Sen takia itse harkitsen teettää siellä actionsportissa takakiekon dt xm 401 vanteella. Mutta onko ne ihan peet en tiedä. Kokemuksia kellä?
Sen takia itse harkitsen teettää siellä actionsportissa takakiekon dt xm 401 vanteella. Mutta onko ne ihan peet en tiedä. Kokemuksia kellä?
http://www.pellossalo.fi/
6.7 WTF/kg
Mitä eroa noilla stansin kehillä flow ex, arch ja crest on. Oma ajo normaalia polkurymistelyä ja maratonajoa. Paino n. 80-85 kg päivästä riippuen. Mikä noista passais parhaiten minulle?
Paino, leveys (Crest ja Arch EX tosin sama 21mm), jämäkkyys.
Tuo rymistely pitäisi tarkemmin määritellä. Mutta noin periaatteessa polkurymistelyyn Flow EX - maratoniin Crest. Kompromissi Arch EX. Mun (77kg) "rymistelyn" Crestikin on kestänyt ihan hyvin.Oma ajo normaalia polkurymistelyä ja maratonajoa..... Mikä noista passais parhaiten minulle?
http://www.notubes.com/ZTR-Rims-C18.aspx
Ok, kiitos pikaisesta vastauksesta.
Sitte seuraava kysymys: Mites noi akselimitat nyt menee sitten kun omassa pyörässä ( Trek Superfly 29 jäykkis) etuaksila 107,5x10 ja taka 142,5x10. Molemmat aksilat tuli n. puoleenväliin rungon haarukoita. Ja pikalinkuilla lukitus. Mitkä siihen soveltuu?
ticotacolle
Mittoja ei oteta akseleiden päistä, vaan se pituus joka menee haarukoiden väliin. Akselithan jatkavat hiukan haarukoiden sisään tietenkin, niinkuin sanoitkin.
Sun navat on yleisimmät eli QR 9x100 ja QR 9x135. Vai oliko nyt niin että toinen napa oli 10mm akselilla...ei muista
Crest on myös kestävä kehä, mutta suurin ero ainakin omien kokemusteni valossa kehän löysyydessä. Cresteillä on kivikossa sellainen itseohjautuvuustaipumus. En asiaan kiinnittänyt juuri huomiota ennen kuin testasin Flow EX:iä sekä American Classicin kiekkoja. Asia parani hieman competition -pinnoilla mutta ei hyvä vieläkään. Lopulta purin Crestit pois, ei kiekko saa sellainen luiru olla IMO. Painoa pilotilla 70kg ja joskus kovaakin yritetään mennä. Ihmeen kestävät kiekot kyllä olivat, joten jos pieni epätarkkuus on pienempi paha kuin muutama kymmenen grammaa lisäpainoa kehällä, niin Crestejä voi suositella aika moneenkin käyttöön.
noniinno muokkasi tätä : 19.02.2015 at 18.24
Qr quick release
Sit on akselin halkaisija
Ja sit haarukoiden leveys.
Trekin taka-akseli / pikalinkku on hieman pitempi sen takia että siellä on se Active Braking Pivot takahaarukassa ja vaatii vähän pitemmän akselin/linkun että ylettää läpi. Navan leveys on silti sama kuin muissakin pyörissä eli edessä 100 ja takana 135 tai 142 (pikalinkullisessa 135!). Tosin hiljattainhan Trekki lanseerasi 148 leveän perän, että eihän tämä ainakaan helpommaksi tule![]()
Uuuh mitkä kiekot: http://twentynineinches.com/2015/02/...inglespeed-15/
1270 g, 32 pinnaa ja sisä- & ulkoleveys melko asiallinen. Hinta ei tosin ole tästä maailmasta. :-)
Onko Noxeista kertynyt kenellekään kokemusta?
http://www.noxcomposites.com/skyline29 1440g, sisäleveys 23mm
Tuollaiset harkinnassa X0 -navoilla.
twitter: @Myrkkykieli
^mulle demottiin noita kehiä paikallisessa. Lekalla paukutettiin kehää (pelkkää kehää, ei kiekkoa!) päältäpäin ja poikittain lattiaa vasten.
Aloin uskoa hiilikuituun, amuliini olis taittunut ja lommoutunut.
Tekisi itsekin mieli eniten juuri noita paikalliselta diileriltä. Harkinnassa ovat, mutta muut hankinnat saisivatkin hieman "odotusaikaa", kattoo ny.
Itellä kummassakin maasturissa kuitukiekot eikä kyllä taida olla paluuta alumiinisiin.. Jäykät kehät ovat, mut ei mitenkään kovat ajettavat.. Enemmiltä rihtaamisiltakin on selvitty verrattuna alumiinisiin eikä tarvii klommoja suoristella vanteen kyljestä enään.. Omat ei ole kevyemmästä päästä Roval Control Carbon 29 - 1580g ja Roval Traverse Sl Fattie - 1570g..
The end of the road is just the beginning...
^sehän on pyorahuolto.com, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin noita on maaliskuun alusta lähtien tarjolla sen sijaan @Ride More Finland. (Pivot-maahantuojan uusi kauppa)
Jos haluaa itse vaihtaa laakerit dt napoihin niin joutuuko oikeasti ensin hommaamaan yli kahen sadan euron edestä työkaluja ?? :O ???
http://www.pellossalo.fi/
Kyllä mulle ainakin riitti vasara, tuurna, ja sopivankokoinen hylsy 340 navassa
Ei. Joskus riittää, että tarjoat kaljan oikealle tyypille. Tai siis, jos totta puhutaan, niin taisi mennä sixpack. Mutta onhan noilla oikeilla holkeilla kiva naputella, kun saa palikat kiinni suoraan ruuvipenkkiin ja laakerit napsahtelee paikalleen aina ja varmasti.
Tosimies hakkaa laakerit paikalleen vaikka kirveen hamaralla, mutta tällaiselle vähemmän puuhanneelle kaverille nuo ovat korvaamaton apu.
Mä tilasin ebay-setin.
http://www.ebay.com/itm/DT-Swiss-Rea...item23431b0b0c
Noin viikon toimitus kirjeitse Jenkeistä. Asiallisen oloiset työkalut, mutta en ole vielä käyttänyt niitä tositarkoituksella.
Tuossa olisi tällä hetkellä viisi paria DT:n navoilla varustettuja kiekkoja ja vanhimpiin 240S-napoihin alkaisi olla aika vaihtaa laakerit, koska tuntuu pieniä pykäliä napoja pyörittäessä. Pitäisi vielä löytää laakerit jostain. Onko kellään muuten kokemuksia 6902-sarjan hybridilaakereista (teräksiset vierintäkehät + keraamiset kuulat)? Tai suosituksia muista hyvistä "villin kortin" laakereista? Alkuperäisethän ovat ruostumatonta terästä, niitä näyttäisi saavan ainakin täältä:
https://www.bike-components.de/en/Dt...-FR-340-p7856/
Subzero muokkasi tätä : 26.02.2015 at 11.31
Laakereita tulee ostettua nykyään enimmäkseen tuolta http://simplybearings.co.uk/shop/index.html
Onkos kellään kokemusta näistä Sramin keikoista: https://www.sram.com/sram/mountain/p...roam-50-wheels ? Tällä hetkellä on käytössä Rise 40 kesäkiekoissa ja hivnen kevyempää etsiskelen. Itse asiassa etsiskelin DT Swissin xr 1501 mutta niiden saatavuus tällä htekellä koko euroopassa näyttää hivenen heikolle... Kuituhan tietysti houkuttaa mutta hinta ei houkuta. Eli kohtuu edullista ja kevyttä etsiskelen... Ehdotuksia ja kokemuksia saa kertoa.
"Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-
Melko kaposet nuo sramin roamit kun nykymuodin mukaisesti vanteet vaan levenee ja onha nuo melkosen hintavat kiekotki..
Miten olis Rovalin Traverse SL.. 30mm sisäleveys vanteessa antaa hyvän profiilin leveemmällekkin renkaalle ja hyvän ilmatilan niin voi ajella reilustikkin pienemmillä paineilla.. Napoina dt 350 ajaa kyllä asiansa.. Ovh. 1649€ tuskin on kiveenhakattu kun käyt lähimmän spessun jälleenmyyjän luona kysymässä tarjousta..
The end of the road is just the beginning...
Nuo Rovalit voisi olla hyvät mutta vaikka kuinka tinkisi niin tuskin alle tonnin menee... Tuota tonnia oon pitänyt vähän niinku kipurajana. Toki saa mennä allekkin vaikka reilusti... Tietysti yksi vaihtoehto olisi ostaa seurakaverilta Nextien kehät http://www.mcarbon.fi/fi/tuoteryhma/...hiilikuitukeht ja hommata navat ja tietättää kiekot jossain. Noin voisi päästä hinnassa alle tonnin ja painokin olisi jossain 1500g kantimissa.
"Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-
Miksi valmiskiekot?
Actionsportsissa kasautat DT240 napojen ympärille CX-Ray pinnoilla ja alunipoilla kiekot n. 1400-1600g väliin, riippuen kehistä.
Hinta 600-700e
Tai Funworksin navoilla satkun halvemmalla.
Jotenkin nuo valmiskiekot tuntuneet helpommilta... Mutta meikäläisen tietämys mitkä pinnat, nippelit jne on hyvät ja kestävät on hivenen puutteellinen. Ei viitsisi ostaa sutta ja sekundaa vaan toimivat ja edulliset kiekot.
"Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-
Edellisessa postissa mainitaan tuhat euroa hintarajana ja tässä edullisetEi jotenkin mahdu samaan mun päässä.
No, samoista osista ne valmiskiekotkin on tehty... Noin pääosin. Itse en näe paljoa järkeä edes katsella noita valmiskiekkoja. Sitäpaitsi kasattuun kiekkoon on helppo pyytää varaosia (pinnoja+nippeleitä mukaan). Valmiskiekkoja myyvissä kaupoissa ei välttämättä edes ole varaosia mukaan laittaa.
Laitat DT240 navoiksi, Pinnat DT Comp race tai CX ray ja nippelit alumiinia, jos meinaat, ettei tartte paljoa rihtailla ja messinkiset, jos haluat, että kestää enemmänkin rihtailuaKehät vähän käyttötarkoituksen mukaan. Mulla on kestäneet tosi hyvin ~3000km jäykkäperässä Atmosphere XL:t. Xc -käyttöön uskaltaisin ottaa jopa saman lafkan SL -versiot. Tai sitten Arch EX (ei kevyin, mutta kestää varmasti) tai Ryde XC 21 tai Trail 25. Millään noilla ei voi pahasti mennä vikaan.
Kiekoissa eniten kuitenkin merkkaa kasaus. Hyvin kasatut kestää paljon paremmin kuin melko hyvin kasatut. Mulle on tullut 3 settiä tuolta Actionsportista ja 2 settiä on olleet tosi hyviä ja 1 setti vähän sinnepäin (ekan kunnon alamäkirymistelyn jälkeen piti kiekot rihdata oikein ajan kanssa ja hyvä tuli).
Kiitos Dude! Noilla tiedoilla on jo helpompaa... Niin ja vanha totuus on että hyvää ja halpaa ei ole olemassa mutta jos löytyy hyvän ja edullisen niin se jo piisaa...
"Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-
Kirjanmerkit