ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 59 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Boalla on laken kengissä tuotteen eliniän kattava takuu, joten uusi Boa tulee takuuna. Sen verran harvinaista että boat hajoilee, joten uusi pitäisi tulla sen suurempia ihmettelemättä

Sanokaas joku miten lämpimät Shimanon MW81 ovat? Mulla on Shimanon MO88 normaalisti käytössä ja alle +10 lämpöasteessa ei meinaa niillä ja Bilteman lämppäreillä pärjätä. MW81 lienee sopiva valinta mulle kevät- ja syksyilmoille?
    Toinen juttu on koko, kaikki Shimanon kengät mulla ovat olleet kokoa 46. Nuo talvikengät lienee samaa kokoa kun ei ole tarkoitus montaa sukkaa laittaa päällekkäin?

Simano MW81 ei ole lähtökohtaisesti kovin lämmin kenkä. Itse käytän näitä kuitenkin työmatkalla ainakin -25 asteen kelillä ylimääräisen sukan turvin mutta lenkkikäytössä ei kyllä tarkenisi. Asian voi kääntää toisinkin päin; kenkä toimii sade- ja kurakelin kenkänä myös +10-15 asteessa Goretexin ansiosta eikä ole liian kuuma.

Mulla alkaa MW80't olla ilmiselvästi elinkaarensa päässä, fyllit alkaa olla kuluneet ja varpaat jäätyy jo -5 lämpötilassa. Löytyykö mistään Suomen kivijalasta Lakea? Miten Laken koko versus Shi**no vertautuu?
    Peikkomainen flaksi

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    Mulla alkaa MW80't olla ilmiselvästi elinkaarensa päässä, fyllit alkaa olla kuluneet ja varpaat jäätyy jo -5 lämpötilassa. Löytyykö mistään Suomen kivijalasta Lakea? Miten Laken koko versus Shi**no vertautuu?
    Spessussa on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    Hi5 bikesissa myös.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti biemmezeta Katso viesti
    Simano MW81 ei ole lähtökohtaisesti kovin lämmin kenkä. Itse käytän näitä kuitenkin työmatkalla ainakin -25 asteen kelillä ylimääräisen sukan turvin mutta lenkkikäytössä ei kyllä tarkenisi. Asian voi kääntää toisinkin päin; kenkä toimii sade- ja kurakelin kenkänä myös +10-15 asteessa Goretexin ansiosta eikä ole liian kuuma.
    Eli onko MW81 periaatteessa normikenkä mutta goretexilla jolloin tulee myös tuulenpitävyys mukaan? Periaatteessa veden- ja tuulenpitävyys auttaa jo paljon mutta onko se sitten kuitenkaan neopreenisuojaan verraten paljon kummempi..?

Fleece-vuori (Polar Fleece) on lisäksi mutta ainakin varpaiden kohdalla ohuenlainen. Kenkä kannattaa ottaa yhtä kokoa suurempana kesäkenkiin verrattuna niin saa toisetkin sukat mahtumaan.

Kokoa isompi malli voisi olla hyvä mutta pitää kyllä sovittaa ensin. Onko jollain kokemusta tästä vaellustyyppisestä kengästä Shimano MT91?
    Onko liian raskas ja kömpelö normaaliin lenkkiajoon?

Kysymys kengistä. Voiko Goretex kenkiä pestä pesukoneessa, ilman että kalvo kärsii? Kyseessä Northwave Articit. Joutaisi pestä ennen kesäsäilöön laittoa.

Aloin jo tässä valmistautumaan syksyyn ja tilasin bike-discountista Mavic Scree ja Shimano SH-MW81 kengät, tarkoituksena sitten ostaa sopivampi/parempi kenkä. Kenkien koostakaan en ollut täysin varma. Pistetään kokemusta jos jollekkin olisi hyötyä valinnassa.
    http://www.bike-discount.de/en/buy/m...10965/wg_id-89
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...-2091/wg_id-89

Normaali lukkopoljinkengän koko minulla on Shimanossa 43. Tilasin MW-81:n myös 43 numerona ja se vaikuttaa sopivalta. Saattaa olla aavistuksen isompi, ainakin kaksi ohuempaa sukkaa sopi hyvin. Mavicin kengän kooksi valitsin 43 1/3, joka on aika ahtaan tuntoinen. Voi pitemmässä käytössä alkaa painamaan, eikä sinne paksumpaa sukkaa mahtuisi. Seuraava koko BD:ssa olisi ollut 44 2/3. Tästä syystä palautan Mavicin ja pidän Shimanon, vaikka muuten tuo Mavicin kenkä voisi olla omaan käyttöön parempi.

MW81:n kengän pohja tuntuu melkein joltain koppura muovilta. Screen kengän pohja on hiukan pehmeämpää Contagrip materiaalia eli luultavasti pitää paremmin liukkaalla. Itsellä kuitenkin tarkoitus pyöräillä 0-kelissä ja välillä jalkautua eli tuolla on merkitystä.
    Scree tuntuu äkkiseltään lämpöisemmältä kuin MW81, mutta MW81:ssä on taas tuo nilkan ympärille tuleva neopreeni. Scree taas muistuttaa materiaaleiltaan enemmän omia Salomonin gore-tex kenkiä joita käytän yleensä talvella ja aiemmin käyttänyt flättipolkimien kanssa.

Mulla on nuo simpat ja ärsyttävät pukea jalkaan tuon neopreenivarren takia. Ei myöskään erityisen lämpimät kun otin melko tyköistuvat eli ei mahdu esim. villasukka.

Pahus kun poy on Oulusta, olisin ollut kiinostunut ostamaan nuo Mavicit mutta olis kiva kokeilla kuitenkin ensin.

Samat kengät täällä käytössä kesät talvet.

Teippi, alumiini/huopapohjallinen ja villasukat yhdistelmällä pärjäilee parinkympin pakkasille asti.
    Kesän tullessa kiskaisee teipit irti ja vaihtaa normisukkiin ja -pohjallisiin.

Kenkää kannattaa löysätä niin että se on villasukankin kanssa väljästi jalassa niin pääsee veri kiertämään ja kenkään mahtuu enemmän ilmaa (eristettä). Yksi sukka riittää. Kaikkia tuuletusaukkoja ei kannata teipata tai jalka kastuu hiestä ja tulee kylmä.

https://www.dropbox.com/s/2t6euy1n4i...C3%A4.jpg?dl=0

Mihin keliin tuolla shimanon kengällä pärjää? -10 normaalilla sukalla?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Riippuu pitkälti ääreisverenkierrosta. Toiset on sanoneet pärjäävänsä hyvin -10, itsellä -5 on täysin maksimi, ja sekin vain neopreenipäällisen ja alumiini/huopapohjallisen kanssa. Loskakelin kenkä.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mihin keliin tuolla shimanon kengällä pärjää? -10 normaalilla sukalla?
    Riippuu ihan omasta jalasta. Nuo on melko vedenpitävät mutta hikoileva tai muuten kylmä jalka tekee niistä kylmät jo nollan tienoilla kun toinen voi pärjätä viiteentoista pakkasasteeseen.

Eli lienee parempi hankkia sitten laken talvikenkä niin ei tarvia palella. Jalat ei mulla niinkään hikoile mutta lämpöä tarvii.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Tai 45NRTH Wölvhammer.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Täältä huuto Wölville. Hankin viime syksynä pitkin hampain kun hinta syletti.
    Ei syletä enää talven jäljiltä. Omaan jalkaan ja omaan makuun täydellinen mono.

Ja ei palele pikku jalkoja. Ennemmin hikoaa.
    brilleaux muokkasi tätä : 17.08.2015 at 07.55 Syy: Typottaa

Täältä kans pisteet Wölvhammerille. Toissa talven leikin kaiken maailman syyskenkillä ja aina varpaat jäässä. Viime talvena tilasin Wölvit itku kurkussa, oli niin törkeen hintaiset vaikka kyttäsin niitä alennus viikonloppuja. Mut pitää kyllä sanoa jotta sijoitus kannatti on ne ihan eri ulottuvuudesta kun jotkut "niin sanotut talvikenkät". Jos nyt tilaisin uudet ottaisin vielä numeroa suuremmat, vaikka nuo mitkä tuli oli jo yhden numeron isot. Nyt tilaisin kaksi numeroa isot niin pystyisi pelaamaan sukan määrällä. Kenkän saa jalkaan tosi napakaksi vaikka ottaa ison koon. Ajoin noilla viime talvena vajaan kahden tunnin lenkin -25 asteessa ja hyvin pärjäs.

Mistäs noita kannattaa halvalla kytätä?

Eihän niitä halvalla saa ikinä mistään, mutta Bike-Discountissa ne oli viime talvena melko säännöllisesti hieman halvemmat kuin muualla. Itse ostin reilulla parillasadalla.

Ei ne minun mielestäni mitkään autuaaksitekevät jeesuskengät ole. Jos pakkasta on lähelle kymppi niin kolmen tunnin kohdalla alkaa varpaita palella. Suunnilleen.

Pääsikö noita Wölvejä testaamaan jossain pääkaupunkiseudulla?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Myydänhän niitä shokkiterapiassa...

En mä juuri siellä niitä tosin kehtais sovittaa ja ostaa www:sta. Joku xxl olis toinen juttu. ...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei ne minun mielestäni mitkään autuaaksitekevät jeesuskengät ole. Jos pakkasta on lähelle kymppi niin kolmen tunnin kohdalla alkaa varpaita palella. Suunnilleen.
    Mä en kyllä saanu varpaita paleleen koko talvena. Ja olis ollu varaa laittaa lisäsukkaa vielä..
    Kympin pakkasellahan noi ei tartte kuin normisukan.

Jos omaa hyvän ääreisverenkierron, niin varmaan vaikuttaa myös talvella jalkojen lämpimänä pysymiseen pidempään.

Psst psst..jos joku haluaa myydä omat talvikenkänsä niin pistäköön privaa.44-45 koko.

Wölvit on tällä hetkellä markkinoilla tarjolla olevista selkeästi lämpimimmät spd-kengät. Rakenteeltaan hiihtomonon kaltainen. Ei nämäkään autuaaksi välttämättä tee. Mulle sopii 43(puma)-45(nike) kengät ja otin 45 koon. Mahtuu pari paksumpaa sukkaa mainiosti.

Ajan Shimanon MTB-kengillä missä käytän kokoa 47, joten Wölvit saavat olla varmaan kokoa 48 tai 49. Eikä jalka hölsky noissa yhtään vaikka on yksi sukka kesällä ainoastaan. Omistan huonon ääreisverenkierron kuitenkin, niin sukka + saapassukka saattaa olla jo -10 asteessa hyvinkin varteenotettava vaihtoehto.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Ajan Shimanon MTB-kengillä missä käytän kokoa 47, joten Wölvit saavat olla varmaan kokoa 48 tai 49. Eikä jalka hölsky noissa yhtään vaikka on yksi sukka kesällä ainoastaan. Omistan huonon ääreisverenkierron kuitenkin, niin sukka + saapassukka saattaa olla jo -10 asteessa hyvinkin varteenotettava vaihtoehto.
    Kannattaa mitata jalkaterän pituus ja verrata sitä 45nrth:n sivuilla olevaan taulukkoon. Itse käytän sekä 44 että 45 koon shimanon kesä-mtb-kenkiä. Ensimmäinen fiilis 45 koon Wölveistä oli että onpas isot. Mutta ne saa kiristettyä ohuellakin sukalla tiukaksi ja kuitenkin toimii myös mummon villasukalla + urheilusukalla. Paras olisi löytää lähikauppa jossa sovittaa ja ostaa kengät.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •