GiantEfatGarminElectrobike
Sivu 39 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 89 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

Ja asiaan liittyen ymmärrän ja alleviivaan Fiberin kuvansa taustoitusta. Silloin kun mielessä pyörii aivan muut asiat kuin valokuvaaminen niin siihen nähden näppärä kuva ja hienosti luotu pikainen kontakti Carloon .
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Fiberi kirjoitti minusta Mikan kuvasta järkeä, mutta 5-10 kuvan koosteessa kertoen visuaalista tarinaa reissulta sinne ja ehken takaisinkin olisi varmastikin hyvä.
    Omasta katsantokannasta taas nimenomaan tuo ei täysin keskellä oleva ja suora latu plus tilavan etualan ja risukon epäsuhta tuo kuvaan kaipaamaani mielenkiintoa. Latu symmetrisesti keskelle olisi aivan liian ilmeinen ja tylsä ratkaisu, kun minimalismista ei ole kyse. Kenties johtuu osin siitä, että pitkin latua otettuja skinnauskuvia olen nähnyt (ja itsekin ottanut) vuosien aikana aika paljon. Ja otos tosiaan kuuluu osaan isompaa noin kymmenen kuvan settiä ja siinä toiminee tosiaan paremmin viitekehyksessään kuin täysin erillisenä
    Krossikommuuni / Syöte MTB

N.300euron hintaluokassa etsin perus pokkaria parempaa joskaan en järjestelmäkameraa. Onko se sitten nimeltään kompaktikamera ? Mitä suosittelisitte ? Canon Powershot S120 olisi kiikarissa, iskeekö siinä kätensä paskaan vai ?
    Ahneella on kehno loppu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti litku Katso viesti
    N.300euron hintaluokassa etsin perus pokkaria parempaa joskaan en järjestelmäkameraa. Onko se sitten nimeltään kompaktikamera ? Mitä suosittelisitte ? Canon Powershot S120 olisi kiikarissa, iskeekö siinä kätensä paskaan vai ?
    Suosittelisin venyttämään budjettia vielä satkulla ja ostamaan Sony RX 100:sen.

http://sulantoblog.fi/sony-rx100-kokeilussa/

Mika K erittäin hyvä kuva, silloin kun halutaan kertoa mikä meni pieleen. Ja tässä meni kaikki, hiihtäjä on liian iso ja väärässä paikassa. Täydellinen kuva muuten, mutta liian paljon massaa ja semmosta, että ei vaan toimi. Ihana epätarkkuus ja kontrasti leikkihän tuossa on, mutta siltkin siitä puuttuu maaginen jännite. Kaikki löytyy yhdellä vilkaisulla, vaikka hiihtäjä olisi voinut olla ikäänkuin katseelta piilossa. Katsoja saattaa helposti kadottaa hiljaisen oivalluksen, eli jäädä vaille kokemusta tuosta sumuhutusta.

Mä olen miettinyt kameroista luopumista. Ei jaksa kuvata enää, eikä oiekin huvita kun en ymmärrä miksi edes pitäisi. Fujista mulle tarjottiin 100euroa, se on aikavähän kun siinä on oikeat lisävarusste jne. JA se tuli sieltä Japanista suoraan Fujilta, on yksi niistä 50 mitä tuli koko maailmaan, ennen tsunamia. En mä sitä myy on niin seksikäs sarjanumero, mut mut joo...
    skeptinen realisti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti samooja Katso viesti
    Mä olen miettinyt kameroista luopumista. Ei jaksa kuvata enää, eikä oiekin huvita kun en ymmärrä miksi edes pitäisi. Fujista mulle tarjottiin 100euroa, se on aikavähän kun siinä on oikeat lisävarusste jne. JA se tuli sieltä Japanista suoraan Fujilta, on yksi niistä 50 mitä tuli koko maailmaan, ennen tsunamia. En mä sitä myy on niin seksikäs sarjanumero, mut mut joo...
    Et luovu. Odotat.

Orava herkuttelee vaahteran silmuilla.

Herkkä kurrekuva! Pääaihe (orava, silmu, oksa) plus kuvakulma toimivat. Kuvan kruunaa pieni ja hento ote silmusta, kuin kukkaa tarjoaisi. Bokeh on harvinaisen levoton ja ruma, vaan harvapa esimerkiksi Angelina Jolien kuvan äärellä huomasikaan onko hiukset epäjärjestyksessä tai tausta levoton. Yksi asia, jossa on helppo petrata, on rajaus. Ei vaikuta huolellisesti pohditulta.
    10k-kerhon jäsen

Tapiirin aihetta olen itsekin ajatellut kuvata. Kiinnostaisi kuulla tarkemmin millä teit pilvet ja millä olet käsitellyt maaston sävyt. Skaalassa on jotain HDR:n kaltaista, mutta ei sitten kuitenkaan. Kiinnostavalla tavalla nostaa esiin muotoa.
    10k-kerhon jäsen

Kiitos palautteesta. Tuo bokeh tosiaan on tuon Sonyn muuten loistavan 70-400f4-5.6 lasin heikkous tietyissä olosuhteissa. Rajaukseen otan mielelläni vinkkiä vastaan. Alkuperäisessä kuvassa orkku oli keskellä, mutta hiukan rajasin sitä vasemmalle ylös ja ajattelin oksan kulkevan kuvan läpi. Kuva on tänään otettu tilanne kuva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tapiirin aihetta olen itsekin ajatellut kuvata. Kiinnostaisi kuulla tarkemmin millä teit pilvet ja millä olet käsitellyt maaston sävyt. Skaalassa on jotain HDR:n kaltaista, mutta ei sitten kuitenkaan. Kiinnostavalla tavalla nostaa esiin muotoa.
    Lightroomissa perussäätöjen lisäksi väriä hieman lisää Vibrance- säätimellä, ja taivasta liukuvasti tummemmaksi Graduated Filterillä. Tämän jälkeen käytin Perfect Effects- ohjelman Dynamic Contrast- filtteriä, josta tulee tuo lievä HDRmäisyys. Tästä lähdin liikkeelle:

Kiitos, kuulostaa aika tutulta paletilta. Kuvassa ei ole varsinaisesti vikaa mutta jotakin jää mielestäni vajaaksi, ja minua kiusaa mikä. Se on juuri se syy miksi olen jättänyt aiheen toistaiseksi pelkän kypsyttelyn asteelle.
    10k-kerhon jäsen

Banskun bokehin ongelma ei ole vain linssistä kyse, vaan tietysti taustan oksien kontrasti korostaa haastetta.

Mielestäni sommittelu on ok, mutta rajausta tosiaan jäin miettimään. Onko kurren oksan oikealla sijaitseva kärjen alakaarre tarkoituksella osittain poikki kuva-alasta? Entä yläreunan keskeltä leikattu silmu. Itse ottaisin ylimmät silmut pois kuva-alasta ja jatkaisin vähän alhaalta.
    10k-kerhon jäsen

Tuo on kyllä täysin totta. Tulee ehkä tuota jälkikäsittelyä tehtyä vähän turhan hosuen. Yleensä vain nopea rajaus ja sävyjen ja valojen pieni korjaus. Ja export jpg:si.

Onko tuo järjestelmättömyys ehdoton vaatimus? Panasonic GM1 saa rajalasta 299e (koodi tuolla blogipostin alalaidassa), on ihan pätevä kamera ja aika lailla pokkarikokoa, eikä käyttökään juuri hyvästä pokkarista eroa. Jamin mainitsema RX100 ja sen kaksi seuraavaa iteraatiota on ihan hyviä kameroita, ja ainakin käytettynä pitäisi saada alle 300e. Vähän aikaa käytin sitä ensimmäistä versiota, ihan hyviä kuvia sillä saa (jos vielä kuvaaja osais). S120 lienee myös ihan pätevä peli, mutta en ole testannut.

24-120mm kinovastaavuus ja suurin aukko 1.7 kuullostaa aika hyvältä .. tuolla "parempien" pokkareiden testiä http://www.dpreview.com/articles/665...-2014-roundup/

Tänään tuli räpättyä kevään ekat macrot. Ei nyt mitään erikoisia, mutta laitetaan näkösälle.

Ah, entomologia! Pelkkää plussaa joka otoksessa. Todellisen luonnontekijät. Onko kauniimpaa kuin hyönteinen, ehkä lasitaide.
    skeptinen realisti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Minä sieluni silmin eli kädellä croppasin alakerran pois niin, että hiihtäjä vaikuttasi hiihtävän täydessä metsässä. Kokeilun arvoinen mielestäni.
    Itse olisin taas tehnyt toisinpäin ja leikannut latvat reilusti pois
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Kiitos, kuulostaa aika tutulta paletilta. Kuvassa ei ole varsinaisesti vikaa mutta jotakin jää mielestäni vajaaksi, ja minua kiusaa mikä. Se on juuri se syy miksi olen jättänyt aiheen toistaiseksi pelkän kypsyttelyn asteelle.
    Amatöörinäppääjänä pohdin tuota kuvaa ja tulin tulokseen, että siinä häiritsee sävyjen liiallisuus. Että se ei ole taiteellisuudestaan huolimatta uskottava. Olisko toiminut paremmin paria pykälää lievempänä käsittelynä. Nyt tuo maaston pinta menee tavallaan kennomaiseksi, sinne ilmestyy sellaista terävyyden tuomaa juttua. No juu, mutta näin tämän juuri tällä hetkellä näen.

Hienoja kuvei pohjoisen vuorilta..

http://mikumerikanto.blogspot.fi/201...adventure.html
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Kevät. Siis melkein kesä.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    Amatöörinäppääjänä pohdin tuota kuvaa ja tulin tulokseen, että siinä häiritsee sävyjen liiallisuus. Että se ei ole taiteellisuudestaan huolimatta uskottava. Olisko toiminut paremmin paria pykälää lievempänä käsittelynä. Nyt tuo maaston pinta menee tavallaan kennomaiseksi, sinne ilmestyy sellaista terävyyden tuomaa juttua. No juu, mutta näin tämän juuri tällä hetkellä näen.
    Tuo on yksi puoli mitä mietin. Toisaalta kevyemmällä käsittelyllä... olisin ehkä edelleen jäänyt etsimään kuvan ideaa. Kuinkahan tuo paikka toimisi syksyn ensimmäisinä pakkasaamuina, niin että vesi höyryäisi ja kuva olisi alempaa/lähempää allasta?

Kevät tulee, ja itse kunkin kamerat alkavat poimia kohteita luonnosta.
    10k-kerhon jäsen

...Kevät tulee, ja itse kunkin kamerat alkavat poimia kohteita luonnosta...
    Haa, pikkuvarpunen. Laji jonka populaatio on runsastunut samalla kun itse varpusen taantunut Suomessa. Ei näkynyt eilen bongaajia Siuntion pelloilla.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Poitsu kipeenä niin vintage setin sorvi pyörii. Luontoon ei ole selvinnyt kuvailee. Peijjakkaan hyvä levy muuten....

^ On se. Ensimmäinen on myös.

Sekava kompositio, sottaisia pintoja, imelä värimaailma. Otin kuvan eilen aamupöhnässä kokeillakseni sillä ideoimaani serigrafian menetelmää, mutta en saanut vielä tuloksia aikaan. Sen sijaan kuva itsessään jäi kiehtomaan, vaikka se ei ollut alkuperäinen tarkoitus.
    multaa, havua, nirhamia

Tuo on yksi puoli mitä mietin. Toisaalta kevyemmällä käsittelyllä... olisin ehkä edelleen jäänyt etsimään kuvan ideaa. Kuinkahan tuo paikka toimisi syksyn ensimmäisinä pakkasaamuina, niin että vesi höyryäisi ja kuva olisi alempaa/lähempää allasta?
    Tätä tuumailin, että jos leikkaisi pelkkään altaaseen tuon kuvan.

Komea otos pikkuvarpusista o/

Hyvä pikkuvarpuskuva, vähän mietin paranisko se pikkusen terävöittämällä. Hyviä makrokuvia banskulta myös, omat hermot ei aina meinaa piisata hyönteisten teräväksi saamiseen.

Toissapäivänä oli kiva sumu, ja ehdin pienen kierroksen tehdä pyörän ja kameran kanssa.

Joutsen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •