Oli pakko laittaa jo vähän nippuun vaikka ei vielä paljon laitettavaa olekaan
![]()
Oli pakko laittaa jo vähän nippuun vaikka ei vielä paljon laitettavaa olekaan
![]()
Jäätävää värikoodausta. Joku tykkäyshymiö tähän.
Memento mori
Tuosta on tuleva hienoin white mitä tähänmennessä nähtynnä..
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Kyä näi o.
Aikuisten potkupyörä. Ihan perseettisen hieno.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Onko toi se White josta maalit kävi jo hetken aikaa poissa? Nythän siihen olisi uudelleenmaalauksen yhteydessä voinut laittaa esim. jotain "humoristista" kuten Läskilada tai Whläski, tai vastaavaa. Hieno siis on!
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Se on ihan arvostettava asia sekin. Kuten sanottu, hienoa työtä.
-L.
[IMG][/IMG]
Ostin jokin aika sitten rungon (sis. haarukka, ohjainlaakeri, keskiö ja kammet + ratas), ja aattelin, että tosta tytölle uusi pyörä. Puristi varmaan sanois, että italialaista osaa kiinni, mutta tyttö tuskin ymmärtää tämän päälle, joten mennään ihan "mitä tallista löytyy ja mitä kaupasta kannattaa ostaa" -linjalla. Keskiön seutu campaa ja etupään laakeri shimpaa. Omasta mielestä sairaan hieno runko, joka innoittikin sen ostamaan (+ se, että keskiö ja haarukka kiinni niin ei tarvinnu ite alkaa vääntää).
Väriteema sininen ja hopea. Mutta minkäväriset vaijerinkuoret, valkoinen vai sininen vai...?
![]()
Terve vaan kaikille. Tein viimein tilin tänne.
Haaveena alkaa värkkäämään pystyssä poljettavaa nelipyörää "täys joustoilla" esikuva:
http://hight3ch.com/quad-cycle-off-r...-wheeled-bike/
Lähtökohdaksi matala maastopyörän teräsrunko jota moodataan tarpeen mukaan.
Eteen ajatuksena laittaa ns, jäykkä akseli tukivarsien varaan ja jousiksi joustokeulan putket.
Ajatus selvinnee tästä: http://s.hswstatic.com/gif/kolmos-sedan-hot-rod-1.jpg
Taakse suunnittelin runkoon laakeroitavaksi u-palkin lievän kiertymys taipumuksen vuoksi, johon sullotaan täpärin takajousi.
Akseli alustavasti jäykkä ilman tasauspyörästöä. Jos paketti toimii, niin sit lisätään pari yksisuuntaislaakeria.
Jos kaikki kolahtaa kohdalleen, lisätään vielä sähköt. Ajatuksena käyttää perinteistä napamoottoria niin, että vähintään takavaihteet olisi moottorin käytettävissä.
Joka nurkkaan tietenkin levyt.
Fillari romua löytyy jonkin verran omasta takaa joten osto osia ei tässä vaiheessa vielä tarvita. Kiekot toki täytyy hankkia ja muutamia laakereita.
Projekti yritetään pitää edullisena, mahdollinen proto nr2 saa syödä sitten enemmänkin valuuttaa.
Käyttö olisi rentoa liikkumista ja rc kaluston kulettelua lähi seuduilla. Pelkkä auto painaa 17kg ja pituuttakin metrin verran. Mahdollisesti kuvaan astuu kärri.
Kysymyksiä:
Kuinkakohan saan akselin kiinteäksi esim. bmx napaan?
Onko jo joku toteuttanut suoraa akselia kahdella yksisuuntaislaakerilla?
Onko joku foorumilainen valmistanut mitään tämän kaltaista?
Kaiken näköistä vinkkiä otetaan vastaan.
Aatu
Tunturi testilenkin jäljiltä.
Hieno Tunturi👍☺
Pajottajalle tiedoksi, että täällä on olemassa ainakin yksi quadricycle-ketju.. Siellä voisi kysellä lisää
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ti-Quadricycle
-L.
Jatkan ko säikeessä päivityksiä. Tilannetta on alkujaan päivitetty siihen pisteeseen että saataisi projekti vietyä läpi kohtuu helposti/halvalla. Kysymys arvon raatilaisilta, riittääkö yksi nestekahva kahteen satulaan? Vai siirrynkö suoraan vaijeri konstruktioon?
Tassu ostanu ihan järkyttävän hienon rungon. Vaijerinkuoriksi Nokon. Sinistä ja hopeaa. Vähän voi hipostella, eikö.
Kyllä voi, ja Nokon kuulostaa kyllä hyvältä. En edes muistanu sitä ollenkaan. Saakohan sitä mistään päin Suomea? (no ainakin singlespeedshopista saa)
Parisen vuotta sitten ostetut kiekot jäivät ilman käyttöä, mutta ei enää. Ja renkaatkaan ei menny kaupaksi, joten laitetaan ne tähän prokkikseen. Välitys 39-(white)18, joka omien nettilaskujen mukaan pitäs olla aika lähellä tytön Jopoa.
Itse asiassa olen mä tota satulaakin yrittäny myydä.Stemi, tanko, jarrukaffat ja polkimet on jo kiinni (ei kuvattu), enää puuttuu jarrulänget tilpehööreineen, gripit (tyttö ehdottomasti vaatii) ja lokarit.
![]()
Eipä taida saada Nokonia Suomesta. Mutta lokareita saa Pelagosta. Eikä mun mielestä tuollaiseen klassikkorunkoon mtn vasaroituja. Tsek myös Velo Orange-stongat. Sieltä voisi löytyä oikeinkin sopiva.
muoks. Välitysten laskemiseen tämä on paras http://www.surplace.fr/ffgc/
Minkäs kokoinen Tassu toi runko on? Mietin ton ostamista aikoinaan, mutta joku ehti mua ennen käydä hakemassa.![]()
Joo, kattelin nokonit ja päätin sit kuitenkin ostaa tavallista, nokonit kuitenkin sen verta kalliit ja tyttö halus yksivärisen , joten oli helppo valita. Katotaan kui natsaa kun pääsee asenteleen. Varmuuden vuoksi tilasin 3 eri väriä.
Lokarit olinkin ajatellut ja hankinkin jo Pelagosta.
Ja välitysten laskemiseen olen käyttänyt juuri tuota linkkaamaasi sivustoa.
Satulaputki keskiön keskeltä putken yläpäähän 50 cm.
Satulaputken yläpäästä vaakasuora linja emäputken keskelle n. 53 cm.
Ohjainlaakerin yläosasta vaakasuora linja satulatolpan keskelle n. 54 cm.
Tassun prokkiksen kuvia odottelee muutkin kuin minä![]()
Toivottavasti nää on sit sellaisia. Ainoastaan satula on lähes varmuudella oikealla korkeudella, muutoin asentoa on kokeiltu vain paikallaan. Ja se muistuttaaa hyvin paljon jopo-asentoa, jopossahan tanko kuitenkin on vielä korkeammalla. Jarrulänki tulee vaihtumaan, kun tilasin koko setin oikealla reachillä.
![]()
Tuo on kaunis.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Millainen takajarru tohon tulee? Innolla odotan miten elegantisti saat vaijerin vedettyä. Sivuvetojarru johon vaijerin saa vedettyä alakautta?
Ihan perusmaantiejarru hiukan pidemmällä reachillä (en löytäny Suomesta, joten piti tilata Saksasta). Vaijeri tulee menemään vinoputkea pitkin ensin alas ja sitten pystyputkea pitkin ylös. Vinoputki ei ole ongelma, koska siinä on kaksi hyvää kiinnikettä, mutta toi pystyputki saattaa aiheuttaa esteettisiä hidasteita, koska vaijerinkuori täytyy sitoa jotenkin kiinni (nippuside tulee nyt enste mieleen). Kysymys kuuluukin miltä se tulee näyttämään. Sen tiedän, että tytölle on yks ja sama, mutta itse tietty yrtittää saada ainakin omaan silmään hyvännäköistä peliä aikaiseksi. Alakautta en haluais vaijeria vetää.
Kirjanmerkit