Tuohon tarpeeseen Spessun Enduro voisi olla juuri sitä mitä haen. Kiipeää kivasti eikä häpeile alamäessä. All-Arounder mitä suurimmassa määrin.
Tuohon tarpeeseen Spessun Enduro voisi olla juuri sitä mitä haen. Kiipeää kivasti eikä häpeile alamäessä. All-Arounder mitä suurimmassa määrin.
Roots, bloody roots
^ varsinkin 29er malli on käypä peli all-rounderiksi.. Itellä ollut alurungolla moinen ja nykyään tuo expert carbon ja onhan se aivan huikee peli kaikin puolin, kiipee, kiihtyy ja kääntyykin..
The end of the road is just the beginning...
Varmaan oleellista on tässä se, kuinka tärkeä ominaisuus kiipeämiskyky sun ajossa on. Jos olet tottunut xc-tason kiipijään ja edellytät sitä uudelta pyörältä, saattaa olla että Strive vie voiton. Tosin sekin on kyllä sitten väärä pyörä
Capran lyhyempi reach ja tangon sijainti alempana mahdollistaa luultavasti paremman asennon jyrkissä ylämäissä. Monarchin saa jäykemmäksi vivusta, takapää ei niiaa ja kulmat pysyy säädyllisinä. Olisi mielenkiintoista päästä kokeilemaan noita peräjälkeen, näkisi mikä noiden todellinen ero on. Teoriassa ajatellen erot kiipeämiskyvyssä eivät välttämättä ole niin isot, molemmilla etunsa. Oma kokemus oli se, etten jäänyt kaipaamaan yhtään parempia ylämäkiominaisuuksia Caprasta, sillä kyllä nousee mäet paremmin kuin osasin odottaa. Tosin vielä pintapuolisia kokemuksia.
Kummankaan kohdalla et varmaan mene pahasti metsään, itse tekisin päätöksen saatavuuden perusteella, paitsi että itse en halunnut Shapeshifterin ylimääräistä hässäkkää pyörään, joten päädyin Capraan. Nyt ainakin näyttää siltä etten shapeshifterin etuja edes tarvitsisi, eli siinäkin mielessä oli siis oikea päätös.
Kyllä sieltä lähti Capra CF Comp 1 tilaukseen, saa nähdä millainen peli on. Itsellänikin tuo Shapeshifteri johti lopulta siihen että Strive tippui kilpailusta.
Capran olen tosiaan ennakkoon tilannut, mutta alkoi jotenkin mietityttämään. Kolme edellistä runkoa ovat kestäneet 3kk-3v ja nyt olis kiva saada olla poka jonka saumoja ei tarvitse alkaa heti tsekkaamaan. HiFemman antimessuilla koeajoin Cruzin Bronsonia ja se tuntui parkkiksella kauhean kivalta. Ainoastaan hintalappu pisti hanttiin. Saiskohan tommosen kasattua budjetilla jos homman Hi5:stä raamin ja kasais "löytö" osilla loppuun. Saakohan Pikeä Sakemannilta edukkaasti?
Pikeä oli syksyllä muutamassakin liikeessä halvennuksella myynnissä. Itse en reagoinut tarpeeksi nopsaan, joten jäin nuolemaan näppejäni.
Näin keväisin taitaa olla aika turhaa haaveilla alennusmyynneistä pyöräosamarkkinoilla.![]()
Nyt on radikaalia ratkaisua ns bikesiltä.
http://www.pinkbike.com/news/ns-bike...ikes-2015.html
- Fear is a mindkiller -
Lisää näitä aprillijuttuja:
http://singletrackworld.com/2015/04/...fools-roundup/
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
Toi shockwheel on aika pähee![]()
Mitä mieltä olette Santa Cruzin Tallboy LT:sta enskakäytössä? Riittääkö siinä ominaisuudet kevyeen kisailuun?
Roots, bloody roots
Ainakin itse kauppias taitaa sellaiseen luottaa, eikä aja edes "kevyesti kisaillen" vaan aika lujaa..![]()
Tuon keulakulma on 69.4, joka vähän poikkeaa loivasta trendistä. Muutenhan paketti vaikuttaa melko hauskalta.
Roots, bloody roots
Cane creekin anglella taittuu vissiin 1.5 astetta. Tiedä sitten miten toimii muun geometrian kanssa. Herkullinen pyörä joka tapauksessa. Transitionin Smuggler on toinen kiinnostava vaihtoehto.
Roots, bloody roots
Ite löysin 140/140mm joustavan kaksysin 67 asteen keulakulmalla. Oon tykänny! Ylämäissä vähä kankee peli kyl.. Alaspäin ku nokka osoittaa on hauskaa!
Mistään mitään tiedä mut kyllä se ainakin Gracialla tuntu toimivan EWS:ssäkin http://www.i-mtb.com/cedric-gracia-bike-check/
Parin miinuutin paikkeilla näkyy LT:n ajoa......tosin ei oo ihan suomienska....
Bronssoniahan saa kahdella erihintaisella kuiturungolla, oletko kysynyt tiukkaa tarjousta tuosta halvemmasta? Itselle kasattiin vuosi sitten budjetti allrounderi cruzi jossa on pike, ihan jees hintaan niitä löytyy. Ei se kyllä halpa keula ole mutta on se pirun hyvä.... Muita osia nyt saa halvalla kun ei kaiken tartte hifiä olla, kunhan runko+jousituselementit on laadukkaita sekä hyvät vanteet niin siitä se lähtee.
Itsehän ajan hitaasti, mutta mun mielestä tossa Tallboy LT:n keulakulmassa ei ole mitään vikaa. Olen ajanut sillä tahkolla ja hyvin se kyllä menee alaspäin. Ehkäpä tahko ei ole tarpeeksi jyrkkä tahi kivinen paikka, jossa huomaisi jos keulakulma on liian loivaOmassa on keulakulma 67 astetta.
Edit: Tuo video kyllä kertoo kaiken olennaisen...![]()
Jos M-kokoinen Bronson Alu kelpaa, niin joku myy torilla runkoa tai pyörää:
http://www.fillaritori.com/index.php...14/?hl=bronson
http://www.fillaritori.com/index.php...na-tarj-2700e/
Ihme ettei oo vielä myyty. Tietty toinen mahdollisuus on ostaa Sportaxista Bronson CC -hiilarirunko 3090€ ja kasata siitä käytetyillä sekä saksanosilla pyörä, mutta väittäisin, että hinta nousee 4.5kE paikkeille.
Santa Cruzilta eli Sportaxista saa myös muuten kokonaisen Bronson Carbonin alle neljällä tonnilla, mutta se on edullisempaa "C"-mallia, jossa käytetty edullisempaa pari sataa grammaa painavampaa hiilikuitua. Siinä on tosi halpikset palikat, mutta hinta silti aika kova verrattuna tuohon 3090€ pelkkään runkoon.
Pikestä ei mun silmiin oo osunu mitään hyviä tarjouksia Saksasta, lienee sen verran haluttu keula ettei tarvi myydä polkuhintaan. Bike-discountilla näytti olevan 27.5" RCT3 Solo Air 589€, mutta saldo punaisella. Bike-componentsilla hinta on 669€. Mulla on muuten tulossa 10kk vanha ja pari kuukautta sitten Fillariosassa huollettu 27.5" Pike RCT3 myyntiin piakkoin kunhan DVO Diamond tippuu postiluukusta. Hintaa ajattelin pyytää jotain 399€.
Minähän sitä Bronsonia myyn, ei oo vielä mennyt vaikka kysyjiä on ollut. Siitä joku sais kyllä kisavalmiin pelin ja todella hyvässä kunnossa. Ei pitäs olla tusinaosilla kasattu. Ajettu on n. 80h Mut enempää en markkinoi, kuvat ja speksit puhukoot puolestaan. Tosiostajalle voin tulla kouvolaan vastaan jos hki:stä tulee. ..Kahvit tarjoon jos kaupat tulee kyllä![]()
Ftorin Bronsonin ainoa vika on se että se on aika kaukana Stadista. En pääse sinne tsekkaamaan fillaria ja tuota summaa ahistaa maksaa näkemättä tuotetta. Setup olis perfecto...
Oikeastaan Plan-B on hommata raami ja saada palikat siihen edullisesti. Keulaksi Pike ja muut hilppeet perustasoa (Zee, SLX) niin kyllä siihen se 1,5kE palaa päälle. Jotenkin toi Cruzi on vaan alkanut tuntua ainoalta merkiltä ja mallilta.
Mites Cruz mahtaa suhtautua takuukeissiin jos on toka omistaja? Nihkeästi otaksun.
Hellureijaa, ensilenkki takana uudella konkelilla! Olihan vain mukavaa pitkästä aikaa ajaa maastopyörällä. Hi5Bikesissa kasautin itelleni alumiinisesta Mondraker Foxy XR 2015 rungosta enduropyörän, nyt ajossa versio 0.9. Vielä kesää ennen laitetaan räädimmät kumit alle ja hissitolppa ainakin, ja toki iskarit pitää tuunata kohdilleen. Niin ja tacollisen ohjurin ajattelin laittaa, jahka e13 saa uutta malliaan Suomeen asti.
Aiempi fillari oli Nukeproof Mega ja onhan noissa eroa: 26" vs 27,5" ja samalla Foxy on useita senttejä pidempi ohjaamoltaan (molemmat L-koossa). Ihan positiivisen tuntuisia muutoksia kaikkinensa, tatsi vaan kohdilleen niin kyllä Foxy menee nätisti.
Speksejä:
Keula Pike RCT3 160mm
Iskari Fox Float CTD
Kiekot Stanin Flowt
Voimansiirrossa X1 vaihtaja + triggeri + pakka + ketju, RF NW 32t, RF Turbine kammet
Jarrut Shimano XT 180mm
Thomsonia ja Nukeproofia putkissa ja satulassa
Ei ole vielä käynyt puntarissa.
Mud, sweat and beers.
Hieno mondrakeri. Tietääkö kukaan millon sitä uutta e13 ohjuria tulossa suomeen ja mihin hintaan?
kalleA muokkasi tätä : 06.04.2015 at 15.33
Varausnro varattu
Lare muokkasi tätä : 09.04.2015 at 19.41
Moro
Ite kun olen tippunut kärryiltä näistä iskareista niin onko nämä soivat pelit?
http://www.radon-bikes.de/en/bikes/m.../swoop-175-70/
Tuntuu kaikki täällä kehuvan vaan niitä rokshoppereitaMinäkö olen luullut että fox on SE ainoa oikea.
Ai niin katoin googlesta, mutta en tullut viisaamaksi..
Kirjanmerkit