Mulle jäi mieleen vain, ettei Suikaleiden viimeisen osuuden nousun alku ollut kovin helppo ilman nastoja. Muuten KJP:n reitti oli ajettavissa ilman nastojakin.
Mulle jäi mieleen vain, ettei Suikaleiden viimeisen osuuden nousun alku ollut kovin helppo ilman nastoja. Muuten KJP:n reitti oli ajettavissa ilman nastojakin.
Oli kyyl loistavan monipuolinen lenkura... Oli talvea, kevättä, kesää ja jopa jotain näitten väliltäkin tarjolla... Alkaa vauhtikin paikoin oleen sitäluokkaa ettei lampun valo enään mutkissa mukana kerkiä kääntyileen...
www.säpinäx.fi
Huomenna vois lähtee läskioptimoidulle lenkille nokia julkujärvi pikkuahvenisto...jne. polkua, paljon latupohjaa, hankikantoa yms.
Jos joku on lähdössä mukaan niin klo. 10.00 F40 pihasta jos ei tulijoita menen suoraan metsään. Ehkä siellä normimaasturillakin
pärjää ja liukasta on paikoin, vauhti erittäin rauhallinen. Kesto n. 3h
^ Raportti viime lauantailta: Julkujärvellä pärjäsi ok kapeanastaisilla. Ladut oli hylätty, mutta jääpintaisina tarjosivat baanaa. Eteläiset rinteet lienevät sulaneet jo maapinnalle. Metsässäkin kulki, joskaan puuvuoren kierroksen pohjoisreunalla hankiainen ei riittänyt kapeille. Tilaisuus ajaa Koukkujärvi-Julkujärvi latupohjaa?
Mites torstain yhteislenkkiläiset onko teillä sekä etu- että takavalot, kun vielä tällai keväästä tulee aikasin pimeetä? Itse omistan vain etuvalon eikä heijastimia ole takana. Mahtaako tämä koitua ongelmaksi?
Itse käytän pimeässä knog:n pientä punaista valoa, mutta suuri osa porukasta selviää ihan hyvin ilman. Kadulla autojen seassa ajetaan vain vähän.
Ei tullu ajosta tänään Nokialla yhtään mitään kesäkumilla. Mustavuori-Kalkku nurkat myös jäässä. Parituntia yritin ettiä ajettavaa ja sit luovutin. Huomenna nastoilla niin ei ainakaan polut ajamalla lopu.
F40 huomenna +1 täältäkin - ja nastoilla tietty! Itäpuolella ei mitään tolkkua ajella kesägummeilla nyt.
Missäs kunnossa nokian polut jos lähtis käymään, 1o lähtöön ei kerkiä mutta julkulta meinasin "suon yli" koukulle ja sit jotain...
-en ole hullu, olen erikoinen-
Arvaus että jos suon yli Koukulle lähtee niin suo on vielä jäässä ja voipi olla nasta kumin paikka... äskön Isomäen päälle kiipesin niin nousurännit mäkeen jäässä mutta metsä sula päältä
Hyvin se lenkki meni kapeillakin renkailla, kaks läskiä ja viis normimaasturia yks jopa kesärenkailla?? käsittämätöntä juu
eikä armoo annettu, jääränniä oli paljon ja jopa peilikirkkaalla järvenjäällä mentiin. Keli oli hieno ja tällasia lenkkejä ei kovin
usein pysty ajaan, kesää ja talvee molempia enemmän kummiki talvee ja tasasta latupohjaa hieno päästellä. Jutteluvauhtia mentiin
ja kumminkin matka taittui joutuisasti. Jälki oli tämännäköistä. https://flow.polar.com/training/analysis/67164904#
Olipas teillä kunnon lenkki. Itse meinasin odotella sen verran että metikössä pärjää ilman nastoja..
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Saa odotella varmaan muutaman viikon verran vielä kun ei ihan helle....
Miltä näytti Harjuniityn kalliolla ?
Lunta jäätä ja kesäkeliä kaikkea löyty kallioilta, kyllä sinne varmaan muutama nasta jäi.
Oikeesti ei tullu kauheen tarkkaan katseltua tienpintoja mutta nastarengas siellä varmaan hyvä on, varjopaikoissa jäätä mutta aurinko lämmittää jo niin että tiet osittain hiekalla. Ota siitä nyt sitte selvää :-) sama tilanne maastossa välillä kesä ja välillä talvi.
Sen tiedän että Ylöjärven takana muutama maaseutu tie jäässä ja en uskaltais syklolla ilman nastaa lähtee... maasturilla meni joten kuten
Star Trek veti takuuvarmasti huippulenkin ja todistan että yksi taituri oli kesägumeilla.
Tultiin nokialta osanmatkaa Pinsiöntetä, se oli semmosta "limaa" pehmeetä mihin nasta mukavasti uppos ja vastatuulta 100m/s. Siitä kurvattiin hopeatielle jolka oli osin jäässä, sinne ei oo suvikumilla asiaa.
-en ole hullu, olen erikoinen-
Olipahan aamusta mahtavat polut länsipuolella. Pikkuahvenistolta julkulle pääsi polkuja pitkin ja jos ei ollut polkua niin hankee pitkin pääsi kapeellakin renkaalla. Jäärännejä oli n.80% lenkistä joten nastat oli oikea ratkaisu. Jos lenssu ei vaivais ni olis voinu viihtyä huomattavasti pidempäänkin.
http://connect.garmin.com/activity/727169125
Ainut pätkä mitä ei voi suositella on tuo ahvenistolta paluu kolmenkulmantien varresta.
Sama todettiin lauantaina että pikkuahvenisto-julkujärvi välillä on ajettavaa ja myös lamminpäässä joten suosittelen keskiviikkolenkille
tuota suuntaa, nastarenkaat tuolla kyllä vieläkin melkein vaatii alle. Ensi yönä ja huomenna illalla ennusteen mukaan pakkanen joten
kelit pitäis olla kohdillaan, itse en pääse kun työt häiritsee harrastuksia![]()
Kirjanmerkit