GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 112 / 156 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.331 - 3.360 / 4670

Aihe: Bike-discount

  1. #3331
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tästä mulla on näemmä aivan eri käsitys. Jos raksin takista tuotelipareet pois ja ajan ja sitten vasta hoksaan etten tykkääkään niin ei palautus-oikeutta. Jos koestan vain päälleni ja pakkaan semmoisenaan takaisin niin asia on helppo joko massit takaisin tai uusi tuote.

    Näissä sähkövehkeissä jotka on yleensä jonkinlaiseen kuplamuovipakkaukseen laitettu niin pakkauksen joutuu rikkomaan eikä se silloin ole jälleenmyyntikelpoinen. Toki pientä keskustelua ja Saksalaisten versenderien pelisääntöjen ymmärrystä tarvitsemme. Näillä opeillani ainakin itse toimin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #3332
    Asia meni niin kuin artic biker sanoi. Ei ollut palautusoikeutta, mutta sain myytyä tuotteen eteenpäin jopa ilman yltiö typerää tinkausta!!!

  3. #3333
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketti Katso viesti
    Best Price inquiry.

    Tuota kannattaa näköjään käyttää. Tilasin ketjuja ja pakkoja, mutta pakat ollisivat olleet kanaalin toisella puolella(!) halvempia. Kerrankin viitsin klikata tuota best price inquiry nappulaa ja laitoin halvemman kaupan tuotelinkin sinne. Pelkän linkin copypaste riitti, mitään muuta ei tarvinnut kirjoittaa.

    Palautusta tuli paypaliin.

    Hieno homma kiireiselle tilaajalle on, että tuon voi tehdä tilatessa vielä ostoskorissakin tilauksen yhteydessä ja toivoa parasta, se ei vaadi mitään ennakkoviestejä tai hyväksymisiä ennen ostoksia.

    Pahkeinen kun tuota en ole aikaisemmin tajunnut käyttää. Olen luullut sitä vaivalloiseksi. Minä hölmö.
    Joo itekki kokeilin tätä eilen. Äske tuli mailia että hyvitetty erotus eilisestä ostoksesta! Kysees oli m520 polkimet kun oli xxl.fi halvemmalla. Nyt siis kaikki tarkan markan miehet netti kuumaks ja ettimään halvimmat hinnat

  4. #3334
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arttuwer Katso viesti
    Asia meni niin kuin artic biker sanoi. Ei ollut palautusoikeutta, mutta sain myytyä tuotteen eteenpäin jopa ilman yltiö typerää tinkausta!!!
    Ilmeisesti et minulle, kun et ole viimeisimpään YV:hen mitään vastannut?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  5. #3335
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Nyt on parikolme viime tilausta DHL+Posti homma hidastunut. Yleensä pari vuorokautta siitä kun DHL kuittaa jotta on ulkomaille paketti lähtenyt niin Postin seurannasta löytyy. Viimeksi neljä vrk ja samaa näemmä nyttenkin. No kohtuuhyvään tottunut niin häätyy hyväksyä.
    Huomannut saman varsinkin tämän viikon tilauksissa. Mennyt 2-3 päivää pelkästään siihen, että tilatut osat on saatu kerättyä kasaan. Tuohon päälle 1-2pv, että paketti on saatu DHL:n haltuun.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  6. #3336
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Ilmeisesti et minulle, kun et ole viimeisimpään YV:hen mitään vastannut?
    Mielummin myyn henkilölle mikä ei yritä heti tingata puolta hinnasta pois viikon vanhasta tuotteesta! Että sorry vaan....

  7. #3337
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Tästä mulla on näemmä aivan eri käsitys. Jos raksin takista tuotelipareet pois ja ajan ja sitten vasta hoksaan etten tykkääkään niin ei palautus-oikeutta.
    Se on eri asia. Ei se testaaminen vaadi niiden lippusten irrottamista takista. Raja on häilyvä. Kokeilla saa, mutta ei ottaa käyttöön. Mitä se sitten minkäkin tuotteen yhteydessä tarkoittaa. Usein se tarkoittaa sitä, että saa kokeilla samalla tavoin kuin olisi mahdollista kokeilla kaupassa.

    Näissä sähkövehkeissä jotka on yleensä jonkinlaiseen kuplamuovipakkaukseen laitettu niin pakkauksen joutuu rikkomaan eikä se silloin ole jälleenmyyntikelpoinen.
    Ei tuolla ole merkitystä, jos tuotteen kokeileminen vaatii sen pakkauksen avaamisen. Mittarin voi ottaa paketista ja kokeilla, miltä napit tuntuvat tai millainen näyttö siinä on. Jos valmistaja on pakannut tuotteen niin huonosti, että sitä ei saa siististi auki, niin se on hänen vastuullaan. Toki käytännössä varmaan tällaisesta usein tulee kuluttajan ongelma, koska läheskään kaikki kaupat eivät noudata lakia joko tietoisesti tai tietämättään. Usein kauppiaan mielipide asiasta ei kuitenkaan todista kuluttajansuojalaista yhtään mitään. Osa kaupoista heittäytyy tietoisesti hankalaksi, koska tietää, että harva jaksaa viedä asiaa eteenpäin.

  8. #3338
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Huomannut saman varsinkin tämän viikon tilauksissa. Mennyt 2-3 päivää pelkästään siihen, että tilatut osat on saatu kerättyä kasaan. Tuohon päälle 1-2pv, että paketti on saatu DHL:n haltuun.
    Oliskohan nuo pääsiäisen pyhät hieman ruuhkauttaneet? Tilauksia on kuitenkin voinut klikkailla pitkin pyhiä, mutta siellä ei liene ollut ketään töissä silloin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  9. #3339
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    154
    Ensimmäinen tilaus tuli tehtyä viime viikon torstaina ja maanantaina lähtivät paketit matkaan. DPD:n kuljettama paketti näyttäisi olevan nyt Turussa ja DHL:län viimeinen kirjaus tiistailta on vielä Saksassa (Neuwied). Täytyy pitää huomenna varmuuden vuoksi etäpäivä, jos vaikka edes toinen paketeista ehtisi perille ennen viikonloppua.

    Laskussa näyttäisi muuten olevan ALV:nä 19%, mikä tuntuu hullulta, kun vuosimyynnin rajana Suomeen on kuitenkin vain 35000 euroa. Tuollaisen myyntimäärän luulisi täyttyvän BD:n kaltaisella kaupalla.

  10. #3340
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Osa taitaa maksaa omasta pussistaan ton erotuksen, osalla on eri verokannat eri maihin. B-D muistaakseni maksaa Suomeen kyllä alvit. Tiedä sitten kuinka noita valvotaan.

  11. #3341
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    24
    Onko väliä, valitseeko DHL:n vai Dpd:n? Molemmat tuovat ilmeisesti kotiin asti, mutta dhl maksaa sen 6€.

  12. #3342
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Mulle kannettiin eilen DPD:n kuskaama paketti viikossa ovelle.

    Olipa onni, että tajusin seurannan perusteella hiukan aikaa kytätä kotona, lähetti ei taaskaan tietenkään ilmoittanut itsestään.


  13. #3343
    Vantaalla DHL toimittaa toimistoaikaan ja jos ketään ei ole paikalla, niin toimittavat lähimpään postiin. DPD toimittaa iltaisin. Tämän vuoksi olen käyttänyt DPD:tä. Tämä tietysti riippuu DPD:n alihankkijasta.

  14. #3344
    Ipa Guest
    DHL:n toimitus näyttäisi jotenkin "tökkivän". Tein tilauksen viime viikolla ja nyt lähetys on DHL:n seurannan mukaan maannut Neuwiedissa tiistaista saakka! Aiemmin ei omalla kohdallani ole sattunut moisia viivästyksiä.

  15. #3345
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ipa Katso viesti
    DHL:n toimitus näyttäisi jotenkin "tökkivän". Tein tilauksen viime viikolla ja nyt lähetys on DHL:n seurannan mukaan maannut Neuwiedissa tiistaista saakka! Aiemmin ei omalla kohdallani ole sattunut moisia viivästyksiä.
    Voi johtua Postista, mulla kävi vasta samalla lailla. Suomeen kesti sen normi 2 päivää mutta toiset kaksi vei ennenkuin postin järjestelmä tunnisti.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  16. #3346
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    154
    Sama täällä DHL:län paketin suhteen:

    Tue, 14.04.2015 16:20 h Neuwied, Germany The shipment has been processed in the parcel center of origin

    DPD:n samaan aikaan lähtenyt paketti on nyt näköjään jo jakokierroksella.

  17. #3347
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    24
    Onko viitenumero "account number vai "purpose of use", kun maksan tilisiirrolla?

    Kiitos vastauksista!

  18. #3348
    IncBuff Guest
    Account number on tilinumero. Ulkomaan maksuissa ei ole samanlaista viitenumeroa kuin Suomessa on käytössä. Laita tilausnumero viestikenttään.

  19. #3349
    Tänään tuli ensimmäinen tilaus B-D:stä, ja väärä tuotehan sieltä paljastui. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja pyysin lähettämään uuden tuotteen tilalle. Aspasta tuli tyly vastaus, että palauta väärä tuote ja kun se on perillä, laitetaan uusi, oikea tuote matkaan. Täytyisi siis ensin häslätä palautushommien kanssa ja siihen päälle vielä odottaa pari viikkoa, että saa oikean tilalle. Melkoinen ketutushan siitä pamahti päälle, etenkin kun alla vielä yksi epäonnisunut tilaus, jonka katevaraus edelleen kiinni. Seuraavaan hieman tiukempaan sävyyn kirjoitettuun mailiin ei sitten enää vastattukaan, joten saa nähdä kuinka tässä nyt käy. Mikäli mitään hyvitystä ei tuon puljun puolesta suoda, jää tilaus kyllä varmuudella viimeiseksi. Kusipäistä meininkiä. Osaisiko joku muuten sanoa, että mitä kautta nuo palautukset sitten laitetaan matkaan?

  20. #3350
    Aika yleinen käytäntöhän tuo on, että ensin palautetaan väärä tuote ja sen saatuaan myyjä lähettää uuden. Jos tämmöinen saa kiehumaan niin jatkossa asiointi on varmaan hoidettava kivijalassa niin saa mitä käteensä ottaa .

    Kun on kirjautunut sivuille sisään niin palautusta varten voi tulostaa sieltä B-D:n sivuilta sen ilmaisen "return label"in vai millä nimellä siellä nyt olikaan. Sen kanssa heittää postiin niin ei tarvitse paljoa murehtia. Samalla on toki hyvä täyttää se palautuslappunen tarvittavine tietoineen, joka yleensä tulee niiden toimituksien mukana (voi myös tulostaa verkkosivuilta).

  21. #3351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti telliv Katso viesti
    Aika yleinen käytäntöhän tuo on, että ensin palautetaan väärä tuote ja sen saatuaan myyjä lähettää uuden. Jos tämmöinen saa kiehumaan niin jatkossa asiointi on varmaan hoidettava kivijalassa niin saa mitä käteensä ottaa .
    No kyllä tän sillo ymmärtäis, jos itse ei vaan ois tyytyväinen tilaamaansa tuotteeseen. Mutta sillon ku lähetetään heti kättelyssä väärä tuote, nii pitäis kyllä firman vaan niellä tappionsa ja laittaa oikee tuote tuleen. Jotenkin suhteetonta, että mun täytyy nähdä vaivaa noiden mokan takia ja vielä ilman mitään hyvitystä. Veti toi puljun aspakin sitten vielä herneen nenään, kun mainitsin asiasta hieman äkäsempään sävyyn. Paskaa palvelua. Ei mitään hyvää sanottavaa tästä puljusta :/

  22. #3352
    noniinno Guest
    Onhan se tietty ikävää kun väärä tuote tulee. Itselläni n. 40 tilauksen kokemuksella on vain positiivista palautetta mitä tulee hintaan, palveluun ja toimitukseen. Muutama takuukeissikin on käsitelty. Ovat palautustapauksissa äärettömän ripeitä, joten ei kannata heittää lasta pesuveden mukana.

  23. #3353
    Kiitos neuvoista ja kommenteista. Ei tässä sitten muu auta kun ruveta palautteleen. Kummallista vaan, ettei koskaan aiemmin oo tullu väärää tuotetta vaikka ympäri maailmaa tilannut tavaraa. Ja vielä tosta täälläkin kehutusta aspasta, mulle ei ainakaan erityinen kuva jäänyt. Maileihin kyllä vastataan melko nopeasti, mutta sisältö on suppea eikä kaikkiin mun kysymyksiin vastattu ollenkaan. Jotenkin tuntuu, ettei noita edes kiinnosta asiakastyytyväisyys, kun rahat on jo kerran saatu pois.

  24. #3354
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    7
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ipa Katso viesti
    DHL:n toimitus näyttäisi jotenkin "tökkivän". Tein tilauksen viime viikolla ja nyt lähetys on DHL:n seurannan mukaan maannut Neuwiedissa tiistaista saakka! Aiemmin ei omalla kohdallani ole sattunut moisia viivästyksiä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti carp Katso viesti
    Sama täällä DHL:län paketin suhteen:

    Tue, 14.04.2015 16:20 h Neuwied, Germany The shipment has been processed in the parcel center of origin

    DPD:n samaan aikaan lähtenyt paketti on nyt näköjään jo jakokierroksella.
    Mulla sama tilanne. 8.4. tilaus sisään ja tuota statusta näyttää kokoajan, eli Neuwiedissä 14.4. klo 16.27 on viimeisin päivitys pakettiin. Harmi, kun odottanut uutta fillaria nyt parisen viikkoa 'nopeasta toimituksesta' kehutusta puljusta.
    Hiljaa hyvä tulee...

  25. #3355
    noniinno Guest
    Puhelimessa ihan mukavaa palvelua, eivät kyllä sähköposteihin juuri korulauseita kirjoittele.. Viime keskiviikkona tilatut kengät saapuivat lähipostiin eilen, kun en ollut postimiestä ovella vastassa päivällä.

  26. #3356
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Penang, Malaysia
    Viestit
    195
    Itellä oli viimeviikolla just dhl:n seurannan mukaan paketti "jumissa" Hampurissa melki viikon, mut yht äkkiä posteljooni paketin kärräskin sen himaan. Eli seuranta ei pelannut dhl:n osalta, tälläkertaa.
    Se saattaa uusi pyörä olla jo lähempånäkään kun arvaat. :-)

    Muuten omat tilaukset ja asiointi on mennyt B-D:ssä maaliin, suosittelen.

  27. #3357
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    151
    Oma tilaus tuli tehtyä 31.3 ja juuri äsken sain paketin kouraan. Olihan tuossa välissä pääsiäinen, mutta kolmisen viikkoa oli turhan pitkä aika odotella.

    Kuriiriksi tuli valittua DPD, koska yli 250 euron ostokset tulevat ilman postikuluja. Aikaisemmista kerroista viisastuneena lisäsin "Message to the deliverer" kentään oman puhelinnumeron, jotta kuriiri voisi soittaa tarvittaessa. Yllätykseksi paketista ei löydy kuin jakeluosoite. Eli tuolla lomakkeella ei ole mitään merkitystä. Paketti oli tullut Suomeen kohtuu nopeasti, mutta ensimmäisen jakeluyrityksen jälkeen meni kaksi viikkoa saada minun puhelinnumero Bike Discountilta. Jos Bike Discount olisi lisännyt tuon tiedon pakettiin, olisin saanut paketin huomattavasti nopeammin.

    DPD toiminta myös hieman riepoo. DPD omien sivujen mukaan asiakkaalle soitetaan uudelleentoimituksen varmistamiseksi. Puhelun sijaan tuli tekstiviesti, jossa ohjeistettiin soittamaan heidän maksulliseen palvelunumeroon. Motivaatio maksulliseen numeroon soittamiseen oli tässä vaiheessa aika lähellä olematonta. Varsinkin kun tekstiviestissä ei mainittu hintaa.

  28. #3358
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    7
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vitsku Katso viesti
    Eli seuranta ei pelannut dhl:n osalta, tälläkertaa.
    Se saattaa uusi pyörä olla jo lähempånäkään kun arvaat. :-)
    Vaimolla saattaa kohta mennä hermot kun joka päivä kyselen et tuliko postia?
    toivottavasti on kovin lähellä. Polttelee niin pirusti lähteä ajamaan! Mutta tässä end of BS.

  29. #3359
    7.4 DHL yrittäny toimittaa paketin mutta en ollut paikalla. Sen jälkeen statuksena ollut "A new delivery will take place on the same day". Laitoin sivuilta kyselyn paketin olinpaikasta mutta sieltä mitään oo kuulunu. Joopajoo. Ei tuu varmaan tää paketti perille asti.

  30. #3360
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuuki Katso viesti
    Mulla sama tilanne. 8.4. tilaus sisään ja tuota statusta näyttää kokoajan, eli Neuwiedissä 14.4. klo 16.27 on viimeisin päivitys pakettiin. Harmi, kun odottanut uutta fillaria nyt parisen viikkoa 'nopeasta toimituksesta' kehutusta puljusta.
    Hiljaa hyvä tulee...
    Seuranta näyttää nyt vihdoin päivittyneen. Paketti on siirtynyt 7 vuorokaudessa 500 kilometrin matkan Hamburgiin Export parcel centeriin. Ehkäpä tuo on nyt ensi viikolla jo perillä.

    Tämän yksittäisen kokemuksen perusteella käyttäkää DPD:ta. Tämä B-D:n DHL kuljetus ei ole siis DHL Express (esim. paketit Wiggleltä perille tilauksesta seuraavana päivänä) vaan ihan perinteinen maaposti (vrt. Itella).

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •