ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 68 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 58 66 67 68 69 70 78 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.011 - 2.040 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #2011
    Keula on muka sektor TK mutta siinä on tarra sektor RL mistä erottaa onko keula vai tarra väärä. Oli orange pyörässä tehtaalta tullessa.
    Kääntää itse kivusta vahingoittamalla korvia.

  2. #2012
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    TK mallissa on pelkkä keulan lukitus kun RL mallissa on sisäänpäinvaimennus säädettävissä (compression)..
    The end of the road is just the beginning...

  3. #2013
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Eikö RL tulekkaan sanoista rebound, lock?

  4. #2014
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Koillis-Vantaa
    Viestit
    211
    No eikös lockout meinaa, että sisäänpäinvaimennuksen voi ulkoisesti säätää joko kokonaan auki tai kokonaan kiinni.
    www.ajokoiralaika.blogspot.com

  5. #2015
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Muutamaa kotimaista tunnettua huoltoliikettä konsultoituani pysyttäydyn tuossa 10wt öljyssä alajaloissa Pikessäni.

  6. #2016
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Omena Katso viesti
    Varmasti tyhmii kysymyksii mut...
    Saako liukuputken pintaan koskea? Voiko ihan rätillä pestä? Pitääkö liukuputken pintaa jotenkin voidella?
    Liukuputkeen kannattaa koskea vaakasuuntaisin liikkein. Jos esim. rätillä pyyhkiessä putkeen jää pystysuuntainen hiusnaarmu (joka on kuitenkin epätodennäköistä jos/kun rätti ei ole suoraan kuralätäköstä nostettu) saattaa sen läpi vuotaa voiteluöljyä ulos ja päästä likaa huulitiivisteen alta sisään. Vaakanaarmu ei ole yhtä vakava.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  7. #2017
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Liukuputkeen kannattaa koskea vaakasuuntaisin liikkein. Jos esim. rätillä pyyhkiessä putkeen jää pystysuuntainen hiusnaarmu (joka on kuitenkin epätodennäköistä jos/kun rätti ei ole suoraan kuralätäköstä nostettu) saattaa sen läpi vuotaa voiteluöljyä ulos ja päästä likaa huulitiivisteen alta sisään. Vaakanaarmu ei ole yhtä vakava.
    Ihan mielenkiinnosta, onko tämä oma ideasi vai lukeeko joissain ohjeissakin tuollaista?
    Att inte cykla är att gå för långt

  8. #2018
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Liukuputkeen kannattaa koskea vaakasuuntaisin liikkein. Jos esim. rätillä pyyhkiessä putkeen jää pystysuuntainen hiusnaarmu (joka on kuitenkin epätodennäköistä jos/kun rätti ei ole suoraan kuralätäköstä nostettu) saattaa sen läpi vuotaa voiteluöljyä ulos ja päästä likaa huulitiivisteen alta sisään. Vaakanaarmu ei ole yhtä vakava.
    On sen verran kovaa kamaa että arnoldi oot että saat rätillä liukuputken naarmuille.

    Siellä kuitenkin on stefa joka jauhaa menemään sitä pintaa vasten ajossa paskakeleillä ja välissä hiekkaa mutaa, käpyjä, oravia.

    tl;dr

    Perusrätti joka on suht puhdas kelpaa hyvin. Pata-pataa ei kannata käyttää.

  9. #2019
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Jousituksen pienet kysymykset

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta, onko tämä oma ideasi vai lukeeko joissain ohjeissakin tuollaista?
    Isot pojat sano viteolla, eli sen on oltava totta.

    http://youtu.be/Vn4MolBy-ow

    Häviävän pieni mahdollisuushan tuossa on vahingoille jos välineet on kunnossa, mutta ihan looginen työtapa kuitenkin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #2020
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Isot pojat sano viteolla, eli sen on oltava totta.

    [YOUTUBE=http://youtu.be/Vn4MolBy-ow]
    Lopetin katsomisen siinä vaiheessa kun ruvettiin säkittämään jarrusatuloita muovipusseihin. Ei helvetti.

  11. #2021
    Voiko muc offin MO94:sta käyttää iskareiden liukuputkiin myös? Ohjeissa mainitaan ainoastaan, että jarrupintoihin ei kande suihkutella.

  12. #2022
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Voi, tavallinen(ei fillari tuote)silikonispray on halvempaa? Ja ajaa saman asian. Voit suihkutella koko pyörän paitti jarrut, niin ehkäsee hiukan kakin kertymistä.

    edit.. Tai siis voimansiirtoonhan laitetaan sitten eri ainetta
    Bässi muokkasi tätä : 25.03.2015 at 08.56

  13. #2023
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    368
    Noita liukuputkiin tulevia mahdollisia naarmu juttuja kun lukee. Niin ajattelin vaan laittaa omasta kokemuksesta. Omassa Vanissa on ollut viimesen viisi vuotta kallio kosketuksen aiheuttama kunnon kuoppa/naarmu. Itse hiomapaperilla hioin terävät reunat tasaisiksi ja hyvin toimii. Eli ei niitä liukuputken naarmuja aivan neuroottisesti tarvitse pelätä
    St0neyNut1 muokkasi tätä : 25.03.2015 at 13.55

  14. #2024
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Tyttöystävän pyörä saapui tänään Bike Discountista, kyseessä tämä: http://www.bike-discount.de/en/buy/c...-purple-232211
    Löin fillarin kasaan, mutta huomasin että keula lyö pohjaan. Onkos tuo nyt ihan normaalia, eli pitääkö vaan lainata jostain iskaripumppu ja laittaa paineet kuntoon? Olisin kuvitellut, että keula kuitenkin olisi jonkinlaista painetta sisältänyt. Mulla ei näiden kanssa touhuamisesta kokemusta juurikaan ole, jäykällä kuitu- tai teräskeulalla itse ajellut tähän asti.

    Keula siis SR Suntour XCR Air RL-R 27,5".

  15. #2025
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Osta iskaripumppu, sitä tarvii useammin kuin kerran.


  16. #2026
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    No pitää hankkia, mutta onko se lopullinen ratkaisu tuohon ongelmaan? Tai siis onko noissa vaan uutena keula löysänä?
    Lanssi muokkasi tätä : 31.03.2015 at 23.33

  17. #2027
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    No pitää hankkia, mutta onko se lopullinen ratkaisu tuohon ongelmaan? Tai siis onko noissa vaan uutena keula löysänä?
    Ei ne paineet pitäis vajuilla hirveesti jos tiivisteet pitää. Lisäile paineita kun sagi, eli se keulan painuma muuttuu säädetystä. Säädä paineet siten, että kuskin istuessa vaaterilla pinnalla ajotamineissaan normaali ajoasennossa keula painuu 15-20% (mieltymykset vaikuttaa, toki keulan progressiivisuuskin) joustomatkastaan.

  18. #2028
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Ostin pumpun. Löin paineita keulaan, kaikki ok. Säädin jotain muuta hetken, ja paineet olivat kadonneet. Joku ~30psi oli jäljellä kun laitoin pumpun takaisin kiinni.

  19. #2029
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Painetta katoaa aina jonkin verran kun pumpun laittaa kiinni (ilmaa menee pumpun työsylinteriin). Laita paineet keulaan anna olla jonkin aikaa paikallaan ja kokeile pysyykö ilmat tallessa, jos ei niin todennäköisin vika on schrader venttiilissä joka on ehkä vähän löysällä tai rikki

  20. #2030
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    100
    Onkohan ko venttiilin kiristykseen olemassa niksiä ilman virallista työkalua,?

  21. #2031
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MrValdemar Katso viesti
    Onkohan ko venttiilin kiristykseen olemassa niksiä ilman virallista työkalua,?
    työkalun saat vaikka prismasta kun ostat jonkun venttiiliadapterisetin.
    tämän näköinen vempain on kyseessä.
    - Fear is a mindkiller -


  22. #2032
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Venttiilin sielu kiristetty, ei auttanut. Sielu vaihdettu, eipä auttanut. Saksaan mailia on jo lähetetty.

  23. #2033
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    100
    Tänään xxl reissua muutenkin niin pitää kattoa sieltä. Negapuolelta tuntuu että häviää jotenkin. Laitan esim 100 psi niin seur kerralla katsoo niin aina pudonnut samaan noin 50psi.hin reba keula..

  24. #2034
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MrValdemar Katso viesti
    Tänään xxl reissua muutenkin niin pitää kattoa sieltä. Negapuolelta tuntuu että häviää jotenkin. Laitan esim 100 psi niin seur kerralla katsoo niin aina pudonnut samaan noin 50psi.hin reba keula..
    aijai.Rokkarin dual air. mulla oli aikoinaan sama ongelma. Talvella vuosi paineet.voip olla ,että joudut käyttää keulan auki ja vaihtaa tiivisteet.
    - Fear is a mindkiller -


  25. #2035
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Elähän viel huolestu,vuonna joku RS alkoi voidella ilmapuolen tiivisteitä jollain vassulla eikä enää öljyä niitä.Irroitat sen venttiilin sielun ja laitat sinne vaikka moottoriöljyä jokusen ml:n.
    Jos ei ala pitää,sit vasta isompaa huoltoo tai ...

  26. #2036
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    100
    Joo huolto sille on suunnitteilla ollutkin jonkin aikaa. Mut katompa huvikseen sen venttiilin.

  27. #2037
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    http://www.hi5bikes.fi/~foxgx0000001...Y104=NT-AS0015. Tuommonenhan se pitää olla. Rengasliikkeistä löytyy Tiptopin klassikkoa, itse sain kadottamani tilalle paikallisesta ihan ilmaiseksi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  28. #2038
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    arctic b. siis keulan venttiilin sielusta kysymys.
    Tässä topic vuotavasta venasta jos auttaa.
    http://gl1800riders.com/forums/showt...ng-valve-cores

    Edit: Linkin topicissa neuvottiin laittamaan silikoonirasvaa sielun kierteisiin ja ympärille ja sit sielu takas.
    - Fear is a mindkiller -


  29. #2039
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Joko syklopaatti tai minä olemme väärinymmäryksessä. Varmaan minä tieten. Noita ilmakeuloja nyt ollut jostain 2002 alkaen niin kaikissa niissä on ns autoventtiili ollut. Jonka sielun saa irti sekä aiemmin että itteni linkkaamilla kaluilla. Venttiilin sisuksen ajoittaisen vaihtamisen olen huomannut hyödylliseksi samoin ettei sitä kannata kiristää kovin tiukalle, hyvin hellällä kädellä.

    Jaa yhtä Marzocchia nytten muista, tais siinäkin olla normisielu mutta ilmaa sai vain omalla adapterillaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #2040
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902

    Tällä Arcticin linkkaamalla saa irroitettua kummatkin sielut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •