HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 27 / 58 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1737

Aihe: Satula vaihtoon

mutanaama Guest
    Mä olen kokeillut nyt viimeisen kymmenen vuoden aikana vähintään kahta-kolmea satulaa vuosittain, kaiken maailman muotioikkuja myöden. Ergonin satula oli ehdottomasti yksi parhaista, munat puutui vasta 8km ajon jälkeen. Nyt mennään nahkasatulalla ilman puutumisia, oireisiinkin riittää pieni asennon muutos.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Se toimii erinomaisesti.
    Koetappa läpsiä itseäsi poskelle. Sen jälkeen laita väliin vaikkapa makuualustan palanen ja läpsäse taas.
    Kumpi sattuu enemmän ilman alustaa vai sen kanssa.

Pehmyt osa satulassa perineumin alla toimii iskunvaimentimena ja sen osan ei tarvitse olla paksu. Pari milliäkin riittää.

Näitä mielikuvitusparannuksia tulee ja menee, mutta parhaiten toimii kuitenkin jo kymmeniä vuosia sitten kehitetty perussatula, joka istuu haaroväliin kuin hansikas.
    Brooksin nahkasatula olisi varmaan paras, mutta kun sen sisäänajo kestää turhan kauan. Flite, Arione, SRL tai jokin vastaava sopii, mutta niistä pitää etsiä sopivin.
    Mulle ovat nämä kaikki sopineet, mutta lankesin tuohon uutuuteen kun se on järjellä ajatellen ihan toimiva, mutta käytännössä ei.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Koetappa läpsiä itseäsi poskelle. Sen jälkeen laita väliin vaikkapa makuualustan palanen ja läpsäse taas.
    Kumpi sattuu enemmän ilman alustaa vai sen kanssa.
    Ei, vaan oikea vertauskuva olisi, että pysäyttää lyönnin sentin aiemmin. Kumpi sattuu enemmän: lyönti, joka tulee perille, vaiko lyönti, joka vain korkeintaan hipaisee, jos sitäkään?

Pehmyt osa satulassa perineumin alla toimii iskunvaimentimena ja sen osan ei tarvitse olla paksu. Pari milliäkin riittää.
    Eihän SQlab sen kovempi ole kuin muutkaan vastaavan kovuiset satulat. Eivät nuo ole edes kovimmasta päästä. Siis ihan sama pehmustehan siinä on kuin muissakin verrannollisissa satuloissa, mutta se on vain kauempana, niin se ei paina niin paljon herkkää aluetta. En tosiaan ymmärrä tuota. Jos painetaan sillä pehmusteella ja painetaan sillä pehmusteella kevyemmin (koska se on kauempana, niin sille alueelle kohdistuu vähemmän voimaa suuremman osan jäädessä istuinluille), niin onhan se nyt ihan selvää, kumpi tuntuu enemmän. Jos sen sijaan istuinluilta haluaa siirtää osan voimasta tuolle alueelle, niin sitten kannattaa tunkea se mahdollisimman kiinni ihoon. Mutta ideahan on tietysti pyrkiä juuri päinvastaiseen, koska istuinluut eivät tottumisen jälkeen ole moksistaan, kun ei siellä mene kriittistä verenkiertoa.

Näitä mielikuvitusparannuksia tulee ja menee, mutta parhaiten toimii kuitenkin jo kymmeniä vuosia sitten kehitetty perussatula, joka istuu haaroväliin kuin hansikas.
    Mielikuvitusparannuksia? Painemittauksetkinko ovat mielikuvitusta? "Tämä nelikulmainen kärrynpyörä on ennenkin toiminut, kaikenlaisia hömpötyksiä nuo pyöreät pyörät." On tutkimuksia, jotka osoittavat mm. pitkien pyörälenkkien korreloivan potenssivaivojen kanssa. On tehty verenkiertomittauksia, jotka osoittavat, että eipä ihmekään, että puutuu ja tulee pahimmillaan vaivoja. Että mitenhän tuollainen tieteellisesti ongelmalliseksi todistettu konsepti on paras ja kaikki muu tietenkin "mielikuvaparannusta"?

Mulle ovat nämä kaikki sopineet, mutta lankesin tuohon uutuuteen kun se on järjellä ajatellen ihan toimiva, mutta käytännössä ei.
    Se on käytännössä loistava. Kävin läpi tusinan satulaa, kunnes törmäsin tuohon. Heti klikkasi järjellä ja myös käytännössä. Ei tuo vieläkään ole täydellinen. Itse kaipaisin kapeampaa nokkaa ja tuo kaareutuminen/kapeneminen kohti nokkaa ei ole minulle ihan täydellinen, mutta itse kahteen portaan -konsepti toimii loistavasti. Siksi toivoisinkin, että muutkin valmistajat, elleivät patentit estä (tai maksaisivat vaikka rojalteja) lähtisivät tekemään noita, että saisimme useammalle takamukselle sopivasti muotoiltuja satuloita.

SQlab ei tietenkään pysty markkinoimaan pienenä yrityksenä jättiläisten tavoin, mikä hankaloittaa menestystä. Ainoastaan harrastajapiireissähän noista edes tiedetään, koska kun kävelee jopa ihan erikoistuneeseen pyöräkauppaan, niin ei sieltä noita hyllystä löydy intersporteista puhumattakaan. Loistava keksintö meinaa jäädä vähän salatieteeksi suurelle yleisölle. Ja harrastajienkin kynnys kokeilla on tietysti suuri, kun ei pääse kokeilemaan ennen ostamista.
    orc biker muokkasi tätä : 11.04.2015 at 21.39

mutanaama Guest
    Brooksin nahkasatula olisi varmaan paras, mutta kun sen sisäänajo kestää turhan kauan. Flite, Arione, SRL tai jokin vastaava sopii, mutta niistä pitää etsiä sopivin.
    Mulla on nyt ollut tuo Galibier nahkasatula, totuttautuminen vei pari ajokertaa, parin tunnin lenkit menee mukavasti ilman vaippoja.

"Italiassa ja Yhdysvalloissa tehdyt tutkimukset osoittavat, että jo kolmen minuutin ajo pitkällä ja kapealla kilpapyörän satulalla vähentää peniksen verenkiertoa 70–80 prosenttia. Pitkällä aikavälillä seurauksena voi olla erektio-ongelmia. Monet satulat ovat niin kapeita, että suuri osa kehon painosta lepää satulan etuosalla. Jopa 25 prosenttia painosta voi kohdistua satulan kapeaan etuosaan ja samalla sukuelinten ja peräaukon väliseen välilihaan, jossa kulkevat penikseen johtavat verisuonet ja hermot. Kapealla satulalla istuttaessa välilihaan suuntautuu jopa seitsemän kertaa niin suuri paine kuin tavallisella tuolilla. Samalla verenkierto vähenee. Jos tilanne toistuu usein, verenkiertohäiriö voi muuttua pysyväksi niin, että erektiokyky heikentyy."

Kapea satula voi olla haitaksi myös naisille, sillä myös häpykielen suonet ja hermot kulkevat välilihassa. Italialaiset ja yhdysvaltalaiset tutkijat kertovat satula-testistään Journal of Sexual- Medicine -aikakauslehdessä. Satulaan kohdistuva paine mitattiin 900 paineanturilla. Peniksen verensaantia mitattiin veren happipitoisuutta seuraavilla antureilla. Testeissä ilmeni muun muassa, että nivusten puutuminen, joka on tuttua monille paljon pyöräileville, johtuu siitä, että veren virtaus penikseen on lakannut täysin. Jo puolen tunnin pyöräily voi johtaa puutumiseen."

http://tieku.fi/ihminen/sairaudet-ja...hkaa-potenssia

Tuossa on se motiivi pitää paino istuinluilla mahdollisimman hyvin ja pois satulan nokalta. Tuon takia nokan kannattaa olla alempana. Hyväksyy joku tuon tai ei, mutta tuohon se vaikuttaa.

Ostin ton Sq Labin kaiken hehkutuksen jälkeen viime kesänä fättäriin. Ensin ajelin sitä kolmisen viikkoa sisään, istuinkyhmyt olivat aivan hemmetin kipeät tässä vaiheessa. Sen jälkeen alkoi helpottamaan, mutta ei se tuntunut hyvältä missään vaiheessa. Lopulta Chargen Spoon tuli tilalle ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. Perskohtaisia juttuja nää on ja ei näissä muiden suositukset ja tieteelliset todistelut paljoa paina. Jos se ei tunnu hyvältä, niin silloin se on huono - sanoi kuka tahansa mitä vaan.

ps. jos joku tarvii Sq labia hyvien mainospuheitten jälkeen niin voin myydä sen pois.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Ostin ton Sq Labin kaiken hehkutuksen jälkeen viime kesänä fättäriin. Ensin ajelin sitä kolmisen viikkoa sisään, istuinkyhmyt olivat aivan hemmetin kipeät tässä vaiheessa. Sen jälkeen alkoi helpottamaan, mutta ei se tuntunut hyvältä missään vaiheessa. Lopulta Chargen Spoon tuli tilalle ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. Perskohtaisia juttuja nää on ja ei näissä muiden suositukset ja tieteelliset todistelut paljoa paina. Jos se ei tunnu hyvältä, niin silloin se on huono - sanoi kuka tahansa mitä vaan.
    Ei pidä sotkea kahta eri asiaa. Kuten sanoin, niin konsepti on loistava ja sille on tieteellinen pohja. Se sopii kaikille. Itse toteutus, eli satulan muotoilu, on sen sijaan takapuolikohtaista, ja näin ollen SQlabin satulat eivät sovi kaikille. Mutta turha alkaa haukkua sitä tiedettä sen takana, kuten jotkut tekevät. Nämä ovat kaksi eri asiaa.

Mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaa? Sitä, että totta kai kannattaa suositella lähtökohtaisesti toimivampaan ja terveellisempään konseptiin perustuvaa toteutusta kuin vähemmän toimivaan. Tätä ei pidä ymmärtää kuitenkaan siten, että sen toteutus välttämättä sopii itselle. Toisenlaiset ovat sitten huonompia tuossa verenkierrossa, vaikka miten hyvältä tuntuisivat istua eli sen siinä toisessa vaihtoehdossa sitten häviää. Näin ollen loogista on lähteä tavoittelemaan parasta, ja jos se ei syystä tai toisesta sovi itselle, niin sitten tyytyy muuhun.

Tuo istuinkyhmyjen kipeytyminen on väistämätöntä, jos on ollut taukoa tai ei ole muuten tottunut painoa niin paljon pitämään istuinluilla. Jos se ei mene ohi, niin sitten se on merkki liian kovasta satulasta, eikä sellainen epämukavuus häviä tietenkään mihinkään ilman muutoksia.

konsepti on loistava ja sille on tieteellinen pohja. Se sopii kaikille. Itse toteutus, eli satulan muotoilu, on sen sijaan takapuolikohtaista
    Ihanko totta? Odotas hetkinen kun nykäisen pääni ulos pyllystäni, en olekaan aikaisemmin havainnut tämän SQLabin konseptin ylivertaisuutta.

Samalla tavalla esimerkiksi Specialized Body Geometry -konsepti on loistava ja sille on tieteellinen pohja. "Se sopii kaikille." Itse toteutus, eli satuloiden muotoilut, ovat sen sijaan takapuolikohtaisia. Oma perse kestää sen että voin suositella kokeilemaan, kun tuollaisen ison pajan jälleenmyyjiltä saa satuloita halutessaan lainaan. En sen sijaan ikinä suosittelisi kenellekään ostamaan sokkona niinkin henkilökohtaista tuotetta kuin satula, koska aivan häviävän pienellä todennäköisyydellä kysyjän perse, ajoasento, ajotapa, tarpeet ja tottumukset ovat selkeästi samansuuntaiset kuin minulla.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

noniinno Guest
    Tutkimuksia tulee ja menee. Kohta tutkitaan genitaalialueen hermopäätteiden värinää ajon aikana ultraäänellä, ja kappas, joku xlab keksii alkaa markkinoimaan juuri tuohon vaivaan parannuksen tuovaa jakkaraa. Ja joku purematta nielee joka sanan ja vielä alkaa levittämään epistolaansa vääräuskoisten parissa. Ja keisari on saanut uudet, tieteellisen luotettavasti ohuinta silkkiä olevat vaatteensa.
    noniinno muokkasi tätä : 11.04.2015 at 22.45

Olen onnekas hanurini suhteen. Kunhan on oikean levyinen ja tarkasti säädetty, melkein mikä tahansa toimii. On ollut spessua, prologoa ja fizikiä. Ei ongelmaa. Ilmeisesti olen jonkin sortin rautaperse tai sitten hermot on jo ajat sitten tuhoutuneet ja tunto mennyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Ihanko totta? Odotas hetkinen kun nykäisen pääni ulos pyllystäni, en olekaan aikaisemmin havainnut tämän SQLabin konseptin ylivertaisuutta.
    Jos tarkoitus on säilyttää verenkierto mahdollisimman hyvänä, niin ainoa tapa on istua joko istuinluilla mahdollisimman paljon tai ei istua ollenkaan. Sen pituinen se. (Toki koko nokan poistaminen on vielä tehokkaampi tapa, ja onhan SQlabilla itse asiassa sellainenkin satula, jos joku kaipaa.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Tutkimuksia tulee ja menee. Kohta tutkitaan genitaalialueen hermopäätteiden värinää ajon aikana ultraäänellä, ja kappas, joku xlab keksii alkaa markkinoimaan juuri tuohon vaivaan parannuksen tuovaa jakkaraa. Ja joku purematta nielee joka sanan ja vielä alkaa levittämään epistolaansa vääräuskoisten parissa. Ja keisari on saanut uudet, tieteellisen luotettavasti ohuinta silkkiä olevat vaatteensa.
    Niin just. Sehän ei voi olla hyvä. Sinä tiedät, vaikka liekö edes olet kokeillut? Uskovaisuudestahan tässä on toki kyse, kun kerran tiede on puolella ja hyvältä tuntuu vielä itselläkin käytännössä, mutta kenen uskovaisuudesta?

Lue niitä tutkimuksia verenkierrosta eri satulatyypeillä ja tule sitten soittamaan suutasi, jos vielä ilkeät. On kiistatonta, että kapea satula ja matala ajoasento haittaavat verenkiertoa. Silloin täytyy miettiä, että miten saadaan vähemmän painoa nokalle. Jos nyt ei ihan pelkillä reisillä itseään kannattele, niin satula epäilemättä näyttelee tässä suurta roolia. Ja jos satulan nokka ei ole alempana, niin on ihan yksi lysti, miten se on muuten muotoiltu, koska siihen tulee suuri paine. Jos sen päällä kannattelee itseään, niin siihen tulee painetta. Ei tämä ole oikeasti liian vaikea juttu hyväksyä.

Suoraan sanottuna minua tympii pyöräilymaailman mutuilijat. Kaikkeen on mielipide, vaikka mistään ei tiedetä. "Tämä on kelvannut jo 100 vuotta! Nykyajan hömpötyksiä ei tarvita!" Mutta edelleen korostan: ymmärrän täysin, että SQlab ei muotoilultaan sovi kaikille, eikä kaikkien siten kannata sillä ajaa. Onhan tässä muitakin näkökulmia kuin verenkierto. Mutta nokan laskemisessa ei verenkierron näkökulmasta ole kahta sanaa.

mutanaama Guest
    Omalla kohdalla vaan toimii tiflyn tai ergon mallinen lättäsatula, paitsi että satulan sivujen terävä reuna painaa reisien valtimot tjsp tukkoon, joka sitten oireilee missä sattuu. Vasta kun löytyi satula, joka on päältä lättä ja reunoilta pyöristetty, alkoi meikäläisellä veri kiertämään alapäässä oikein.

"joka on päältä lättä ja reunoilta pyöristetty"mulla vielä reikä keskellä ,-)

mutanaama Guest
    On ollu sellanenkin, mutta kerran tötöilin jotain maastossa ja rojahdin satulan päälle, niin ne reiän reunat tuntu aika teräviltä, kustessa kirveli kivasti jonkin aikaa.
    Mutta joo, mun maantieosuudet ei juuri koskaan ylitä 60km, ja silloinkin saatan välillä oikaista maaston kautta.

Ei tuo väärästä paikasta painavan satulan miehisiä paikkoja puuduttava vaikutus vieras ole minullekaan. Tosi epämukava fiilis pahimmillaan. Se on yksi syy vähän pystympään ajoasentoon.

Sähköpyörien yleistyessä voidaan satulaa muotoilla nykyistä vapaammin koska polkemisominaisuudet merkitsevät vähemmän kuin aikaisemmin. ;-)

Miehillä alkaa virtsaputki läheltä anusta soikea reikä satulassa vähentää putken painetta huomattavasti.Ainakin kun ilman vaippoja ajelee.

Ajoasento vaikuttaa satulan sopimiseen kuten J.Kottenberg mainitsikin.
    Käyttäjien omien kokemuksien erilaisuus samasta satulasta johtuu myös siitä.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Ajoasento vaikuttaa satulan sopimiseen kuten J.Kottenberg mainitsikin.
    Kyllä. Siksi minulla on maastopyörässä erilainen tuoli kuin maantiepyörässä.

Orc biker hehkuttaa SQLabia siksi, että sen toimivuus on tieteellisesti tutkittu. Jos ajatellaan kuinka monta muuttujaa on satulan sopivuudessa niin minkäänlainen tutkimus ei voi ottaa huomioon niitä kaikkia. Se, että jokin perustuu tutkimukseen ei takaa yhtään mitään. Pitäisi tietää tutkimusasetelma ja muut tutkimusmenetelmät. Lisäksi lähestymistapa vaikuttaa aivan oleelliseti.
    Jos satulan toimivuutta maailmanlaajuisesti halutaan selvittää, se pitää tehdä poikkitieteelisesti. Fysiologia, mekaniikka, lääketiede, antoropologia, filosofia, fysiikka, kemia jne. pitää olla mukana ja siitä huolimatta ei saada sellaista satulaa aikaiseksi joka sopisi kaikkien takapuoleen.

Tutkimus sekä pitkaikainen käytännön kokemus ja kehitystyö ovat paras yhdistelmä. SQLapilla ei ole tätä jälkimmäistä niinkuin vaikkapa SelleItalialla, Fizikillä, Spessulla,SanMarcolla ja muilla suurilla, joilla on kokemusta ja tuotekehittelyä vuosikymmenien ajalta. Jotenkin on typerää luulla, että näiden isojen tuotekehittely ei olle tieteellisesti perusteltua. Näillä on rahaa tuotekehittelyyn varmasti kymmenkertainen määrä siihen verrattuna mitä SQLabilla.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kyllä. Siksi minulla on maastopyörässä erilainen tuoli kuin maantiepyörässä.
    Sama juttu täällä. SDG formula ei oikein toiminut maastopyörässä, maantiepyörässä puolestaan toimii minulla erinomaisesti. Henkilökohtaisia juttuja nämä.

Orc biker hehkuttaa SQLabia siksi, että sen toimivuus on tieteellisesti tutkittu.
    Mä luulen että orc biker hehkuttaa SQlabia siksi että (a) hänen oma kokemuksensa satulan toimivuudesta on niin selvä, ja (b) SQlabin "tieteellisessä" markkinoinnissaan esittämät väitteet ja perustelut osuvat yksiin hännen omiensa kanssa ja ovat (senkin takia) vakuuttaneet hänet. Et kai halua väittää että hänen takapuolensa tykkää satulasta sen takia että hänen järkensä käski sitä niin tekemään?

Mutta (sillä varauksella että olen uuno ja hätäinen lukija) ei SQlabin toimivuudesta ole olemassa ainuttakaan tieteellistä tutkimusta, en ainakaan löytänyt sellaista firman sivuita. Sen suunnittelija voi olla omien kokemuksiensa tueksi perehtynyt tehtyihin tutkimuksiin, mutta se on hiukan eri asia. Vertailu "tyypillisten" normaali- ja reikämallisten satuloiden painealueiden ja Sqlabin painealueiden välillä ei sekään ole tieteellinen tutkimus, kuva kyllä on hieno ja vakuuttava, jos "ostaa" myyntipuheet.

(Eivät kyllä kilpailijatkaan "erikoissatulasegmentillä" voi juurikaan kehua tieteellisillä tutkimuksilla: Selle SMP viittaa vain yhteen, vuonna 2005 "Journal of Sexual Medicine" julkaistuun tutkimukseen jossa verrattiin SMP:tä ja *yhtä* "ammattipyöräilijöiden yleisimmin käyttämistä satuloista". ISM:llä on komea pylväsgraafi joka näyttää kuinka paljon paremman verenkierron heidän satulamallinsa mahdollistavat verrattuina "perinteisiä satuloita" edustaviin satuloihin, jotka on kuitenkin nimetty vain "Brand 1-4".

Disclaimer: tämän kirjoittaja on kokeillut kolmea satulamalliaan ennen siirtymistään toisella pyörällään SMP-leiriin ja toisella SQlab-leiriin. Hän on molempiin täysin tyytyväinen ja voisi vaihtaa cyclocrosspyörän satulan maantiepyörään tai päinvastoin (ellei pyrkimys jonkinlaiseen värikoordinaatioon olisi esteenä) Hän ei kuitenkaan halua lukea ainuttakaan tieteellistä tutkimusta joka osoittaisi että jonkin muun merkkinen satula olisi vieläkin parempi.

Hain Clas Ohlsonilta trekkin satulan ja on paljon mukavampi kuin S2:n vakio satula joka on Sellen valmistama.

sledgehammer Guest
    Mä lueskelin jostan, että ei se reikä mikään autuaaksi tekevä juttu ole. Lisää verenkierto-ongelmia muualla, kuin reiän kohdalla ja paine niillä alueilla, joilla paino makaa, olisi tavallista korkeampi. Varmaan jokaista satulaa löytyy tukemaan joku ameriikkalainen "tutkimus". Tähän mä oon hemmetin tyytyväinen. Ajettu jo vaikka kuinka, eikä mitään ongelmia ole ollut.

http://www.bikeradar.com/road/gear/c...ddle-12-46671/

Jaahas, vissiin satula vaihtoon, tai ainakin haluan uutta kokeilla tällä kaudella.

Istuinluiden keskikohdan leveys n. 14,5cm. Onko tuo tavattoman leveä?

Nykyinen "pro" satula 142mm leveä, mullahan on noi luutkin leveämmällä kuin koko satula.

Ehdotelkaas leveitä satuloita, maantielle, ja selkäranka erittäin jäykkää mallia

Edit. Osui silmiin tuollainen linkki: http://www.facebook.com/l.php?u=http...2F&h=wAQHU94hZ

Eli vissiin tuo istuinluiden leveys voi olla vähän "liian leveä" satulan valintaan, istuinluut kapenevat edestä ja lantiota kallistaessa...
    makimies muokkasi tätä : 04.05.2015 at 15.01

Mikä tommoisen 140mm SQlab satulan todellinen leveys on?

Rosella näyttää olevan noissa SQlabin satuloissa (ja joissain muissakin) 14 päivän kokeiluaika ja rahat saa takaisin jos ei miellytä. Tullut vaan palautettua tässä viimeisen reilun kuukauden aikana useampi päälle puettava tuote niin en tiedä kehtaako sieltä enää tilata istuvuudeltaan epävarmoja tuotteita

Löysin lopultakin satulan jolla voi ajaa pitempäänkin paikkojen kipeytymättä.
    155mm levyisenä.
    https://www.supersport.fi/polkupyora...la-p-9080.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Mutta (sillä varauksella että olen uuno ja hätäinen lukija) ei SQlabin toimivuudesta ole olemassa ainuttakaan tieteellistä tutkimusta, en ainakaan löytänyt sellaista firman sivuita.
    Ei ole tai jos on, niin ne ovat vain yrityksen sisäisessä käytössä, mutta noita paineita on tutkimuksissa mitattu eri satulatyypeillä ja ajoasennoissa yms., ja nämä osuvat yksiin SQlabin konseptin kanssa. Olen myös käytännössä todistanut sen, että eipä siinä nokalla tosiaan ole painetta, kun mikään ei edes kosketa siihen (omassa ajoasennossani), mikä ei varsinaisesti ja toivottavasti ole ketään yllättävä havainto, eikä se yllättänyt minuakaan. Näin ollen tämä on se, mitä minä väitän: SQlabin konsepti takuuvarmasti vähentää painetta välilihan alueella verrattuna tasaisiin satuloihin, joissa nokka ei ole alempana. Sehän on itsestäänselvyys. Tämä on se, mitä en väitä: SQlab sopii kaikille. Näin en tietenkään väitä, koska satulan muotoilussa on muitakin kriittisiä tekijöitä.

Aika monella tuntuu olevan lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia. Minä alan kyllästyä vastailemaan olkiukkoihin, joissa esitetään aivan kummallisia väitteitä mukamas minun sanominani.

Ei ole tai jos on, niin ne ovat vain yrityksen sisäisessä käytössä, mutta noita paineita on tutkimuksissa mitattu eri satulatyypeillä ja ajoasennoissa yms., ja nämä osuvat yksiin SQlabin konseptin kanssa. Olen myös käytännössä todistanut sen, että eipä siinä nokalla tosiaan ole painetta, kun mikään ei edes kosketa siihen (omassa ajoasennossani), mikä ei varsinaisesti ja toivottavasti ole ketään yllättävä havainto, eikä se yllättänyt minuakaan. Näin ollen tämä on se, mitä minä väitän: SQlabin konsepti takuuvarmasti vähentää painetta välilihan alueella verrattuna tasaisiin satuloihin, joissa nokka ei ole alempana. Sehän on itsestäänselvyys. Tämä on se, mitä en väitä: SQlab sopii kaikille. Näin en tietenkään väitä, koska satulan muotoilussa on muitakin kriittisiä tekijöitä.

Aika monella tuntuu olevan lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia. Minä alan kyllästyä vastailemaan olkiukkoihin, joissa esitetään aivan kummallisia väitteitä mukamas minun sanominani.
    Juu toistoa joutuu tekemään ja silti ei mene aina jakeluun.
    Mulla on SQlabin satula ja siitä ei ole pahaa sanottavaa, kukin tehekööt omat valintansa ja silti löytyy niitä joille tuokaan satula ei ole se oikea.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Satula vaihtoon

No nyt! Kirjoitit mielipiteesi erittäin selkeästi ja täsmällisin perusteluin tuoden nuo SQLabin meriitit esiin hienosti. Minä olen täältä huudellut väliin kun mielestäni sinun viestisi ovat edustaneet enemmän sellaista "Osta SQLab koska se on pirun hyvä" -tyyliä. Sitten kun se sama alkaa toistua jokaisessa asiaa liippaavassa ketjussa, siitä muotoutuu nopeasti foorumiyhteisön yleisesti hyväksymä fakta jos kukaan ei jaksa kritisoida. Saatan olla tyhmä tai jotain, mutta tuolta minusta on tuntunut.

Edit: Eikä tässä ole sitten mitään sarkastista pohjavirettä, vaan todella arvostan noin selkeää argumentointia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •