GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 69 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 79 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Joko syklopaatti tai minä olemme väärinymmäryksessä.
    Minä. Luulin ,et postasit millasen sielun hankkii jos uuden vaihtaa.
    Ois minun pitänyt tajuta ,ettet sinä nyt prestaa mene tarjoamaan.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Minä. Luulin ,et postasit millasen sielun hankkii jos uuden vaihtaa.
    Ois minun pitänyt tajuta ,ettet sinä nyt prestaa mene tarjoamaan.
    No hard feelings, väärinymmärryksiä sattuu ja tapahtuu. Fiksua toki korjata ihan siksikin että jos joku vähemmän tietävä lukee niin ei saa riesakseen väärää tietoa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Pitäis päivittää tässä kevään/kesän aikana vähän etuousitusta. Nykyinen on Suntour XCT, ja parempaa olis hakusessa. Ja tulee siis jäykkäperään polulla ajeluun.
    Tällaisia olen miettinyt:
    Rockshox 30 Gold TK
    Rockshox Reba RL
    Manitou Minute LTD tai Comp
    Manitou Marvel Expert
    Millaisia nuo Manitoun keulat on? Reba taitaa noista olla paras, mutta myös samalla vähän siinä ja siinä että viitsiikö panostaa n.500 euroa keulaan. Manitoun keulat lähtee alle neljänsadan.
    Kaikki varmasti ovat paljon parempia kuin nykyinen, niin sen puoleen valinta ei pysty menemään väärin
    Onko Reba niin paljon parempi kuin yksikään noista Manitoun keuloista, että se 100e:n hintaero olisi perusteltavissa? Nekin kuitenkin on kevyitä ja säätöjäkin löytyy? Entä tuo 30 Gold? Sitä saisi tarjouksessa 240 euroon.
    1 1/8 putki ja 9 QR axle hieman vähentää vaihtoehtoja.
    kaakeli muokkasi tätä : 06.04.2015 at 11.58

Pikeen voisi kohta tehdä alajalkojen huollon. Myykö Suomessa joku rokkarin 0W30 öljyä vai miksei siihen kävisi mikä tahansa iskariöljy?

sitä saa varmaan jokaiselta sramin jälleenmyyjältä, jos ei suoraan hyllystä niin tilaamalla saavat.. voi sinne muutakin laittaa vaikka 5w moottoriöljyä jos sattuu löytymään..
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Pikeen voisi kohta tehdä alajalkojen huollon. Myykö Suomessa joku rokkarin 0W30 öljyä vai miksei siihen kävisi mikä tahansa iskariöljy?
    Tai ihan prätkän keulaöljyä esmes Motorex, löytyy muistaakseni fillariosan verkkokaupasta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakeli Katso viesti
    Reba taitaa noista olla paras, mutta myös samalla vähän siinä ja siinä että viitsiikö panostaa n.500 euroa keulaan.

1 1/8 putki ja 9 QR axle hieman vähentää vaihtoehtoja.
    Rebaa kyllä löytyy mm. saksalaisista verkkokaupoista toimitettunakin 1 1/8 ja QR kanssa kaikissa rengaskoissa toimitettunakin alle 400e. Metsästämällä tulevia tarjouksia sen voi löytää 300 eurollakin.

Neuvokaapas hieman aloittelija uuden pyörän iskarien kanssa. Hankin Canyonin Strive AL 6.0 Racen, jossa on Pike RC edessä ja takana Monarch Plus R.

En tunnu saavan tarpeeksi painetta kumpaakaan iskariin ja ei oikein pysty ajamaan, kun etenkin takapää pohjaa todella helposti. Iskaripumpun mittari näyttää edessä 90 psi (taulukon mukaan minulle sopiva, n. 90kg) ja takana 150 psi, enkä enempää saa pumpattua, vaikka kuinka yrittäisin. Sagi edessä on n. 40-50% ja takana samaa luokkaa. Iskaripumppuna on Canyonin oma, joka tuli pyörän mukana.

Mikä tässä voisi olla vikana? Todennäköisesti käyttäjässä kuitenkin, kun pyörä on aivan uusi.

Tuo 150psi plussa mallissa kuulostaa todella vähältä.. Itellä painoa 77kg ja omassa debon air plussassa paineita 225psi.. Toki on eri pyörä ja linkusto, mutta kuitenkin.. Tuon iskarin maksimikin tais olla jopa 350psi niin outoa jos sinne ei meinaa saada 150 enempää..

Oma kanjonin pumppu näytti väärin jos ei ollut kunnolla kierretty venttiilin juureen. Yhdellä pumppauksella saattoi näyttää +15-20psi vaikka todellisuudessa sisään meni vain muutama.

Onko sulla sellainen pumppu millä saa yli 150psi ylipäätään pumpattua?

EDIT (puusilmä) No luultasti on kun on fillarivalmistajan oma.

Sehän juuri tässä askarruttaakin, kun Shapeshifteriin sain helposti laitettua 15 bar (~220 psi) samalla pumpulla, mutta iskareihin ei sitten millään. Alkaa hieman mennä jo hermotkin, kun ei pääse ajamaan.

Pitänee varmaan kysellä Canyonilta mitä tehdä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti exoduse Katso viesti
    Sehän juuri tässä askarruttaakin, kun Shapeshifteriin sain helposti laitettua 15 bar (~220 psi) samalla pumpulla, mutta iskareihin ei sitten millään. Alkaa hieman mennä jo hermotkin, kun ei pääse ajamaan.

Pitänee varmaan kysellä Canyonilta mitä tehdä.

Kuulostaa pumpun ongelmalta. Jos kokeilisit lainata jonkun kaverin pumppua ja katsot mitä tapahtuu?

Hirvee ero kyllä Foxin float R:ssä ja monarchissa vaadittavaan paineeseen. Vanhan anthemin Float R hlausi jonku 150psi:tä, kun nykynen pykälää isommallarengaskoolla varustettu Anthem haluaa monarch R:äänsä 245psi:tä. Iskarin maksimi tais olla 275psi:tä, joten vähän hämmästyttää kyllä miten kukkakeppiä isommmat miehet saa sägin tuossa kohdilleen.

Rockshoxin Poploc -etälukitus. Onko tuollaisen vaijeri ihan tavallista vaihdevaijeria ja onko se haarukan päässä oleva vaijerin pääty ihan tavallinen vaihdevaijerin kuoren pääty?

On, ja on, sillä erolla että ainakin minun pyörässä oli haarukan päässä metalliholkilla eikä muovisella mutta tuskinpa se paljoa toimintaan vaikuttaa.

Olisiko kellään suositella edullista rasvaa liukuputkien puhdistamiseen/liukastamiseen? Ja tippapullossa, se on tärkeintä. Minulla on nyt sumutettavaa silikoniöljyä, mutta sen usvan suihkiminen ei ole oikein mukavaa ja siinä saa olla tarkkana, ettei lennä jarruihinkin.

Hei, auttakaas aloittelijaa.

Hankin uuden pyörän ja ensimmäisen lenkin jälkeen huomasin etuhaarukan pullauttaneen O-renkaan ulos sisuksistaan. Kannattako tuolla vielä ajella vai alanko kyselemään takuukorjausta? Myyjäliike lupasi kaupan päälle ensihuollon. Voinko vielä turvallisin mielin tehdä muutaman lenkin, vai kannattaisiko varata huolto samantien ja pyytää tarkastamaan tuo iskari. Onko riskiä isommasta vauriosta jos tuolla enemmän ajelee? Kuva linkin takana, jos se ei näy tässä viestissä.

http://aijaa.com/VIojZ0

joo nou hätä, tuo on sagi-rengas mikä näyttää keulan painuman.. http://www.bikerumor.com/2014/07/24/...-sag-properly/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti exoduse Katso viesti
    Neuvokaapas hieman aloittelija uuden pyörän iskarien kanssa. Hankin Canyonin Strive AL 6.0 Racen, jossa on Pike RC edessä ja takana Monarch Plus R.

En tunnu saavan tarpeeksi painetta kumpaakaan iskariin ja ei oikein pysty ajamaan, kun etenkin takapää pohjaa todella helposti. Iskaripumpun mittari näyttää edessä 90 psi (taulukon mukaan minulle sopiva, n. 90kg) ja takana 150 psi, enkä enempää saa pumpattua, vaikka kuinka yrittäisin. Sagi edessä on n. 40-50% ja takana samaa luokkaa. Iskaripumppuna on Canyonin oma, joka tuli pyörän mukana.

Mikä tässä voisi olla vikana? Todennäköisesti käyttäjässä kuitenkin, kun pyörä on aivan uusi.
    Mulla on Strive CF 8.0 Race, edessä Pike RCT3 ja takana Monarch Plus RC3. Painoa 78kg ja paineet edessä 65psi ja takana 220psi. Mulla toimi se Canyonin oma iskaripumppu ihan hyvin. Mitäs muut sanoo, kuulostaako oudolta nuo mun paineet? Pikessä ei ole vielä yhtään tokenia sisällä, mutta oon yhden ajatellut ehkä laittaa kokeiluun.

PS. Mistä tiedän muuten onko tuo mun takaiskari "debon air"?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    PS. Mistä tiedän muuten onko tuo mun takaiskari "debon air"?
    Eikös se spekseissä ole väitetty debon airiksi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Eikös se spekseissä ole väitetty debon airiksi...
    Joo nykyään siellä lukee, mutta silloin kun omani ostin niin ei vielä lukenut. Iskarissa ei muistaakseni lue mitään, mutta täytyy tarkastella sitä vielä tarkemmin. Kaverilla on debon air ja sanoi, että mun iskarissa näytti olevan ihan yhtä iso se ilmakannu tai mikälie kun vertailtiin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Jos ruuvaat ilmakannun auki niin debonairissa on kaksi sellaista "syvennystä siinä päällä. Niihin voisi laitella niitä punaisia renkaita.
    https://keyassets.timeincuk.net/insp...irkman-101.jpg
    http://ep1.pinkbike.org/p5pb10758542/p5pb10758542.jpg

Kyllä mulla lukee tuossa omassa debon air siinä ilmakannussa lisäkannua vastakkaisella puolella..

Tohon monarchin plussa depon airiin saa kyllä laittaa ilmaa oikein huolella. Itsellä painoa 88kg ja paineet 260psi. Voisi laittaa vielä hitusen enemmänkin, mutta hirvittää pumpata noita suuria paineita. Pari rengasta on räjähtänyt pumpatessa. Silloin paineet toki huomattavasti pienemmät, mutta lähtee siitäkin ääntä. Traumat jäännyt. Onneksi en enää omista maantiepyörää..

Ne tarvittavat paineethan riippuvat jousituslinkun vipusuhteesta.

Onko foorumin asiantuntijoilla tietoa pystyykö fox float iskarin iskun pituutta kasvattamaan helposti esim runkoa vaihtamalla. Ajatuksena on 200x51 modaus 200x57 kyseistä iskariahan löytyy molemmilla iskun pituuksilla vai onko halvempaa ja viisaampaa ostaa uusi 200x57

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hyle Katso viesti
    Onko foorumin asiantuntijoilla tietoa pystyykö fox float iskarin iskun pituutta kasvattamaan helposti esim runkoa vaihtamalla. Ajatuksena on 200x51 modaus 200x57 kyseistä iskariahan löytyy molemmilla iskun pituuksilla vai onko halvempaa ja viisaampaa ostaa uusi 200x57
    Molemman kokoisia Fox ilmaiskareita omistaneena noiden ero on se iskarin rungon alumiinisen päätykorkin (sama kuin ilmamäntä) pituus/korkeus. Sen vaihtaminen vaatii lähes täydellisen purkamisen koko iskarille (sekä mm. vaimennusmännän purkamisen) ja uuden korkin. Eli jos et satu saamaan jostain edullisesti viallista 200x57 tai saa ostettua halvalla tuota vaimentimen korkkia/ilmamäntää ja osaa tai ole kiinnostusta tutustua täyshuollon tekemiseen ko. iskarille, niin varmaan kannattavampaa on myydä nykyinen iskari pois ja ostaa oikean mittainen tilalle. Tai sitten yrität vaikka fillaritorilla vaihtaa jonkun halukkaan kanssa iskareita.

Sitä en sitten tiedä onko ko. rakenteeseen viime vuosina tullut radikaaleja eroja, joka helpottaisi iskunpituuden kasvattamista. Mutta erittäin todennäköisesti ei.

Keulana on rockshox sektor r coil 130mm ja pitäis saada jatkettua 150 milliseksi. Ilmeisesti tarvin uuden jousen. Onko tietoa käykö jompikumpi näistä ja mitä eroa nuilla on?
    https://www.bike-components.de/en/Ro...l-2012-p30411/
    https://www.bike-components.de/en/Ro...modell-p26845/

Paljon kiitoksia Tune . Vastaus oli juuri se mitä kaipailin asian selventämiseksi.

Maastopolulla jää joustosta n.2 cm käyttämättä. Kannattaako pitää tuo paine pahan varalta. vai laskenko vielä vähän painetta? Ajan siis möykkyisessä juurakossa. Edit. Siis etuhaarukasta puhe.
    Kääntää itse kivusta vahingoittamalla korvia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •