HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 7 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 1266

Aihe: Puhelimen vaihtoa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Se on kyllä kiva suuntaus, että valmistajat (ainakin Sony ja Samsung)ovat alkaneet tehdä noista kalliimmistakin malleista vesitiiviitä. Ei tartte kikkailla muovipussien kanssa, kun lähtee lenkille.
    Kun vielä parantaisivat iskunkestävyyttä. Meillä on molemman juniorin Xperia Z1 särröillä takakannesta vaikka niitä ei ole mitenkään erityisemmin heitelty (teini-ikäisillä pojilla "ei erityisemmin heitelty" tarkoittaa tosin hieman eri asiaa kuin aikuisilla). Se tietysti on hyvä että ovat säröillä vain takakannesta eivätkä näytöstä kuten monet muut tapaavat mennä.

Se on kyllä kiva suuntaus, että valmistajat (ainakin Sony ja Samsung)ovat alkaneet tehdä noista kalliimmistakin malleista vesitiiviitä. Ei tartte kikkailla muovipussien kanssa, kun lähtee lenkille.
    Olen henkilökohtaisena kapulana boikotoinut jo vuosia kaikkia muita, kuin vesitiiviitä. Ei jaksa kikkailla muovipussin kanssa ja se koituikin viimeisen ei vesitiiviin (Nokia E7) kohtaloksi. Vielä kun oppisivat tekemään sellaisia, missä näytön lasi on kestävää sorttia. Nokia oikein "kunnostautui" tässä loppuaikoina. 40 sentistä sileään laminaatti lattiaan ja lasi päreinä. Korjaus maksaa mallista riippuen 150e ylöspäin. No suojakuorilla tuostakin selviää, mutta harmittaa silti, ettei osata tehdä puhelinta kunnolla.

Tuota samaa toivoisi Appleltakin. Oma iP4 on selvinnyt kaikista tiputuksista ja rymyämisistä vain ja ainoastaan tuurilla, ei käyttämäni kahden euron kiinalaissuojuksen avulla. Ainakin muutama vuosi takaperin iPhonelle olevat kolhun- ja kosteudenkestävät suojat olivat semmoisia laitoksia, että niissä käytettävyys ja koko menivät ihan toiseen sfääriin. Negatiiviseen sellaiseen. En ole asiaan perehtynyt, mutta luullakseni oma metsänpeikkoprofiilini ei kuulu omppupajan tärkeimpään kohderyhmään, joten toistaiseksi lienee tyytyminen nykyiseen ratkaisuun...

Sonyn suojattu malli on kieltämättä ihan tyylikkään oloinen laite.

Yksi ylitsepääsemättömän ärsyttävä omppujuttu on back-näppäimen puuttuminen . Avaat vaikka sähköpostista linkin ja haluut samointein takas sähköpostiin. Se kaksoisnäplääminen tuntuu jotenkin hankalalta.

Piti oikein testata kun en keksinyt mistä on kyse. Iphonella homma toimii niin, että tuplaklikkaa home-näppäintä ja näpäyttää edellistä screeniä. Tuohon menee minulta ehkä 0.1s ja tulee selkäytimestä.

Kiitos muuten täällä olleesta cyanogen vinkistä, tuli asennettua se eilen Galaxy S2 luuriin ja hyvin toimii. Android on kieltämättä kiva säätöpuhelin, jos tykkää viritellä kerneliä, fläsäytellä rommeja, säätää prosesseja ja muistia ihan vapaa-ajallakin. Onneksi mulla on kotonakin ADT työkalut niin saa korjailtua lasten jatkuvasti jumittavia androideja.

No heti ekana tökkää SSH-tunneloinnin puuttumiseen. iSSH on ihan suolesta 10min aikakatkaisuineen. Muita vaihtoehtoja ei taida edes olla.

Jos haluat ssh-tunneloinnin ja kunnon shellin käyttöön niin jailbreakaa iPhoneAsenna Cydia ja sitä kautta mitä haluat. Itse käytän tuollaiseen mieluiten ihan perinteistä tietokonetta.

Tuo 10min raja on Applen määräämä, koska Apple ei halua että puhelimien taustalle jää kaikenlaisia prosesseja syömään akkua ja muistia. Tässäkin taas kiteytyy Applen ja Androidin suunnittelun ero, Apple suunnittelee tiettyyn tarkoitukseen sulavasti toimivia laitteita, jotka toimivat vuosia kuin junan vessa. Ja iPadin uskaltaa antaa mummolle ja seniilille appiukollekin ilman pelkoa 24/7 tablettitueksi joutumisesta.

Androidit taas ovat sellaisia nörttien *köhköh* virittelypuhelimia joissa saa kyllä vapaasti tehtyä kaikenlaista, ja samalla saa luurin jumiin ja muistit täyteen ihan tahtomattaankin. Kotona on 2kpl android tabletteja ja 2kpl lasten android puhelimia. Ja toki 4kpl Nokrosoftin 9xx-1xxx luureja. Mutta taskussa on iPhone 5 kun sen kanssa ei tarvitse ikinä säätää mitään ja kaikki toimii aina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Ainakin muutama vuosi takaperin iPhonelle olevat kolhun- ja kosteudenkestävät suojat olivat semmoisia laitoksia, että niissä käytettävyys ja koko menivät ihan toiseen sfääriin.
    Lifeproof + iPhone 5 on veden ja iskunkestävänäkin pienempi ja kevyempi kuin monet androidit.

Kyllä minäkin olisin ottanut Iphone vitosen mutta en sillä hinnalla mitä sitä myydään. n. 500 euroa oli minun makuun liikaa. Kun Samsungin galaxy 4s 4g:n sai 299 eurolla niin valinta osui siihen. Samalla hinnalla olisi saanut 4-sarjan Iphonen mutta se oli tosiaan taas jo liian pieni näytöltään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Lifeproof + iPhone 5 on veden ja iskunkestävänäkin pienempi ja kevyempi kuin monet androidit.
    Kappas, kehitys kehittyy. Onko tuosta ihan omakohtaista kokemusta?

sledgehammer Guest
    Jos haluat ssh-tunneloinnin ja kunnon shellin käyttöön niin jailbreakaa iPhoneAsenna Cydia ja sitä kautta mitä haluat. Itse käytän tuollaiseen mieluiten ihan perinteistä tietokonetta.
    En edes viitsi miettiä, mitä talon tietoturvaporukka sanoisi tästä vaihtoehdosta On kyllä käynyt mielessä... Connectbot toimii mukavasti androidilla.

En tiedä , onko jo mainittu, mutta tämän hetken paras puhelin, jos eurotkin huomioidaan tai ehkä joka tapauksessa, on Lg g2. 320 euroa ja 5,2 tuuman näyttö , Siis ei-Nokialaisista, ettei kukaan vedä herneitä .Tuo kulkee pyöräillessä rintataskussa endomondo sovelluksella. OhjausTankoon en ota Nopeusmittaria lisäämään suoritusviettiä.

Joskus huomaa jälkikäteen, että 30 km/h nopeusrajoitusalueella on tullut ajettua pientä ylinopeutta, mutta sen riskin ottaa jo siitä ilosta, että eka nopeussakko tulisi pyörällä eikä autolla.
    Zen65 muokkasi tätä : 30.09.2014 at 14.34

Joo, mulla on Lifeproof + Iphone 5. Olin joskus laittanut tuon kombon huolimattomasti tankotelineeseen. Putos sitten 70 km vauhdissa komeassa kaaressa tielle JA jäi takana tulleen auton pyörän alle. Puhelin säilyi ehjänä. Oon käyttänyt koteloa myös snorklausvideointiin. Kallis mutta hintansa arvoinen.

No en ala mitään parivertailuja tänne linkittämään,ne löytää kukin itsekin. Tutkin ulkomaisia testejä varmaan viikon. Omakohtaiset Käyttäjäkommentit on näiden lisäksi sitten ihan oma lukunsa (Varauksella suhtauduttava), tässä kuitenkin paras jenkkikommentti. Ostin itselleni Samsung S5 ja vaimolle lg g2. Lopulta otinkin sen lg g2 itselle ja vaimo sai Samsungin.

Ai niin se muisti, 16 gb riittää itselleni. Pilveen saa tarvittaessa...en toki väitä, että riittää kaikille...

sledgehammer Guest
    Sitten on myös Nexus. Ei sekään pöllömpi vaihtoehto ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ihanpihalla Katso viesti
    Joo, mulla on Lifeproof + Iphone 5. Olin joskus laittanut tuon kombon huolimattomasti tankotelineeseen. Putos sitten 70 km vauhdissa komeassa kaaressa tielle JA jäi takana tulleen auton pyörän alle. Puhelin säilyi ehjänä. Oon käyttänyt koteloa myös snorklausvideointiin. Kallis mutta hintansa arvoinen.
    Uskomaton selviytymistarina... Tuommoinen täytyykin sitten seuraavaan luuriin hommata, neloseen ei hommata enää mitään muuta kuin sähköä töpselistä.

Vaihdoin oman samsung xcover2 puhelimen tuollaiseen iPhone 5s malliin ja hankin tuollaisen lifeproof kotelon siihen saman tien.
    Mitään huonoa sanottavaa ei ole kotelosta tai puhelimesta. Kotelo itseasiassa helpottaa omassa tapauksessani puhelimen käyttöä ja
    kosketusnäyttökin toimii tarpeeksi hyvin. Ylä ja alareunassa koskettaessa joutuu aavistuksen käyttämään voimaa enemmän.
    Muijalle ostin nokia c2 puhelimen tilalle iphone 4s mallin ja on se siihen kai tyytyväinen ollu.
    Työpuhelimena oli aiemmin tuo samsung 271 ja nykyään samsung xcover 2 sentakia, kun verottaja haluaa syynätä.
    Kummastakaan ei huonoa sanottavaa.
    Satulanhaistelija

Sitten on myös Nexus. Ei sekään pöllömpi vaihtoehto ole.
    Ihan hyvä se Nexuskin on, noin yleisesti ottaen. Sitä en tarkalleen muista, kauanko kesti, ennenkun hylkäsin sen ja nyt en enää edes muista, mistä syystä...Oliko akunkesto ?
    No laitetaan nyt yksi linkki, kun piti itsekin vähän tarkistella.

http://geekaphone.com/compare/LG-Nexus-5-vs-LG-G2
    Zen65 muokkasi tätä : 30.09.2014 at 17.02

^Nexus 5:lla mennään marraskuusta lähtien ja tyytyväinen olen. Hinta-laatusuhteeltaan huippua ostohetkellä ja vieläkin kehtaa kaffehuoneen pöydälle uutuuspuhelinten sekaan laittaa. Ja Android-versio muita edellä.

Joku muu tehnyt empiiristä tutkimusta aiheesta Dalvik vs ART?
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Mä en täysin tajunnut tuota lifeproofin koteloa. Miten se on vedenpitävä, jos näyttöä pystyy kuitenkin koskettamaan suoraan? Onko näyttölasi siis puhelimissa vedenpitävä ja kotelo ei suojaa suoraan sitä mutta on muutoin niin tiiviisti näytön reunuksia kiertäen kiinni puhelimessa, että vesi ei pääse mistään välistä puhelimen sisään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Miten se on vedenpitävä, jos näyttöä pystyy kuitenkin koskettamaan suoraan?
    Vastaus löytyy vaikka Youtubesta.

https://www.youtube.com/watch?v=YQZDgBy-T9s
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

Onkos iLuuri 6:sessa millainen akun kesto verrattuna vanhempiin malleihin? Ja kestääkö se pakkasta ollenkaan?

Kotelo tosin meni hajalle. Eikä kelvannut edes takuuvaihtoon.
    Lifeproofilla on kaksi mallia, joista toisessa on näytönsuoja ja toisessa ei. Itse käytän suojallista mallia monestakin syystä - toinen nimeni on tahmatassu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Onkos iLuuri 6:sessa millainen akun kesto verrattuna vanhempiin malleihin? Ja kestääkö se pakkasta ollenkaan?
    Ei tässä vielä ole montaa kertaa ehtinyt latailemaan, mutta vaikuttaisi kestävän paremmin kuin vitosen akku.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zen65 Katso viesti
    En tiedä , onko jo mainittu, mutta tämän hetken paras puhelin, jos eurotkin huomioidaan tai ehkä joka tapauksessa, on Lg g2. 320 euroa ja 5,2 tuuman näyttö , Siis ei-Nokialaisista, ettei kukaan vedä herneitä .Tuo kulkee pyöräillessä rintataskussa endomondo sovelluksella.
    Pakko kysyä ihan vilpittömässä mielessä, että miten G2 on parempi kuin G3 (muuten kuin hinnaltaan)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    ^Nexus 5:lla mennään marraskuusta lähtien ja tyytyväinen olen. Hinta-laatusuhteeltaan huippua ostohetkellä ja vieläkin kehtaa kaffehuoneen pöydälle uutuuspuhelinten sekaan laittaa. Ja Android-versio muita edellä.
    Nexus 5:lla on menty täälläkin siitä lähtien kun sitä alkoi saada Saksasta. iOSista ja WP:stä tulleena aluksi käyttis tuntui tietysti vähän oudolta ja näyttää vieläkin rumalta, mutta käyttö on erittäin mukavaa ja helppoa kun vaan pääsee sen alkukynnyksen yli. Launchereita yms. jaksoin säädellä alkuhuumassa vähän aikaa, mutta palasin pian takaisin stock Kitkatiin ja siinä olen pysynyt sen jälkeen. Eli en sanoisi että Android on puhelinnörteille, hyvin sen kanssa pystyy elämään ilman mitään säätöjä ja virittelyjä joita en itsekään jaksa.

Androidissa on toki Exchange/Office -käyttäjälle joitakin ärsyttäviä juttuja mitkä ei toimi kunnolla, mutta itse pystyn elämään niiden kanssa. Itselläni on siis yllättävän positiiviset kokemukset Androidista ja Nexus 5:sta, vaikka olin alussa hyvin skeptinen kummankin suhteen.

Kooltaan, siis jos pienempi ja kevyempi on parempi
    näin kyllä jonkun youtube parivertailu videon, jossa g2 aukesi nopeammin . No itse en niin isoa tosiaan edes etsinyt.
    G3 taisi voittaa mm. Teknarissa muut eli hyvä on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Nexus 5:lla on menty täälläkin siitä lähtien kun sitä alkoi saada Saksasta. iOSista ja WP:stä tulleena aluksi käyttis tuntui tietysti vähän oudolta ja näyttää vieläkin rumalta, mutta käyttö on erittäin mukavaa ja helppoa kun vaan pääsee sen alkukynnyksen yli. Launchereita yms. jaksoin säädellä alkuhuumassa vähän aikaa, mutta palasin pian takaisin stock Kitkatiin ja siinä olen pysynyt sen jälkeen. Eli en sanoisi että Android on puhelinnörteille, hyvin sen kanssa pystyy elämään ilman mitään säätöjä ja virittelyjä joita en itsekään jaksa.
    Sen verran tuunannut että WidgetLockerin ja Nova Launcherin asensin. Ei muuten mutta saa lockscreeniin tarpeellista tietoa kompaktissa muodossa ja ikoneita tiheämpään ruudulle. Sekä sen Kuukkelin hakukentän pois joka sivulta. Oma siirtymä tuli Galaxy Nexuksesta joten alkukin oli helppoa; edellinen vaihe iLuurista tuohon Galaxy Nexukseen oli hieman tahmeampi. Kyllä Android on mennyt huimaa vauhtia eteenpäin ja sitä voi käyttää suoraan paketista. Ja jos haluaa virittää niin siihen on mahdollisuus...mä jätän virittelyn nuoremmille ja käytän vähän vapaa-aikani johonkin muuhun.

Sanottakoon että anoppi (71 v) käyttelee nykyisin tuota Galaxy Nexusta, tosin ehtona oli se että mä en anna teknistä tukea vaan se on sitten emännän homma. Aika vähän tarvittu jeesiä mutta eipä sillä muuta kuin WhatsAppeja pyöritellä ja tietenkin soitella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Androidissa on toki Exchange/Office -käyttäjälle joitakin ärsyttäviä juttuja mitkä ei toimi kunnolla, mutta itse pystyn elämään niiden kanssa.
    Duunin puolesta BlackBerry Exhankala-integroinnilla ja sen keskustelun voi säästää tonne "Vituttaako?" -ketjuun.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Samsung vai iPhone

Nyt tulikin mielenkiintoinen ongelma. Vanha Lumia-työluuri menee vaihtoon ja nyt pitäisi valita sille seuraaja. Tarjolla on Samsung Galaxy A5 tai iPhone 5S.

Mutta kummanko ottaisi? Kotikäytössä minulla on Android-laitteita, joten Samsung olisi helppo valinta. Mutta mites tuo omena-leiri, ikinä en ole omistanut yhtään Applea ja nyt olisi hyvä hetki päästä testaamaan iPhonea.
    Mutta noissa Apple laitteissa ärsyttää se överiksi menevä hurmoshenkinen palvonta. Tuntuu että mistään ei oikein löydä sellaista tavallista käyttäjäkokemusta koko laitteesta. Joko ne haukutaan ihan lyttyyn tai sitten kehutaan maasta taivaisiin...

Saas nähdä kuinka nyt käy.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

^jos pärjäät 5S:n pienellä näytöllä niin ota se.
    The older I get the faster I was

Applella ylivoimaisesti paras sovellus-, kuori- ja lisävarustevalikoima, muut ei pääse lähellekään. Kokokin on aika passeli taskussa mutta iOS aiheuttaa välillä itselleni aivohalvauksen joten käytän periaatteessa huonompia vaihtoehtoja mieluummin

Ja nyt tajusin että Apple taitaa käyttää jotain omaa laturiliitintä. Se on huono juttu, kun muut meikeläisen releet ladataan micro-USB:llä...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Juu unoha 'Omena ' vaikka jotkut kehuukin..Samsung tai Sony..👍🆒😎 Lumiakin mnee..kuhan oot ite tyytyväinen. .
    janne kuivakangas muokkasi tätä : 24.04.2015 at 10.50

Ostin joku vuosi sitten Lumia 925 ja on varmasti ongelmattomin puhelin ollut 45 vuoden aikana ei sitten mitään rykimistä tai ongelmia ollut minkään suhteen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •