Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
Kunnes tultiin siihen tulokseen, että sen on vaarallista. Sähkökäyttöinen on hiljaisena vielä vaarallisempi, kuin pappamopo.

Itse olen sitä mieltä, että kun mennään avustuksella yli 25 km/h niin mopokortti ja kypäräpakko minimissään.

Rajoja kuitenkin venytellään ja vehkeitä viritellään. Jos rajana on 35 km/h, niin vehkeet kulkee 45km/h, jos rajana 45km/h, niin vehkeet kulkee 55 km/h. Onhan tämä nähty mopoissakin jo iät ja ajat.
Moikka! Oma kokemus on, että 25km/h on yllättävän nopea ku sen on minimi (siis keskari kuitenkin) :-) Omassa pyörässä se on hirmuinen stressin paikka. Tuntuu, että hakkaa koko ajan näkymätöntä seinää vastaan. No tehoistahan se on kiinni ja tuo 25km/h täyttyy jo minimiteholla (oisko max 150W). Keskiteholla keskari on noin 32km/h ja se on just sopiva (150-300W). Työmatka-ajossa säästyy akkua ja ei yhtään stressaavaa. Jos mä oisin lakia miettimässä, niin 35km/h max ois hyvä :-) Jos joku ei vielä ole hoksannut, niin jännite vastaa vauhtia. Tää on nyt todella tökerö yleistys, mutta aika hyvä...
25km/h --> 25V
35km/h --> 36V
48km/h --> 48V
>60km/h--> >48V

Mä en ole testannut kuin pitkälle ajelen omalla motilla (bbs02/48V/10Ah), mutta helposti huilaa keskiteholla >40km.