FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 14 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 712

Aihe: Tampereen seudun pyöräliikkeet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    http://www.peloton.fi/ Tuota puljua täytyy vähän kehua. Laitoin tavaraa tilaukseen ja soittivat heti seuraavana päivänä että laittavat matkahuoltoon ja kysyivät samalla paidan kokoa. Eivät ehtineetkään samana päivänä lähettää ja soittivat sitten seuraavana päivänä heti pahoittelun. Kun mainitsin että että omaan matkahuollon paikallispisteeseen menee yksi työpäivä enemmän kuin pääpaikkaan niin vaihtoivat siihen ja sain paketin siis sopivasti ennen pääsiäispyhiä. Paketissa oli ekstrana vielä sadetakki ja juomapullo. Harmi vain että joku ehti sen Fujin maantieraamin tilata nenän edestä kun arvoin vuorokauden liikaa.
    Siellä on nyt loppuunmyynti. Pyöriä ja muuta sälää sopuhintaan.

Tää liittyy vähän niinkun tohon edelliseen. Älkää tappako kivijalkoja. Itse asioin Pääasiassa Sportax, Signature, R-Kioski ja Sup-Nokia. Oon mää Pelotonissakin käyny. On vaan vähän syrjässä. Kauppiaat (ja myyjät) on noissa persoonia ja kaikki asiat ei aina synkkaa kaikkien kanssa. Ei munkaan kanssa, mutta aina ollaan tehty helvetin hyviä kauppoja ja asiakas-suhteet jatkuu. Itse-asiassa yleensä parempia kauppoja kuin netistä. Tosin en oo netistä tilannu muistaakseni kun yhet vanteet ja navat. Ei ole ollut tarvetta, kun oikeesti on haluttu myydä. Meillä on Treen alueella mielestäni oikeesti laadukasta kivijalkaa tarjolla joten tukekaa niitä. Mahdolliset takuuasiat on myös kätevämpää hoitaa suoraan kasvotusten. Ja se mikä miellyttää Tampereen kaupoissa on se (omalla kohdallani), että jos et jotain palvelua tai tavaraa saa, ehdotetaan heti, että käy kysymässä sieltä tai tuolta. Se on oikeesti järkevää ja kaikki voittaa. Ja muistakaa myös, että tilaamalla kaikki netistä ulkomailta osaltanne edesautatte myös taantuman pitkittymistä ja verot jää ulkomaille. Ja mitään en hyödy tästä kirjoituksesta. Ilmaisin vain mielipiteeni.

Mun nähdäkseni tamperelaiset kivijalat ovat hyvin löytäneet oman tapansa toimia ja menestyä. Kun konsepti on kunnossa tulostakin syntyy. Mikään näistä kivijaloista ei olisi kauaa pystyssä jos ne olisivat jonkin absurdin tuen varassa. Ne ovat oikeilla tuotteilla ja palvelulla ja hinnoittelulla löytäneet omat asiakkaansa ja tämän ne ovat tehneet ihan itse. Asiakkaan asia ei ole tukea mitään liikettä. Jos jokin näistä kaupoista olisi kaatumassa, syy löytyisi todennäköisesti väärästä valikoimasta, ylihinnoittelusta tai surkeasta maineesta. Netin kanssa kenenkään on toivotonta kilpailla ainakaan valikoimilla ja tuskin hinnallakaan. Nyt täytyy erikoistua ja yrittää löytää se pieni myyntimies ihan itsestä.

Kaikkihan näkee ihan silmällä, kun katsoo kavereiden kalustoa, vaatetusta ja muita tarvikkeita että nettikaupat imevät melkoisen rahavirran tamperelaisiltakin harrastajilta mutta se ei ole näiltä kivijalkakaupoilta pois vaikka voisi tuntuakin siltä. Niiden on vaan mahdotonta ja järjetöntä edes yrittää
    kilpailla valikoimilla. Yhtäläinen utopia on olettaa että kaikki tyytyisivät paikallisten liikkeiden tarjontaan.

Mä olen laittanut viimeisen puolen vuoden aikana noin 7000 euroa kalustoon, mm. Kaksi maantiepyörää.
    Toinen oli pakko ostaa Saksasta kun se oli siellä tonnin halvempi eikä täältä saanut edes tarjousta.
    Toista, (cervelo) ei pystytty toimittamaan niin jouduin hakemaan sen Larun Pyörästä. Vähän syletti, olisin mieluummin ostanut sen täältä. Lisäksi olen ostanut kiekot ja osasarjan netistä koska täältä juuri sellaisia ei vaan saa. Tamperelaisten kanssa olen tehnyt kauppaa ehkä 300 eurolla samalla aikajaksolla.

Hiukan kyllä jäin miettimään miksi minun rahani eivät kelvanneet, tuskin kuitenkaan olen kovin huono asiakas, monta pyörää olen aiemmin ostanut täältä. Osaan ilmaista itseäni selkeästi ettei se siitäkään voi kiinni olla. Että tällainen tarina. Ei nämä kaupat aina asiakkaasta kiinni ole, aina on kaksi osapuolta.

Olen siis kovasti yrittänyt tehdä kauppaa paikallisten kanssa mutta jostain muusta kuin minusta johtuvista syistä
    kauppoja ei syntynyt. Tämänhän pitäisi mennä niinpäin, että kauppias yrittäisi kovasti saada kauppoja aikaiseksi.
    Larunpyörästä muuten täytyy sanoa että he hoitivat työnsä loistavasti ja ammattitaidolla. He osasivat tehdä kauppaa.
    Sähköposteihin vastattiin nopeasti, sain hyvän tarjouksen, ja kauppojen jälkeen vastattiin vielä kysymyksiin sähköpostitse
    mitkä kaipasivat vastausta. Kiitokset Lauttasaareen!
    E.T. muokkasi tätä : 03.04.2015 at 01.06

ei ole minullakaan kovin ruusuista kuvaa Tren kivijalasta

Osaisiko joku kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa, että missä Tampereen kivijalassa on todistetusti osaamista kiekkojen suoristamisessa? Oli ensimmäisistä vähän paremmista vanteista takapuolelta pinnoja löystynyt. Tarkoitus ja tavoite on jossain vaiheessa opetella itse hoitamaan, mutta tällä hetkellä maksaisin mieluummin ihan rahaa siitä, että saan asiallisesti säädetyn takarenkaan alle. Opiskelijabudjetti asettaa vielä omat rajoituksensa niin kiekkojen pilaaminen ei ole vaihtoehto, pitää ensin harjoitella halvemmalla.

Signature, Sportax, RTech ja SUP nyt luulisi ainakin osaavan. Löytyy multakin teline & tensiometri autotallista jos haluat itse tehdä. Tensiometrin kanssa on yleensä aika helppoa kun voi katsoa mikä on vanhojen pinnojen kireys ja näkee mitkä pinnat ovat löysiä. Yleensä kiekko kummasti muuttuu suoraksi kun löysät kiristelee muiden tasolle eikä paljoa sen kummempaa säätöä tarvitse tehdä.

Hmm, mistä Tampereelta löytyisi vaikkapa hyvä 10-ketju, XTR tai XT (nettikaupasta alle 30€)? Entä hyvät Shimanon jarrupalat, G01A (nettikaupasta alle 7€)? Joskus olen etsinyt kevyttä 29” sisuria, ei löytynyt sitäkään. Olen myös etsinyt tavallista 2-1,8-2mm pinnaa – ei ole. Edes nippeleiden löytäminen ei ollut helppoa. Sramin osaa olen joskus kysellyt – 3 kertainen hinta netin verrattuna eikä mitään tietoa toimitusaikataulusta. Ihmekö että ostan lähes kaikki netistä?

Joitakin poikkeuksia on, esim. Spessun ja Surlyn tavaroita olen ostanut pääsääntöisesti kivijalasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Olen myös etsinyt tavallista 2-1,8-2mm pinnaa – ei ole. Edes nippeleiden löytäminen ei ollut helppoa.
    Olisiko ehkä nolointa ikinä, jos Nippelistä ei löytyisi nippeliä?

^ Muistaakseni en saanut Nippeliin yhteyttä puhelimella, tarkoitus oli lähteä paikan päälle polkemaan, mutta soitin vielä matkan varrella olevia pikkukauppoja läpi ja yhdestä M&M:sat löytyi. Mistään muusta kaupasta ei löytynyt ja aika moneen kerkesin soittaa.

^ Muistaakseni en saanut Nippeliin yhteyttä puhelimella, tarkoitus oli lähteä paikan päälle polkemaan, mutta soitin vielä matkan varrella olevia pikkukauppoja läpi ja yhdestä M&M:sat löytyi. Mistään muusta kaupasta ei löytynyt ja aika moneen kerkesin soittaa.
    Onko noissa liikkeissä kuitenkin huoltotoimintaa? Jos on, niin en oikein ymmärrä, miten se on mahdollista.

On toki, vastaus oli yleensä että ei tarvinnut pitkiin aikoihin kiekkoja rakentaa. Yksi liike oli mainittu täällä mahdollisena kiekkojen rakennuspaikana, mutta ei niillä mitään ollut, rakentavat ilmeisesti asiakkaiden osista tai tilaavat tarpeen mukaan.

Esim. Nippelin huoltokaverilla on paljon sellaista tavaraa, mitä myyjät eivät myy. Saattaa olla muissakin liikkeissä sama juttu, mikä selittää tuon.

Pinnoja kun on yleensä 2mm välein eri pituuksia, eri värejä, eri lailla ohennettuja, litteitä, suoravetoja ja perinteisiä jne, niin eipä niitä hullukaan Suomessa varastotavarana voi pitää siksi, että silloin tällöin joku tulee yhden ostamaan.

Hmm, mistä Tampereelta löytyisi vaikkapa hyvä 10-ketju, XTR tai XT (nettikaupasta alle 30€)? Entä hyvät Shimanon jarrupalat, G01A (nettikaupasta alle 7€)? Joskus olen etsinyt kevyttä 29” sisuria, ei löytynyt sitäkään. Olen myös etsinyt tavallista 2-1,8-2mm pinnaa – ei ole. Edes nippeleiden löytäminen ei ollut helppoa.
    Ketju: http://www.rtechsuspension.fi/osat-j...hg95-10-v.html
    Palat: http://www.rtechsuspension.fi/osat-j...pala-g01a.html
    Sisuri: http://www.rtechsuspension.fi/osat-j...ht-presta.html
    Ei noi ihan nettikauppojen hintasia oo, mutta eipä tarvi toimitusta odotella ja postikulut säästää DT-Swissin pinnoja löytyy hyllystä ainakin R-Techistä, varmaan muualtakin.

Aika hyvin on mun mielestä Tampereen kaupat tullu hinnoissa lähemmäs saksalaisia ja kun monesti vielä kivijalasta saa, varsinkin enemmän kerralla ostaessa, jonkun alennuksen. Sportaxia, R-Techiä ja Signaturea tullut viime aikoina käytettyä. Signaturelle plussaa Spessun tarvikkeista(renkaista), jotka halvempia kun esim. Evansilla. R-Techissä hyvää, että Hi5Bikesin valikoimaa pystyy tilaan liikkeeseen. Tulee silti itekin vielä ulkomailta tilattua, mutta yleensä kyllä katon paikallisten valikoiman läpi ensin.

Sportaxissa olen kiekkoni rihdannut maastopyörästä ja maantiepyörästä. Jopa melkoisella mutkalla ollut Ultegran takakiekko järjestyi suoraksi. Kustannukset hyvinkin kohtuulliset. Iso peukku siitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Pinnoja kun on yleensä 2mm välein eri pituuksia, eri värejä, eri lailla ohennettuja, litteitä, suoravetoja ja perinteisiä jne, niin eipä niitä hullukaan Suomessa varastotavarana voi pitää siksi, että silloin tällöin joku tulee yhden ostamaan.
    Mutta voisi heittää sieltä korjaamon puolelta. Siellä luulisi sentään olevan. Eihän sillä tarvitse itsessään suoraan bisnestä tehdä, vaan saada tyytyväinen asiakas, joka tulee toiste isommissakin asioissa ja kertoo kavereilleen.

Tuskinpa löytyy korjaamonkaan puolelta joka sortin pinnaa varastosta. Niitä on vaan niin järkyttävä määrä erilaisia. Toki varmaan yleisimpiä voi löytyäkin valmiina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Tuskinpa löytyy korjaamonkaan puolelta joka sortin pinnaa varastosta. Niitä on vaan niin järkyttävä määrä erilaisia. Toki varmaan yleisimpiä voi löytyäkin valmiina.
    Hankala on korjata pyöriä, jos ei oikein löydy pinnoja. Jos vanteen korjaamisessakin pitää sanoa aina, että "vie vähintään viikon, kun pitää tilata pinna", niin ei se oikein asiakkaan näkökulmasta ole kovin vakuuttavaa. Luulisi nimittäin, että monenlaista vannetta viedään korjattavaksi. DT:n 2.0/1.8./2.0 on kuitenkin hyvin yleinen pinna paremmissa pyörissä.

DT:n Comppia löytyy kyllä Tampereelta paristakin liikkeestä (RTech, Sportax) kaikkina yleisimpinä mittoina. Ja prikalla pystyy vähän kompensoimaan sitä pinnan pituutta jos ei meinaa osua. Eikä se nyt aina ihan millistä ole kiinni

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Eikä se nyt aina ihan millistä ole kiinni
    Toivottavasti ei, kun eihän noita DT:n pinnojakaan saa kuin 2 millin välein

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    DT:n Comppia löytyy kyllä Tampereelta paristakin liikkeestä (RTech, Sportax) kaikkina yleisimpinä mittoina. Ja prikalla pystyy vähän kompensoimaan sitä pinnan pituutta jos ei meinaa osua. Eikä se nyt aina ihan millistä ole kiinni
    Sportaxiin en edes yrittänyt soittaa, kun jo aikaisemmalla kyselyllä ymmärsin, että eivät rakentaa kiekkoja (silloin kun xd-vapaarattaat tulivat). RTechiin en saanut muistaakseni silloin yhteyttä. En käynyt paikan päällä, kun ei nettikaupassakaan näitä ollut. Luovutin, ja rakensin kiekon ”vääränkokoisilla” pinnoilla ja M&M:n nippeleilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaKon Katso viesti
    Ketju: http://www.rtechsuspension.fi/osat-j...hg95-10-v.html
    Palat: http://www.rtechsuspension.fi/osat-j...pala-g01a.html
    Sisuri: http://www.rtechsuspension.fi/osat-j...ht-presta.html
    Ei noi ihan nettikauppojen hintasia oo, mutta eipä tarvi toimitusta odotella ja postikulut säästää DT-Swissin pinnoja löytyy hyllystä ainakin R-Techistä, varmaan muualtakin.

Aika hyvin on mun mielestä Tampereen kaupat tullu hinnoissa lähemmäs saksalaisia ja kun monesti vielä kivijalasta saa, varsinkin enemmän kerralla ostaessa, jonkun alennuksen. Sportaxia, R-Techiä ja Signaturea tullut viime aikoina käytettyä. Signaturelle plussaa Spessun tarvikkeista(renkaista), jotka halvempia kun esim. Evansilla. R-Techissä hyvää, että Hi5Bikesin valikoimaa pystyy tilaan liikkeeseen. Tulee silti itekin vielä ulkomailta tilattua, mutta yleensä kyllä katon paikallisten valikoiman läpi ensin.
    Hyvä, että jotain löytyy. Vähän kuitenkin epäilen, että ei olisi löytynyt silloin, kun ensimmäisiä kertoja olen etsinyt (n.3 vuotta sitten), ei ainakaan 29” kevytsisuria. Silloin itselleni tuli käsitys, että kaikkia kulutusosia on pakko pitää omassa varastossa, jos haluaa ajaa ilman pitempiä keskeytyksiä. Sen jälkeen en ole kovin aktiivisesti yrittänytkään paikallista valikoimaa tutkia (kuten näkyy). Hyvä tietää, että perusosia löytyy nykyään Tampereeltakin, jos omasta varastosta jotain pääsee loppumaan.

Suurin yllätys itselleni on alumiiniset Shimanon jarrupalat, olin ihan varma, ettei voi Tampereelta löytyä kuin teräksiset. Onneksi olin väärässä.

Tässä vielä yksi avautuminen kivijalasta, vaikkakin ei Tampereen. Noin 3 vuotta on siitäkin aikaa, olin ostamassa jostain pääkaupunkiseudun kaupasta Maxxis Aspenia, Maxxiksen mukaan niitä oli useampi malli, eri TPI, reunalanka ja kumiseoksia. Sen kaupan kuvauksesta ei saanut mitään selvää, mitä mallia myyvät ja myyjää ei kiinnostanut TPI-arvot ja kumiseokset samalla tavalla, kuin minua, sanoi vaan että tervetuloa paikan päälle ottamaan itse selvää. En lähtenyt Helsinkiin, vaan tilasin Saksasta sen mallin, minkä halusin.
    ealex muokkasi tätä : 25.04.2015 at 18.39

Luettuani näitä juttuja päätin antaa Kissanmaan pyörähuollolle vielä mahdollisuuden, koska hiukan samoin kokemuksin olin siellä korjauttanut pyörääni aiemmin.
    Pyöräilin sinne 5km lauantaina, koska olin saanut puhelimessa vastauksen, että voin vain mennä. Jonoa oli ja olin valmistautunut jättämään pyöräni sinne ja juoksemaan kotiin. Huoltaja sanoi, että voit jättää mutta on ehdottomasti haettava pois maanantaina. Kerroin, että en pysty, koska olen työmatkalla, hakisin tiistaina. Ei käynyt! Kommentoin, että onpa huono systeemi. Sain vain tylyn vastauksen, että jos ei se sulle käy, ei tartte jättää! Ja mies häipyi sisälle sanomatta mitään?!
    Aivan uskomattoman törkeää asiakaspalvelua! Ei voida puhua asiakaslähtöisyydestä. Täällä käyvät asiakkaat pompotetaan yrityksen ehtojen mukaan eikä heitä kuunnella saati sitten JOUSTETA yhtään pätkää. Onko yhden lisäyön säilytys mahdoton järjestää?? Hommaisi vaikka ketjullisen lukon ulos ja säilyttäis siinä jos ei muuta keksi tai hommatkoot alaa vastaavat tilat.
    Entä jos tuleekin pakottava este eikä pääse hakemaan pyörää huollosta? Siitä varmaan tulee joku lisäkulu?! Älkää hyvät ihmiset antako tuollaisen "yrittäjän" pompottaa itseänne. Parempaa palvelua (eikä edes tarvitse paljoa yrittää) löytyy varmasti muualta! En ole missään, koskaan törmännyt vastaavaan.

Aika härskiä toimintaa tyypiltä! Itse en ymmärrä kuinka vaikeaa hyvän asiakaspalvelun antaminen voi olla
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

hieman off topic kun on kyse Porista mutta jätin pyöräni huoltoon perjantaina, olisi valmis tiistaina, totesin että en ehdi noutamaan vaan ehkä torstaina, no sitä parempi heille oli vastaus - saman suuntaista on ollut läppä Laukkasen kanssa Trella, huollatan siellä sikäläiset pyöräni

Itselläni ei tee mieli kauheasti mennä Tamperelaisiin liikkeisiin. Ensin signaturessa yritettiin myydä aloittelijalle ylihintaista spessua.. nyt r-tech suspensionissa ei osattu vastata kysymykseen oikeasta ketjun pituudesta. Samalla väitettiin, että Missing Link menee käsin vetämällä kiinni.

Taidan tyytyä internettiin niin tiedoissa, kuin tilauksissa.

Kyllä itte ainakin viime kesänä vedin käsin sen missing linkin kiinni. Voihan siinä kuulemma kampiakin käyttää apuna.

Kissanmaan SUP:ssä on ahtaat tilat, jotan jossain määrin voi YMMÄRTÄÄ, etteivät halua pitää pyöriä kauan tilaa viemässä. Jos keskustelu meni niin, kuin on kuvattu, sitä on vähän vaikea ymmärtää.

-----------------------------------------------------------------
    Ketjun pikalinkit olen hyvin saanut paikoilleen ilman työkaluja. Pois ottamisen kanssa on joskus ollut "vähän voimistelua". Ketju lyhennetään sopivaksi. Se ei kaikissa pyörissä ole sama mitta. Ei edes kaikissa maastopyörissä keskenään - eikä varmaan edes ihan kaikissa maantiepyörissä.

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zenix Katso viesti
    Samalla väitettiin, että Missing Link menee käsin vetämällä kiinni.
    Todellakin menee käsin vetämällä kiinni ellei ole täysin ripuliranne.

Rtechistä on ainakin itsellä vain hyvää sanottavaa. Viime kesänä ostin sieltä cycclocrossarin mukavaan hintaan ja hyvällä palvelulla. Ja nyt tällä viikolla kävin huollattamassa pyörän siellä ja sain perushuollosta hyvän alennuksen kun ensihuolto oli jäänyt tekemättä ja pääsi pienellä työllä.

Tällaisella palvelulla asioin jatkossakin siellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zenix Katso viesti
    Itselläni ei tee mieli kauheasti mennä Tamperelaisiin liikkeisiin. Ensin signaturessa yritettiin myydä aloittelijalle ylihintaista spessua.. nyt r-tech suspensionissa ei osattu vastata kysymykseen oikeasta ketjun pituudesta. Samalla väitettiin, että Missing Link menee käsin vetämällä kiinni.

Taidan tyytyä internettiin niin tiedoissa, kuin tilauksissa.
    Luulen että sun kannattaa hakee röttelöpyörä paikallisesta Risma marketista... sitten kun hajoo niin heität ojaan kun et osaa korjata pyöriä

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •