GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 63 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1861
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Espoo/Jyväskylä
    Viestit
    35
    Uskomattoman hyvä keksintö nuo nastarenkaat! Pelkästään tuo performance-versio Ice Spiker Prosta pitää peilijäällä kuin Ultrema ZX kesäisellä asfaltilla. Yliopiston edusta oli täydessä jäässä ja kengät lipsui alla, heti kun pääsi pyörän selkään niin tasapaino-ongelmat katosivat.

    Ice spikerien hinta pisti alkuun kyllä miettimään kahdesti ellei kolmesti. Se varsinainen jäinen aika on kuitenkin aika lyhyt ja mietinkin vaihtoehtona kunnon mutarenkaita. Niillä ajelee kuitenkin pitkälle kevääseen pahimpien lumien ja jäiden jo lähdettyä. Aikoinaan Espoossa tuli ajeltua talvisin maxxis swampthing -mutarenkailla ja pito oli melkein kuin nastoilla ja niillä veteli syvemmässäkin hangessa leikiten. Ne tosin paino enemmän kuin nykyiset nastat ja niissä käytetty "super tacky" -kumi kulu silmissä kun ajo vähänkin asfaltilla.

    No, jos nää ei paljastu maanantaikappaleiksi niin noilla nastoilla ajelee varmasti aika monta kautta. Täällä Jyväskylässä nuo nastat tuntuu aika pakolliselta varsinkin sen jälkeen kun kaupunki päätti säästä talvikunnossapidossa.

  2. #1862
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    52
    Ostin eturenkaaksi Suomi Tyresin nastarenkaan ja nyt ensimmäisellä lenkillä huomasin, että yhdessä kohtaa rengasta on kohtalaisesti sivuttaisheittoa. Ajaessa sen näkee selvästi ja asfaltilla jopa tuntee kiemurteluna. Asettuuko se kilometrien myötä "suoraksi" vai onko minulle myyty paska rengas?

  3. #1863
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Kumi on kitkarengas-tyyppistä, siksi niin hyvä pito lumella ja siksi se on vähän nahkeaa asettumaan vanteelle. Ei asetu itsekseen, laske paineita ja yritä mutjutella rengasta ympäriinsä, lisää painetta. Jotku ovat jotuneet laittamaan pesuainevettäkin liukasteeksi.

  4. #1864
    pyöräteillä alkaa olla jo aika lumista ja uraista/epätasaista.
    Olisiko aika vaihtaa nuo 42-622 Marathon Wintterit esim näihin:Suomi W240 A 54-622
    Ovatko nuo liian raskaat keville? Mitä muita vaihtoehtoja olisi tarjolla?
    Haussa ois hieman leveämmät ja pitävät renkaat.
    Syksyllä nuo marat oli ok mutta nyt hieman "epämukavat".
    Kevään sohjokelejä Winttereillä ei edes uskalla miettiä?

  5. #1865
    IncBuff Guest
    Jos tuon kaliiberin renkaat mahtuu niin miksei Ice Spikereita suoraan?

  6. #1866
    Sepä se kun en ole ihan 100% varma että mahtuu.
    Ajattelin että tuosta naapurin Puuilosta haen sen W240:n ja jos ei mahdu niin saisin sitten vaihdettua sen tuohon W 106A 47-622:een
    Sellainen mahtuu oikein hyvin.

  7. #1867
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jussi 163 Katso viesti
    Sepä se kun en ole ihan 100% varma että mahtuu.
    Ajattelin että tuosta naapurin Puuilosta haen sen W240:n ja jos ei mahdu niin saisin sitten vaihdettua sen tuohon W 106A 47-622:een
    Sellainen mahtuu oikein hyvin.
    W106 sohjo-ominaisuudet ei ole kehuttavat. W240 on ihan toista maata, Extreme vielä parempi. Ainakin Extreme mahtuu helpommin, kuin ice spikerit. W240 kanssa varmaan sama juttu. Eikös noita W240 ole aika montaa leveyttä?

  8. #1868
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    273
    Nyrkkipajan ite-nastoitettu Duro Leopard 26x3.0. Laitoin ensin 133 nastaa renkaaseen. Tuntui ihan sopivalta kun en niin hyvää jääpitoa etsinytkään. Kaarteet meni luistelukentällä hyvin, mutta jäärännimäkiin tarvittiin lisää pitoa. Nyt on 266 nastaa renkaassa ja pitoa on riittävästi. Leopard tuntuu pitävältä renkaalta polanteella ilman nastojakin. 68mm leveys tuo selkeästi lisää joustoa ja kantavuutta normi mtb-kumeihin verrattuna.
    routaisten peltojen pehtoori

  9. #1869
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Tänään oli aika haastava keli maasto nastakumille ikean spoorilla kun lumi oli jäätynyt erittäin liukkaaksi eikä ollut kaarrepitoo mutkissa mutta jää kohdissa nasta kumi puri

  10. #1870


    Vajaa kaksi talvea ajettu winter.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #1871
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    890
    Eilen tuli hankittua ISP:t ja tän päiväisen jääränneissä ajetun lenkin jälkeen paluuta ei enää ole. Pito oli järjetön eikä rullaavuuskaan huono ollut. Nyt vaan kovaa ajoa, että saan kulutuskestävyydestäkin hajua.

  12. #1872
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1
    Tähän on pakko ilmaista eriävä havainto. Ajamme vaimon kanssa työmatkat yhdessä ja muutamia erilaisia kombinaatioita on tullut kokeilluksi. Vertailu etenkin rullaavuuden suhteen on ollut yhdessä ajaessa helppo tehdä.
    W106:lla on tullut ajetuksi jo 90-luvulla,,, koska lie ensimmäiset markkinoille tulivatkaan. Muitahan ei oikein markkinoilla ollut ja niihin oli tyytyminen. Muuten jollain lailla siedettävä rengas, mutta jäisellä alustalla petollinen, varsinkin jos jään päällä on hitunenkin lunta.
    Ensin ostettiin toiseen pyörään W240 ja ilahduttiin luottamuksen tunteesta, jota ne toivat tullessaan reunimmaisten nastarivien ansiosta. Eipä ole tarvinnut enää kompuroida jäisissä urissa pippuristen reunanastojen rouhaistessa niistä kunnon otteen.
    Suurimman positiivisen yllätyksen nuo W240:t kuitenkin saivat aikaan rullaavuudellaan, eli alamäissä tuli selvä ero W106:n. Tuota eroa ei renkaita silmäillessä uskoisi koska W240 on tupla määrä nastoja ja karheampi kuvio. Toisaaltaan W240 keskellä on hyvä jatkumo pienistä nappuloista ja reunimmaiset nastarivit eivät edes kosketa maahan tasaisella alustalla, ainoastaan kaarteissa tai urissa ne saava maakontaktin.
    Tänä talvena omassa pyörässäni on ollut ensi kerran takana Schwalben Active Winther 30-622 ja edessä W240 kokoa 40-622. Schwalbessahan on lähes kesäkuvio ja harvassa nastoja, joten rullaavuudessaan se on omaa luokkaansa eikä ole ollut pito ominaisuuksiltaankaan ihan niin toivoton mitä ulkonäkö olisi antanut odottaa. Niin ja ilmatkin ovat pysyneet sisällä.

  13. #1873
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jussi 163 Katso viesti


    Vajaa kaksi talvea ajettu winter.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hyvin on kestänyt.... itse ajoin yhdet renkaat muussiksi alle 6 viikossa (+ 1 siirtoajo). Kelit olivat haastavia, mutta nyt taas meni salamurhaajasepeli kuvion läpi niin, että napsahti (2 kk edellisestä). MW:n tilalle tuli Suomityres 240-nastainen, mutta ei ole vielä paljon sanomista. Yleisesti ottaen kaksi nastariviä antaa riittävän hyvän pidon lähes mille tahansa alustalle.

    Poikkeuksia ovat tietysti pomputtavat alustat, jolloin rengas ei pysy kiinni pinnassa sekä tilanteet, jossa pintakerros liukuu toisen päällä. Ei auta, jos pysyy kiinni pintakerroksessa, jos se koko kerros alkaa liikkua.
    10k-kerhon jäsen - #kilometrikisa 2016

  14. #1874
    Uncle Guest
    Olisiko kellään antaa todellisia mittoja Schwalbe Ice Spiker Pro renkaiden 29x2,25 versiosta?
    Siis leveys ja korkeus vanteesta.

    Olen kahden vaiheilla, joko Ice Spikerit tai Suomi Tyres W240. Mitat vaan pitäisi tietää että mahtuuko lokasuojien alle.

    Ja onko teillä asiantuntijoilla tietoa milloin nuo nastarenkaat yleensä pamahtavat kunnon alennukseen? Silloin olisi tarkoitus ostaa, kärsitään vielä tämä talvi.

  15. #1875
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Jeppis
    Viestit
    30
    Tällaisia mittoja sain mitattua:
    Leveys n. 57 mm
    Korkeus n. 55 mm

    Vanteen koko 622*18 erd 596
    Paine n. 2 bar

  16. #1876
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uncle Katso viesti
    Ja onko teillä asiantuntijoilla tietoa milloin nuo nastarenkaat yleensä pamahtavat kunnon alennukseen? Silloin olisi tarkoitus ostaa, kärsitään vielä tämä talvi.
    Ice Spikereitä en ole nähnyt koskaan alennuksessa. Myyvät itsensä ilmeisesti muutenkin.

  17. #1877
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ice Spikereitä en ole nähnyt koskaan alennuksessa. Myyvät itsensä ilmeisesti muutenkin.
    On niitä ainakin ollut alessa siinä missä suomityresinkin nastoja. Kunnon alennusta tuskin tulee, joten siinä mielessä kärsiminen alennusten toivossa on kohtuu turhaa.

    Ice spikerin ja W240 väliin mahtuu muitakin kumeja sekä hinnallisesti, että ominaisuuksiltaan.

  18. #1878
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti camaleonte5 Katso viesti
    Suurimman positiivisen yllätyksen nuo W240:t kuitenkin saivat aikaan rullaavuudellaan, eli alamäissä tuli selvä ero W106:n. Tuota eroa ei renkaita silmäillessä uskoisi koska W240 on tupla määrä nastoja ja karheampi kuvio. Toisaaltaan W240 keskellä on hyvä jatkumo pienistä nappuloista ja reunimmaiset nastarivit eivät edes kosketa maahan tasaisella alustalla, ainoastaan kaarteissa tai urissa ne saava maakontaktin.
    En kyllä purematta niele tuota väitettä. Rullaavuus on kiinni paljon myös renkaan leveydestä, alustasta ja paineista, mutta asfaltilla ja kovalla alustalla W106 on mukavampi ja rullaa selvästi paremmin kuin W240. Verrokkirenkaat molemmat 47-559 koossa ja suunnilleen samaan aikaan ostettu.

  19. #1879
    Uncle Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Ice spikerin ja W240 väliin mahtuu muitakin kumeja sekä hinnallisesti, että ominaisuuksiltaan.
    Ehdotuksia otetaan toki vastaan.
    Nykyiset WTB 29" Slickit ovat 55mm leveät ja 50mm korkeat ja mahtuvat lokasuojien alle juuri ja juuri.
    Siksi tässä nyt näitä mittoja kysellään, että mahtuisivat vielä kiinnikin.

  20. #1880
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Ice spiker 2.25 on aika kapee nakki ja luulis mahtuvan mihin tahansa... toi ohut kumi tuo ongelmia nyt kun alkaa hanki pettään ja testi ajossa oma nastakumi menee vielä komeesti kun ice spiker uppoo ja ei ohjaudu polulla

  21. #1881
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Onko tämä nyt sellaista sissimarkkinointia kun pikkusen kerrallaan tiputellaan tietoa, että testiajossa on nyt joku ihan tajuton kumi... ja sitten lopulta kun hype on valmis paljastetaan mikä se kumi on


  22. #1882
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Vit*u se kumi ei rullaa ainaskaan mihinkään

  23. #1883
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onko tämä nyt sellaista sissimarkkinointia kun pikkusen kerrallaan tiputellaan tietoa, että testiajossa on nyt joku ihan tajuton kumi... ja sitten lopulta kun hype on valmis paljastetaan mikä se kumi on
    Oiskohan Izmon testikumi Nokian WXC'R W312 57-584? Joku tuollainen tais syksyllä vilahdella täällä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uncle Katso viesti
    Ehdotuksia otetaan toki vastaan.
    Nykyiset WTB 29" Slickit ovat 55mm leveät ja 50mm korkeat ja mahtuvat lokasuojien alle juuri ja juuri.
    Siksi tässä nyt näitä mittoja kysellään, että mahtuisivat vielä kiinnikin.
    Gazza Extreme 294 54-622 menisi mittojen puolesta luultavasti hyvin ja kantaa kohtuu tasaisen kulutuspinnan ansiosta leveyteensä nähden hyvin. Pahalla kelillä kapeuteensa nähden loistava kumi. Ohutkylkisenä rullaa jäällä mainiosti. Kyljet vähän hatarat litkukäytössä, mutta pärjäilee kyllä. Kovalla alustalla kovemmilla paineilla tulee karkean kuvion aiheuttamaa mikrotärinää läpi. Asfaltilla pienemmillä painella vaivaa sama tauti, kuin Izmon testikumia:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Vit*u se kumi ei rullaa ainaskaan mihinkään

  24. #1884
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Vit*u se kumi ei rullaa ainaskaan mihinkään
    Eihän oo kumit tussuna? Silloin ei tahdo rullata.

  25. #1885
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Maastonastarengaspuolella ja 26" niin Extremeistä tään vuosituhannen ajalta oikein hyvät kokemukset. Pari talvea nyt takasena Ice Spiker Perhormance eli halpisversio. Nastat kuluu varsin nopeaan, sanoisimpa puolet äkimmin kuin Extremestä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #1886
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Itse ajelin ennen Maxxis Ardenteilla talvisin, mutta parin toivottoman jääpolkuseikkailun jälkeen tuli hankittua ISPt tänä talvena. Kyllä se kannatti. Leveillä nappulakumeillakin pysyy melko hyvin pystyssä kun vähän skarppaa, mutta ISP:llä voi vaan päästellä huolettomasti menemään. Ainoa haittapuoli on kova hinta ja kammottava möykkä sepelillä ajaessa, kun nastat murskaavat pieniä kiviä.

  27. #1887
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    180
    Täytyi minunkin myöntyä ja vaihtaa viime viikonloppuna 29" täpärin takarenkaaksi ISP Evo, jäätikkää on vain kertakaikkiaan liikaa. 26" sinkulassa ISP:t on jo olleetkin molemmissa päissä parina talvena, joten melko helppo oli päätellä, mitä haetaan paikallisesta lisää. Eturenkaanahan tuo on ollut mainio lumikelilläkin, mutta nyt voi kanttailla täysiä kurveihin, kun pito on aivan maaginen takarenkaallakin. Paineet 20-25 psi:tä ja ihan tuo tuntuu rullaavan ja ohjautuvan riittävästi ainakin omaan makuun.
    -Heli

    "You have reached the final page of Internet. Now go out and play."

  28. #1888
    IncBuff Guest
    Olen tässä pohtinut, että miksi tuo Nordic Spike tuntuu liukkaalta, vaikka moni täällä sitä kehuu pidoltaan. Aiempi Marathon Winter tuntui pitävämmältä. Hoksasin tuossa että MW:t mulla on ollut aina crossarin vannejarruille tarkoitetuilla kiekoilla, joiden sisäleveys on kai luokkaa 15-17mm. Nuo Nordic Spiket on kietaistu maastovanteille, joiden sisäleveys on 19mm. Tekeeköhän tuo sen, että renkaan profiili menee liian neliömäiseksi ja sivunastat ei pääse puremaan, kun erityisesti muhkuraisella jäällä ja mutkissa tuo tuntuu jotenkin niin huojakalta. Kokemuksia? Mietteitä?

  29. #1889
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Kokemusta ei ole mutta teoriasi ei vallan huonolta tunnu. Renkaan profiilin muuttuessa vähemmän pyöreäksi kaarrepito jää liikaa laitimmaisen nastarivin varaan kun sen pitäisi olla kahden rivin varassa.

    Toki leveämpi rengas ja kevyt kuski tarkoittaa myös pienempää pintapainetta per nasta. Varovaisesti suosittelen Schwalben teräväkärkisiä nastoja, vaihtaminen ei ole kummoinen homma.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #1890
    Uncle Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Gazza Extreme 294 54-622 menisi mittojen puolesta luultavasti hyvin ja kantaa kohtuu tasaisen kulutuspinnan ansiosta leveyteensä nähden hyvin. Pahalla kelillä kapeuteensa nähden loistava kumi. Ohutkylkisenä rullaa jäällä mainiosti. Kyljet vähän hatarat litkukäytössä, mutta pärjäilee kyllä. Kovalla alustalla kovemmilla paineilla tulee karkean kuvion aiheuttamaa mikrotärinää läpi. Asfaltilla pienemmillä painella vaivaa sama tauti, kuin Izmon testikumia:
    Hetkinen, onkos tuolla Gazzalla ja W240:ellä käytännössä edes koko eroa?
    http://www.suomityres.com/renkaat/?c...r#specs_winter
    http://www.suomityres.com/renkaat/?c...r#specs_winter

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •