GarminGiantElectrobike
Sivu 67 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #1981
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37
    Satulatolppa on 8: saa "parempi", ja kiekot tosiaan. Se on sen toisen tolpan hinnan erotus käytännössä.

  2. #1982
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37
    Kaikki testit mitä enduracesta on lukenu, on tehty tuolla uudella tolpalla, ja muualta käyttäjiltä lukenut että toimii hyvin. Sinänsä saattaa olla 8 sen muutaman satkun arvoinen parannus...

  3. #1983
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Pks
    Viestit
    58
    Voin sanoa, että 8.0:n spline-kiekot oli aika messevät, Aksioinesta ei ole kokemusta. Olisin maksanut ultegroista ja kevyemmistä splineistä sen 300 enemmän, jos toimitusaika olisi ollut lyhyempi vuodenvaihteessa -en malttanut odottaa ja halusin testata runkokokoa trainerissa ennen kautta. Kun ostaa kerralla niin hyvän kun kehtaa (ja vähän päälle) ja laittaa kuoletusajaksi 20 vuotta niin hintaero ei tunnu niin kovalta. Voi toki maksaa niistä "paremmista" kiekoista sitten myöhemmin vaikka 400 lisää, jos haluaa kahdet kiekot nurkkiin pyörimään.

    KakkaLokille vinkki, että kun kokoaa satulatolppaa, niin kannattaa putsata runkoputkisatulatolpan kohtaa sisältä ja itse satulatolppa myös tenulla eli rasvat pois. Itse karhensin sen jälkeen runkoputkea sisätä tuuman matkalta karkehahkolla hiekkapaperilla vaakasuuntaisin liikkein > laiminoitimuottipinnasta kiilto pois ja sama juttu satulatolpan sivuosiin liitoskohdasta (kun ensin tietää satulan korkeusaseman) - vaikkakin seatpostin kyljissä on karhennusmuodot jo valmiiksi. Lopuksi vielä carbonkitkapastaa ja kiristys momenttiarvoon ennen istumista ja istumisen jälkeen, niin ei penkki putoa ekassa montussa. Että tenua ja sorapahvia töihin mukaan jos kokoat sen töiden lomassa...
    Maantietä, kelviä ja metsäpolkuja

  4. #1984
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Sitä pitikin tiedustella, että varmasti on kokoamisessa(kin) jotain mitä on hyvä tietää, vaikka sitä ei manuaalissa lukisikaan. Tuossa taitaa olla yksi. Ainoat pastat löytyy tällä hetkellä keittiön kaapista itseltä, joten pyöräliikkeessä kai käytävä. Onko jotain muuta, mitä kannattaa ottaa huomioon kasatessa? Vaseliinia meinasin siepasta polkimien kierteisiin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  5. #1985
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Laitoin tänään oman Endurace cf 9.0 ajokuntoon odottamaan ensilenkkiä. Dynamicin asennustahna vaikuttaa omaavan todella hyvän kitkaominaisuuden, kun tolpan sai ihan painaa istuinputkeen. Luulisin tolpan pysyvän tuolla tahnalla paikallaan, kun painokin on jo "reilusti" alle 80 kg. En edes laittunut hiilikuitulastua tolpan lehtien väliin, vaikka se oli aluperin tarkoitus, kun sellaisen mukaan varuilta pyysin. Persjalkaiselle 176 cm lyhyelle s-koko on passeli ja tolppaan jäi peräti kaksi senttiä varaa laskea alas. Nyt kyllä jo odottaa ihan tosissaan miltä tuollainen Endurace tuntuu.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  6. #1986
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    36
    Itselle piti oma Endurace CF tulla (7.0 SL, M-kokoisena) tällä viikolla, mutta eipä ole tullut.... enkä ole vielä seurantakoodiakaan saanut. Kovasti ensiviikolle lupailivat toimitusta kun s-postilla statusta tiedustelin, mutta mutta.. odotellaan.

  7. #1987
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Saarijärvi
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Tänään tuli Endurace CF. Kaunis kuin mikä. Vielä ei ole polkimia niin ei pääse kunnolla mallaamaan, mutta kovin tuntuu pitkältä ajoasento kun kahvoista pitää kiinni. Tottunut hybridin "bar end" kahvoilla pitelemään käsiä niin tuntuu että Enduracen tanko saisi olla melkein sen 5cm lähempänä kai tuohon tuohon tottuu ajan mittaan kun ei aikasempaa kokemusta käyristä sarvista ole. Laitoin satulatolpan oikealle korkeudella (73,5cm keskiöstä) ja huomasin että satulatolppa on satulassa olevan asteikon ääripäässä (kuva). Koko M, oma pituus 179cm ja inseam 84cm. Ilmeisesti koko kuitenkin oikea kun Canyonin laskuri ja henkilökunta sitä suositteli. Toisaalta ei se tanko S koossa paljoa lähemmäksi tulisi ja stackin pieneneminen arveluttaa sekin pienemmässä koossa.
    Minulla sentilleen samat mitat kuin sinulla ja olen myös pohtinut Endurance CF ostoa. Onko siis ongelma ettei satulaa saa tarpeeksi korkealle et VCLS toimisi kunnolla? Voitko laittaa pyörästä kuvaa, niin näkisi millainen tuo väritys oikeasti on.

  8. #1988
    ketti Guest
    Jostain ulkomaanfoorumilta muistelen lukeneeni tuonsuuntaista, että satulatolppa jää helposti minimikorkeuden vaiheille M koossa itseäni (174 ja risat) selvästi pidemmilläkin henkilöillä.

    Jalkani mittasin äsken uudelleen, tällä kertaa tuloksella 81 cm, Endurace CF koko S:n tolppa nyt 5 cm alarajan yläpuolella. Ulkona en ole vielä ajanut, trainerissa Trainerroadia vain. Laskuri antoi aikoinaan tilatessani koon S, joka tuntuisi minulle oikealta.

    Stemmin vaihdan kuitenkin sentin alkuperäistä pidempään, ohjaamo jää vieläkin lyhyemmäksi kuin edellisessä pyörässäni. Stemmin vaihto taitaa hoitua helposti postitse lähetyskuluilla Littoisiin.

    Satulan saatan vaihtaa vanhasta pyörästäni, uudella ensikipu tulee minulle trainerissa jo kolmen vartin kohdalla kun vanhan pyörän satulalla suunnilleen 1 h jälkeen, ja silloinkaan ei iske suoraan kipuna vaan lähinnä muistutuksena "nosta hetkeksi, matkaa on jäljellä." Kunhan nyt ensin ajan ulkona pari satasen lenkkiä, en säädä tuotakaan asiaa ennen kuin varmasti tiedän syytä olevan.

  9. #1989
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Taitaa tolppa jäädä aika alas mutta mitäpä siitä. S kossa olisit stemmin joutunu vaihtaan pidempään.

  10. #1990
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    151
    Tuo Canyonin käyttämä tankonauha on todella pehmeää ja pitävää. Pyörätilauksen ohessa olisi pitänyt tilata muutama rulla mustana odottamaan vaihtoa. Alkuperäinen valkoinen tankonauha on jo nyt hieman likainen.

    Samanlaisia tankoteippejä näyttäisi olevan ainakin kuvien perusteella SRAM SuperSuede ja Specialized Roubaix S-wrap . Tuleekohan nämä kaikki samalta valmistajalta?

  11. #1991
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    443
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalasatu Katso viesti
    Tuo Canyonin käyttämä tankonauha on todella pehmeää ja pitävää. Pyörätilauksen ohessa olisi pitänyt tilata muutama rulla mustana odottamaan vaihtoa. Alkuperäinen valkoinen tankonauha on jo nyt hieman likainen.

    Samanlaisia tankoteippejä näyttäisi olevan ainakin kuvien perusteella SRAM SuperSuede ja Specialized Roubaix S-wrap . Tuleekohan nämä kaikki samalta valmistajalta?
    Mäntysuovalla saa taas valkoiseksi.

  12. #1992
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ei nyt jumaliste 181cm:lle s-kokoa Inflitestä, vaikka olisi kuinka lyhyet jalat. Oon 181cm pitkä ja inseam 82cm ja on tolppa aika alhaalla, mutta varaakin on alas. Jos on pidemmät koivet niin tolppaa voi nostaa monta senttiä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #1993
    Päätän nyt sitten ostaa tuon kalliimman Endurance CF 8.0 ja 2XL kokona, kun sitä heidän mittarinsa ehdottivat. (oma pituus 194 cm, inseam 94) Canyon vai Ritchey osilla? Laitan huomenna tilaukseen, ellei teiltä tule mitään varoittavia sanoja

    Koska olen nöösi ja ostan tosiaan ensimmäistä pyörääni, niin voisiko joku auttaa kertomalla, mitä minun pitää muistaa tätä pyörää kasatessa ja mitä muita tarvikkeita minun tarvitsee ostaa. Polkimet eivät taida kuulua pakettiin, joten millaiset polkimet käyn ostamassa, kun ajattelin näin aluksi vielä polkea lenkkareilla ja panostaa kenkiin mahdollisesti vasta myöhemmin. Mitä muuta tarvitsen? Mieluiten linkkiä suoraan.

    Kiitos paljon jo etukäteen! Pyörää ja pyöräilykelejä jännityksellä odotellessa!

    Hankalaa tämä uuden harrastuksen aloittaminen, kun ei mene kivijalkakaupan kautta

  14. #1994
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Stemmien tiedän olevan harvassa tuolle 1 1/4 putkelle (Ritchey, Canyon oma, ZIPP, PRO), mutta mites tohon kokoon löytyy spacereita ajoasennon hienosäätöön? Siis matalampia kuin orgis 5mm?
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  15. #1995
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kiven alla ovat, mutta eBayssä näyttäisi olevan kaupan 2,5mm korkeita 1-1/4" spacereita http://m.ebay.com/itm/191491699574?nav=SEARCH
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #1996
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vinneri Katso viesti
    Päätän nyt sitten ostaa tuon kalliimman Endurance CF 8.0 ja 2XL kokona, kun sitä heidän mittarinsa ehdottivat. (oma pituus 194 cm, inseam 94) Canyon vai Ritchey osilla? Laitan huomenna tilaukseen, ellei teiltä tule mitään varoittavia sanoja

    Koska olen nöösi ja ostan tosiaan ensimmäistä pyörääni, niin voisiko joku auttaa kertomalla, mitä minun pitää muistaa tätä pyörää kasatessa ja mitä muita tarvikkeita minun tarvitsee ostaa. Polkimet eivät taida kuulua pakettiin, joten millaiset polkimet käyn ostamassa, kun ajattelin näin aluksi vielä polkea lenkkareilla ja panostaa kenkiin mahdollisesti vasta myöhemmin. Mitä muuta tarvitsen? Mieluiten linkkiä suoraan.

    Kiitos paljon jo etukäteen! Pyörää ja pyöräilykelejä jännityksellä odotellessa!

    Hankalaa tämä uuden harrastuksen aloittaminen, kun ei mene kivijalkakaupan kautta
    Maantiepyörä ja lenkkarit... Harkitse vielä.

    Nämä polkimet kävisi spd-yhteensopiviin kenkiin, joista valikoima on myös sellaista, jolla pystyy hyvin kävelemäänkin toisin kuin puhtailla maantiekengillä
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...583/wg_id-6866

    Kengät kannattaa ehkä käydä sovittamassa ja ostamassa paikallisessa pyöräliikkeessä tai hyvin varustetussa urheilukaupassa kuten xxl:ssä.
    Mutta noihin linkitettyihin polkimiin siis jotkut spd-klossin kiinnityksen sallivat kengät. Nämä ovat minulla yleiskäytössä eli työmatkamaasturi ja työmatkamaantiepyörää ajaessa.
    http://www.bikecompany.fi/ajovaruste...ized-rime.html
    Toiseen ns. ykkösmaantiepyörään on puhtaat maantiekengät ja polkimet itsellä kylläkin.

    Tää kuuluis kyllä muun kuin tän otsikon alle joten kysele ehkä aiheen mukaisissa tarkemmin mutta
    tarvitset myös kypärän,
    jalkapumpun mittarilla, http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...mittari-27503/
    säämiskälliset pyöräilyhousut, keskihintaiset: http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyv...079420_1_style tai enemmän tai vähemmän parhaat http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyv...106503_1_style
    ketjuvahaa tms, http://www.bike-discount.de/de/kaufe...e-120-ml-56117
    minipumpun tai c02 pumpun, http://www.bike-discount.de/de/kaufe...715/wg_id-2981
    pari varakumia, http://www.bike-discount.de/en/buy/c...185/wg_id-8609
    rengasmuovit/raudat (oli mukana co2 pumppupaketissa),
    pyöräilypaidan, jossa takataskut joihin saat vähän energiaa, pumpun ja varasisurin, kotiavaimet, kännykän yms.
    Saatat tarvita myös ajoasit, jotta aurinko ei häikäise tai ötökät lennä silmiin ja
    pullotelineen tai kaksi http://www.bike-discount.de/de/kaufe...-schwarz-41311
    sekä juomapullot http://www.fcsp-shop.com/EQUIPMENT/E...ones::373.html niihin.
    (tuo on tacxin valmistama ja yhteensopiva Tao-telineeseen.
    Tulihan tota listaa noin pikaisesti miettimälläkin.
    kauris muokkasi tätä : 29.03.2015 at 22.19

  17. #1997
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Pks
    Viestit
    58
    Kauris laittoi hienon listan. Ekat pari kertaa voi toki käydä kokeilemassa lenkkareilla hieman ajoasentoa ja vaihteiden toimintaa, mutta sen jälkeen kannattaa alkaa opetella lukkopoljinten käyttöa (ja niistä irrottautumista suunnitellusti ennen vauhdin pysähtymistä) ja kampien pyöritystä.
    Lokille vielä tiedoksi, että teutoonit on pakanneet kitkapastaa sellaisen kertakäyttöpussukan mukaan - sitä pitäisi laittaa stemmin ja stongan liitokseen sekä sinne satulatolpan alaosaan, estää kitinöitä, valumista ja korroosiota tekstin mukaan.
    Maantietä, kelviä ja metsäpolkuja

  18. #1998
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Kokeilepas, saatko vaikka tämän kalkulaattorin antamat asetukset siihen fillariin:

    http://www.competitivecyclist.com/St...ulatorBike.jsp
    Vaakaputken pituudeksi antaa eddy ja competitive fitissä 53.9 - 54.3cm 10-11cm stemmillä. Enduracen S koossa 53.8cm ja M koossa 54.5cm. Btw laskin satulaa 72,5cm korkeudelle niin nyt satulaputken asteikkoa ei enää näy.

    Kävin koeajamassa Kona Esattoa koossa 54 mikä on melkein identtinen geometrialta Enduracen M koon kanssa ja sen ajoasento tuntuikin about samalta. Kokeilin myös Kona Zingiä 53 koossa minkä reach oli 4mm pidempi ja stack 26mm matalempi kuin Enduracen M koossa, mutta tuon ajoasento tuntui hiukan paremmalta kahvoilta ajaessa (ajoasento ei ollut niin pitkä). Dropilla kun piti käsiä ni ajoasento oli todella matala enkä tuota käyttäisi kuin kovassa vastatuulessa jne, mutta ei sekään pahalta nopeasti kokeillen tuntunut, todella matalalta vain. Enduracessa ja tuossa Esattossa paino tuntuu olevan jotenkin vähän liikaa käsien päällä. Pitää ottaa kuva jossain vaiheessa niin näkee paremmin tuon asennon Enduracessa.

  19. #1999
    Canyonin laskuri ei tuntuisi ottavan lainkaan huomioon sitä, että VCLS 2.0 -tolppaa pitää jättää varsin reilusti näkyviin. Ainakin minulle laskuri tarjosi runkoa, joka oli sentin liian korkea, vaikka millä kaavalla laskisi, ja korkealta se myös tuntui. Ongelmaan auttoi, kun vaihtoi vakiona tulevan tolpan 25/13 mm:n setbackin malliin. Sen kanssa satulakorkeutta sai tuon ratkaisevan sentin verran alemmas (vaikka asiakaspalvelun mukaan ei saa, koska insertion depth on sama) ja ajoasennon muutenkin järkevämmäksi. Canyonin sivuilla lukee edelleen vakiotolpalle "-2/10 mm setback", vaikka totuus on 2/-10.

  20. #2000
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Ei kellään olis Endurace CF S koossa Jyväskylä, Kuopio tai Tampere suunnilla jota voisi koeajaa?

  21. #2001
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    268
    Eepä oo vielä tullut vahvistusta viimeviikon maksun jälkeen. Onkos muille tullut mitään infoa, keltä kanssa viime viikolla lähti maksu etiäpäin?

  22. #2002
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hardza Katso viesti
    Eepä oo vielä tullut vahvistusta viimeviikon maksun jälkeen. Onkos muille tullut mitään infoa, keltä kanssa viime viikolla lähti maksu etiäpäin?
    Ei, jos ensi viikon perjantaihin mennessä tulee niin kiva olisi ja odotettua toimitusaikaa aiemmin kuitenkin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  23. #2003
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37
    Ei mitään ole kuulunut. Vähän elättelin toiveita pääsiäispyhistä uuden pyörän kanssa, mutta katsotaan jos sitten vappuna vaikka...

  24. #2004
    Tänään postiluukusta kolahti Tekniikan Maailma. Siinä oli maantiepyörävertailu hintaluokassa 1300 euroa. Sen voitti aivan ylivoimaisesti Canyon Endurace AL 7.0. (pistein 9.9/10).

    Minuun iski kuin miljoona volttia samanhintaisten kilpailijoiden fillareista löytyvät ensiasennuskiekot: monen fillarin kiekot painoivat 3 kiloa per pari. 3,2-kiloiset ankkurit löytyivät jopa kakkoseksi sijoittuneesta Trek Madone 2.1:sta. Enduracessa pyörivää massaa on kilo vähemmän. Tuollainen ero jo tuntuu. Kivijalkakaupasta tuon hintaluokan fillarin ostavan pitäisi jo ennen ensimmäistä lenkkiä tilata uudet kiekot Saksasta. Esimerkiksi tällaiset 150 egellä:

    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...5393/wg_id-216
    Keskiäkäinen lohjalainen muokkasi tätä : 01.04.2015 at 20.38

  25. #2005
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #2006
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Tänään postiluukusta kolahti Tekniikan Maailma. Siinä oli maantiepyörävertailu hintaluokassa 1300 euroa. Sen voitti aivan ylivoimaisesti Canyon Endurace AL 7.0. (pistein 9.9/10).

    Minuun iski kuin miljoona volttia samanhintaisten kilpailijoiden fillareista löytyvät ensiasennuskiekot: monen fillarin kiekot painoivat 3 kiloa per pari. 3,2-kiloiset ankkurit löytyivät jopa kakkoseksi sijoittuneesta Trek Madone 2.1:sta. Enduracessa pyörivää massaa on kilo vähemmän. Tuollainen ero jo tuntuu. Kivijalkakaupasta tuon hintaluokan fillarin ostavan pitäisi jo ennen ensimmäistä lenkkiä tilata uudet kiekot Saksasta. Esimerkiksi tällaiset 150 egellä:

    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...5393/wg_id-216
    mitä varten tommoset kiekot ei mee mun järkeen....

  27. #2007
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    http://www.bike-discount.de/en/buy/f...0215/wg_id-511

    Oisko näissä kiekoissa enenpää järkee kuin noissa ankkurin painosissa Simanoissa ?

  28. #2008
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Taitaa olla punnittu kiekot renkaineen ja jopa pakan kera, jotta 3 kg heilahtaa.. Omassa Felt F5 oli 2,2 kg ensiasennuskiekot, jotka lehdissä moitittiin painaviksi. Kiekot, kumit ja pakka teki sen reilu 3 kg.

    Eihän edes 90 €:n Shimanon maantiekiekot paina kuin 1900 g..
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  29. #2009
    Lapierren Shimano R500 kiekot painavat TM:n mukaan 3,2 kiloa, kun nettikauppojen mukaan ne painavat kilon vähemmän. Painossa on oltava mukana kumit ja pakka.
    Canyonin Aksium Onet painavat TM:n mukaan 1.9 kiloa, nettikaupoissa näyttää olevan sama paino. Eli nämä ovat punnittu ilman kumeja ja takapakkaa.

    Tosi luotettavalta tuntuu tämä testi.
    30T

  30. #2010
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    En oo lukenut testiä mutta nyt vaikuttaa jo oudolta toi punnitus

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •