Vaijerin kuori murtunut jostain kohtaa?
Pari päivää pyörittyä syötteen maastossa ja testattu one up:in nw 32 piikistä ratasta ja kyllä 1x10 systeemi pesee alkuperäisen heittämällä. Voin kyllä suositella kaikille jotka harkitsee. Omille kintuille riittävät välitykset löyttyy kun taaksekin on laitettu 42 piikkinen laajennus ratas joskin kesäkelissä voi olla vähempi tarpeen.
Mulla on 32t isona rattaana edessä ja vakio takapakka. Itse en kyllä noissa metsä ja kallio kikkailuissa tuolla pärjäisi. Odottelen kun racefacelta tulee ne 24t ja 26t nw rattaat bashringeillä niin sitten voisi tuon muuttaa 1x10 systeemiksi, toisaalta tuo 2x10 systeemi antaa aika mukavasti pelivaraa.
Jos vaihdevaijerit on voideltu ja ketju on kunnossa niin sitten kannattaa kurkata vielä vaihtajankorvakkeen suoruus varmuuden vuoksi. Voi aiheuttaa myös samoja oireita.
^ Mullahan tuossa talvella tuulenkaatoa ylittäessäni kiilas paksu oksa vaihtajankorvakkeen luokkaa 30 astetta vaakatasosta. Käsin sen taivutin takas ja käytin viilapenkissäkin puristeltavana. Silmämääräisesti siitä tuli hyvä, mutta vaihteiden temppuilu alkoi. Jäi uupumaan jostain syystä pari pienintä ja suurin vaihde. En ole pariin viikkoon tuossa pyörän selässä ollut, mutta nyt innosti kevätaurinko vaihtamaan uuden korvakkeen tilalle. Koeajolenkillä todettu, että säätöihin ei tarvinnut koskea, vaan nyt toimii taas kaikki pykälät kuten pitää.
Tiistaina vien läskin Tammistoon ekaan maksuttomaan perushuoltoon (ensihuollossa käytin elokuussa eli tämän jälkeen vielä yksi maksuton perushuolto jäljellä), mielenkiintoista nähdä, löytävätkö tuosta mitään säädettävää. About tonni tolla on nyt ajettu ja mielestäni on kyllä tikissä
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Mitä muuten painavat Fat1 tai Fat2 vakio norsunkortsusisurit ? Schwalben 13 äffät ajattelin laittaa tilalle, mistäs kivijalasta noita ootte hommannut ? Vai onko tähänkin se vakiovastaus ShockTherapy
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
^ No tuolla alussahan ne oli kerrottuna eli litessä sisuri reilu puol kilo ja päällirengas yli puoltoista. Olikos tuossa litessä VeeRubber Missionit vai V8:t vai mitkä. Valmistajan sivuilta en painoa löytänyt vain kehut, kuinka hirmu nopeet renkaat ovat
EDIT V8:t näkyy litessä olevan
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Oli noi muistaakseni joku 480g kappale ja 13F 200g. Ite tilasin saksasta.
Saa nähä koska whiteltä tulee fättimarkkinoille uutta mallistoa. Aika hiljaista on ollut kyseilellä merkillä. Ei ees "vanhaa" pro2 ole enää pitkään aikaan saanut.
^ Kuukausi sitten tuota tiedustelin ja asiakaspalvelusta todettiin, että päämies antaa niukalti ennakkotietoa tulevasta. Tässä vastaus lyhykäisyydessään
"Sain vihdoin ja viimein vastauksen ostajiltamme. Ilmeisesti viesti kulkee äärimmäisen hitaasti Norjan ja Suomen välillä.![]()
Syksylle 2015 on tulossa muutoksia mallistoon, mutta niistä kerrotaan myöhemmin lisää. Tämän verran sain siis ongittua tietoa."
Ystävällisin terveisin,
Miia
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Kai se Whitellä on sama kuin muillakin valmistajilla, että tänä vuonna myytäviin pyöriin on komponentit ja tuotanto kapasiteetti käytetty. Eli enempää ei pyöriä tule. Ensi vuosi on varmasti melko haastava kun kysyntä on ylittänyt tarjonnan että kuinka paljon pyöriä ja millaisia uskalletaan tehdä. Veikkaisin että tulee 3FAT parannetuilla osilla, mutta osalistat on varmaan vielä auki niin mitään ei uskalleta kertoa.
2fat [tuu fät] on hyvä nimi, muuta 4fat ei. [for fät]
Voi olla eurolla aika hankalaa ostella osia sieltä idästä, kun kurssi mönkii pohjamudissa. Tuskinpa muutkaan kustannukset ovat laskusuuntaan. Mieluummin pitävät hinnat samoissa ja laittavat toimivia osia kuin lähtevät tarjoamaan huippuosia korkeammalla hinnalla. Niitä kalliita läskejä on tarjolla muutenkin yllin kyllin.
^^ No sitten suoraan 5FAT (wife fat)
Tai oikeamminhan tuo nimeämiskäytäntö näissä menee FAT5 eli fat wife (joka on monessa taloudessa valitettavan totta)
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Saa tuntea oppimisen iloa/itsensä tyhmäksi kun ensimmäistä kertaa pistää pyörää palasiksi. 1x10-vaihteisto houkuttaa aika paljon ja rupesin ottamaan kampia irti. Tässäkin ketjussa on aika hyviä varoittavia esimerkkejä miten kampikaupoille pääsee, joten pakko varmistaa: vasen kampi on irti, joten eikö vetopuoli pitäisi lähteä vaan työntämällä akselia ei-vetopuolelta? Paljonko tähän viitsii käyttää voimaa ennen kuin keskiön laakerit ovat entiset?
Näinpä arvelinkin. Pitänee hankkia oikea kumivasara, nyt käytin normivasaraa puupalan ja tämän orkkissisurin kanssa. Aika paljon käytin voimaa ja akseli liikkui vajaan sentin. Pitänee jatkaa huomenna paremmalla ajalla. Ei ole taidettu voidella tuotakaan millään kokoamisvaiheessa, mutta tämä ei yllätä kun kaikki muukin on kierretty kuivana kiinni. Olisi varmaan ollut liikaa vaadittu että tämmönen olis tarkistettu syksyllä ensihuollossa, mutta mikäs tässä laitellessa.
Joo ja ketjut kannattaa ottaa pois rattailta niin saattaa lähteä herkemmin![]()
Eipä tuollaiset hommat kuulu minkään pyörämerkin ensihuoltoon. Ja perushuollossakin tulee vastaan keskiön osalta vain mikäli menee purkuun.
Minähän vein tänään paksun ekaan perushuoltoon ja fillaria vastaanottaessa huomasivat, että keskiössä oli melko selvä välys. Eli fillaria noutaessa käy sitten ilmi, menikö purkuun ja kuinka piukassa tuossa oli,,,
^ Kannattaa muuten harkita vielä sitä kumivasaran ostoa, ellet välttämättä sitä muuten tarvitse,,, Paljon autohommia(kin) tehneenä olen todennut, että perinteinen riittävällä massalla varustettu vasara ja kakkosnelosen palanen TAI messinkiä/kuparia eli lyötävää kohdetta pehmeämpi välipulikka toimii. Kumivasarat ovat hyvin usein liian pehmeitä eli energia menee siihen pompotteluun. Mutta toki saat kokeilla
Whiten keskiön purkamisesta ei ole kokemusta kun ei ole vielä tarvinnut; Spessussa on Octalinkin keskiö ja siinähän on keskiölaakeri kiinni molemmin puolin kierteillä eli eipä tarvitse naputella.
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Semmosella perinteisellä kumivasaralla käy monesti just noin, mut tää Bilteman kovempi malli toimii paremmin:
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...inuija-164034/
Toki se puupala ja metallivasarakin on monesti hyvä vaihtoehto.
Oliko joku onnistunut poistamaan osan/kaikki white tekstit ja muut vauhtiraidat jättäen pelkän mustan pinnan? Kuvia? Kiinnostaisi tehdä vähän rauhallisempi yleisilme pyörään.
^ Onhan näitä,,, osa kylmästi teipannut mustalla teipillä ja osa vetänyt plasticdippiä pintaan
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
^^Täällä ainakin oli kuvaa plastidipatusta rungosta. Paha sanoa miltä pinta näyttää lähempää, mutta näiden kuvien ansiosta ajattelin itsekin kokeilla.
Kirjanmerkit