Eh. Taisi osua.
Eh. Taisi osua.
Tuli mieleen sellainen mielikuva, että olet mennyt R-techiin kyseleen huolto-ohjeita ja vetänyt herneen nenään kun suoria vastauksia ei ole tullut. Vertauskuvana kysyt ravintolan kokilta reseptiä ja pahotat mielesi kun ei heru. Bisnestä nämä molemmat vaan tekevät. Jos pyörä olisi heidän myymänsä niin sit ihmettelisin haluttomuutta neuvoa. Missing linkin suhteen hölmöä tulla nettiin valittamaan kun mekaanikko ei ollut samaa mieltä kanssasi jos oma tietämys on vielä vajavainen. Ei sillä et itsellänikään olisi järisyttävän paljon tietoa, mutta enpä kyseenalaista asioita joista ei ole tietoa.
Mitä Spessua kauppasivat Signaturessa ja mikä oli budjetti?
Kyllä oli ostokset käsissä kassalla kun kyselin pituutta. Netistä ohjeet löytyivät muutamassa minuutissa. Budjetti pari tonnia.. Tarmac sl4 sport 2014. (polkimet ja kengät niin 2k olisi ollut täys)
zenix muokkasi tätä : 26.04.2015 at 16.57
Päivitin kamoja hiukan ja voin sanoa, että Kissanmaalle en enää huoltoon vie (mm. kippurasarvet sojotti taivaaseen), Nippelin setä osaa kauppamiehenä tiputtaa listahinnoista ja lyödä hyvänmielenlisäsälää kaupantekijäisiksi, Suomen Nopein on asialinjalla enkä ollenkaan insinöörinä valita, ja R-Techiin muuten ihan tyytyväinen, mutta ensihuolto saisi ehkä kuulua yli 2k kauppaan (saa nähdä kiristyykö ne navat (Bontrager-laatua)).
Onkohan muuten tietoa, että avaako Peloton uudelleen jossain muualla, kun ovat suht tiheään paikkaa kuitenkin vaihtaneet ja loppuunmyyntejä pitäneet?
Polkasin lauantaina R teckiin vuotavan takaiskarin kanssa, 1 min 30 sek myöhemmin olin jo liikkeellä testipyörällä! Tämmöstä palvelua ei saa saksasta, tai on ainakin pitkä matka viedä huoltoon.
![]()
-en ole hullu, olen erikoinen-
Ei nyt kahden tonnin fillari mikään ylilyönti ole, vaikka olisikin aloittelija. En mä nyt tuosta alkaisi Signaturea syyttämään. Kai sitä voi sitten sanoa, mikä se oma budjetti on jos myyjä liian kallist atarjoaa.
Aika moni ostaa kalliimmankin ensimmäiseksi maantiepyöräksi, kuten minä ja jos nyt miettii niin olisi pitänyt ostaa vielä kalliimpi.
Minun mielestä aloitelijallakin homma on mielekästä, kun on heti alusta riittävän hyvät välineet. 2K maantiepyörästä on ihan ok hinta, toki edullisempiakin löytää, mutta ne on sitten epähiilikuitua ja hinnat alkaen osilla. Rohkeesti pamauttaa heti kärkeen, että mulla on budjetti tämmönen - mitä sillä saa. Ja epäselvistä ohjeista voi aina sanoa, että voitko nyt selittää vähän tarkemmin/rautalangasta. Suunsa kun avaa niin homma toimii paremmin. Ei ne kauppiaatkaan mitään selvännäkijöitä ja ajatusten lukijoita oo.
Peace, love ja hyvää vappua!
Peräjää; kerro budjettisi ja kysy/katso, mihin se riittää. Hyvä neuvo, näin toimien sain Signaturesta erinomaisen pyörän elokuussa 2012. Hintaluokka oli 'alle kolme tonnia', pyöraksi tuli SW Tarmac SL3 Force22, parannettavaa jäi kiekkoihin (Ksyrium Elite, voisi olla hiilaria...).
Signaturesta tuli uusi maantiepyörä tänä keväänä hommattua. Varsin asiantuntevaa ja ihan hyvää palvelua sain ja toki hyvän pyöränkin, joten omalta osaltani en voi kun kehua paikkaa. Nippelille täytyy myös antaa iso peukku, Kaitsu on kunnon kauppamies jonka kanssa on ainakin omasta mielestäni aina mukava asioida. SUP-Nokialla kävin kerran kenkä ostoksilla, kengät jäi hyllyyn ja minulle eka kerta myös viimeiseksi vierailuksi kyseiseen putiikkiin.
Samaa mieltä, kivijalkoja olen yrittänyt suosia tai oikeastaan yhtä kivijalkaa. Jos kivijalat eivät pysty kilpailla hinnalla, niin kannattaa panostaa palveluun.
Kävin vähän aikaa sitten vakiokaupassani ostamassa takkia, mutta kokoa ei ollut hyllyssä, joten myyjä sanoi menevänsä katsomaan löytyykö varastosta. No sille tielleen jäi ja odottelin hyllyjen välissä melkein 10 minuuttia samalla kun samainen myyjä liikkui muissa asioissa ohitseni. Heitin lopuksi oman takin niskaan ja kävelin kassan kautta ja kysyin, että mites se takki. Vastauksena oli vain, että "ai niin". Ei ollut oikean kokoista takkia varastossa ja myyjä kysyikin, että laitetaanko tilaukseen. Sen verran käyrästö nousi, että sanoin ettei tarvitse. Mielestäni melkoista huolimattomuutta. Lievähköä ketutusta lievensi, että kiristivät löyhtyneen centerlockin veloituksetta (alle 30 sekunnin homma). Kotiin päästyäni tilasin samaisen takin 40 % halvemmalla nettikaupasta.
Asiakaspalvelusta kun nyt on keskusteltu, niin omat 2 senttiä aiheeseen. Lisäedit: Tuli ehkä enemmän kuin 2 senttiä. TLDR; Tampereella on paljon hyviä pyöräliikkeitä ja ehkä joku huonokin.
On myönnettävä, että olen tilaillut netistä aika paljon romua, kun ei ole ollut kiire ja hinnat ovat välillä murto-osia paikallisten kivijalkojen hinnoista. Monessa tilanteessa tuohon on vaikuttanut myös hyllytilanteet, kun jossain on myyty eioota. Ymmärrän kyllä, miksi kaikkea ei voi, eikä kannata pitää hyllyssä. Ikävähän tämä tilanne kivijalkojen suhteen on.
Olen kuitenkin pyrkinyt tukemaan hyväksi havaittuja erikoisliikkeitä niin hankinnoilla, huoltopalveluiden käytöllä, sekä mainostamalla kavereille ja sukulaisille. Kohtaamani "ongelmat" johtuvat ehkä siitä, että en ole luonut oikeastaan missään liikkeessä sellaista kaverillista suhdetta kauppiaaseen, mikä monilla muilla vaikuttaa olevan. Tuollaisen suhteen syntyminen vaatii varmasti muunkinlaista keskustelua, kuin: "mitä tää maksaa, okei, otan mukaan/käyn vielä vertailemassa vaihtoehtoja". Tästä huolimatta hyvä tai huono palvelu jää aina korvan taakse ja pysyy siellä pitkään. Erityisen hyvästä palvelusta maksan mielelläni vaikka vähän extraa ja huonoa pyrin välttämään surkeasti välillä epäonnistuen. Ajattelin ensin, etten nimeä liikkeitä, mutta miksipä ei, kai sitä saa mielipiteensä ilmaista.
Ehdottomasti miellyttävintä palvelua olen saanut edesmenneestä Active Bikesta. Tuonne ohjasin ihmisiä, kun pyörät ovat olleet huollon tarpeessa tai varaosille tarvetta. Jos itse jotain tarvin, niin oli ensimmäinen paikka, josta kävin kysymässä. Täytynee käydä pyörätaikureilla katsomassa, millainen meininki siellä on.
Hyvänä kakkosena on Sportax, joka toimi omalla kohdallani jo ennen omistajanvaihdosta. Nykyäänkin hommat hoidetaan hienosti, kaikesta oheistoiminnasta huolimatta. Joskus tosin tuntuu, että henkilökunnan hyvät ja huonot päivät ailahtelevat keskivertoa enemmän, koskaan en ole kuitenkaan huonolla tuulella lähtenyt tuolta pois.
R-techistä on ihan positiivinen mielikuva, joskin vähän kasvoton. Nykyään tulee käytyä harvemmin, kun on matkan takana, eikä tule poikettua heräteostoksille.
Kaukajärven Emilia-sport on palvellut varsin kohtuullisesti varsinkin ne pari kertaa, kun olen pikaista huoltoapua tarvinnut. Tuli tuolta yksi pyöräkin hetki takaperin hankittua, kun hinta viilattiin heti kohdalleen. Tämä on itselleni yksi kriteeri, mikä on suorastaan ärsyttänyt seuraavan paikan kohdalla.
Nippeli.
Pözzä kehui. Olen iloinen, jos joku on tuolta hyvää palvelua saanut. Itse asioin useasti pikkujuttujen tiimoilta, kun vielä asuin kaukajärven suunnalla. Pahimmat muistikuvat oikestaan niiltä ajoilta, kun tuo oli vielä vanhalla paikalla. Lähivuosina olen tainnut neljän eri ihmisen kanssa käydä fillareita tuolla ihmettelemässä, näistä jokainen on pienen ajan sisällä tuolla käynnistä pyörän hankkinut (3 kertaa jostain muualta). Aina on kuitenkin tuntunut siltä, ettei ostoaikeita oteta tosissaan ja kohdellaan sen mukaisesti. Keskustelua on käyty esim. siitä, onko fillarissa tinkivaraa kun lisävarusteille ei yksinkertaisesti ole tarvetta (halvennusta pyörän ostaneelle). Koskaan ei ole ollut. Yhtään. Kauppiaalla on vapaus päättää, tottakai, mutta jos suomalainen kivijalka myy netissä pyörää hintaan 799e, nippelissä 899, eikä tinkivaraa ole senttiäkään, niin minusta tuo on asiakkaan aliarviointia. En oleta tiputusta samaan hintaan, mutta edes jonkinlainen vastaantulo helpottaisi. Halvemmaksi tuli hakea fillari Turusta. Sisko osti Nippelistä kippurasarven vastusteluistani huolimatta, kun pystyi järkevästi hyödyntämään lisävarustehuojennusta. Hinta oli silti mielestäni kallis, mutta minkäs muiden kärsimättömyydelle mahtaaTinkimisongelma saattaa vaikuttaa pikkumaiselta, muttei suinkaan ole ainoa syy mielipiteeseeni tästä kaupasta. Kuvaa kuitenkin mielestäni hyvin yleistä asennetta.
Muitakin liikkeitä on tullut toisinaan hyödynnettyä, mutta niin harvakseltaan, että ei niistä viitsi sen enempää kirjoittaa. Parilla ensin mainitulla on yleensä pärjännyt ihan mainiosti.
Kauhea avautuminen. Olisi kiva kirjoittaa myös noista positiivisista kokemuksista yhtä pitkästi mutta eihän tuota kukaan jaksaisi lukea. Toivottavasti käy kuitenkin ilmi arvostus kivijalkojen toimintaa ja niistä saatavaa palvelua kohtaan. Nippeli nyt vain ärsyttää erityisesti ja tuo ärsytys pienistä ja suurista asioista on patoutunut pitkältä ajalta. Pakko siellä on kuitenkin käydä, ihan asiallinen valikoima vetää kuitenkin joskus puoleensa.
Tarvitsee varmaankin tehdä testi-kierros Tampereen kivijalkaan. Pitäisi kaivaa esille ennen Tahkoa joku n 700 mm riser tanko ja 90 mm stemmi. Pitää huomenna suorittaa pieni soittokierros alan kauppoihin. Sportax/R-Tech/Signature tuli tässä ekana mieleen...
Itselläni ei ole tapana suosia hyväntekeväisyyden vuoksi suomalaista, jos se on törkyisen kallista.
Tosin onpa mielestäni törkeää hommaa sekin, että käydään hyödyntämässä koeajotilaisuus kivijalkaliikkeessä, ja sitten tilataan muualta, kun on kivijalkaliikkeessä niin kovin kallista. No on kait se kalliimpaa, kun nettikauppa on ulkoistanut mm. tuon koeajon muualle.
Mikäli puhelin tuuttaa varattua, kannattaa hyödyntää verkkokauppaa ( http://www.rtechsuspension.fi ) ,josta voi tarkistaa löytyykö kyseistä tuotetta varastosta, kaikki verkkokaupan tuotteet löytyvät hyllystä lähes 100% varmuudella. Tokihan tuostakin putiikista löytyy myös paljon muuta kuten DT pinnoja, pyörähuolto, keula&iskarihuollot jne. vaikkei niitä verkkokaupassa näykkään. Sesongilla se puhelin on melko vahvasti soinnilla aamusta iltaan. -a-
TGMTBF #6
Ja niinhän siinä kävi että RaceFace tanko ja stemmi kotiutui Sportaxin hyllystä. Homma kävi kätevästi työmatkalla ja hinnatkin kestää vertailun virtuaalisiin kivijalkoihin.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Tälläinen asiakaspalvelukokemus Hervannan pyörähuolto M&M:stä.
Vein pyöräni lauantaina päivällä keskiön ja takanavan huoltoon. Maanantaina hain pyörän, mutta etukumissa ei kuitenkaan huollon jälkeen pysynyt enää ilma. Kun vein pyöräni takaisin ja pyysin kohteliaasti korjaamaan asian, vastaus oli, että etupyörään ei ole koskettu ja asia ei siis heille kuulu. Olen käsittänyt, että pyörähuolloissa olisi tapana tarkistaa rengaspaineet aina huollon jälkeen? Tässä kohtaahan on hyvin voinut käydä vahinko. Minua syytettiin valehtelusta ja siitä, että yritän saada eturenkaan vaihdettua heidän piikkiinsä. Renkaan vaihto kuulemma olisi onnistunut, mutta siitä olisi peritty erikseen maksu.
Tästä jäi todella paha mieli. Onko kivijalkaliikkeelle tärkeämpää pitää asiakkaat tyytyväisinä vai pitää kiinni omasta ammattiylpeydestä ja siitä, että tehdään virheetöntä työtä? Toki vahinko on yhtä hyvin voinut olla myös minun, mutta onko sillä mitään merkitystä? Mielestäni esitin asiani kohteliaasti enkä syyttänyt asiasta ketään. Tästä huolimatta liikkeenharjoittajan vastareaktio oli hyvin äkäinen. Aikaa renkaan vaihtoon olisi kulunut n. 5 minuuttia ja olisi kustantanut yritykselle joitakin euroja, mutta jättänyt jälkeensä tyytyväisen asiakkaan. Nyt kävi toisin. Eniten tässä harmittaa se, että rehellisyyteni kyseenalaistettiiin eikä sanaani luotettu.
Lisäksi liikkeen hinnoittelu herätti ihmetystä. Kun kysyin, mitä takanavan huolto arviolta maksaa oli vastaus kolmisenkymppiä. Kuittiin kirjoitettiin kuitenkin tilausta vastaanottaessa 38e. Työn jälki ei myöskään ollut kovin kaksista. Takapyörä rullaa entistä huonommin (epäilen, että navassa on liikaa rasvaa) ja rataspakka on vinossa.
Olen ollut asiasta yhteydessä facebookin ja sähköpostin kautta kaikkiin M&M pyörähuoltoihin. Tammelan liikettä pyörittävältä Jussi Asunmaalta sain asiallisen ja pahoittelevan vastauksen. Hervannasta, jossa on siis eri yrittäjä en ole kuitenkaan kuullut mitään.
Nippeliin saa yhteyden myös facebookviestillä!
Mistäköhän Tampereella kannattais lähteä kyselemään kenkiä? Hakusessa olis ekat pyöräilykengät ikinä. Jyväskyläläisten kauppojen koluaminen ei tuottanut tulosta, ja nettikaupoista metsästäminen tähän räpylään on aikamoista hakuammuntaa. Mitään kalliita hi-tech-kenkiä en siis etsi, mutta jossain alan liikkeissä olis varmaan parempi valikoima kuin perus Intersporteissa?
R-tech, Sportax, Nippeli, Sup nyt ainakin.. Kaikissa on valikoimaa, kaikilla vähä eri merkit..
Sain jälleen loistavaa palvelua Signaturessa. Maastopyörän nestejarrut lyhennettiin ja hakiessani pyörää toinen jarruista ei pitänytkään, niin ilmasivat sen odottaessa. Alle tarjottiin kyllä Specializedin Camberia päiväksi ajoon, mutta en ollut tällä kertaa niin malttamaton.
Isommissa Intersporteissa on joskus myös nähty asiallisia kenkiä. Koskikeskus?
Mikäs se Sportia olikaan missä on ollut hyvin pyörätavaaraa?
"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"
^Pekka, Lielahdessa.
XXL kävisin myös katsomassa vaikkei nyt varsinainen pyöräliike olekkaan. Hinnan puolesta ehkä edullisin paikka fillarivaatteissa ellei ole hyviä tarjouksia tarjolla Tuppaavat monet paikat katsomaan sitä suositushintaa vähän liikaa ellet ole kanta-asiakas...
Mistä Tampereelta kannattaisi kysellä XT:n uuden M8000 sarjan osia?
Nippeli ja Rtech varmaan vahvimmat ehdokkaat?
Villi kortti voi olla myös MTBCentre, mutta heillä melkein kaikki on tilaustavaraa.
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Kirjanmerkit