ElectrobikeGarminGiant
Sivu 79 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.341 - 2.370 / 4446

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #2341
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    mikä noista Maxxis:en nyky seoksista vastaa sitä entistä 60A joka toimi talvella? "Single compound"?

  2. #2342
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    mikä noista Maxxis:en nyky seoksista vastaa sitä entistä 60A joka toimi talvella? "Single compound"?
    samalle asialle on näköjään 3 nimea: 60A = Maxxpro = single compound

  3. #2343
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Kyllähän tuollainen kunnollinen nastallinen talvirengas (esim. ISP 2.35) pesee oikeassa talvikäytössä kesärenkaan joka hoitaa "nastattoman talvirenkaan" virkaa aikalailla selvästi. Vähälumisessa kivikossa nastallinen ei ole ehkä oikein mukava eikä pitkäikäinen, joten sellaisella kelillä nastaton ehkä paikallaan.
    Enpäs oo tämmöstä aina huomannut mutta tulee niin vähän ajeltua vaan suvi kummeilla talvella

    Noppu Nikeillä eilen tein koelenkin liukkaassa metsässä ja ne on paremmat kuin Ralli Rane

  4. #2344
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    samalle asialle on näköjään 3 nimea: 60A = Maxxpro = single compound
    Eikö tuo ole ihan se perus Ardent. Ja jos vielä ei oo pahaa kivikkoa eikä tarvi mitään EXOa niin ei ole kotimaassakaan pahan hintainen ja rullaa suht mukavasti eikä pitokaan ole huono. Vaikka 2,25 ja 2,4 leveyksissä erot kuulostaa merkityksettömiltä niin tuntuisi että käytössä huomaa eroa enempi.

  5. #2345
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Jarrulevyt toki pitää olla samankokoiset ja pakatkin mielellään.
    Mulla on kans 2 kiekkoparia käytössä 11-36 pakoilla eikä yleensä joudu säätämään mitään. senkun heittää paikoilleen.
    Jos jotain joutuu niin se on yleensä jarrujen keskitys kun en oo jaksanut shimmata levyjä just kohilleen.

    Edit: Navat ei tartte olla samanlaiset. Mulla on toiset DT;n navoilla ja toiset Hopen eikä koskaan oo joutunut vaihteita säätämään.
    Ajaessa tietenkin joskus pikasäätimestä neljäsosakierros suuntaan tai toiseen ,mutta sitä en oikeen laske säätämiseks.
    Jarruille en ole tehnyt mitään (hydrauliset levyt). Vaihteet joutuu säätämään. Sen verran pientä, että onnistuu ajaessa tangon hienosäätönupista. Navat on ihan erilaiset. Toinen on irtokuulalaakeri pikalinkulla, toinen ns oikeilla laakereilla, 10 mm läpiakseli+pikalinkkuadapteri.

    Edessä ei tarvi säätää mitään, vaikka siellä irtokuulaa ja läpiakselia pikalinkkuadapterilla.

  6. #2346
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Jarruille en ole tehnyt mitään (hydrauliset levyt). Vaihteet joutuu säätämään. Sen verran pientä, että onnistuu ajaessa tangon hienosäätönupista. Navat on ihan erilaiset. Toinen on irtokuulalaakeri pikalinkulla, toinen ns oikeilla laakereilla, 10 mm läpiakseli+pikalinkkuadapteri.

    Edessä ei tarvi säätää mitään, vaikka siellä irtokuulaa ja läpiakselia pikalinkkuadapterilla.
    Mulla johtuu toi jarrun (yleensä etu) säätötarve johtuu luultavasti siitä kun toinen kiekko on 6 ruuvi ja toinen shimanon systeemillä.
    Sit kun toinen jarrulevy on vielä vähän kiero ja vielä 200mm:nen niin sen pitäs olla just eikä melkein. Riittäs eteen ihan hyvin pienempikin levy ,mut kun X-Fusionin inssit on viisauksissaan tehneet slant keulansa silleen et siihen ei pienempi levy sovi.

    Suht perseestä kun kyseessä kuitenkin on 34mm putkilla oleva keula jonka voi lyhentää jopa 100 milliseks. Max 160mm.
    Sen ymmärtää et johonkin Fox van 180mm 2,7kg painavaan keppiin ei saa kun ison levyn kii ,mut tää slant ei kyllä oo lähellekkään niin järee.
    Muuten ei oo slantissa valittamista ja onhan tuo suht jäykkä lyhennettynä 130 milliseks.

    Pitäs säätää se shimanosydeemi shimmilätkillä just kohilleen ,mut ei oo jaksanu.
    Isoja hommia...
    Edit: Sorry meni vähän Offtopicin puolelle. Eikös tää ollu rengasketju.
    - Fear is a mindkiller -


  7. #2347
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Täällä oli vähän aikaa sitten keskustelua Minion DHR II:sta
    Tässä on kumista hyvä arvostelu jossa selitetään miten se eroaa edeltäjästään on ja mikä kunkin nappulan tehtävä on.
    http://blistergearreview.com/gear-re...is-minion-dhr2

    Tällä kavetilla on muutenkin hyviä rengasarvosteluja. Niissä ei vaan sanota ,et pitää hyvin ,rullaa huonosti vaan kuvin ja esimerkein selitetään miksi
    näin on jne...Erinomainen sivusto.
    - Fear is a mindkiller -


  8. #2348
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tällä kavetilla on muutenkin hyviä rengasarvosteluja. Niissä ei vaan sanota ,et pitää hyvin ,rullaa huonosti vaan kuvin ja esimerkein selitetään miksi
    näin on jne...Erinomainen sivusto.
    Täysin samaa mieltä, tuo Kevin Bazar eli Kidwoo kirjoittaa aivan loistavia juttuja renkaista, mutta niissä ei kyllä oteta juurikaan mitään kantaa otsikon mukaisiin olosuhteisiin. Omien sanojensa mukaan kaveri ajaa pääasiassa erittäin kuivissa olosuhteissa.

  9. #2349
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215

    Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

    Sain läjän vanhoja renkaita. Mm. 3" Gazzaloddia. Kannattaako noita ees testata jos pyörällä on tarkotus myös polkea vai jarrutteleeko suosiolla puhki bikeparkeissa?

    Edit. Rungot vaikutti niin jähmeiltä, et tubelessistä varmaan turha unelmoida..

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #2350
    Pari kysymystä :

    Löytyykö kokemuksia Ardent Race-kumeista? Toimiiko Maxxiksen 3c-seos talvella?

    Paljonko on kivijalkakaupoissa saanut maksaa spessun renkaista, esim Purgatory Control?
    Edit: slow pistikin jo pikaisen vastauksen eli alta 40 varmaankin irtoaa lähes kaikkialta

  11. #2351
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527

  12. #2352
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Sain läjän vanhoja renkaita. Mm. 3" Gazzaloddia. Kannattaako noita ees testata jos pyörällä on tarkotus myös polkea vai jarrutteleeko suosiolla puhki bikeparkeissa?

    Edit. Rungot vaikutti niin jähmeiltä, et tubelessistä varmaan turha unelmoida..

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Gazzoista saa ainakin tehtyä hyviä ruuvirenkaita jos on paikka missä ajaa alamäkiä talvella.
    - Fear is a mindkiller -


  13. #2353
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lumet on täältä päin sulanneet ja märkää on taas metsässä.. Eipä haittaa kun löysin uuden lempirengastuksen eli Butcherit edessä ja takana 29 täpärissä litkutettuna traversen fattie vanteille.. Pito on ihan mieletön kun tänään nelisen tuntia tuolla mettässä möyrisin.. Leveellä vanteella ilmatila on reilu eikä rengas mulju vaikka pienillä paineilla mentiin 1.2 ja 1.4 bar... Rullaakin ihan ok ottaen huomioon kuinka pehmee seoksiset ja pitävät renkaat nuo on..
    The end of the road is just the beginning...

  14. #2354
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Olipas kivaa ajella hanssi trailstar edessä ja uusittu nobby pacestar takana. Rullas.

    Edelliset gummit oli chankimankit, märässä juurakossa erinomainen, mutta rullaa järkyttävän paskasti. Siirtymillä meinas tulla itku puseroon.

  15. #2355
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Kenelläkään kokemusta noista Maxxiksen 3C MaxxTerra -seoksen kumeksista? Miten rullaa ja miten pitää? Mulla olisi uuteen fillariin tulossa eteen Minion DHF 3C MaxxTerra ja taakse Minion DHR2 3C MaxxTerra. Koko 650b x 2.3".
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  16. #2356
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    traversen fattie vanteille..
    Mitkä versiot sulla on alla noista? Normit vai SL:t?
    Roots, bloody roots

  17. #2357
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Mitkä versiot sulla on alla noista? Normit vai SL:t?
    SL...
    The end of the road is just the beginning...

  18. #2358
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    taipeissa
    Viestit
    36
    3C pito on aika tajuton, itse tykkäsin kovasti juuri tuosta yhdistelmästä. Ehkä taakse voisi laittaa dual compundin, kun se kumminkin kuluu nopeammin.

    Siirtymillä rullaavuus ihan ok. Toki taakse voisi koittaa jotain rullaavampaa. En tiedä mikä se sitten olisi, Ardent kenties?

  19. #2359
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    3c on ihan huippu edessä. Taakse ääni dual compound ardentille kuten unknow kertoi.
    Taakse myös varteenotettava vaihtoehto on se maxxiksen uusi "rock razor" kopio.. Liekkö muuten milloin saatavilla?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  20. #2360
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Joo siis kyse olikin otsikon mukasista olosuhteista. Kesällä ajattelin laittaa pyörimään eteen 3C Highroller kakkosen ja taakse Ardent dual compound.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  21. #2361
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Ootko Miku verrannut Slaughteriin Butcheria takarenkaana? Slaughterin kuviointi on hyvin erilainen Butcheriin verrattuna, lähinnä rullaavutta yritetty parantaa. Tulisikohan parempi pito, jos nakkaisi Butcherin myös taakse?

    Toinen juttu oli se SL-kiekko. Eikös leveys ole ihan sama (29mm) kuin karvalakkimallissakin eli pidon kannalta perusvanne levittää renkaan samalla tavalla ja voittoa tulee vierimisessä ja muussa keveydessä?
    Roots, bloody roots

  22. #2362
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Slaughter hieman häviää veto- ja jarrupidossa butcherille joten märällä pidän butcherin myös takana..

    Tuo kuitukehän sisämitta on 30mm ja aluvanne on tuon 29mm.. Tuskinpa huomioitavaa eroa tekee renkaan profiiliin..
    The end of the road is just the beginning...

  23. #2363
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Nyt nöösi kysymys: jos käytössä on vaan yhdet kiekot, niin miten paljon rengaiden vaihtelu kuluttaa rengasta? Just nyt ei pysty laittamaan toisiin kiekkosiin pätäkkää, mutta butcherin voisin ostaa taakse (ja varmaan ostankin Mikun kommentin perusteella).
    Roots, bloody roots

  24. #2364
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Just senverran kun sillä ajaa, ei kai se vanteelle laittaessa ja säilytyksessä miksikään mene.

  25. #2365
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Ei kai. Aika paljon sitä tulee tosin temmottua, kun en ole liukastusta käyttänyt. Jospa sitten seuraavaan pyörään hommaa oston yhteydessä tuplakiekot.
    Roots, bloody roots

  26. #2366
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Just senverran kun sillä ajaa, ei kai se vanteelle laittaessa ja säilytyksessä miksikään mene.
    Tähän liittyen kysyisin, kun olet varmastikin renkaiden kanssa paljon ollut tekemisissä, että; jos rengasta säilyttää pakkauksessaan ja laittaa vielä hyvin muovipussiin ja säilytyspaikka on pimeä ja viileä niin mitä veikkaat, montako vuotta säilyy kumin ominaisuudet suurinpiirtein ennallaan?

  27. #2367
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Ei ole vielä vuositolkulla renkaat kerinnyt varastossa makaamaan, eiköhän ne jokusen vuoden pimeässä säily, auringonvalo lienee pahin kuminpilaaja.
    Huonolaatuinen kumiseos on pilalla jo tehtaalta lähtiessä, joten silläkin on oma merkityksensä.

  28. #2368
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Tosiharrastajalla on oma viilimiö renkaita varten siinä humidoorin vieressä.

    V'ttu ihan oikeesti - ne kumit on kulutustavaraa eikä mtn isältä pojantyttärelle kulkevia perintökaluja.

  29. #2369
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^ tuo viisaus pätee ainakin lisääntymisrajoittimiin
    Roots, bloody roots

  30. #2370
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    V'ttu ihan oikeesti - ne kumit on kulutustavaraa eikä mtn isältä pojantyttärelle kulkevia perintökaluja.
    Ei nyt ihan tuommoinen ajatus ollut. Auton kitkarenkaista on joku asiantuntija sanonut että kolme vuotta vanhana on ominaisuudet huonontuneet paljon vanhenemisesta johtuen ja vaikka olisi pintaa jäljellä niin pitäisi vaihtaa.

    Eli jos hankkii kumeja vaikka seuraavaksi kesäksi ja kun on useampi pyörä, jää rengas käyttämättä niin onko esim kaksi vuotta vanhasta jo selvästi pitoa pois vaikka näyttäisikin hyvältä. Sellaista ei kannata säilyttää tilaa viemässä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •