https://www.canyon.com/en/supportcen...rticles_id=124
Tossa aika kattava ohjeistus säätämiseen jos lontoon kieli sujuu auttavasti
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.canyon.com/en/supportcen...rticles_id=124
Tossa aika kattava ohjeistus säätämiseen jos lontoon kieli sujuu auttavasti
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yritin tuossa pumpata ilmaa Rochshox single air keulaan, laitoin ohjeen mukaisesti painetta mutta keula jää semmoiseksi että Sag on noin puolet joustomatkasta ja muutenkin veltto. Että pitäisikö tuo ilman paine vaikuttaa mihin? Ennen ajelin compression vipu puolessavälissä ja oli hyvä nyt jos haluaa ajella niin pitää vääntää se melkein lukko asennon luo.
Kääntää itse kivusta vahingoittamalla korvia.
En ole, Uusi pumppu kyseessä. Vaikka painetta on ja laitan mittarin paikalleen niin näyttää 0psi. Sitten pumpatessa nousee lukema. Voiko tuossa särkeä jotakin jos pumppailen sen jämäkäksi ilman mittariin luottamista? Onko sen ilmanpaineen ajatuksena se että mitä isompi paine sitä isompi ajaja voi ajaa ilman että keula painuu kasaan? Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta en ole näiden kanssa ennen touhunnut.Oletko aikaisemmin laittanut ilmaa keulaan samalla pumpulla? Jos et niin koita laittaa enemmän painetta vaikka 10psi kerralla kunnes sag on haluamasi noin 20-30%.
Kääntää itse kivusta vahingoittamalla korvia.
Juuri näin, ilmanpaineella säädetään ilmajousen jäykkyys/sagi kuskille sopivaksi. Mitään ei säry, jos et ylitä keulan maksipainetta, joka varmaan löytyy käyttöohjeesta.
0psi? Onhan pumppu kierretty pohjaan asti? Toimiko keula normaalisti, ennen ilmanpaineen säätöä?
Muutama viesti ylempää löytyy hyvät ohjeet jousituksen säätöön. Laita lukitus auki asentoon säädön ajaksi.
https://www.canyon.com/en/supportcen...rticles_id=124
Toivottavasti auttaa!
..hiukka sama kävi reba solo air kanssa: letkun kierto ei avannut venttiiliä ja painetta tuli vain letkuun eikä siis mennyt venttiilistä keulaan. Korjauksena piti ottaa venttiili irti ja viilata ina (0.5mm ehkä) matalammaksi sitä osaa mihin venttiili kiertyy. Pyörä oli nurin niskoin viilauksen ajan ettei menisi purut keulaan.
Mitä tarkoittaa keulissa Turn Key ja PopLoc?
Samat oli oireet juuri omassa keulassa. Syylliseksi osoittautui viallinen ilmaventtiili. Otin sitten uuden venttiilin vanhasta sisäkumista, nyt on keula toiminut niin kun pitää ja pumppu näyttää oikeita lukemia.Minun ilmaventtiilissä oli samat viat, korjasin sen. Otin koko sitten keulan pois ja tutkin sitä tarkemmin niin se kurlasi. Samalla avasin sen öljytilan ja kaadoin öljyn pois, Tuli vain 100ml. Ohjeessa oli että pitäisi olla 130ml. Käyn ostamassa uutta öljyä ja katson paraneeko tilanne...hiukka sama kävi reba solo air kanssa: letkun kierto ei avannut venttiiliä ja painetta tuli vain letkuun eikä siis mennyt venttiilistä keulaan. Korjauksena piti ottaa venttiili irti ja viilata ina (0.5mm ehkä) matalammaksi sitä osaa mihin venttiili kiertyy. Pyörä oli nurin niskoin viilauksen ajan ettei menisi purut keulaan.
Kääntää itse kivusta vahingoittamalla korvia.
Entä onko teillä kokemusta recon silveristä? Miten tämän tyyppisiä keuloja huolletaan?
Sramin sivuilta saa kuvitetut ohjeet ja yuotubesta löytyy videon muodossa..
The end of the road is just the beginning...
Juu x) pitääpä katsoa
Pitäisköhän koklata?
http://vorsprungsuspension.com/produ...set-air-sleeve
Toisesta ketjusta tuli mieleeni, että minähän en tiedä joustokeulan anatomiasta oikein mitään. Voisiko joku kiteyttää erilaiset ilmakeulan huoltotoimenpiteet ja niiden tarpeen toisiinsa nähden? On esim. ilmeisesti alajalkojen huolto. Arvaan, että se on vähemmän kuin täyshuolto. Onko jotain nyrkkisääntöä erilaisten tiivisteiden vaihtamisesta? Milloin tarvitaan näitä Service Kittejä? Sitten, kun ei toimi kunnolla? Mitä öljyä? Mitä rasvaa? Sellaista yleiskuvaa kaipailen tässä samalla, kun aloitin jo etsimään Youtube-videoita, miten huoltaa Rockshox Solo Air.
Sramin sivuilla on service osiossa kaikkien keulojen huolto-ohjeet pdf filuina missä on hyvin kuvitetut ohjeet vaihe vaiheelta ja lueteltu kaikki tarvittava.. Youtube on myös täynnä noita videoita samoista toimenpiteistä..
The end of the road is just the beginning...
Siellä toisessa langassa mainitsin, että tuo alajalkojen putsaus ja voiteluöljyt olis hyvä tsekata n.50 tunnin välein.. En itse ihan orjallisesti tuota tuntimäärää noudata, mutta kun huomaa ettei yläjalkoihin ajossa enään jää öljykalvoa vaan ovat kuivat on se merkki siitä, että on voitelut käytetty loppuun ja siinä vaiheessa kannattaa viimeistää käyttää ne alajalat irti ennen kuin alkaa tulemaan sitä tuhoa.. Ei tuo huolto oikeesti montaa minuuttia vie ja keula toimii taas herkästi..
The end of the road is just the beginning...
Oletkos miku uusinut 50h jälkeen mitään tiivisteitä?Vai putsaus yläpäähän ja foamien uitto?Entäs alapään pulteille?Rockkarihan suosittelee niiden pulttien tiivisteen ja lukkorenkaan vaihtamista avatessa?
Tää kiinnostais muakin![]()
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Jos keulalla ajettu vasta tuo about 50h, niin pelkkä alajalkojen irroitus, putsaus ja nippuun uusilla voiteluilla riittää (oikeastaan RS:n keuloille tämä kannattaa tehdä heti uutena). Ei sinne tarvitse mitään uusia ja voi hyvin laittaa kasaan samoilla pulttien muoviprikoilla. Toki saahan ne uusia jos haluaa mutta aikalailla turhaa se on. Lukkorenkaita ei tuossa toimenpiteessä tarvi irroitella. Joka toinen kerta jos ottaa ilmapuolen sisukset vielä pois, putsaa ja voitelee uusiksi ja samalla lukkorenkaalla menee ihan hyvin kasaan. Jos Pike kyseessä, niin charger vaimennin olisi hyvä ilmata myös tässä vaiheessa varuiksi.
Kerran vuoteen riittänee normikäytössä (toki riippuu vähän paljonko ajaa) jos vaihtaa sisuksiin kaikki o-rengastiivisteet ja pölytiivisteet, niin pitäisi keulan toimia luotettavasti. Eli huolto ja oljynvaihto myös vaimentimelle.
Mikäs on hyvä korvike sramin 0w30 öljylle? Mistä?
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Nappasin motonetistä motulin 10w keulaöljyä. Lienee ajaa alajalkojen voitelussa pikessa asian?
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Hitusen paksua on.. Motonetissä on redlinen keulaöljyä josta ainakin 2.5w toimii hyvin..
The end of the road is just the beginning...
Hypistelin sitä 2.5wt käsissä mutta sehän on kuin vettä? Laitoin tuon 10wt sisään ja mielestäni oli juoksevampaa kuin se mitä sieltä tuli purkaessa ulos.
Alajalkoihin ainakin revelationissa suositellaan 15wt öljyä. Itse kyllä laitoin viimeksi 5wt, kun mulla ei muuta ollut. Hyvin toimii.
Varmasti tyhmii kysymyksii mut...
Saako liukuputken pintaan koskea? Voiko ihan rätillä pestä? Pitääkö liukuputken pintaa jotenkin voidella?
Saa koskea ja voit rätillä pestä, kannattaakin putsalilla. Kannattaa voidella, mutta ei ihan millä tahansa = tiivisteet ei tykkää ihan kaikista.
Joillakin valmistajilla on ihan tähän tarkoitukseen litkut ja rasvat.
Esim:
http://www.rsp.at/wp-content/uploads...k-Kick-50g.jpg
http://www.juicelubes.co.uk/fork-juice.html
Kirjanmerkit