Kellon. Nyt oltais valmiit kauteen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kellon. Nyt oltais valmiit kauteen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
Yritin asentaa Ortliebin satulalaukkua Brooksin B17, eipä onnistuntu (..kele), tilasin Kryptonite New York lukkoon telineen, eihän tuolla kiinnikkeellä olut mitään mahdollisuutta mennä siihen lukkoon kiinni. Rahaa meni siis taas aivan roskikseen tai turhaan. Eipä ole näin käynnyt ennen.
Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?
Tuulipuku paketin eli Toyotan katolle whiten läski![]()
Tämmöstä:
Eli vapaarattaastakierteetsaatana sileeksi. Tämä nyt menis tuohon vituttaako ketjuunkin sujuvasti. Ei pitäis tehdä mitään "no mä ton viä nopeesti laitan" meiningillä ilman aivojen käyttöä. No tyhmyydestä sakotetaan ja nyt se maksoi sata euroopan rahaa. Ei ollu ihan joka putiikissa Eastonin M1 napaan sopivaa vapaaratasta.
Maantiekenkiin uudet klossit, samalla siirtyi hieman eteenpäin .. Testikiinnitysten jälkeen pyörästä takavaihtajan hienosäätöä
![]()
-- not fast but furious --
Paketti canyonin osia yritetty kasata canyon inflite 9.0:ksi, hieman kesken. Muut asiat häiritsee hommaa![]()
Postipojan tuomasta paketista, kakkosmaantiepyörään uusi pumppu kiinni "pullotelineen kylkeen" Lezyne HP Drive ABS Pump Black Small
-- not fast but furious --
Pomppukeppiä vähän yritin mulkasta, jotta mitä se on syönyt.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
autoon uuden akun,rupes taas pelittää.
Uusiin kenkiin asentelin klossit ja säätelin maantiekonkelin iskuun...
The end of the road is just the beginning...
Uusi rataspakka ja ketju maasturiin.
Seuraavaksi laittamaan maantiepyörä valmiiksi kauden avaukseen.
Enduron etukiekkoon asentelin neljä uutta pinnaa..
The end of the road is just the beginning...
Asensin täysjäykkään hävyttömän kokoiset traktorin renkaat... mahtuu sentään vielä pyörimään. Tämä viikonloppu on muutenkin kulunut huoltojen merkeissä eli kävin kaikki 5 pyörää läpi(pesua, säätöä, rasvaa jne.)
Nappulakenka muokkasi tätä : 15.03.2015 at 17.13
Still rides with 26er
Meni ihan remontin merkeissä, pitkästä aikaa. Alkulenkistä alkoi crossarin oikean puolen vaihtaminen jumimaan kunnolla. Maitolaiturin vierellä pikadiagnoosi ja loput 50 kilsaa sitten kaksivaihteisella. Ultegran kymppikahvan sisällä oli vaijeri rispaantunut, pikkasen sai värkätä että pois sain. Laitoin samalla uuden jarruvaijerin kuoren Jagwiren Keb-Sl niin sain tarpeettoman inlinesäätösysteemin pois.uusi vaijeri kanssa, vanha hyllyyn kelpaa etujarruun.
I väntan på ännu dåligare tidet
maantiekengistä vasenta klossia , hitusen myötäpäivään kääntäen niin pääsee kantapää kääntymään aavistuksen sisäänpäin ..
-- not fast but furious --
Säädin taas vaihteeksi yhden pölytiivisteen paskaksi maasturin keulan alajalasta. Piti alunperin vaan vaihtaa öljyt alajalkoihin, sitten kuitenkin yritin piruuttaan pölytiivistettä irti kunnollista putsausta varten. Tiiviste pysyi paikoillaan kuin nakutettu, mutta sisempi metallinen tukirengas pullahti ulos eikä sitä enää saanut keinoteltua takaisin. Sen jälkeen sitten niin paljon väkivaltaa kehiin että tiivistekin tuli ulos, muttei enää nätisti yhtenä palana. Vaahtomuovirenkaat ja alajalat sentään säilytti käyttöarvonsa.
Tuohonkin hommaan saisi vissiin olla hyllyssä vähän vahvempia rengasrautoja tms., ei menisi joka kerta äheltämiseksi.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
vaihdoin kesärenkaat alle ja vihdoinkin uuden ketjun. venymää oli tullu puolen linkin verran, hups
Enduroon litkuttelin Slaughterin takarenkaaksi..
The end of the road is just the beginning...
Markus-sedän lähettämät uudet tiivisteet kolahti tänään laatikkoon, joten säädin toisen vanhoista irti ja asensin uudet. Toinen vanha lähti ehjänä kävelemään ällistyttävän helposti, kun oli vähänkin pätevämpi työkalu käytössä. Tässä tapauksessa "vähän pätevämpi" oli puinen noin 10x12mm paksu laipiolistan pätkä.
Uudetkin asentui yllättävän helposti ihan työkaluitta. Keula nippuun ja paikoilleen, jonka jälkeen tuli ihmeteltyä erikoista tunnetta paluuvaimennuksen häviämisestä melkein kokonaan. Sitten tajusin että nämähän oli ne matalakitkatiivisteet. Keulasta tuli niin smuutti että pitänee hakea säätöjä vähän uudelleen, ei tarvitse enää pelailla vähän liian matalalla paineella jotta olisi järkevästi alkuherkkyyttä.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Kyhäilin tänään kokeilumielessä kuvassa näkyvän punaisen pidikkeen teltan runkokiinnitystä varten. Löysin sopivan jämälevyn alumiinia ja jonkun hylkäämät Mastonin spraypullon pohjat. Pirteä ja yllättävän toimiva värimätsäys telttapussin, pidikkeen ja pyörän välillä niin kauan kun maali pysyy. Täytyy vielä ratkaista miten voidaan estää telttapussin alapäätä valumasta kampien tielle. Saattaa olla että päädyn lopulta johonkin brutaaliin kiristysremmiin, mutta vielä toistaiseksi elätän toivoa vähemmän rumista vaihtoehdoista.
EDIT: Taidan remmien sijaan kokeilla kaaren sisäpuolelle käytkeytyvää velcrokiinnitystä. Koukkupuoli kiinteästi kaareen, pehmeä puoli pussiin teltan mukana toimitetulla paikkaliimalla.
EDIT II: Ja pyh, tuntuu pysyvän ilmankin. Eiköhän testilenkillä selviä. Ja aina on jotain yleisnarua satulalaukussa.
PuffySticker muokkasi tätä : 19.03.2015 at 23.30
Laittelin osia kiinni uuteen runkoon ja nyt puuttuu enää kammet ja ketjut. Tulis keikkaa niin voisi samalla hakea töistä erikoissarjan kammen irroitukseen niin saisi tuonkin projektin valmiiksi.
Sitten laitoin hiilarirungon päreiksi vasaralla. Samalla näki mikä kohta rungosta on heikoin lenkki. Täytyy sanoa että kyllä tuo hiilari on todella kestävää ainakin tuossa Cuben Super HPC:ssä, paitsi juuri siitä mistä mullakin petti eli seatstayn kohdalta. Tuossa näytti olevan suunnattuja kuituja pituussuunnassa ja kohta on siis suunniteltu hieman joustavaksi, mutta samalla se aiheuttaa sen hajoamisherkkyyden. Muuten tuota sai hakata kaikkialta muualta ihan kunnolla useita kertoja, jotta sai edes jonkunlaisen jäljen aikaiseksi.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
maasturiin kävin vaihtamassa suvikumikiekot alle .. ISP:t vaihtui WTB Weirwolf 2.3 Race/Exiwolf 2.1 Race -kiekkoihin.. Josko tulis ensviikolla ajeltu hieman metsätiestöjäkin , kun on luvassa viileempi viikko ..
-- not fast but furious --
Mulla vaihtu Nomadiin Hansdamphit Rokettironien tilalle, jos nuo RR:t vielä ens talven menis lumikumeina.
Apuvirtaa traktorille.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Ohjainlaakeri paikalleen.
![]()
Love the Ride!
Yritin eilen asentaa pikaisesti ekaa kertaa G1000:sen käyttöön mutta huomasin että siitä ei löytynytkään landscape moodia ja värkki ei muuten sovi tankoon kuin poikittain stemmiin. Meni siis firmiksen päivityshommiksi googlen mukaan... 2.5 --> 2.8.
Ja tänään sitten sain kammet ja ketjut paikalleen, joten pyörä on ajokunnossa. Pakollinen vaa'alla käyttö kertoi ettei tuosta ole edes verkonpainoksi.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Enduroon asentelin uuden satulan ja gripit..
The end of the road is just the beginning...
Rock Shox sid paketista paikoilleen. Aamulla koeponnistus.
Tänään oli tarkoitus vähän ajella mutta eipä tarvinnut, huomasin että syklon takavaihtajan rissat olivat aivan kulahtaneet ja ketju kinnasi alemman rissan ja vaihtajan rungon väliin..onneksi Mielikäiseltä naapurista löytyi varalle oikein urakuulaversiot. Samalla laitoin myös takajarrupalat mini-v -jarruihin. Taisin jopa saada ne säädettyä.
Täytyy ruveta olemaan tarkempi huoltojen kanssa, tyhjätaskuna yritän tehdä perusjutut itse mutta ei näköjään vaan tule tehtyä ajoissa. Rupeaa olemaan jo aivan vakio että vähän pidemmällä reissulla hajoaa pyörästä joku paikka jonka olisi voinut estää huollolla. Nuo rissat aiheutti jo tykytyksiä viime viikolla kun pimeällä kaukana kotoa räntäsateessa voimansiirto jotenkin kummasti välillä temppuili. No selvisipä syy mutta ihme että olin päässyt kotiin ilman suurempia ongelmia.
Jollei ihmiselämässä tapahdu järjelle käsittämätöntä, niin se on sitä jo. (Juhani Peltonen)
Kirjanmerkit