Ym. 2280 ei riittänyt, joten lyön aamuksi tuon 2330 Sigmaan ja jos sekään ei riitä niin töissä rullamitta käteen. Edistystä oli kyllä tapahtunut.![]()
Ym. 2280 ei riittänyt, joten lyön aamuksi tuon 2330 Sigmaan ja jos sekään ei riitä niin töissä rullamitta käteen. Edistystä oli kyllä tapahtunut.![]()
#fillarifoorumi @ IRCNet
Olisit vaan uskonu että toi on vaan matematiikkaa, eikä edes vaikeeta sellasta 😊
XXL yllätti iloisesti ja sieltä tilatut pyöräilykengät on sekä halvat että myös hyvät. http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyk...081731_1_style
Läski sai uudet polkimet ja kokeillaan miten sitä onnistuu lukoilla talvipyöräily http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-va...030721_1_style
M324 on mielestäni hyvä kombipoljin, omassa läskissä myös samanlaiset. Lukoilla en tosin ole ajanut juurikaan vielä.
Huomasin eilen parinkympin kelvittelyllä, että takapakasta kuuluu ilmeisesti toisinaan rusahtelua tai vastaavaa rutinaa, kun ajaa jommalla kummalla kahdesta isoimmasta takarattaasta. Ketju on oikealla vaihteella, eikä pompota, mutta jotain elämistä siellä tapahtuu ja kovemmassa vedossa aina rusahtaa ikävästi ja vähän säikäyttää. Mikähän tuolla on, takavaihtaja ei säädöissä? Vaihteet menevät kyllä silmään ongelmitta..
#fillarifoorumi @ IRCNet
Rataspakka löysällä tai jopa vapaaratas löysällä. Niitäkin on ollut....
Rutisis ja ryskyis varmaankin kyllä muillakin vaihteilla jos pakka tai vapaaratas olis ottamassa irtiottoa,,,
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Tuota ilmenee tosiaan vain kahdella isoimmalla rattaalla takana kun edessä on pienempi päällä. Mietin, että olisikohan ketjulinjalla jotain tekemistä asian kanssa, mutta tähän asti tuo kombinaatio on toiminut ihan ongelmitta.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Mä kyllä annan voimansiirtolinjalle armoa ja vältän noita ääriasentoja,,,
Vaikka ei tuossa nyt niin isoja kulmia tulekaan kuin kolmella eturattaalla, mutta kuitenkin
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Eikun siis kaks isointa ja edessä pienin: siinähän tuo kulma on just pienimmillään eli unohda äskeinen horinani
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Oiskohan vaan hiekkaa ketjussa ja rattaissa
Mulla teki samanlaista, kunnes huomasin että pultti jolla vaihtaja on kiinni korvakkeessa, oli aivan löysässä ja vaihtaja pääsi polkiessa kääntymään.
Kyllä nimenomaan ketjulinjasta raksutus johtuu sekä jossain määrin säädöistä. Jos edessä on pienin ratas ja takana suurin, on ketjulinja ääriasennssaan. Tuolloin takana suurimman välityksen eli pienimmän hammasrattaan kohdalla tyypillisesti kaikissa vaihteistoissa ketju raksuttaa. Toiseksi suurimmalla harvemmin. Ei ole tarkoitus, että ajettaessa käytetään tällaisia välityksiä, vaan että siellä takapakan keskialueella ennen äärivälityksiä vaihdetaan etuvaihtajalta pienempäää taikka suurempaa tarpeen mukaan.
Niin ja tietenkin voi olla vaihtajan säädöt vain pielessä. Jos ei muuta löydy niin koita kiristää vaihtajan vivun päästä vaijeria pari napsua. Kannattaa lokki käyttää pyörä ensi huollossa jos ei ole vielä tehty.
Ketjulinjassa vika ei ole. Pieni edessä-iso takana yhdistelmä on ihan hyväksyttävä.
Ettei ois ketjussa jäykkä linkki? Vaihda kaikista raskain vaihde päälle ja pyöritä kammista taakse päin. Samalla tarkkailet miten ketju kipuaa takarattaan yli.
Taisi Patenticilla mennä rattaat ja välitykset sekaisin. Minä ainakin ymmärsin että Lokki puhui nimenomaan rattaista. Ei siis ajanut väärin
Mitä rataspakan löysyyteen tulee, niin se on ihan mahdollista. Itellä oli päässyt pakka löystymään niin kaikki muut pelas hienosti, mutta pakan keskellä oli kaksi ratasta joiden välillä ei meinannut nousta eikä laskea ketju.
^ Samaan miinaan menin minäkin kuin luin huolimattomastiKorjasin tosin sitten hourailuni heti seuraavassa postauksessani, jossa siis vastasin itse itselleni.
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
kävin tsekkaamassa mittaradalla ton mun kertoimen 2280 tarkan tieteellisesti. tulokseksi tuli tällä(kin) kertaa 1010 m. paineet oli muuten 0,38 bar.
ei toi 2330 paljoo heitä, 50 mm/renkaankierros eli matkassa n 22 m/km. matkaa kertyy isommalla kertoimella vähän sutjakkaammin.
Jos tommoseen itsensä ksettamiseen lähtee niin miksi ei samointein laittaisi 5500 kertoimeksi,tulis niitä kilometrejä vielä joutusammin 😂
Juu kyllä toi lukema minunkin mielestä isolta tuntu mutta tässä ei ollutkaan kyse todellisesta mitasta vaan verrokkina oli toinen pyörä ja piti saada
sama lukema kuin siinä että olkaapa nyt tarkkoja mistä rupeette kinaanmun mittarit on kyllä tarkistettu mittaradalla
Matematiikkaa se on edelleen.
Sama lukema silloin joo, kun toinen mittari näyttää oikein. Oletan, että näyttää, koska mitat on suoraan 28" renkaan kohdalta Sigman omista asetuksista. Plus kun on ollut puhetta, että ilmanpaineet ja kuskin paino muuttaa tuota lukemaa myös, tekee tämä 115kg kuski ihan varmasti eroa vertaen höyhensarjalaisiin. Paineitakin on edessä 0,65 ja takana 0,85 kun toiset ajelee jopa 0,2 barin paineilla.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Selviskö lokki mikä ketjuissa napsui?
Kaikki White-kuskit pyörineen ovat tervetulleita Talvitourille 7.3. Jos on vielä talvikeliä, siis. Olen ohjaamassa Whitellä lenkinSaataisiinko koko mallisto paikalle? ...ja saahan toki muillakin merkeillä tulla!
Interceptorin päivitystä; meni nastarenkaiden saanti vähän myöhäiseen, mutta ehti kuitenkin. Ebay:ltä jenkeistä tuli 2 kpl Vee Rubber Snowshoe XL nastoitettuna (240 nastaa per rengas). Vaihdoin samalla sisuskumit schwalben 26x3.0 SV 13F - ero oli melkoinen
Ohessa vanha ja uusi sisuri (oikealla):
Ohessa vanha (Vee Rubber Bulldozer) ja uusi ( Vee Rubber Snowshoe XL)
Samalla meni Interceptorin tanko vaihtoon, uusi on ANSWER XC Enduro 720 20-20 Carbon Bar:
Ja lopuksi fiilistelykuva; toivottavasti nyt pysyy polut vielä hetken aikaa jäässä - ero oli kuin yöllä ja päivällä kun pääsi nastoilla tykittämään ;-)
![]()
Interceptoriin uusi alumiininen korvake. Kuvassa EHJÄ original, UUSI alumiininen ja original RIKKIPOIKKIKATKI
Uuten heti väri pintaan ja kiinni
![]()
1000 kilsaa läskiladalla nyt poljettu metsäpolkuja pitkin. Isompia vikoja ei toistaiseksi ole ilmaantunut muita kuin että ketjut ja rattaat on alkaneet pitää melkoista pauketta/rutinaa. Vaihteet takertelee, alaspäin vaihdettaessa on pientä viivettä ja ylöspäin vaihdettaessa melkoista rutinaa... Pyörä kävi xxl:n huollossa, mutta eivät näköjään tuota saaneet korjattua. Laakereissa ei ole väljää, vaijerit, ketjut ja rattaat ovat ainakin päällisin puolin ok... en kyllä keksi mistä lähden vikaa etsimään, vai onko kyseessä Shimanon ominaisuus että ajan kanssa alkaa ääntelemään ja toimimaan epätäsmällisemmin?
Ei ole ominaisuus eli jossain on vikaa. Omassani ainakin tuo vaihdevaijeri liikkui melkoisen nihkeästi, mutta voitelu auttoi vaivaan ja vaihteet napsuu jälleen täsmällisesti pesään. Voisi vaihtaa tuon koko kuoren ja vaijerin kunhan jaksais, kun eivät taida olla mitään laatutavaraa.
Kirjanmerkit