HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 171 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71 121 161 169 170 171 172 173 181 221 271 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.101 - 5.130 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #5101
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Talvipyöräily jatkuu Espoossa vielä maaliskuun, ainakin sepelin suhteen. Ihan kiva....
    Täällä putsailtiin jo tänään hiekkoja, mutta ehkä Espoo on niin paljon hyisempi paikkakunta.

  2. #5102
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Helsingissä oli kyllä putsailtu mutta siellä meri lämmittää enemmän, aiemmin talvella oli monta kertaa kun Espoossa oli lumisade ja Helsingissä tuli vetenä.

  3. #5103
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Noinhan se ainakin viime keväänä ihan radiohaastatteluja myöten todettiin, että vasta kun on yöt "pysyvästi" plussalla, aletaan tuolla rintamalla hommiin.
    No, meillä päin ole noita (hiekotettuja) väyliääkään eli ei myöskään noita huolia tappajasepelistä ja muista pyörän renkaita vaanivista örkeistä

  4. #5104
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Maxxis ardent 29' ite tykkään kans todella paljon yllätävä pito..☺🆒👍

  5. #5105
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Nyt on vasta helmikuun loppu, eli ihme on jossei takatalvi iske vielä pariinkiin kertaan. En siis pidä kiirettä nastojen poisheivaamiselle.

  6. #5106
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Tänään saattoi vielä hyvällä reitinvalinnalla päästä pääkaupunkiseudulla nauttimaan hetkittäin talvipyöräilystä. Itse sain ajettua yhteensä melkein 100 metriä lumen tai jään peittämää väylää.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  7. #5107
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Äsken lenkillä huomasin että Espoossa Kauklahden tienoilla oli jo putsailtu hiekkoja pois kelveiltä!

  8. #5108
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pöökke Katso viesti
    Nyt on vasta helmikuun loppu, eli ihme on jossei takatalvi iske vielä pariinkiin kertaan. En siis pidä kiirettä nastojen poisheivaamiselle.
    Renkaiden vaihdon määrittelee minulla sepelin keruun ajankohta.

  9. #5109
    Liittynyt
    03/2014
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    32
    Oulussa oli tänä aamuna vallan mainio talvipyöräily keli. Vettä ja jäätä pyörätiet pullollaan. Nastarenkaita oli vielä täysin perusteltua käyttää.

  10. #5110
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Kuopiossa on pari päivää ollut sohjokeli. Aamuisin rapsakkaahkoa sohjoa, iltapäivästä pehmeää. Illasta taas jäätävää, sinkuloittavaa sohjoa (sellaista, joka takavaihtajaan ja rattaisiin osuessaan sen verran jäätyy että muuraa ne umpeen). Nastoilla ei sinänsä tee mitään, maastokuvioisilla renkailla tekee. 2-pyörävetoinen sähköavusteinen on kyllä aika kingi tässä kelissä.

  11. #5111
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomas_T Katso viesti
    Oulussa oli tänä aamuna vallan mainio talvipyöräily keli. Vettä ja jäätä pyörätiet pullollaan. Nastarenkaita oli vielä täysin perusteltua käyttää.
    Valtaosa hyötypyöräilijöistä vetää silti ilman nastoja

    Tuotahan jäätikköähän tuo on ollut kohta pari viikkoa. Pyllystä tälläinen pitkitetty kevät. Yleensä tämä jäähelvetti on ollut viikossa ohi.

  12. #5112
    Pitäis joskus pistää polvi-kyynär-rannesuojat ja padata vähän fillarin runkoa niin voisi lähteä hakemaan oikeasti nastarenkaiden pidon rajoja ja uskonvahvistusta. Tänään oli tosiaan liukkain mahdollinen keli eli hieman kuhmurainen sileä jää vesikerroksen alla, ja nastarenkaista huolimatta hartiat vetivät korvia kohti. Läppäri repussa ei huvita kaatua osittain sepelipintaiselle jäälle, edellisestä vastaavasta maakosketuksesta on vieläkin merkki polven ihossa.

    Nastattomilla ajaminen on opettanut sille että jos eturengas vähänkin sivusuunnassa lipsuu varsinkin muhkuraisella jäällä niin kohta sattuu, ja tuon takia tulee ajettua ihan ylivarovasti. Mutta eihän se nastoilla noin mene, MW:t saattavat lipsua mutta profiilinsa ansiosta sivulipsaus kallistaa vaan rengasta sen verran että reunimmainenkin nastarivi ottaa tuurilla kiinni pintaan.

  13. #5113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomas_T Katso viesti
    Oulussa oli tänä aamuna vallan mainio talvipyöräily keli. Vettä ja jäätä pyörätiet pullollaan. Nastarenkaita oli vielä täysin perusteltua käyttää.
    Nokia w 106 47-622 edessä ja takana mara winter 42-622 takana. tuo nokia toimii niin paljon paremmin epätasaisella ja lumisella alustalla.
    Ilman nastoja ei olisi kyllä tullut mieleenkään lähteä sen verran vettä ja jäätä oli.

  14. #5114
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    1.140
    Mulla on Nokialaiset edessä 240 nastaa ja takana 106. Helvetin hyvin pysyn pystyssä vaikka lipsahtelee. Kelit on p*stä.

  15. #5115
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    314
    Kelit ovat jo lähes loistavat. Viime viiikonloppu oli tuskaa, mutta vähitellen tiet sulavat. Lumi ei vaivaa, mutta hiekkaa on paikoin paljon, onneksi vähemmän tiellä.

    Nastoja (2*Nokian 240) ei olla vielä hetkeen heivaamassa, koska musta jää voi aina yllättää. Tosin ensin vaihtuu pyörä, vasta sitten nastat.
    10k-kerhon jäsen - #kilometrikisa 2016

  16. #5116
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Tänään ajelin läskillä töihin ja asvaltoidut kelvit olivat täysin lumettomat. Hiekkaa oli tosin paljon, mutte paksukainen niistä välitä.
    Roots, bloody roots

  17. #5117
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tilley Katso viesti
    Kuopiossa on pari päivää ollut sohjokeli. Aamuisin rapsakkaahkoa sohjoa, iltapäivästä pehmeää. Illasta taas jäätävää, sinkuloittavaa sohjoa (sellaista, joka takavaihtajaan ja rattaisiin osuessaan sen verran jäätyy että muuraa ne umpeen). Nastoilla ei sinänsä tee mitään, maastokuvioisilla renkailla tekee. 2-pyörävetoinen sähköavusteinen on kyllä aika kingi tässä kelissä.
    Iltapäivällä soitin kevyen liikenteen väylien kunnosta kuntatekniikkaliikelaitoksen päivystykseen, koska sohjoa oli niin paljon eikä sitä ollut pitkään aikaan aurattu pois. Vastasivat sieltä, että niille väylille on kasvanut sellainen jääkerros, ettei niiden kalusto vain pysty hajottamaan sitä, ja siksi eivät ole voineet aurata. Kumma juttu, että itse näin vain sellaista sohjoa, josta voisi asvaltin kaivaa esiin vaikka paljain käsin.


    Nyt soitti ukkeli takaisin sieltä laitokselta ja sanoi käyneensä autolla ajelemassa ja kävelemässä noilla kelveillä. Ei kuulemma ollut nähnyt merkkiäkään sohjosta, vaikka nelisen tuntia sitten itse menin pyörällä ja sitä sohjoa oli vielä yli nilkan korkeudelle asti suurin osa matkasta. Olisi varmaan taas pitänyt ottaa valokuvia ja videota siitä tien paskasta kunnossa.



    Tämän saman kirjoitin facebookkiin, ja sain sieltäkin kommentteihin vittuilua, että ei tuolla mukamas ole mitään sohjoa. Miten voi olla niin sokeita ihmisiä, etteivät muka sitä sohjoa näe? Varsinkin tuossa eilen ja toissapäivänä sitä sohjoa oli paikoin puolisääreen asti, mutta nyt se on jo vähän sulanut niistä lukemista.

  18. #5118
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    No tulihan se renkaanpuhkomissaldokin sitten avattua tänään. Marathon plus 35-406:sta pitkänmallinen sepelinkokkare läpi ja ilmat pihalle. Vähän oli sormilla kankeaa saada kumi korjattua ulkona mutta onneksi matka jatkui. Ulkorenkaassa on tosin nyt todella syvä vekki ja kyllä siitä varmaan jo kohta seuraava muru menee läpi. Vtuttaa tuo läpitunkeva sepeli kun se tuntuu tekevän renkaasta kertaheitolla käyttökelvottoman.

  19. #5119
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Premnas: heitä litkut sisurin sisään. Ei pikku reiät pysäytä menoa.
    Tältä erää talvi julistetaan voitetuksi. Ohikulkutien laidan kelvi oli jo harjattu, huomenna litkutetulla cyclolla/four seasoneilla liikkeelle. Jäät ja lumet hävinneet kelveiltä.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  20. #5120
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Jäätä ei ole enää päällystetyillä sivuteilläkään, mutta sorateille ei tee mieli mennä. Siellä missä on jäätä, se on usein pehmeää ja cyclon etupää saattaa puskea mihin tahasa. Ikävä tunne etenkin lukkopolkimilla ajaessa. Ja missä tie on sula, sekin on pehmeää eli raskas polkea. Maasturilla voisi olla mukavampi nyt noilla teillä ajella.

    Vanha ykköstien reuna Piikkiöstä eteenpäin on sen verran kurainen, että vaihtajien toimintaan alkoi tulla muutaman kympin jälkeen viivettä ja myöhemmin vaihteet alkoi vaihtua itsestään. Ehkä siksi, että vaihtaminen vaati ronskimpaa otetta vivuista ja sen koneisto tulkitsi liian hitaasti useamman vaihteen vaihtamiseksi. Ilmiö on esiintynyt ennenkin, Sramin X9 type2 takana. Lieneekö ominaisuus vai yhteinen piirre kaikille vaihtajille näillä keleillä?

  21. #5121
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Sen huomion tehnyt että ei oo kahteen kuukauteen tehnyt hypätä kapee kumin satulaan ja kyllä eilenkin kattelin kun epätoivosesti yritettiin sohjossa kiemurrella mutta maasturi vielä eteni hyvin... ei sitä lunta paljoo oo tullut mutta sen hoito on sössitty täysin

  22. Helsingissä ei tarvinnut kympin työmatkalla montaa jääkohtaa ajella. Eka cyclotalvi takana ja kyllähän se niin meni että Cyclo selvisi tosi hienosti tallissa talvesta kun ajelin maasturilla ja mummopyörällä. Taitaa jäädä cycloon nastat laittamatta ensitalvena, en keksi syytä ajaa sillä. Nyt tekisi mieli vaihtaa jo nastat pois mutta kyllähän tässä vielä kuukaudeksi riittää jäisiä aamuja
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  23. #5123
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    Nyt soitti ukkeli takaisin sieltä laitokselta ja sanoi käyneensä autolla ajelemassa ja kävelemässä noilla kelveillä. Ei kuulemma ollut nähnyt merkkiäkään sohjosta, vaikka nelisen tuntia sitten itse menin pyörällä ja sitä sohjoa oli vielä yli nilkan korkeudelle asti suurin osa matkasta. Olisi varmaan taas pitänyt ottaa valokuvia ja videota siitä tien paskasta kunnossa.
    Ootko säkin Kuopiosta?
    Olisi käynyt pyörällä ajelemassa siellä kelveillä. Eihän se autolla tai käveleskellen niin helposti haittaakaan. Jos oikeasti kävelee, siis reippaasti, niin huomaa kyllä sutimisen kengänpohjissa, jos on sohjoa tiellä. Ja pyörällä kans kun on tunnetusti rengasleveydestä, massasta ja nopeudesta riippuva kriittinen sohjokerros, jonka jälkeen kiemurtelu alkaa.

    Tosin aika puusilmä kyllä saa olla, jos tietyissä paikoissa (kuten motarinalitustunnelilta pääpaloaseman risteykseen) ei huomaa sohjoa kilometrin päästä. Mutta mähän tosiaan ajelen lähes pelkästään Savon Kuljetuksen urakoimilla alueilla, ilmeisesti kaupungin omassa hoidossa olevat Pohjois-Kuopion alueet on vielä huonompia?

  24. #5124
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Premnas: heitä litkut sisurin sisään. Ei pikku reiät pysäytä menoa.
    Tämä teema kiinnostaa. Mitä olen netin syövereistä todennut, niin maastopuolella tuo sisurin litkuttaminen ei oikein tunnu vakuuttavan kovinkaan montaa isäntää. Läskiosastolla kun sisuri joissain tilanteissa ja joillain yhdistelmillä saattaa vielä puolustaa paikkaansa tubeless-toiminnan muuten vallatessa alaa. Mutta että sinulla on siis henkilökohtaisesti kokemusta siitä, että kapeammalla kalustolla litku toimii sisurin sisällä kuten kuuluukin eli potentiaalisia reikiä paikaten? Olikos nyt niin, että Schwalbe teki sisureita, joista saa sen sielun irrotettua? Niin, ja olihan sitten tämäkin vaihtoehto.

    Eilisestä kahdesta tappajasepelin hyökkäyksestä v-na laitoin pistosuojanauhat paikalleen.

  25. #5125
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Helsingissä ei tarvinnut kympin työmatkalla montaa jääkohtaa ajella. Eka cyclotalvi takana ja kyllähän se niin meni että Cyclo selvisi tosi hienosti tallissa talvesta kun ajelin maasturilla ja mummopyörällä. Taitaa jäädä cycloon nastat laittamatta ensitalvena, en keksi syytä ajaa sillä. Nyt tekisi mieli vaihtaa jo nastat pois mutta kyllähän tässä vielä kuukaudeksi riittää jäisiä aamuja
    Mihin cycloa ylipäätään tarvii, ellei näin lumettomana talvena sille keksi käyttöä?

  26. #5126
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Taasko se vääntö cyclon hyödyllisyydestä/hyödyttömyydestä talviliikentessä tai noin ylipäätään alkaa?

  27. #5127
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Mihin cycloa ylipäätään tarvii, ellei näin lumettomana talvena sille keksi käyttöä?
    Johan se tuolla jossain aiemmin tuli: cyclocross lajina on kurjuuden maksimointia, eli cyclolla ajaminen arkikäytössäkin pitäisi olla sellaista. Tästä voimme päätellä, että ilmeisesti tänä talvena ei ole ollut tarpeeksi lunta.

  28. Ai sori, ei tarkoitus aloittaa vääntöä. Tsadin alueella oli joko paljon lunta, paljon räntää tai paljon uraista jäätä, maasturi palveli paremmin ja siviilivaatepäivinä mummis. Cyclolle on käyttöä... jaa, sulan ajan työmatka & lenkkipelinä silloin kun työmatkaan ja lenkkiin sisältyy asvalttia ja hiekkapintaisia ulkoiluteitä vaan ei maastoa. Talvella nostan sen jatkossa naulaan, ellei talvi ole tätä mitä se nyt tällä hetkellä on eli paljasta asvalttia tai sepelipinnoitettua asvalttia. Mutta tulipahan kokeiltua!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Mihin cycloa ylipäätään tarvii, ellei näin lumettomana talvena sille keksi käyttöä?
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  29. #5129
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Tämä teema kiinnostaa. Mitä olen netin syövereistä todennut, niin maastopuolella tuo sisurin litkuttaminen ei oikein tunnu vakuuttavan kovinkaan montaa isäntää. Läskiosastolla kun sisuri joissain tilanteissa ja joillain yhdistelmillä saattaa vielä puolustaa paikkaansa tubeless-toiminnan muuten vallatessa alaa. Mutta että sinulla on siis henkilökohtaisesti kokemusta siitä, että kapeammalla kalustolla litku toimii sisurin sisällä kuten kuuluukin eli potentiaalisia reikiä paikaten? Olikos nyt niin, että Schwalbe teki sisureita, joista saa sen sielun irrotettua? Niin, ja olihan sitten tämäkin vaihtoehto.

    Eilisestä kahdesta tappajasepelin hyökkäyksestä v-na laitoin pistosuojanauhat paikalleen.
    Litkutin cyclon sisurit viime keväänä. Poikkeuksellisesti en vaihtanut kesäksi Misukoita cycloon, eli syksykin tuli ajettua 4seasoneilla. Ei flättejä, eikä muutenkaan mitään huonoa sanottavaa. Toivottavasti tilanne jatkuu näin kevään rospuuttokelien läpi. Pistosuojanauhoista huonot kokemukset, eivät estäneet tappajasepelistä aiheutuneita puhkeamisia pariin kertaan.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  30. #5130
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Mitä tulee tuohon vääntöön, niin onhan tämä toki vapaa maa ja palstakin lienee suhteellisen liberaali. Sitä vain, että itsekin tähän keskusteluun cyclon tarpeellisuudesta joskus osallistuneena tuntuu, että siinä ei oikein olla päästy eteenpäin ja että kaikki tarpeellinen olsi jo sanottu. Saatan olla väärässä, ja luultavasti olenkin.

    Mitä taas tulee tuohon litkutteluun, niin mukava kuulla ihan myönteisiä käyttäjäkommentteja. Minulla nuo nauhat ovat pitäneet yhtä kertaa lukuun ottamatta renkaat ehjinä, mutta jotenkin ne syövät fiilistä - etenkin oikeassa cyclotyyppisessä ajelussa eli matalilla paineilla hieman teknisemmässä maastossa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •