GiantEfatGarminElectrobike
Sivu 7 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 338

Aihe: Vuokrapyörä Teneriffalla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Leslien sivuilla sanotaan "Unfortunately personal circumstances have forced us to stop our bike hire operations this season. We will remain closed until further notice…" (EDIT: luin nyt tästä ketjusta myös huonot kokemukset hänen palveluistaan, joten skipataan tämä muutenkin)

Mitä suosittelette (kunnollisen maantiefillarin) vuokraamoksi, kun tulossa on viikon reissu Puerto de la Cruziin lokakuussa? Hotelli on Bahia Principe, keskustassa lähellä rantaa.
    Olin juuri pari viikkoa sitten viikon Puertossa. Tällä kertaa vaellettiin jalan, joten pyörän vuokraukseen ei ollut tarvetta.
    Pyörävuokraamot ovat Teneriffalla etelässä, eli lähinnä Playa de las Americasissa. Itse olen aina vuokrannut diga-sport nimisestä liikkeestä ja hyvin on toiminut, ei mitään valittamista.
    Millä menet Puertoon? Jos otatte vuokra-auton (riittävän suuren), niin voisit ehkä hakea pyörän tuolta Americasista ja ajella sitten Puertoon. Kannattaa kyllä myös kysyä vuokraamosta mitä veloittavat, jos kuljettavat pyörän haluamaasi hotelliin. Vuokraamot järjestävät retkiä joka puolella saarta, joten ajelevat pyöräperäkärryn kanssa joka tapauksessa myös saaren pohjoispuolella.
    Puerto de la Cruzin suunnalla ei muuten näkynyt lähellekään niin paljon pyöräilijöitä kuin yleensä Americasin lähistöllä. Osasyynä tietty sää, joka on pohjoisessa (heh!) pilvisempi ja sateisempi.

Leslien sivuilla sanotaan "Unfortunately personal circumstances have forced us to stop our bike hire operations this season. We will remain closed until further notice…" (EDIT: luin nyt tästä ketjusta myös huonot kokemukset hänen palveluistaan, joten skipataan tämä muutenkin)

Mitä suosittelette (kunnollisen maantiefillarin) vuokraamoksi, kun tulossa on viikon reissu Puerto de la Cruziin lokakuussa? Hotelli on Bahia Principe, keskustassa lähellä rantaa.
    Tsekkaa toimiiko tuo Bike-XPress pohjosessa, sen verran iso pulju (americaksessa monet retkiä myyvät putkat mainostaa myös bike-xpressin pyöriä) että vois olla toimintaa myös pohjoisessa. Tosin ei siellä mitään hiilikuitupyöriä ole vaan entry level alurunkoisia maantiepyöriä 105 osasarjalla (spessun tarmac) mutta kuitenkin spd-sl polkimia on antaa pyörän mukaan että ei kuitenkaan mitään perus lenkkarimeininkiä

Sen verran olen tsekkaillut, että tosiaan useammat vuokraamot toimivat lähinnä tuolla etelämpänä. Omat polkimet aion kyllä ottaa mukaan, vaikka olisikin samaa sarjaa tarjolla. Lähinnä siinä PdlC:iin kuljetusta sopiessa voi tulla pulma, että sekoittavat jotain ja toimittavatkin väärän rungon tms.

Aikaa on vaikka kuinka paljon tätä järjestää. Vasta syyslomalla reissu eli lokakuussa. Silloin pitäisi kyllä olla pohjoisessakin vielä 18-21 astetta päivällä.
    10k-kerhon jäsen

Viime viikko tuli tuolla käppäiltyä ja ajeltua vuokra-autolla, pohjoisessakin aika paljon polkijoita, autoilijoiden suhtautuminen pyöräilijöihin näin suomalaisesta näkökulmasta jopa kiusallisen huomaavaista, siitä ei varmaan haittaa

Olin itse Puerto de la Cruzissa talvella 2014 ja silloin tuli käytettyä Leslien vuokraamoa, mutta kaupungilla käppäillessä osui silmiin myös tämä: http://www.mtb-active.com/english/prices-rent-a-bike/ Itse liikkeessä ei tullut asioitua, mutta jos majoittuu Puertossa ja ei halua noutaa pyörää muualta, kannattaa ainakin kysyä tuolta.

Aikaa on vaikka kuinka paljon tätä järjestää. Vasta syyslomalla reissu eli lokakuussa. Silloin pitäisi kyllä olla pohjoisessakin vielä 18-21 astetta päivällä.
    Kysy ihmeessä myös Club Activolta tai Bike Pointista (Las Americas / El Medano). Club Activo järjestää opastettuja reissuja ympäri saarta, joten myös vuokrafillarin toimitus varmaan onnistuu (?). Osallistuin yhdelle heidän opastetulle päiväretkelle viime lokakuussa ja sellaistakin kannattaa ainakin harkita jollekin päivälle.

Noista keleistä sen verran, että olemme olleet etelä-Tenerifalla nyt kahtena vuonna viikolla 43 eli lokakuun lopussa. Molempina vuosina päivälämpötilat ovat olleet koko viikon meren rannassa 27-33C. Viime vuonna Teiden ylityspäiväni oli se viikon kuumin, eli ylhäällä vuorellakin lähes 20C ja alhaalla rannassa ylimmillään 39C.

=)juha

Tiet on Teneriffalla aika huonossa kunnossa. Ei siellä omaa pyörää viitsisi rikkoa. Esimerkiksi lasku Teideltä läntistä reittiä olisi jäänyt omalla pyörällä tekemättä. Itse ajelin talvella Bike Pointin vuokrapyörällä, joka hoiti tehtävänsä.

Tarkoittanet tietä TF-38? Sen kunnosta on kirjoiteltu täällä foorumillakin. Sen sijaan etelään päin Vilaflorin kautta löytyy ainakin osalta reiteistä silmin pehmeää asfalttia. En muista mitä kautta laskeuduimme Vilaflorin ja Americasin välin viime syksynä, mutta voisin tarkistaa sen Garminin käppyröitä jos tarvitsee. Eikä tuo TF21 ja TF24 pohjoisen puolellakaan kovin pahassa kunnossa ole.

=)juha

Syyslomalle näihin maisemiin... Mitenkäs muuten, jos sattuu haveri, niin pääseekö makselemaan vielä pyöränkin hinnan vai onko noilla puulaakeilla vakuutukset niiden varalta kunnossa?

Lähetetty minun Lenovo A7600-F laitteesta Tapatalkilla

Mulla viimeksi Bike-Pointista, ja omavastuu tais olla 500€ ja varkaustapauksissa tais olla korvattavaa joku vajaa tonni, jos oikein muistan. Ja pyörä oli Ridley Fenix alurunko -05 osilla eli käytännössä melkopitkälle pyörän arvon olis joutunu korvaamaan. Tietty jos hajotat vanteen niin maksat vain sen jne.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Eikai Bahia Principe ole Puerto de la cruzin keskustassa? Ei ainakaan kun minä siellä viimeksi olin. Näillä näkymin olen menossa sinne uudelleen parin vuoden tauon jälkeen ensi maaliskuussa. Aion tällä kertaa ottaa ekaa kertaa oman pyörän mukaan ja ylipäätään ajaa ekaa kertaa Kanarialla maantiepyörällä. Tähän asti ainoa kokemus on ollut maastopyöräily Gran Kanarialla.

Mutta kun en varmuudella muista, niin saihan Bahia Principessä viedä maantiepyörän hotellihuoneeseen? Muistan kerran lukeneeni joistain Kanarian hotellista jossa ei saanut mutta eikai tämä ollut se?

Melko tyyriitä muuten nuo Sciconin kovat laukut. reilua 600 euroa... Saatan silti hankkia.
    Jatkossa oma pyörä sitten aina mukaan. Pyörän kuljetus Thomas Cookilla Tjäreborgin reissulla on 90 euroa ees-taas ja sellaisen laitoin myös varaukseen saman tien.
    Oma pyörä koko viikon mukana antaa mahdollisuuden siihen, että voin käydä ajamassa useana päivänä muutamien tuntien lenkkejä. Jos vuokraa pyörän vaikka kolmeksi päiväksi niin sitten on koko ajan tunne, että täytyy niinä päivinä ajaa sitten reilusti. Nyt olen miettinyt, että ajan tyyliin 4-5 päivänä yhteensä ja yhtenä tai kahtena niistä vähän pidemmän (4h?) ja muina vain muutaman tunnin. Esim aamulla jo ennen aamiaista 2 h, kymmeneksi sitten aamiaiselle ja sitten loppupäiväksi perheen kanssa altaille. Tai sitten aamiainen 8 jälkeen ja sitten 9-13 lenkki. Sieltä suoraan suihkun kautta nauttimaan lounasta ja loppupäivä lepoa ja syöntiä ja juontia taas altaalla. Välissä voi pitää jonkun päivän jolloin ei aja ollenkaan kun pyörä on kuitenkin milloin vain käytössä.

edit: Jaa on sellainen Bahia Principe tuolla Puerto de la Cruzissakin
    http://www.aurinkomatkat.fi/kanarian...ipe-san-felipe

Itse olen menossa siis toista kertaa tänne:
    http://www.tjareborg.fi/kanariansaar...ncipe-tenerife

Ja muistaako joku varmasti, että saihan tuolla pitää pyörää hotellihuoneessa?

ps. Bahia Principe on eka hotelli johon palaamme. Viisi kertaa on nyt oltu perheen kanssa Teneriffalla ja Gran Canarialla ja tähän asti aina eri hotellissa. Vaikka tuo on kaukana hiekkarannasta ja kaukana keskustasta (lyhyt taksimatka siis tarvitaan) niin itse hotellialue uima-altaineen on hyvä ja tämä on ainoa paikka, jossa all inclusive ruuat ovat oikeasti tosi hyviä eikä viikossa kyllästy. Ihan toista tasoa kuin muissa 4 tähden all inclusive paikoissa joissa ollaan oltu.
    kauris muokkasi tätä : 31.08.2015 at 23.28

^Joo, hotelli on just tuo Aurinkomatkojen sivun tötterö. Ilman muuta vien fillarin huoneeseen. Joskus on ollut vähän keskustelua respassa jossain päin maailmaa, mutta ei ole kertaakaan jäänyt huoneen ulkopuolelle.

Vaihdatan pyörääni kompaktikammet ja pakkaan sen pahvilaatikkoon. Sellaisena se on kulkenut ennenkin.
    Vähän samantapaiset ajosuunnitelmat kuin kauriilla, paitsi hiukan pidempiä. Rantaa pitkin 3-4 tunnin aamulenkit plus kaksi pidempää eli Teidelle ja kohti länttä.
    10k-kerhon jäsen

Tuolla voisi olla kyllä kivat maastot ajella. Onko näillä saarilla myös halpoja hostelleja vai onko ne näitä isoja hotelleja ja bungalowiryppäitä? Kun itse varmaan, jos tulisi joskus käytyä, jonkun hostellihuoneen ottaisin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Ei hitto näiden kanssa. Tällainen vastaus tuli, kun kysyin asiaa hotellista sähköpostitse. Muistaakseni huoneisiin on enemmän tai vähemmän pakko kulkea respan ohi. prkl.
    Todellakaan ei huvittaisi mihinkään yhteiskäyttöiseen varastoon laittaa kolhiintumaan tai katoamaan.
    Pistää vakavasti harkitsemaan vielä hotellin vaihtoa.

thank you for your email.

I't won't be possible to keep the bike in the room but we have a safe room close the Reception were you could put it during your stay.

Jos se on 24h respa ja jonkunlainen tallelokerohuone niin luulisi olevan suht turvallinen kun respan lähellä. Ymmärrän, ettei omaa fillaria silti haluaisi jättää paikkaan, jossa ei itse pysty sitä valvomaan, mutta jos hotellinvaihto tulee kovin kalliiksi tms kannattaa ehkä ottaa mukaan kunnon lukot ja jättää se sinne aina hyvin lukittuna. Sehän voidaan kirjata arvotavarana kuten tallelokeroon jätetyt rahatkin.
    -team Söpöshox

On siellä näköjään hostellejakin ja kohtuuhintaisia. Mikä näistä saarista on maastopyöräilyn kannalta paras? Teneriffa? En itse tunne saaria lainkaan, kun olen vain lapsena käynyt porukoiden kanssa. Tuo voisi olla ihan kiva kohde mennä talvella viikoksi pyöräilemään vähän parempiin keleihin.
    Korvaako muuten matka- tai muu vakuutus jos vuokraa pyörän ja se varastetaan? Luulisi, että siihenkin joku vakuutus toimii.
    -team Söpöshox

Gran canaria lienee paras. Sinne lähtevälle voi suositella free motion vuokraajaa ja ohjattujen reittien järjestäjää. Lue lisää niistä siitä gran canaria ketjusta tällä foorumilla. Itse olen ajanut sen Nothern trails reissun kuten olen siellä toisessa ketjussa kertonut.

Okei, onko hyviä maastoreittejä ympäri saarta vai jollain tietyllä alueella jolle kannattaisi suunnata?
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    On siellä näköjään hostellejakin ja kohtuuhintaisia. Mikä näistä saarista on maastopyöräilyn kannalta paras? Teneriffa? En itse tunne saaria lainkaan, kun olen vain lapsena käynyt porukoiden kanssa. Tuo voisi olla ihan kiva kohde mennä talvella viikoksi pyöräilemään vähän parempiin keleihin.
    Korvaako muuten matka- tai muu vakuutus jos vuokraa pyörän ja se varastetaan? Luulisi, että siihenkin joku vakuutus toimii.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Gran canaria lienee paras. Sinne lähtevälle voi suositella free motion vuokraajaa ja ohjattujen reittien järjestäjää. Lue lisää niistä siitä gran canaria ketjusta tällä foorumilla. Itse olen ajanut sen Nothern trails reissun kuten olen siellä toisessa ketjussa kertonut.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Okei, onko hyviä maastoreittejä ympäri saarta vai jollain tietyllä alueella jolle kannattaisi suunnata?
    Gran canarian osalta ehdotan tosiaan, että jatketaan täällä:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...nkkej%E4/page8
    Sieltä lukaiset aluksi nuo olemassa olevat 8 sivua ja käyt katsomassa Freemotionin reittikuvauksia, niin olet jo paljon viisaampi. Saaren keskeltä Pico de las Nievesistä vai mikä sen nyt olikaan nimeltään lähtee reitit eri suuntiin. Mukavinta tietty niin, että ensin saa kyydin sinne ylös kuten freemotionin retkillä asia on.

Ok, lukaisin viestisi vähän huolimattomasti. Käyn sieltä lukemassa.
    -team Söpöshox

Käytiin pari viikkoa sitten Puerto de la Cruzissa viikko, niin kävin pyöräilemässä yhden 56 km lenkin. Vuokrapyörä ja opas 69€:a täältä:

http://www.bike-base.eu/english/tours/roadbike/

Homma toimi todella hyvin, eli sähköpostilla sovin pari päivää ennen päivän ja reitin. Sitten klo 9:30 pyöräliikkeelle, josta ajettiin lähtöpaikalle, fillaroitiin (syötiin välillä ja ihasteltiin maisemia) ja taas autolla sitten takaisin. Minun ja oppaan lisäksi mukana oli vanhempi itävaltalaismies ja toinen opas, joka oli mukana tutustumassa maantiepyöräopastukseen maastopyöräpuolelta. Tuolta linkin kuvauksista ajettiin Mascan reitti, eli noustiin n. 1600 metriin, tällaiselle aloittelijalle aika kova nousu, mutta ylös päästiin. Lämmintä oli 26 asteen paikkeilla, niin silti huipulla vedettiin takit päälle, ettei tuuli ja ajoviima olisi käynyt liian kylmäksi. Tunnelma oli todella hyvä ja reissu huikea, tuota kelpaa muistella taas oman cyclon päällä, kun täällä on jo viittä pakkas astetta aamuisin.

Sanotaan vielä, että pyörinä oli Radon R1 Ultegran osilla, tuntuivat oikein hyviltä kun itsellä on vain cyclo. Tiet olivat ihan kohtuullisessa kunnossa, tosin serpenttiinitietä kun laski 20 asteen kallistuksella alaspäin, niin välillä olisi toivonut leveämpää tietä, tai ainakin muun liikenteen puuttumista, sen verran vauhdikkaasti mentiin.

Kiitos linkistä Sävynsäätäjälle.

Mascan reitillä ei ehkä ihan niin korkealle nousta, mutta kaikkiaan nousumetrejä kertyy varmasti sen 1600. Mascan tie on tosiaan jyrkkä, ja liikennettä riittää. Onneksi, sillä alamäkeen voisi innostua päästelemään tyhjällä tiellä liiankin kovaa, niin että neulansilmässä voisi lentää reunakiven yli alarinteeseen... Muuten teidän reittinne pätkät Garachicon, Santiago del Teiden ja El Tanquen kulmilla olivat varmaan rauhallisemmat. Upeaa seutua ajella!

Aiemmin oli puhetta fillarin viemisestä hotelliin. Ei ollut mitään ongelmia viedä sitä Bahia Principessä huoneen parvekkeelle. Oli muuten ihana nukahtaa aaltojen tasaiseen rytmiin eli suosittelen meren puoleista huonetta.
    10k-kerhon jäsen

Pari kertaa ollut mullakin pyörä vuokralla Teneriffalla ja molemmilla kerroilla pyörä parvekkeella ilman mitään ongelmia. Hyvät huomenet toivottivat respasta iloisesti kun kannoin pyörää joka aamu lenkille.

Vaihtelee hotelleittain siis. Minun hotelli tosiaan kieltää mutta aion yrittää silti.

Vaihtelee hotelleittain siis. Minun hotelli tosiaan kieltää mutta aion yrittää silti.
    Kannattaa varmaan kysyä etukäteen säilytyksestä niin selviää. Luulis nyt lupa tulevan tai ainakin kerrotaan missä säilyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sävynsäätäjä Katso viesti
    Käytiin pari viikkoa sitten Puerto de la Cruzissa viikko, niin kävin pyöräilemässä yhden 56 km lenkin. Vuokrapyörä ja opas 69€:a täältä:

http://www.bike-base.eu/english/tours/roadbike/

Tuolta linkin kuvauksista ajettiin Mascan reitti, eli noustiin n. 1600 metriin, tällaiselle aloittelijalle aika kova nousu, mutta ylös päästiin.
    Ettei vaan oltaisi pyöritty samoilla teillä?

https://connect.garmin.com/modern/activity/940521763

Kävin 22.10 Club Activon reissulla Mascassa. Maksimikorkeus Garminin mukaan oli 1100m vähän Santiago del Teiden jälkeen ennen laskua Garachicoon. Kokonaisnousumetrejä reissulle kertyi omalla reittivalinnalla reilut 1400m. Toinen ryhmämme tiputettiin auton kyydistä jo hieman aiemmin ja heille kertyi reilut 2000 nousumetriä. Serpentiini Mascasta takaisin Santiago del Teideen oli vaikuttava kokemus jopa auton kyydissä. Siihen loppunousuun ei oma kuntoni vielä todellakaan riitä. Ehkäpä joskus sitten ne viimeiset 4km/440 nousumetriä...

=)juha

edit: Tarkemmin kun luin tuota reittikertomusta niin mahdoittekohan te mennä lähes saman reitin mutta toiseen suuntaan?
    JuhaN muokkasi tätä : 31.10.2015 at 20.19

OT, mutta liittyy edellisiin: Yhteenvetoa Pohjois-Teneriffan reiteistä: Tenerife cycling week wrap-up
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Kannattaa varmaan kysyä etukäteen säilytyksestä niin selviää. Luulis nyt lupa tulevan tai ainakin kerrotaan missä säilyttää.
    Niin kuin tällä samalla sivulla olen tuossa ylempänä jo olen kertonut, etukäteen on kysytty ja etukäteen nimenomaisesti kielletty. Suora lainaus hotellin vastauksesta ylempänä. Respan lähellä on siis kuulemma joku säilytystila, johon pyörän saa viedä. Huoneeseen ei.

Niin kuin tällä samalla sivulla olen tuossa ylempänä jo olen kertonut, etukäteen on kysytty ja etukäteen nimenomaisesti kielletty. Suora lainaus hotellin vastauksesta ylempänä. Respan lähellä on siis kuulemma joku säilytystila, johon pyörän saa viedä. Huoneeseen ei.
    Pahoittelut tv puusilmä

Kauris, eipä se sitten varmaan ole mikään pulma, kun on tarjolla säilytystila. Varmista heiltä, että ymmärtävät olevansa vastuussa siitä säilytyksen ajan.

Ai niin! Onhan kerran ollut Tallinn Rattarallin yhteydessä hotellissa myös pyörän huoneeseen vienti kielletty. Ainoa säilytyspaikka oli sisäpihalla surkean lukon takana. Varmistin ja vannotin, että ymmärtävät olevansa vastuussa, jos jotain sille käy. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
    10k-kerhon jäsen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •