ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 81 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 71 79 80 81 82 83 91 131 181 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.401 - 2.430 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2401
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Ei. Kyseinen rengas on valmistajansa keveintä sarjaa ja tubeless ready ei tarkoita samaa kuin tubeless jossa sisärengas on vulkanoitu ulkorenkaan sisäpintaan.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  2. #2402
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tämäpä mielenkiintoista. Kiitos vastauksesta. Saas nährä kuinka äijän renkaineen käy.

  3. #2403
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    59
    Joo, UST renkaat on erikseen ja tubeless ready/easy vaatii litkut.

  4. #2404
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    46
    Jännä Pirkka-niksi tuli löydettyä!

    Maastopyörän nastakumeihin, Noksun Extreme 294:t, tuppaa litkut kuivahtamaan varsin vikkelästi - pari kertaa tänä talvena joutunut lisäämään litkua. Nyt se sattui kuitenkin olemaan loppu, kun paineet rupesivat pakenemaan nollaan jo parissa tunnissa.

    Minäpä sitten kiehautin kraanavettä ja ruiskutin sitä molempiin kumeihin vajaan desin, ravistelin kiekkoja ja makuutin molemmilla kyljillä 15-30min. Se toimi! Kumit pitää taas itsensä tiiviinä kuin taikaiskusta.

    Eihän se itse paikkausaine sieltä renkaasta mihinkään kuivuessa katoa, liuoksesta vain haihtuu vesi. Näköjään se kuitenin myös liukenee takaisin tarvittaessa.

  5. #2405
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti epakesa Katso viesti
    ...liuoksesta vain haihtuu vesi....
    Vettäkö noiden tubeless-litkujen liuotin onkin? Luulis, että jäätyis talvella


  6. #2406
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti epakesa Katso viesti
    Eihän se itse paikkausaine sieltä renkaasta mihinkään kuivuessa katoa, liuoksesta vain haihtuu vesi.
    Eihän litkussa ole vettä?!? Nehän on pakkasenkestäviä. Ja minne se neste sieltä tiiviistä renkaasta haihtuu? Ettei vaan sulla vaan jäädy nuo renkaat kun viet ulos pakkaseen...

  7. #2407
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti segrei Katso viesti
    Eihän litkussa ole vettä?!? Nehän on pakkasenkestäviä.
    Eihän lasinpesunesteessä ole vettä?!? Sehän on pakkasenkestävää.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  8. #2408
    mutanaama Guest
    Taitaa olla jotain ammoniakkipohjaista, jota voi jatkaa vedellä tiettyyn rajaan asti

  9. #2409
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Vakavasti ottaen: litkuissa on iso osa vettä. Ongelmahan on siinä, että kun vesi häipyy menee yleensä mukana liuoksen muitakin osia. Pelkkä veden lisääminen ei palauta alkuperäisiä ominaisuuksia vaikka aine muuttuukin juoksevaksi.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  10. #2410
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti epakesa Katso viesti
    Jännä Pirkka-niksi tuli löydettyä!

    Maastopyörän nastakumeihin, Noksun Extreme 294:t, tuppaa litkut kuivahtamaan varsin vikkelästi - pari kertaa tänä talvena joutunut lisäämään litkua. Nyt se sattui kuitenkin olemaan loppu, kun paineet rupesivat pakenemaan nollaan jo parissa tunnissa.
    Kyllä sulla on nyt joku muukin ongelma kuin litkun kuivuminen. Ei sen litkutetun kumin pitäisi tuota tahtia vuotaa vaikka kaikki litkut valuttaisi pois.
    Litkunhan olisi jo litkuttaessa pitänyt tukkia kaikki reijät mitä renkaasta löytyy, sen nestemäisen litkun tarkoitus on sitten vaan tukkia mahdolliset uudet ajossa tulleet vuodot.

  11. #2411
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Spessun Fatboyssa kirkas jesari testattu, toiminu syksystä asti ok. Nyt tihkuu ajoittain litkua vannenauhan reikäsistä ulos kummastakin renkaasta. Paineet pysyy kyllä.
    Eli tämä teippi ei ulkomaan hehkutuksista huolimatta toimi. Asennuksen tein kyllä uskoakseni riittävän huolellisesti.



    Tämän mukaan:
    http://cyclesinlife.com/tubeless-fat...ersion-update/

    Seuraavaksi kokeiluun kaiketi levein Gorilla samalla kun vaihdetaan kesäkumit. Ajatuksissa kietaista yksi kierros keskelle+molemmat sivut kaupan päälle. Tulee niin reilusti päällekkäin että toiveissa olis jonkunmoinen litkunpitävyys. Pidemmäksikin aikaa, toivon...

    Muita varteenotettavia teippejä?
    brilleaux muokkasi tätä : 08.03.2015 at 16.16

  12. #2412
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    141
    DTswissin M1700 spline two kiekko. Onnistuuko tuon litkuttelu ilman ylimääräisiä teippauksia? Rengas toki päälle, mutta olin jostain muka ehkä lukenut, että tuo kiekko kuitenkin vaatisi lisäteippiä. Uskallanko kokeilla ilman?

    http://www.dtswiss.com/Wheels/MTB-Wh...-Spline-TWO-29

  13. #2413
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Oon tilannut cyclocrossin missä on Dt Swissin R24 disc kiekot. Mitä teippiä kannattais käyttää niitten tublessiksi väännössä? Joskus kuulin jonkun käyttäneen ihan Motonetin sähköteippiä, mutta empä tiiä. Vanteen sisäpohja on 18mm.

  14. #2414
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Oon tilannut cyclocrossin missä on Dt Swissin R24 disc kiekot. Mitä teippiä kannattais käyttää niitten tublessiksi väännössä? Joskus kuulin jonkun käyttäneen ihan Motonetin sähköteippiä, mutta empä tiiä. Vanteen sisäpohja on 18mm.
    Käy ostaa motonetistä rulla 25mm leveätä gorillateippiä ja leikkaa siitä ylimääräiset pois vaikka mattoveisellä tai saksilla niin että teippi on n.18-20mm leveää.
    sitä ei tarvitse venytellä kovasti. senkun painelee sormilla paikalleen. Ja pysyy.
    Sähkomiehenteipillä on taipumus irrota litkun kanssa.
    Maksaa jotain 4,70e ja on minusta parempaa kun esim stanin tubelessteippi. Itseasiassa olikohan sitä gorillaa 20mm leveänä jolloin se kävis suoraan.

    Edit:Tai jos et halua askarrella ostat tämän.http://www.hi5bikes.fi/~zhDYx0000001...F&Y104=NT-AS12
    se käy suoraan luulisin koska se käy ztr olympic kehään jonka sisäleveys on juurikin 18mm
    http://www.notubes.com/Stans-Rim-Tap...-21mm-P54.aspx
    syklopaatti muokkasi tätä : 07.03.2015 at 17.01
    - Fear is a mindkiller -


  15. #2415
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Mikä olisi sopiva sisäkumi ghetto tubeless asennukseen spessun fatboy vanteelle? 90mm vanteella jäi hieman kapeaksi continentalin 20x2.5" sisäkumi joka halkaistuna istui vanteelle muuten hienosti, mutta jää viitisen milliä kapeaksi eikä yllä vanteen reunasta reunaa. Sama sisäkumi toimii feltin 80mm leveessä vanteessa, vaikka onkin vain 20" halkaisijaa.. mutta vähän leveempää sisuria tarttis joka istus vanteelle nätisti.

  16. #2416
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Seuraavaksi kokeiluun kaiketi levein Gorilla samalla kun vaihdetaan kesäkumit. Ajatuksissa kietaista yksi kierros keskelle+molemmat sivut kaupan päälle. Tulee niin reilusti päällekkäin että toiveissa olis jonkunmoinen litkunpitävyys. Pidemmäksikin aikaa, toivon...Muita varteenotettavia teippejä?
    Usko vain gorillan sanaan Jyväskylän mies. Itse pistin klovninkalossiin kaksi vierekkäistä kierrosta leveintä gorillaa, eikä ole teipin alle litkut valuneet.

    Mutta olipa minulla kysymyskin: muutama viesti taannoin kerroin "joutuneeni" laittamaan 29" taakse Thunder Burtin. Litkutus onnistui ja kyljet pitävät. Kevät ja kivan rullaava rengas, mutta mutta. Kun tulen täältä maalaiskunnasta Helsinkiin niin alkaa tapahtua eli tappajasepeli käy melkein välittömästi Burtin kimppuun. Kahtena päivänä on ruisku laulanut 2-3 kertaan korvinkuultavasti eli litku on tehnyt sitä, miksi se on sisälle laitettu. Onko tuo rengas yksinkertaisesti noin h-n onneton, että siitä menee sepeli läpi tuolla intensiteetillä?

  17. #2417
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    400g race day only XC rengas? mitäpä luulet

  18. #2418
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Taidan tietää.

  19. #2419
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Usko vain gorillan sanaan Jyväskylän mies. Itse pistin klovninkalossiin kaksi vierekkäistä kierrosta leveintä gorillaa, eikä ole teipin alle litkut valuneet.
    Nyt on kaksi vierekkäistä kierrosta leveintä Gorillaa takakiekossa. Saa levätä saunan lauteilla sisurin kera yön yli.


    Tuollaiseksi oli menny kirkas jesari puolessa vuodessa, jostain se litku tiensä teipin alle löytää:

  20. #2420
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Huomenna pitäis vääntää cyclocrossariin tublesit, ja ajattelin hankkia tulevaisuutta varten napsauttajan. Minkä verran ootte pumpannut napsauttajaan painetta, että saa nostettuu crossarin renkaan vanteelle? Ja toinen kyssäri, että minkälaisia paineita tubless crossarinrenkaissa kannattaa pitää? Vai mennäänkö tossakin niin kuin läskissä, että kunhan ei lyö vanteelle?

  21. #2421
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Huomenna pitäis vääntää cyclocrossariin tublesit, ja ajattelin hankkia tulevaisuutta varten napsauttajan. Minkä verran ootte pumpannut napsauttajaan painetta, että saa nostettuu crossarin renkaan vanteelle? Ja toinen kyssäri, että minkälaisia paineita tubless crossarinrenkaissa kannattaa pitää? Vai mennäänkö tossakin niin kuin läskissä, että kunhan ei lyö vanteelle?
    Toi paine lienee jossain määrin riippuvainen napsauttimen koosta. Kannattanee mieluummin aloittaa pienillä paineilla ja olla varovainen, koska cyclocrossarin renkaissa on pienempi ilmatila kuin maastorenkaissa. Tai sitten ei pidä kahvaa pohjassa loppuun asti. Pahimmillaan voi hajoo rengas ja/tai litkut olla seinillä. Lisäksi kannattaa käyttää tubeless-käyttöön suunniteltuja renkaita, joita ei cyclocrossareille oo käsittääkseni paljoo. Itellä Spessun Trigger Pro 2Bliss 33mm ja huomas kyllä eron ei-tubeless renkaisiin kuten Contin Cyclocross Speediin. Kannattaa huomioida myös vanteiden suositeltu maksimipaine, esim. Stanin Iron Crosseissa muistaakseni 3.2bar. Toisaalta em. renkaiden kyljissä mainittu minimipaine on 3.0bar, joten teoreettinen paineskaala ei oo kovin suuri.

  22. #2422
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Mikä olisi sopiva sisäkumi ghetto tubeless asennukseen spessun fatboy vanteelle? 90mm vanteella jäi hieman kapeaksi continentalin 20x2.5" sisäkumi joka halkaistuna istui vanteelle muuten hienosti, mutta jää viitisen milliä kapeaksi eikä yllä vanteen reunasta reunaa. Sama sisäkumi toimii feltin 80mm leveessä vanteessa, vaikka onkin vain 20" halkaisijaa.. mutta vähän leveempää sisuria tarttis joka istus vanteelle nätisti.
    Spessulta on olemassa 20" Lasten Fatbike. Sellaisen pyörän sisuri jostain?

  23. #2423
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Huomenna pitäis vääntää cyclocrossariin tublesit, ja ajattelin hankkia tulevaisuutta varten napsauttajan. Minkä verran ootte pumpannut napsauttajaan painetta, että saa nostettuu crossarin renkaan vanteelle? Ja toinen kyssäri, että minkälaisia paineita tubless crossarinrenkaissa kannattaa pitää? Vai mennäänkö tossakin niin kuin läskissä, että kunhan ei lyö vanteelle?

    Minähän noita Napsauttimia valmistan. Cyclocross käyttöä ei ole perusteellisesti testattu, suosittelen että jos käytössä on tuo Napsauttimen 2kg sammuttimesta tehty perusmalli, niin aloitat kokeilun 5bar paineilla, ja todennäköisesti sitä ei siitä tarvise juuri korottaakkaan.

    Tuo ehdottamani aloituspaine perustuu siihen että ainakin maxxiksen cyclo kumeissa maksimi paine on merkitty 75 psi, Scwalbella se on yleensä jopa enemmän. 75 psi on vähän yli 5 bar. Kun painetta lähdetään tasamaan 5barista, niin silloin se ei millään voi nousta yli tuon renkaalle luvatun paineen ja on siis turvallinen käyttää. Tuo 5 bar on napsauttimessa riittävästi suurimmalle osalle maastorenkaitakin, joten pitäs riittää cyclolle.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  24. #2424
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Nyt on kaksi vierekkäistä kierrosta leveintä Gorillaa takakiekossa. Saa levätä saunan lauteilla sisurin kera yön yli.
    Helppoa oli taas kuin heinänteko. Lou nousi vanteelle kertaheitolla, jalkapumpulla. Litkut sisään(muutama pikku vuoto) ja paineet on pysyneet yön yli. (y)
    Nyt sitten nähdään kuinka kehuttu Gorilla kestää.

  25. #2425
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Helppoa oli taas kuin heinänteko. Lou nousi vanteelle kertaheitolla, jalkapumpulla. Litkut sisään(muutama pikku vuoto) ja paineet on pysyneet yön yli. (y)
    Nyt sitten nähdään kuinka kehuttu Gorilla kestää.
    Kuinka tiukka tuo rengas oli nousemaan vanteelle? siis millä paineella. Mä kun tein jotain testejä tolla omalla spessu/bud kombolla, niin pieni pätkä gorillaa vanteen reunan pikkureikien päällä tuntui estävän renkaan nousua vanteelle. Jopa sisurin kanssa rengas tuntuu vähän nihkeeltä nousemaan vanteelle, niin arveluttaa kuinka hiton tiukka siitä tulee jos gorilla teippiä on koko matkalta kehän reunalla..

    Sama renkaan tolkuton kiristyminen epäilyttää tossa ghetto sovelluksessa, jos jostain sopivan kokoisen sisurin löytäisinkin.

  26. #2426
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Cyclocrossin renkaiden kanssa kannattaa olla aika tarkkana jos napsautella meinaa, painetta ei varmaan tarvi edes tuota 5 bar, voi olla että jo 3 bar riittää hyvin. Vehkeen taikana on enemmänkin se että saadaan jatkuva ja riittävän suuri tilavuusvirta, ennemmin kuin korkea paine. Edelleen venttiilin sielun irroittaminen vaikuttaa ilman virtaamiseen aika huomattavasti, tuota toisaalta voi jossakin määrin kompensoida korkeammalla Napsauttimen paineella. Cyclocrossin tapauksessa voi jopa olla fiksumpaa pitää sielu paikallaan, kun en tiedä pysyykö rengas samaan tapaan "hyllyllä" kuin tubless(ready) MTB vanteiden kanssa...


    ...ulkomaillakin osataan, Dudet oli näemmä hakkeroinu GhettoNapsauttimen
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  27. #2427
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Ja tuolla siitä tarkemmin. Helppo ottaa reissuun mukaan kun riittää että muistaa ottaa korkki/letku hässäkän mukaan ja ostaa putelin vasta perillä...

  28. #2428
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Kuinka tiukka tuo rengas oli nousemaan vanteelle? siis millä paineella. Mä kun tein jotain testejä tolla omalla spessu/bud kombolla, niin pieni pätkä gorillaa vanteen reunan pikkureikien päällä tuntui estävän renkaan nousua vanteelle. Jopa sisurin kanssa rengas tuntuu vähän nihkeeltä nousemaan vanteelle, niin arveluttaa kuinka hiton tiukka siitä tulee jos gorilla teippiä on koko matkalta kehän reunalla..

    Sama renkaan tolkuton kiristyminen epäilyttää tossa ghetto sovelluksessa, jos jostain sopivan kokoisen sisurin löytäisinkin.
    Ei toi kovin ihmeellisen tiukka ollu, oisko painetta ollut sen1- 1,5bar. Mulla ei toi, eikä GC jesarin kanssa kylläkään ns. "paukahtanu" vanteelle.
    Nousivat hitaasti ja huomaamattomasti ryömien molemmat paikoilleen.


    Vai paukkuuko nää läskikumit muilla yleensä paikalleen, kuten maasturin renkaat?

    EDIT: josta nyt sitten heräsi epäilys onko Lou varmasti noussut kunnolla vanteelle? Ilmeisesti, koska kesti ajamisen 5 Psin paineella
    brilleaux muokkasi tätä : 16.03.2015 at 09.36

  29. #2429
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Koillis-Vantaa
    Viestit
    211
    Minäkin kötöstelin ghettonapsauttimen.



    Kiedoin pullon varoiks jesariin. Latasin 6 bar sisään ja vanha 2.35 Nevegal nousi kivasti Pacenti TL28:lle ilman liukkaria.
    www.ajokoiralaika.blogspot.com

  30. #2430
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Tommosen vois paskarrella parasta ennen jälkeisestä Sodastream litran pullosta... Ja niitä piisaa vaikka tekis patteriston isoille renkahille.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •