HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 67 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #1981
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    https://www.canyon.com/en/supportcen...rticles_id=124

    Tossa aika kattava ohjeistus säätämiseen jos lontoon kieli sujuu auttavasti


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #1982
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    jkl
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    https://www.canyon.com/en/supportcen...rticles_id=124

    Tossa aika kattava ohjeistus säätämiseen jos lontoon kieli sujuu auttavasti


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kiitos, vaikuttaa oikein pätevältä.
    http://eipehmeillepenkeille.blogspot.fi/

  3. #1983
    Yritin tuossa pumpata ilmaa Rochshox single air keulaan, laitoin ohjeen mukaisesti painetta mutta keula jää semmoiseksi että Sag on noin puolet joustomatkasta ja muutenkin veltto. Että pitäisikö tuo ilman paine vaikuttaa mihin? Ennen ajelin compression vipu puolessavälissä ja oli hyvä nyt jos haluaa ajella niin pitää vääntää se melkein lukko asennon luo.
    Kääntää itse kivusta vahingoittamalla korvia.

  4. #1984
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Oletko aikaisemmin laittanut ilmaa keulaan samalla pumpulla? Jos et niin koita laittaa enemmän painetta vaikka 10psi kerralla kunnes sag on haluamasi noin 20-30%.

    Aina ei kai noitten pumppujen mittarit pidä paikkaansa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tekkanine Katso viesti
    Yritin tuossa pumpata ilmaa Rochshox single air keulaan, laitoin ohjeen mukaisesti painetta mutta keula jää semmoiseksi että Sag on noin puolet joustomatkasta ja muutenkin veltto. Että pitäisikö tuo ilman paine vaikuttaa mihin? Ennen ajelin compression vipu puolessavälissä ja oli hyvä nyt jos haluaa ajella niin pitää vääntää se melkein lukko asennon luo.

  5. #1985
    Oletko aikaisemmin laittanut ilmaa keulaan samalla pumpulla? Jos et niin koita laittaa enemmän painetta vaikka 10psi kerralla kunnes sag on haluamasi noin 20-30%.
    En ole, Uusi pumppu kyseessä. Vaikka painetta on ja laitan mittarin paikalleen niin näyttää 0psi. Sitten pumpatessa nousee lukema. Voiko tuossa särkeä jotakin jos pumppailen sen jämäkäksi ilman mittariin luottamista? Onko sen ilmanpaineen ajatuksena se että mitä isompi paine sitä isompi ajaja voi ajaa ilman että keula painuu kasaan? Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta en ole näiden kanssa ennen touhunnut.
    Kääntää itse kivusta vahingoittamalla korvia.

  6. #1986
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tekkanine Katso viesti
    Onko sen ilmanpaineen ajatuksena se että mitä isompi paine sitä isompi ajaja voi ajaa ilman että keula painuu kasaan? Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta en ole näiden kanssa ennen touhunnut.
    Juuri näin, ilmanpaineella säädetään ilmajousen jäykkyys/sagi kuskille sopivaksi. Mitään ei säry, jos et ylitä keulan maksipainetta, joka varmaan löytyy käyttöohjeesta.

    0psi? Onhan pumppu kierretty pohjaan asti? Toimiko keula normaalisti, ennen ilmanpaineen säätöä?

    Muutama viesti ylempää löytyy hyvät ohjeet jousituksen säätöön. Laita lukitus auki asentoon säädön ajaksi.
    https://www.canyon.com/en/supportcen...rticles_id=124

    Toivottavasti auttaa!

  7. #1987
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tekkanine Katso viesti
    En ole, Uusi pumppu kyseessä. Vaikka painetta on ja laitan mittarin paikalleen niin näyttää 0psi. Sitten pumpatessa nousee lukema. Voiko tuossa särkeä jotakin jos pumppailen sen jämäkäksi ilman mittariin luottamista? Onko sen ilmanpaineen ajatuksena se että mitä isompi paine sitä isompi ajaja voi ajaa ilman että keula painuu kasaan? Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta en ole näiden kanssa ennen touhunnut.
    Samat oli oireet juuri omassa keulassa. Syylliseksi osoittautui viallinen ilmaventtiili. Otin sitten uuden venttiilin vanhasta sisäkumista, nyt on keula toiminut niin kun pitää ja pumppu näyttää oikeita lukemia.

  8. #1988
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    31
    ..hiukka sama kävi reba solo air kanssa: letkun kierto ei avannut venttiiliä ja painetta tuli vain letkuun eikä siis mennyt venttiilistä keulaan. Korjauksena piti ottaa venttiili irti ja viilata ina (0.5mm ehkä) matalammaksi sitä osaa mihin venttiili kiertyy. Pyörä oli nurin niskoin viilauksen ajan ettei menisi purut keulaan.

  9. #1989
    Omena Guest
    Mitä tarkoittaa keulissa Turn Key ja PopLoc?

  10. #1990
    Samat oli oireet juuri omassa keulassa. Syylliseksi osoittautui viallinen ilmaventtiili. Otin sitten uuden venttiilin vanhasta sisäkumista, nyt on keula toiminut niin kun pitää ja pumppu näyttää oikeita lukemia.
    ..hiukka sama kävi reba solo air kanssa: letkun kierto ei avannut venttiiliä ja painetta tuli vain letkuun eikä siis mennyt venttiilistä keulaan. Korjauksena piti ottaa venttiili irti ja viilata ina (0.5mm ehkä) matalammaksi sitä osaa mihin venttiili kiertyy. Pyörä oli nurin niskoin viilauksen ajan ettei menisi purut keulaan.
    Minun ilmaventtiilissä oli samat viat, korjasin sen. Otin koko sitten keulan pois ja tutkin sitä tarkemmin niin se kurlasi. Samalla avasin sen öljytilan ja kaadoin öljyn pois, Tuli vain 100ml. Ohjeessa oli että pitäisi olla 130ml. Käyn ostamassa uutta öljyä ja katson paraneeko tilanne.
    Kääntää itse kivusta vahingoittamalla korvia.

  11. #1991
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Omena Katso viesti
    Mitä tarkoittaa keulissa Turn Key ja PopLoc?
    TurnKey on Rockshoxin edullisin öljyvaimennus.
    PopLoc on ohjaustankoon tulevan keulan lukituspainikkeen malli.

  12. #1992
    Omena Guest
    Entä onko teillä kokemusta recon silveristä? Miten tämän tyyppisiä keuloja huolletaan?

  13. #1993
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Sramin sivuilta saa kuvitetut ohjeet ja yuotubesta löytyy videon muodossa..
    The end of the road is just the beginning...

  14. #1994
    Omena Guest
    Juu x) pitääpä katsoa

  15. #1995
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482

  16. #1996
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Toisesta ketjusta tuli mieleeni, että minähän en tiedä joustokeulan anatomiasta oikein mitään. Voisiko joku kiteyttää erilaiset ilmakeulan huoltotoimenpiteet ja niiden tarpeen toisiinsa nähden? On esim. ilmeisesti alajalkojen huolto. Arvaan, että se on vähemmän kuin täyshuolto. Onko jotain nyrkkisääntöä erilaisten tiivisteiden vaihtamisesta? Milloin tarvitaan näitä Service Kittejä? Sitten, kun ei toimi kunnolla? Mitä öljyä? Mitä rasvaa? Sellaista yleiskuvaa kaipailen tässä samalla, kun aloitin jo etsimään Youtube-videoita, miten huoltaa Rockshox Solo Air.

  17. #1997
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Sramin sivuilla on service osiossa kaikkien keulojen huolto-ohjeet pdf filuina missä on hyvin kuvitetut ohjeet vaihe vaiheelta ja lueteltu kaikki tarvittava.. Youtube on myös täynnä noita videoita samoista toimenpiteistä..
    The end of the road is just the beginning...

  18. #1998
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Sramin sivuilla on service osiossa kaikkien keulojen huolto-ohjeet pdf filuina missä on hyvin kuvitetut ohjeet vaihe vaiheelta ja lueteltu kaikki tarvittava.. Youtube on myös täynnä noita videoita samoista toimenpiteistä..
    Niin on, mutta ajattelin, jos joku kiteyttäisi, että mitä operaatioita noille yleensä kannattaa tehdä ja missä vaiheessa. Ei kai sitä aina tarvitse ihan kokonaan purkaa ja huoltaa?

  19. #1999
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Siellä toisessa langassa mainitsin, että tuo alajalkojen putsaus ja voiteluöljyt olis hyvä tsekata n.50 tunnin välein.. En itse ihan orjallisesti tuota tuntimäärää noudata, mutta kun huomaa ettei yläjalkoihin ajossa enään jää öljykalvoa vaan ovat kuivat on se merkki siitä, että on voitelut käytetty loppuun ja siinä vaiheessa kannattaa viimeistää käyttää ne alajalat irti ennen kuin alkaa tulemaan sitä tuhoa.. Ei tuo huolto oikeesti montaa minuuttia vie ja keula toimii taas herkästi..
    The end of the road is just the beginning...

  20. #2000
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Oletkos miku uusinut 50h jälkeen mitään tiivisteitä?Vai putsaus yläpäähän ja foamien uitto?Entäs alapään pulteille?Rockkarihan suosittelee niiden pulttien tiivisteen ja lukkorenkaan vaihtamista avatessa?

  21. #2001
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Tää kiinnostais muakin
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  22. #2002
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Niin on, mutta ajattelin, jos joku kiteyttäisi, että mitä operaatioita noille yleensä kannattaa tehdä ja missä vaiheessa. Ei kai sitä aina tarvitse ihan kokonaan purkaa ja huoltaa?
    Sekin lukee niissä valmistajan huolto-ohjeissa siinä heti alussa.

  23. #2003
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Oletkos miku uusinut 50h jälkeen mitään tiivisteitä?Vai putsaus yläpäähän ja foamien uitto?Entäs alapään pulteille?Rockkarihan suosittelee niiden pulttien tiivisteen ja lukkorenkaan vaihtamista avatessa?
    Jos keulalla ajettu vasta tuo about 50h, niin pelkkä alajalkojen irroitus, putsaus ja nippuun uusilla voiteluilla riittää (oikeastaan RS:n keuloille tämä kannattaa tehdä heti uutena). Ei sinne tarvitse mitään uusia ja voi hyvin laittaa kasaan samoilla pulttien muoviprikoilla. Toki saahan ne uusia jos haluaa mutta aikalailla turhaa se on. Lukkorenkaita ei tuossa toimenpiteessä tarvi irroitella. Joka toinen kerta jos ottaa ilmapuolen sisukset vielä pois, putsaa ja voitelee uusiksi ja samalla lukkorenkaalla menee ihan hyvin kasaan. Jos Pike kyseessä, niin charger vaimennin olisi hyvä ilmata myös tässä vaiheessa varuiksi.

    Kerran vuoteen riittänee normikäytössä (toki riippuu vähän paljonko ajaa) jos vaihtaa sisuksiin kaikki o-rengastiivisteet ja pölytiivisteet, niin pitäisi keulan toimia luotettavasti. Eli huolto ja oljynvaihto myös vaimentimelle.

  24. #2004
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mikäs on hyvä korvike sramin 0w30 öljylle? Mistä?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  25. #2005
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Nappasin motonetistä motulin 10w keulaöljyä. Lienee ajaa alajalkojen voitelussa pikessa asian?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  26. #2006
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Hitusen paksua on.. Motonetissä on redlinen keulaöljyä josta ainakin 2.5w toimii hyvin..
    The end of the road is just the beginning...

  27. #2007
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Hypistelin sitä 2.5wt käsissä mutta sehän on kuin vettä? Laitoin tuon 10wt sisään ja mielestäni oli juoksevampaa kuin se mitä sieltä tuli purkaessa ulos.

  28. #2008
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Alajalkoihin ainakin revelationissa suositellaan 15wt öljyä. Itse kyllä laitoin viimeksi 5wt, kun mulla ei muuta ollut. Hyvin toimii.

  29. #2009
    Omena Guest
    Varmasti tyhmii kysymyksii mut...
    Saako liukuputken pintaan koskea? Voiko ihan rätillä pestä? Pitääkö liukuputken pintaa jotenkin voidella?

  30. #2010
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Saa koskea ja voit rätillä pestä, kannattaakin putsalilla. Kannattaa voidella, mutta ei ihan millä tahansa = tiivisteet ei tykkää ihan kaikista.
    Joillakin valmistajilla on ihan tähän tarkoitukseen litkut ja rasvat.
    Esim:
    http://www.rsp.at/wp-content/uploads...k-Kick-50g.jpg
    http://www.juicelubes.co.uk/fork-juice.html

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •