ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 99 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 89 97 98 99 100 101 109 149 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.941 - 2.970 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Voi rähmä, nyt läskiä saa Prismastakin. Jumbon Prismassa oli Mongoose hintaan 899,-
    Saatika Inseralta. On ylipainoinen läskiksi, eli pudonnee Mongoosen kanssa samaa kategoriaan.

^ Näkyy KTM:n Fat Rat olevan sekin 16,5 kiloinen. Sentään liki kahden rahan hintainen munamankeli kyseessä

Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Mikäs se painoraja näissä sitten on,ettei tarvii häpeillen huppu silmillä ajaa ?

Sopusuhtaisen läskin standardi paino on 12kg.
    Kaikki ylimenevä on väärin ja tuomittavaa.

Ok, poistun foorumilta....

Laihoja on Läskit voi kauhia paikka...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    ^ Näkyy KTM:n Fat Rat olevan sekin 16,5 kiloinen. Sentään liki kahden rahan hintainen munamankeli kyseessä
    Surlyn jätskiauto näyttää olevan 16.2kg, 3.8" ops-rengastuksella ja M520-polkimilla.

Oma jätskiauto on nyt 13.2kg xt polkimilla ja 4.8 renkuloilla. Ei mikään laihaläski sarjalainen

Mulle ei aukene nää painohypetykset. Ei ole koskaan auennut. Edes xc-aikoina.
    Kisahommissa tietty ymmärrän.

Kuntoilijalle paino, iso vierintävastus ym. on vaan plussaa; tehokkaampaa treeniä. IMO
    Ja huonolle kuskille kunnon pitävä rengastus on siunaus. Se tuli taas tänään todettua.
    Budin ja Loun kanssa ajaminen tuolla metsässä oli lähes naurettavan helppoa. Ja turvallisen tuntuista.
    Toki mulla ei koskaan ole kiire minnekkään.

Noinhan se menee. Tosin laitteen hinta saisi olla paino/laatu suhteessa kohdillaan. Näin ei sitten ihan joka velossa ole, valitettavasti.

Taisi näissä painokommenteissa unohtua joillain hymiöt pois lopusta. Ei minustakaan ole mikään erittäin tärkeä juttu.

IncBuff Guest
    Yli 12kg on sellainen ankkuri ettei sellaisella vain voi yksinkertaisesti ajaa.

Jos ei yli 12 kiloinen kulje, menisin lääkäriin.
    Tai kuntoilisin hetken sillä +12-kiloisella.

Läskiprojektia tässä aloittelen. Olisko jollain mittoja Hopen Fatsno navoille (190mm taka ja 150mm etu)? En löydä niitä mistään intterrwebistä ja olis ihan jees, jos sais pinnat tilattua napojen ja kehien kans samaan tilaukseen. Tai kaikkein siisteintä olis, jos joku olis laskenut valmiiks pinnojen mitat noille navoille ja Surly Clown Shoe kehille. Keskelle puolataan, kun menee ICT...

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Yli 12kg on sellainen ankkuri ettei sellaisella vain voi yksinkertaisesti ajaa.
    Hyvin tuo Moonlanderi on liikkunu talven mittaan.
    Make war, then love.

Onkoos täällä kellään tuota Blutoa? Kiinnostaisi hommata mutta ei viitsisi 400€ laittaa hömppään jos ei merkittävää ero jäykkään.
    Miten tuo Bluto reagoi jos rengaspaineet muutenkin alhaalla ja siihen vielä 100mm joustoa päälle niin meneekö vallan suossa pomputtamiseksi? Meinaan tartteeko olla enempi painetta eturenkaassa että haarukka toimii?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Onkoos täällä kellään tuota Blutoa? Kiinnostaisi hommata mutta ei viitsisi 400€ laittaa hömppään jos ei merkittävää ero jäykkään.
    Miten tuo Bluto reagoi jos rengaspaineet muutenkin alhaalla ja siihen vielä 100mm joustoa päälle niin meneekö vallan suossa pomputtamiseksi? Meinaan tartteeko olla enempi painetta eturenkaassa että haarukka toimii?
    Olen koittanut säätää niin että kumi ottaa pikku rypyt ja iskari isommat töyssyt. Ei kovia paineita, joustokeula vähentää vanteelle lyömisen vaaraa.
    Kiva on ajella alamäkeen, ei pelkkää hömppää.
    Silti jos omasta mielestä vauhtiajo ei ole läskin ominta aluetta, ei paljon häviä jäykkäkeulalla, joka usein on parempi tarkkuuden ja keveyden puolesta.
    Että maun mukaan, ei ole kuitenkaan hirmu kallis kokeilu.
    edit: oikean puolen vaimennusnamikalle on tässä keulassa tullut käyttöä, remote säätö olisi kiva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Mulla on trekissä bluto. Ensin ajattelin, että vaihdan talveksi jäykän keulan, mutta kun joustoon tottui, ei siitä halua luopua. Eturenkaassa voi tarvittaessa pitää vähän kovempia paineita, jolloin pyörä rullaa kevyemmi. Kesällä huomasi, että alamäkiin uskaltaa laskea reippaammin kun etupyörä pysyy varmemmin maassa, eli pito on parempi.

Mitään ylimääräisiä pompotteluita läskirenkaasta johtuen en ole huomannut. Lukitustakaan en ole käyttänyt, eli ainakin minä olen saanut keulan säädettyä omaan ajoon sopivaksi.

Muk 3 vaparista taas kynnet pskna. Mut emmä hermostu. En. Millonkahan mä otan opikseni ja vaihdan johonkin kestävämpään. Ja mikähän se olisi?

*menee valkkaamaan vapareiden hautuumaalta vähiten huonoja kynsiä*

Kiitoksia kommenteista ja kyllä se tarvii laittaa Bluto ostoskoriin. Aiemmin Fattyn kanssa tosiaan juuri alamäissä paukutti joko vanteelle tai ranteelle niin eiköhän tämä ratkaise tuon ongelman.
    Mites muuten noiden vapaarattaiden kanssa nykyään kun tuntuu että kaikki nuo on ihan sulatejuustoa? Just itse n.30min urakalla revin pakan irti ja viilailin taas muljuja poies... Olisko jossain kestäviä vaparin runkoja vaikka sitten painon kustannuksella? Esim: teräs...

Hopen teräsvapari, talven yli oli pakka kiinni, irtosi "puhaltamalla" eikä rungoss mitään jälkeä.. Toiminnassa ei muutenkaan valitettavaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mni Katso viesti
    Muk 3 vaparista taas kynnet pskna. Mut emmä hermostu. En. Millonkahan mä otan opikseni ja vaihdan johonkin kestävämpään. Ja mikähän se olisi?

*menee valkkaamaan vapareiden hautuumaalta vähiten huonoja kynsiä*
    Muk 3 vapareita saa 40-50€ netistä. Itse poistin "suljetusta" systeemistä syksyllä, uudesta vaparista, heti kaikki mahdolliset rasvat rasvanpoistoaineella, Bräkleen tai vastaava, ja nyt tuo "puhditettu" vapari on toiminut noin 4kkm ihan hienosti. Pakissa on uusi varalla. Kulutustavaraa.
    Muissakin, jopa huollettavissa on tosiaan ollu ongelmia, varsinkin alkuperäisrasva on tahmeaa, tarkoitettu kuumaan ilmastoon, tai johonkin, ja nuo kannattaa omasta mielestäni aina puhdistaa heti, ja laittaa vaikka Mobil 1 ja tarkistaa että jouset nostaa kynnet viiveettä.
    Kokemus siis vain Muk3 "umpi" mallista ja uudemman Trek F6/F8 huollettavista vapaarataspaketeista.
    Hopesta, Sarmasta, Salsan paremmista etc ei oo pitkäaikaista kokemusta.

Täytyy tutkia saako tuohon DD30 takanapaan tuota Hopen teräsvaparia tai muuta sitten kun aika tulee. Tosin tein taas pyhän lupauksen että kun ostin uuden pyörän niin en romplaa, pura tahi speksaa vaan ajan vaan ja nautin... Nyt vasta keula menossa vaihtoon, jarrut, sisurit, vaparin runko 😜...

Mulla on Borealiksella 1070 km takana. Turnagainin navat, heti "uutena" (esittelypyörä) otin vaparin auki ja vaihdoin vaseliinit. Kerran välissä olen tarkastanut, eikä ole ollut mitään ongelmia tuon vaparin kanssa (knok knok). Tosin mikäs kuivan kesän oravan alla hajoaiskaan.

Sattupa "sopivasti". Aamun pikkulenkillä polkaistaessa kuului hillitön pamahdus takanavasta ja matka loppu siihen. White liten vaparin kynnet palasina. Aika höttöä ovat, eivät kestäneet edes yhtä ketjusettiä.

Hope Pro2 Evot ajettu >5000km. 2x puhdistettu vapaaratas ja vaseliinit vaihdettu. Toimii edelleen moitteettomasti vaikka onkin alumiininen. Sen verran luotettavan kuvan tuo on antanut että ostin samat navat täpärin kiekkopariin.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Maastopyöräilijän kuuluisia viimeisiä sanoja:
    "Ei tuo oja varmaan ole syvä!"
    "Kyllä on hyvät pitkospuut!"
    "Bunnyhopillahan tuosta pääsee!"

Hopesta paljon lukenut eri foorumeilta että alkup. laakerit olis ihan kuraa mutta ei sitten vissiin koske kaikkia.

Mulla kesti 190 navassa vetopuolen laakeri n.500km

Salsan Mukluk2 napa (Formulan tekemä) ja Salsan Conversions on samoja napoja, orkkiskiekot Muk2 navalla ajettu vuodesta -11 ehkä 8-9tkm maastossa, viime kesänä vaihdoin vapaarattaaseen kynnet ja jousen kun olivat kuluneet, kustannus alle kympin samalla vaihettiin vapaarattaan laakerit joissa oli pientä rahinaa. Laakerit ei ole ikinä ollu auki, vapaarattaaseen olen kerta vuodessa vahtanut vassut, eli hiilarikiekkojen napoja ei tarvinnu kauaa miettiä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gauss Katso viesti
    Sattupa "sopivasti". Aamun pikkulenkillä polkaistaessa kuului hillitön pamahdus takanavasta ja matka loppu siihen. White liten vaparin kynnet palasina. Aika höttöä ovat, eivät kestäneet edes yhtä ketjusettiä.
    Jos siinä samat chosenin navat kuin pro:ssa niin nämä sopii: http://www.chainreactioncycles.com/f...y/rp-prod26325

XXL kyllä takuusta lähettää uuden vapaarattaan mutta mulla ainakin siinä kesti jonkinaikaa...

Noi sun ringlet ollut talvesta paikallaan ja viimeksi kun katsoin olivat uuden veroiset.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •