Noi on erityyppiset kumit. Nordic Spike, MW ja W240 on siviilipyörän/crossarin kumeja, Ice Spiker on maastokumi jossa on paljon isompi ilmatila, oikeat nappulat, avoin kuvio ja usein terävät nastat. Se on suunniteltu toimimaan talvikelissä maastossa, noi kapoisammat nakit on idealla "koitetaan saada talviajo edes jotenkin mahdolliseksi näissä pyörissä joihin ei kunnon kumit mahdu ja rullaavuus on jossain määrin merkittävä tekijä". Hybrideihinhän ei ISP mahdu.

Alkujaan tämän lähetti
IHD
Pikkasen off-toppicia - eli ei oo hyptritiä alla mutta olen ajelellut 4 viimeistä vuotta talven työmatkat Nordic Spikeilla ja nyt sitten vaihdoin eteen Schwalben Ice Spiker pron (2.1" )- takana edelleen Conti. Fillarina 26" maasturi jäykällä kuitukeulalla. Valtava ero pidossa ja suuntavakavuudessa Swalben hyväksi. No tosin onhan nuo Contit jo aika kulahtaneetkin ..mutta kehitys nastakumeissa näyttää menneen harppauksella eteenpäin. Ja onhan tuo Ice Spiker melkoinen "piikkisika" (360 nastaa vs. contin 240), mutta sen kanssa ei sitten tarvitse arpoa löytyykö pitoa vai ei edes vetisillä jäillä. Hinnakas gummi, mutta kyllä jättäisin Contit nyt suosiolla kauppaan vaikka halvalla saisinkin.
*****************************
Alhainen kadenssi - dekadenssi?
Kirjanmerkit