vaikka kiihtyvät hitaammin. Leveämmät on varmaan mukavammat. Niinkuin Mersu on mukavampi kuin urheiluauto. Silti jotkut ostaa mielummin jälkimmäisen.

Tosin jos cyclossa on ollut aikaisemmin 25mm renkaat, niin miksi ottaa kapeammat...

Hyvin samoja on ajatukset edellisten kanssa, jos Nana olisi kysynyt kumpi 25 vai 28, olisin suositellut leveämpää. Vieläkin voisin 28 mm leveää ehdottaa. Sisurit saattavat mennä myös uusiksi, leveätä sisuria on tuskaista tunkea kapeaan ulkorenkaaseen. Mikäli ovat 18/25 mm, niin käyvät.

Sisurit mieluiten renkaan koon mukaan. Maantiesisurit on yleensä optimoitu 23-25 mm nakeille. 28 mm renkaassa on jo 50 % suurempi ilmatila kuin 23-millisessä.

Sanottakoon vielä, että ihan hiekkatiekäyttöön 28-millinenkin menee jo siellä järkevän alarajoilla. Mieluummin vaikka jokin 35-millinen hiekalle. Sekalaiseen, enimmäkseen asfalttiajoon tuo 28 mm on hyvä. Varsinkin, jos haluaa samalla rengastuksella ajella ihan puhdasta maantieajoa.

Kiitos kaikille vastauksista. Selitin vähän huonosti; olen siis kyllä menossa tutustumaan pyöräteihin, mutta toinen syy, miksi mietin 23 tai 25mm:stä on, etten ole kummallakaan ikinä ajanut ja PAKKOhan se on uteliaan ihmisen päästä ne testaamaan. Ja lisäksi mulla on nyt alla 28 Randot. Tiedän, että tulen vielä ne 23:tkin kokeilemaan, vaikka ostaisin nyt 25mm. Lisäksi pitäisi ostaa vähän köykäsemmät 28, kun noi Randot tais olla wired. 😃
    Mutta mun on turha nyt ostaa 28, kun haluan kovasti testata noi 25mm:t. Olen huomannut jo lyhyillä lenkeillä, että kevlit kamalassa kunnossa paikoin, mutta toivottavasti pahimpia paikkoja varoen nyt jonkun aikaa sais ajella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Kiitos kaikille vastauksista. Selitin vähän huonosti; olen siis kyllä menossa tutustumaan pyöräteihin, mutta toinen syy, miksi mietin 23 tai 25mm:stä on, etten ole kummallakaan ikinä ajanut ja PAKKOhan se on uteliaan ihmisen päästä ne testaamaan. Ja lisäksi mulla on nyt alla 28 Randot. Tiedän, että tulen vielä ne 23:tkin kokeilemaan, vaikka ostaisin nyt 25mm. Lisäksi pitäisi ostaa vähän köykäsemmät 28, kun noi Randot tais olla wired. 
    Mutta mun on turha nyt ostaa 28, kun haluan kovasti testata noi 25mm:t. Olen huomannut jo lyhyillä lenkeillä, että kevlit kamalassa kunnossa paikoin, mutta toivottavasti pahimpia paikkoja varoen nyt jonkun aikaa sais ajella.
    No mutta. Tässä valossa sanoisin, että jos haluat kokea selvän eron, kokeile selvästi erilaista. Jos halua aavistuksen hienosäätää, niin kokeile hieman erilaista. Kannattanee muistaa, että 28 mm kumeja on hyvin erilaisia. Vittoria Randonneur, jos nyt oikeaa rengasta katsoin, on järkyttävä puolen kilon möhkäle. Vaikkapa Conti 4000sII on samassa koossa ~260 g ja 4Season ~280 g. Jo tämä yhdessä rullaavuuden kanssa saa aika paljon aikaan.

^

Sanos muuta. Totesin itsekin, että ois kannattanut ostaa kevyempi. No, nää on kai niitä oppirahoja, mitä pitää noviisin maksella, kun into ohittaa järjen, eikä tule kaikkea huomioitua. Olen ansioitunut tässä jo aikalailla hyvin.

Mutta onpahan yhdet "peruskestävät" jos muilla meinaa vauhtisokeus iskeä tai kelit on huonompia ja nythän ne menee kun ei paremmasta kokemusta.
    Challenge Grifot on erityyppiset, kun ovat nappulalla, mutta ne on kyllä mainiot kummelit.
    Mutta rubino proot olis ensimmäiset kevyemmät. Taidan mä niihin 25:n päätyä.

Mulle tuli yllätyksenä, et mun vanteet on tehty max 25mm kumeille. Vaikka hyvin näyttää pysyvän isommatkin.

Eihän se nyt mitään haittaa, että on useammat kumit eri vuodenaikoihin ja olosuhteisiin.

Mutta miksi ihmeessä juuri Rubino Pro:t, eikö markkinoilla ole paljon kiinnostavampiakin renkaita?

Rubino Pro on rengas jolla ei hanki huomiota porukkalenkeillä - tai ei ainakaan kuin siinä mielessä että joku ihmettelee miksei tuo(kin) aja rullaavemmilla, kevyemmillä tai kiinnostavimmilla renkailla, mutta sen ainoa vika on tosiaan tietty tylsyys ja kaikkinainen hehkutuksen puute. Sanoisin silti että se on riittävän hyvä, riittävän nopea, sopivan kulutuskestävä ja sopivan pistosuojattu ahkeran niin harrastelijan kuin treenaavan kisakuskinkin käyttöön.

Ja jos haluaa pikkaisen seksikkäämmän renkaan, voi valita Rubino Pro Slickin...

^^ ja ^

Lueskelin renkaista sekä kotimaisilta, että ulkomaisilta sivuilta. Rubino proota monilla ulkomaisilla kehuttiin valtavasti ja pärjäsi saman hintaluokan renkaille kevyesti vertailussa. Hyvä rengas on toki kaikkialla hyvä, mutta varmaan myös joitain alueellisia eroja siinä, mitä porukka käyttää. Toi on halvempi kuin GP4000 ja vaikutti kuitenkin varsin toimivalta, riittävän kevyeltä jne. Oon niin noviisi vielä, ettei mulla ole mitään kuvaa, millä kumeilla täällä tehdään vaikutus ja oikeastaan mulla on just nyt vielä niin paljon uutta opittavaa, ettei jaxa vaivata sellaisella päätään vaan ajelen tyytyväisenä niillä, mitä on.

Nyt on sit Rubino Proot alla, mustana 25". Täytyy sanoa, että ero Randoihin oli _huimaava_. Vasta nyt tunsin selkeän eron renkaan keveydessä, rullaavuudessa yms. Ihan mieletöntä! Varmaan joku kumi voi rullata vieläkin paremmin, mutta oon tosi tyytyväinen noihin, vaikka sydän kurkussa ajoin keskustan mukulakivikatujen läpi. Nyt kun ne vielä pysyis ehjänä jonkun aikaa, että pääsen kunnon lenkeille niillä niin ah. Ihanat renkaat! Sanoinko jo, että ne on Ihanat?
    P.s. GP4000 on harkinnassa 28" jos löytyy, ehkä seuraavalla kerralla, kun kumeja ostan. Ellen hurahda näihin ihan täysin. Tykkään kyllä kokeilla erilaisia.

Ne 23" Värilliset Rubino proot on musta hienon näkösiä ja, jos niitä tehtäis 25":na, olisin oranssi/puna-mustat ottanut kesän piristykseksi. vaikka kuulemma ne väriaineet heikentää laatua.
    Meillä on Suomessa niin lyhyt kesä, et sitä mukava juhlistaa vähän pirteemmillä väreillä. Voisin hommata punaiset/oranssit tankonauhat 😊

Pari sanaa renkaista mulla tuolla: http://www.mtbcf.net/phpbb3/viewtopi...1302&start=105
    Panan race type D evo 2 on mukava ja rullaava rengas(26mm).
    ISO-O muokkasi tätä : 03.05.2015 at 18.28 Syy: kommentti
    The road to happiness is best traveled on a bicycle

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •