GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 53 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #1561
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Länsikontu
    Viestit
    610
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zmyrsky Katso viesti
    1000 kilsaa läskiladalla nyt poljettu metsäpolkuja pitkin. Isompia vikoja ei toistaiseksi ole ilmaantunut muita kuin että ketjut ja rattaat on alkaneet pitää melkoista pauketta/rutinaa. Vaihteet takertelee, alaspäin vaihdettaessa on pientä viivettä ja ylöspäin vaihdettaessa melkoista rutinaa... Pyörä kävi xxl:n huollossa, mutta eivät näköjään tuota saaneet korjattua. Laakereissa ei ole väljää, vaijerit, ketjut ja rattaat ovat ainakin päällisin puolin ok... en kyllä keksi mistä lähden vikaa etsimään, vai onko kyseessä Shimanon ominaisuus että ajan kanssa alkaa ääntelemään ja toimimaan epätäsmällisemmin?
    Vaihtajan vaijeri ja kuori vaihdettava ja säädettävä vaihteet. Eipä sitä kuoren sisällä olevaa moskaa päälle päin näekään... Eikä mikään Shimanon osasarja niin heikko ole että 1000 km jälkeen oikuttelisi.

  2. #1562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei ole ominaisuus eli jossain on vikaa. Omassani ainakin tuo vaihdevaijeri liikkui melkoisen nihkeästi, mutta voitelu auttoi vaivaan ja vaihteet napsuu jälleen täsmällisesti pesään. Voisi vaihtaa tuon koko kuoren ja vaijerin kunhan jaksais, kun eivät taida olla mitään laatutavaraa.
    Vaijeri tarkistettu ja se liikkuu hyvin, eli vika on jossain muualla...

  3. #1563
    IncBuff Guest
    Vaijerin kuori murtunut jostain kohtaa?

  4. #1564
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Pari päivää pyörittyä syötteen maastossa ja testattu one up:in nw 32 piikistä ratasta ja kyllä 1x10 systeemi pesee alkuperäisen heittämällä. Voin kyllä suositella kaikille jotka harkitsee. Omille kintuille riittävät välitykset löyttyy kun taaksekin on laitettu 42 piikkinen laajennus ratas joskin kesäkelissä voi olla vähempi tarpeen.

  5. #1565
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Mulla on 32t isona rattaana edessä ja vakio takapakka. Itse en kyllä noissa metsä ja kallio kikkailuissa tuolla pärjäisi. Odottelen kun racefacelta tulee ne 24t ja 26t nw rattaat bashringeillä niin sitten voisi tuon muuttaa 1x10 systeemiksi, toisaalta tuo 2x10 systeemi antaa aika mukavasti pelivaraa.

  6. #1566
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zmyrsky Katso viesti
    1000 kilsaa läskiladalla nyt poljettu metsäpolkuja pitkin. Isompia vikoja ei toistaiseksi ole ilmaantunut muita kuin että ketjut ja rattaat on alkaneet pitää melkoista pauketta/rutinaa. Vaihteet takertelee, alaspäin vaihdettaessa on pientä viivettä ja ylöspäin vaihdettaessa melkoista rutinaa... Pyörä kävi xxl:n huollossa, mutta eivät näköjään tuota saaneet korjattua. Laakereissa ei ole väljää, vaijerit, ketjut ja rattaat ovat ainakin päällisin puolin ok... en kyllä keksi mistä lähden vikaa etsimään, vai onko kyseessä Shimanon ominaisuus että ajan kanssa alkaa ääntelemään ja toimimaan epätäsmällisemmin?
    Onko ysi vai kymppiketju shimanoa ? Jos ysiketju,niin eipä ne yleensä paljoakaan yli 1000km ajoa maastossa kestä.Elikkäs kantsii tsekata olisko ketju jo venynyt liikaa.
    Cold Sweat!

  7. #1567
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Jos vaihdevaijerit on voideltu ja ketju on kunnossa niin sitten kannattaa kurkata vielä vaihtajankorvakkeen suoruus varmuuden vuoksi. Voi aiheuttaa myös samoja oireita.

  8. #1568
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Whiten läskipyörät

    ^ Mullahan tuossa talvella tuulenkaatoa ylittäessäni kiilas paksu oksa vaihtajankorvakkeen luokkaa 30 astetta vaakatasosta. Käsin sen taivutin takas ja käytin viilapenkissäkin puristeltavana. Silmämääräisesti siitä tuli hyvä, mutta vaihteiden temppuilu alkoi. Jäi uupumaan jostain syystä pari pienintä ja suurin vaihde. En ole pariin viikkoon tuossa pyörän selässä ollut, mutta nyt innosti kevätaurinko vaihtamaan uuden korvakkeen tilalle. Koeajolenkillä todettu, että säätöihin ei tarvinnut koskea, vaan nyt toimii taas kaikki pykälät kuten pitää.
    Tiistaina vien läskin Tammistoon ekaan maksuttomaan perushuoltoon (ensihuollossa käytin elokuussa eli tämän jälkeen vielä yksi maksuton perushuolto jäljellä), mielenkiintoista nähdä, löytävätkö tuosta mitään säädettävää. About tonni tolla on nyt ajettu ja mielestäni on kyllä tikissä


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  9. #1569
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Mitä muuten painavat Fat1 tai Fat2 vakio norsunkortsusisurit ? Schwalben 13 äffät ajattelin laittaa tilalle, mistäs kivijalasta noita ootte hommannut ? Vai onko tähänkin se vakiovastaus ShockTherapy


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  10. #1570
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Whiten läskipyörät

    ^ No tuolla alussahan ne oli kerrottuna eli litessä sisuri reilu puol kilo ja päällirengas yli puoltoista. Olikos tuossa litessä VeeRubber Missionit vai V8:t vai mitkä. Valmistajan sivuilta en painoa löytänyt vain kehut, kuinka hirmu nopeet renkaat ovat

    EDIT V8:t näkyy litessä olevan


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  11. #1571
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Oli noi muistaakseni joku 480g kappale ja 13F 200g. Ite tilasin saksasta.

  12. #1572
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Mitä muuten painavat Fat1 tai Fat2 vakio norsunkortsusisurit ? Schwalben 13 äffät ajattelin laittaa tilalle, mistäs kivijalasta noita ootte hommannut ? Vai onko tähänkin se vakiovastaus ShockTherapy

    Mä ostin Onzat Shock Therapystä.
    Hyvin on toiminut.

  13. #1573
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    127
    Saa nähä koska whiteltä tulee fättimarkkinoille uutta mallistoa. Aika hiljaista on ollut kyseilellä merkillä. Ei ees "vanhaa" pro2 ole enää pitkään aikaan saanut.

  14. #1574
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Whiten läskipyörät

    ^ Kuukausi sitten tuota tiedustelin ja asiakaspalvelusta todettiin, että päämies antaa niukalti ennakkotietoa tulevasta. Tässä vastaus lyhykäisyydessään

    "Sain vihdoin ja viimein vastauksen ostajiltamme. Ilmeisesti viesti kulkee äärimmäisen hitaasti Norjan ja Suomen välillä.
    Syksylle 2015 on tulossa muutoksia mallistoon, mutta niistä kerrotaan myöhemmin lisää. Tämän verran sain siis ongittua tietoa."


    Ystävällisin terveisin,

    Miia


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  15. #1575
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Kai se Whitellä on sama kuin muillakin valmistajilla, että tänä vuonna myytäviin pyöriin on komponentit ja tuotanto kapasiteetti käytetty. Eli enempää ei pyöriä tule. Ensi vuosi on varmasti melko haastava kun kysyntä on ylittänyt tarjonnan että kuinka paljon pyöriä ja millaisia uskalletaan tehdä. Veikkaisin että tulee 3FAT parannetuilla osilla, mutta osalistat on varmaan vielä auki niin mitään ei uskalleta kertoa.

  16. #1576
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Veikkaisin että tulee 3FAT parannetuilla osilla, mutta osalistat on varmaan vielä auki niin mitään ei uskalleta kertoa.
    Entäpä jos tekevätkin Microsoftit ja hyppäävät suoraan 4FAT:iin
    Suotavaa tosiaan kuitenkin on, että uudessa mallistossa on paremmat osasarjat eli että eivät tee downgreidausta,,,



    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  17. #1577
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    2fat [tuu fät] on hyvä nimi, muuta 4fat ei. [for fät]

  18. #1578
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Suotavaa tosiaan kuitenkin on, että uudessa mallistossa on paremmat osasarjat eli että eivät tee downgreidausta,,,
    Voi olla eurolla aika hankalaa ostella osia sieltä idästä, kun kurssi mönkii pohjamudissa. Tuskinpa muutkaan kustannukset ovat laskusuuntaan. Mieluummin pitävät hinnat samoissa ja laittavat toimivia osia kuin lähtevät tarjoamaan huippuosia korkeammalla hinnalla. Niitä kalliita läskejä on tarjolla muutenkin yllin kyllin.

  19. #1579
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Whiten läskipyörät

    ^^ No sitten suoraan 5FAT (wife fat)

    Tai oikeamminhan tuo nimeämiskäytäntö näissä menee FAT5 eli fat wife (joka on monessa taloudessa valitettavan totta)


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  20. #1580
    Saa tuntea oppimisen iloa/itsensä tyhmäksi kun ensimmäistä kertaa pistää pyörää palasiksi. 1x10-vaihteisto houkuttaa aika paljon ja rupesin ottamaan kampia irti. Tässäkin ketjussa on aika hyviä varoittavia esimerkkejä miten kampikaupoille pääsee, joten pakko varmistaa: vasen kampi on irti, joten eikö vetopuoli pitäisi lähteä vaan työntämällä akselia ei-vetopuolelta? Paljonko tähän viitsii käyttää voimaa ennen kuin keskiön laakerit ovat entiset?

  21. #1581
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Vääksy
    Viestit
    397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Seps Katso viesti
    Paljonko tähän viitsii käyttää voimaa ennen kuin keskiön laakerit ovat entiset?
    Minä käytän oikean puolen kammen irrottamiseen kumivasaraa lyömällä akselin päähän vasemmalla puolella. Vasaran puuttuessa käytän vasenta lenkkaria.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

  22. #1582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti efut Katso viesti
    Minä käytän oikean puolen kammen irrottamiseen kumivasaraa lyömällä akselin päähän vasemmalla puolella. Vasaran puuttuessa käytän vasenta lenkkaria.
    Näinpä arvelinkin. Pitänee hankkia oikea kumivasara, nyt käytin normivasaraa puupalan ja tämän orkkissisurin kanssa. Aika paljon käytin voimaa ja akseli liikkui vajaan sentin. Pitänee jatkaa huomenna paremmalla ajalla. Ei ole taidettu voidella tuotakaan millään kokoamisvaiheessa, mutta tämä ei yllätä kun kaikki muukin on kierretty kuivana kiinni. Olisi varmaan ollut liikaa vaadittu että tämmönen olis tarkistettu syksyllä ensihuollossa, mutta mikäs tässä laitellessa.

  23. #1583
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Joo ja ketjut kannattaa ottaa pois rattailta niin saattaa lähteä herkemmin

  24. #1584
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Seps Katso viesti
    Olisi varmaan ollut liikaa vaadittu että tämmönen olis tarkistettu syksyllä ensihuollossa, mutta mikäs tässä laitellessa.
    Eipä tuollaiset hommat kuulu minkään pyörämerkin ensihuoltoon. Ja perushuollossakin tulee vastaan keskiön osalta vain mikäli menee purkuun.
    Minähän vein tänään paksun ekaan perushuoltoon ja fillaria vastaanottaessa huomasivat, että keskiössä oli melko selvä välys. Eli fillaria noutaessa käy sitten ilmi, menikö purkuun ja kuinka piukassa tuossa oli,,,

  25. #1585
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Eipä tuollaiset hommat kuulu minkään pyörämerkin ensihuoltoon.
    Joo, enpä nyt ihan vakavissani olisi sellaista odottanut. Harmittaa vaan kun itse kasaamalla ei tätäkään ongelmaa olisi. Ja ketjut eivät olleet rattaalla jumittamassa, tämän sentään tajusin itsekin.

  26. #1586
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^ Kannattaa muuten harkita vielä sitä kumivasaran ostoa, ellet välttämättä sitä muuten tarvitse,,, Paljon autohommia(kin) tehneenä olen todennut, että perinteinen riittävällä massalla varustettu vasara ja kakkosnelosen palanen TAI messinkiä/kuparia eli lyötävää kohdetta pehmeämpi välipulikka toimii. Kumivasarat ovat hyvin usein liian pehmeitä eli energia menee siihen pompotteluun. Mutta toki saat kokeilla
    Whiten keskiön purkamisesta ei ole kokemusta kun ei ole vielä tarvinnut; Spessussa on Octalinkin keskiö ja siinähän on keskiölaakeri kiinni molemmin puolin kierteillä eli eipä tarvitse naputella.


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  27. #1587
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Kumivasarat ovat hyvin usein liian pehmeitä eli energia menee siihen pompotteluun. Mutta toki saat kokeilla
    Semmosella perinteisellä kumivasaralla käy monesti just noin, mut tää Bilteman kovempi malli toimii paremmin:
    http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...inuija-164034/

    Toki se puupala ja metallivasarakin on monesti hyvä vaihtoehto.

  28. #1588
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Oliko joku onnistunut poistamaan osan/kaikki white tekstit ja muut vauhtiraidat jättäen pelkän mustan pinnan? Kuvia? Kiinnostaisi tehdä vähän rauhallisempi yleisilme pyörään.

  29. #1589
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^ Onhan näitä,,, osa kylmästi teipannut mustalla teipillä ja osa vetänyt plasticdippiä pintaan


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  30. #1590
    ^^Täällä ainakin oli kuvaa plastidipatusta rungosta. Paha sanoa miltä pinta näyttää lähempää, mutta näiden kuvien ansiosta ajattelin itsekin kokeilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •