GarminElectrobikeGiant
Sivu 5 / 22 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 652

Aihe: Ninjakuriirit (mm. DPD)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Meillä ovat kyllä vaatineet valtakirjan, että ovat suostuneet ovelle jättämään...
    Sama. Kerran mulle piti olla tulossa paketti, jätin valtakirjan että ko paketin saa jättää ovelle.

Olivat jättäneet vaimon kalliin nahkalaukun sisältämän paketin sit kuitenkin ovelle vaikka siihen ei ollut lupaa annettu...

Toisen kerran pyysin toimittaa töihin, mutta vaadin että soittavat ensin kun tänne ei saa siviilipaketteja jättää oikeasti. Lupasivat tehdä niin, "tottakai onnistuu!". Eivät soittaneet ja olivat jättäneet paketin tänne. Onneksi löysin sen lopulta kun tajusin seurannasta että nyt olivat tehneet taas niinqu ei oltu annettu lupaa.

Toimii kuin Dodge!

Edit: Ai, tuo mun työtoimitusavautuminen oli jo ylempänä. No, ei haittaa. Niin paskaa toimintaa DPD:ltä että voi avautuu aina vaan uudestaan, samoistakin asioista!

Edit2: Ja joku kehui iltajakelua että on hyvä homma. No, taatusti olis jos jakasivat illalla. Klaukkala on jo niin korvessa ainakin (~15-20km terminaalista) että ei tänne asti jakelut toimi illalla.

DPD noukki paketin B-D.st 12.2 18.04, paketti turus 16.2 9.57 ja oveen koputus 17.2 11.00.
    Toimi kuin junanvessa!

Välillä ihmetyttää Postin hitaus.
    Paketti on lajiteltu torstaina 5.3 klo 11:31:18 ja tietojen mukaan se on edelleen Postin Logistiikkakeskuksessa 01010.

Odottavan aika on pitkä...

Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.
    Rekisteröinti: 9.3.2015 klo 11:15:50
    Paikka: Posti kuljetus 02610

Koskahan paketin perään kannattaisi alkaa kyselemään, kun edelleenkään ei ole lähetysten seurannassa tapahtunut muutoksia?

Dpd haki paketin to 5.3. b-d:stä ja jätti sen ti aamuna 10.3. kotiin. Onneksi oli vaimo kotona, ei tullut ilmoitusta... seuranta ei pysyny paketin mukana

IncBuff Guest
    Posti ei vissiin nykyään enää jätä lappua jos ei satu olemaan kotona paketin toimitusaikaan? Pari pakettia jo tullut b-d:stä ja b-c:stä ettei ole lappua näkynyt.

Kuljettaako posti DPD paketit kotiin? Vai niiten joku oma kuriiri?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Kuljettaako posti DPD paketit kotiin? Vai niiten joku oma kuriiri?
    Tulee siihen osoitteeseen mihin tilasit. Voi ennen kuljetusta soittaa ja vaihtaa vaikka (vaimon) duuniosoitteen.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Juu sen tiesinkin. Epämääräinen kysymyksen asettelu Käyttävätkö postia vai jotain muuta kuriiria?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Juu sen tiesinkin. Epämääräinen kysymyksen asettelu Käyttävätkö postia vai jotain muuta kuriiria?
    Riippuu paikkakunnasta. Joissakin paikoissa alihankkija on posti, joissakin toisissa taas joku muu.

Fedex.
    11.3 on paikallinen toimija yrittänyt toimittaa kotiin, vaikka toimitusosoite oli työpaikalle. Mistä ovat kotiosoiteen poimineet???
    Tänään pirautus Fedexille kyselyn merkeissä.
    - "Joo, täällä Vantaalla sinun paketti odottaa". Itse asun Jyväskylässä.
    - "Me emme soita asiakkaille, ei kuulu palveluun".
    - Mites saisin sen paketin?
    - "Saamme sen huomiseksi sinulle kotiin."
    - En ole päiväsaikaan kotona.
    - "Entäs töihin."
    - En ole huomenna sielläkään tavattavissa.
    - "Sitten sinun pitää noutaa paketti pakallisen toimijan terminaalista."

No, onneksi ei ole hoppu ja kaatuuhan niitä valtamerilaivojakin.

Nyt on kehitys kehittynyt DHL:llä - tuli tekstari jossa varmistettiin haluttu toimituspaikka: tilattu, DHL:n konttori tai postin pakettiautomaatti ja yhden kirjaimen vastauksilla sai säädettyä toimituksen mieleiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Nyt on kehitys kehittynyt DHL:llä - tuli tekstari jossa varmistettiin haluttu toimituspaikka: tilattu, DHL:n konttori tai postin pakettiautomaatti ja yhden kirjaimen vastauksilla sai säädettyä toimituksen mieleiseksi.
    Jaa? Minulle tuli maanantaina "ninjapaketti", kun DHL:n paketti ilmaantui työpaikalle vaikka seurannan mukaan oli vielä Hampurissa. Tänään näkyi seurannassa, että on toimitettu, mutta ei yhtään välivaihetta Saksasta lähdön jälkeen.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Mun kokemusten mukaan DPDeen kanssa tulee hellevetin vaikeeta, jos et vietä päivääsi paikallaan jossain paikassa x toimistoaikana. Toimitus kun ei tunnu onnistuvan muuten kuin 8-16 ja jos on liikkuva duuni, niin kyllä on ongelmaa, eivät tahdo uskaltaa edes parin tunnin aikahaarukkaa antaa milloin olisi missäkin.

DPD on kehittynyt! Yhä edleen he toimittavat paketteja vain virka-aikaan, mutta nyt tulee tekstari, että toimitus on tänään. Vau! UPS on harrastanut tätä samaa jo jonkin aikaa.

Kaikille niille tuntuu olevan yhteistä se että kiireettömät paketit tulee salamana ja oikeasti kiireelliset seikkailee pitkin maailmaa enemmän tai vähemmän hukassa. :|

Oli express-paketti tai ei.

GLS näyttää olevan eniten sekaisin, yksi paketti näyttää käyneen kahdesti lähtöpisteessä puolentoista viikon aikana.

Ei niinkään pyöräosa, vaan moottoriöljyjen toimittaminen meni hankalaksi.

Ostin saksasta Oilstore.de:stä öljyt ja toimittamisen aloitti Hermes Logistics, Suomessa se siirtyi Postnordille viime perjantaina ja Matkahuollolle ilmeisesti keskiviikkona josta lopulta hain.
    Hermeksen sivulta pystyi seuraamaan pakettia, mutta Postnord ei tunnistanut heidän seurantakoodia, vaan olivat kai luoneet omansa. Kyselin Hermekseltä asiasta alkuviikosta. Keskiviikkona alkoi paketin kanssa olemaan kiire ja soittelin Matkahuollolle että voisinko hakea paketin jostain, löytyi onneksi nimellä ja osoitteella.
    Eilen illalla sain Hermekseltä tiedon että paketti olisi noudettavissa ja antoivat Postnordilta kyselleensä seurantakoodin.
    Jos en olisi kysellyt itse paketin perään, olisi mennyt varmaan ensi viikkoon että saisin ilmoitusta paketista.

Jotenkin sitä paketin kulusta kiinnostuneena olettaisi firmojen käyttävän samaa seurantakoodia koko toimitusketjun läpi, tai ainakin viittaisivat johonkin yhteseen koodiin.

Facebookissa kiertävä viesti:
    "Puhelu DPD Suomi:
    -Meillä ei valitettavasti kuulu palveluun, että meidän kuskimme soittaisivat ja kysyisivät ovikoodia, vaikka sellainen laite olisi ovessa.
    -Eli teidän kuskinne käyvät katsomassa ovikoodilaitetta kahteen kertaan ja tuijottavat sitä kuin pässi uutta veräjää, mutta eivät tee mitään asialle?
    -Meillä ei tällä hetkellä ole palvelua, että asiakkaalle soitettaisiin ja kysyttäisiin ovikoodia asiakkaalta.
    -Eli te lähetätte kuskin tuijottelemaan autolla ovikoodia ja sen jälkeen asiakas ei koskaan saa pakettiaan joka on lähetetty, sillä myöskään sitä lappua ei voida toimittaa postiluukusta, missä todetaan että pakettia on koetettu jakaa, koska teillä ei ole sellaista palvelua että asiakkaalle voitaisiin soittaa ja kysyä sitä ovikoodia.
    -Meillä ei valitettavasti ole sellaista...
    -kiitos kuulemiin!

BOIKOTOI DPD PAKETTI PALVELUITA AINA KUN SE ON MAHDOLLISTA, valitse mieluummin UPS, TNT, DHL tai joku LUOTETTAVA yritys, jolla ei ole varaa ajella ympäriinsä huvikseen tuijottelemassa ovikoodilaitteita, toisin kuin DPD:llä joka tekee hallaa asiakkaidensa businekselle, koska heidän toimintatapaihinsa ei kuulu koettaa tavoittaa asiakasta - AAAARRRRRGGGHHHH!!!!!!!!"

Tuntuvat kaikki kuriiripalvelut elävän vielä sitä aikaa, että vain firmat käyttää heidän palveluitaan. Jos ei asiakas tajua päivystää koko päivää annetussa osotteessa, ni sittenhän se on asiakkaan ongelma järjestää paketti perille, eikä kuriirin.

Jaa, just eilen illalla tuli bikediscountista DPD:n kuskaamana paketti ovelle ilman ongelmia, maanantaina oli lähtenyt ja torstai-iltana n. 19.30 soi ovikello. Ainakin bd:ssä voi lisätä tilausvaiheessa viestin kuriirille..

Itse en ole hoksannut dpd:tä vielä käyttää, mutta hymyilevä naapuri on saanut hyvää palvelua. Ovat soittaneet puhelimeen ennen pakettien toimittamista.

DHL tänään:
    -Hei, yritettiin toimittaa sulle tiistaina pakettia. Kun et ollut paikalla, kuski lähetti tekstarin. Et ole ottanut uudelleen yhteyttä.
    -Jaa, ei mulle mitään tekstaria ole tullut.
    -Kyllä tässä lukee että kuski yritti toimittaa aikaan x ja lähetti viestin.
    -Ei meillä ole käynyt ketään siihen aikaan, olin kotona. Eikä tekstaria ole tullut
    -Aha, no haluatko hakea täältä Vantaalta sen?
    -En, tuokaa tänne. Haluan myös valittaa kuskista.
    -Mä vaan soitan näitä puheluja, paketti sopii ens viikon kuljetukseen.
    -Toimittaako joku sitten oikeasti?
    -Kyllä meidän kuskit toimittaa.

Saas nähä tuleeko

Nousipa aihe sopivasti. DHL, pitkin viikkoa. Paketti saapui seurannan mukaan lauantaina Suomeen, joten jätin maanantaina oveen valtakirjan paketin jättämiseksi, kun en kuitenkaan ole kotona.

Joku, ilmeisesti kuski, soitti maanantaina, kun olin palaverissa. En vastannut. Hetki siitä seurantaan päivittyi, että pakettia yritetty toimittaa, mutta ei oltu kotona. Noin puoli tuntia myöhemmin yritän soittaa takaisin numeroon, ei vastausta. Yritän vielä useamman kerran loppupäivän aikana, kukaan ei vastaa. En viitsi selvitellä asiaa enempää, koska olen työmatkalla.

Tiistaina uusinta edellisestä. Joku soittaa, seurantaan toimitusyritys, eikä numerosta vastata loppupäivänä. Annan asian olla vieläkin, kun en kotona kuitenkaan ole.

Torstaina sattuvat soittamaan niin, että voin vastata. Puhelu tuli jostain keskuksesta, ei kuskilta. Minulle olisi kuulemma paketti, joka pitäisi hakea. Kysyn, että eikös heidän pitäisi toimittaa se. On kuulemma kaksi kertaa käyty soittamassa ovikelloa, eikä ole avattu. Kysyn vielä ihan asiallisesti, että voiko heille jättää valtakirjan ovelle, kun en ole päivisin kotona. Kyllä sellaisen voi jättää, mutta koska on jo kaksi kertaa käyty, niin kolmas toimitus maksaa. Sanon sitten, että valtakirja on ollut ovessa jo kahden edellisen toimitusyrityksen aikana, eikä talossa edes ole ovikelloa, että kenenköhän ovella kuski on käynyt. Sitten vaihtuikin tietämättömyyslinjaan, että hän vain sopii jakoja, eikä tiedä mitään. Hetki kun vielä väännettiin, niin sitten se kolmaskin toimitus onnistui.

Perjantaina kännykkä ilmoittaakin, että tontilla on liikettä ja pihaan näkyy kurvaavan DHL:n auto. Kuski kävelee ovelle, löytää keskellä ovea olevan lapun ja jättää paketin ohjeistuksen mukaiseen paikkaan. Hetki siitä, niin seurantaankin päivittyy, että paketti jätetty. Paketin päälle oli kirjoitettu, että valtakirja ovessa. Ilman sitä ovella käynti ilmeisesti tarkoittaa ohiajoa, jos ei kuskin puheluun vastata?

Edellisen DHL:n kuskin sai jo opetettua tavoille, että käy jättämässä sen paketin ja valtakirja löytyy ovesta. On tainnut kuski taas vaihtua. Miten tämä voikin olla näin hankalaa, kun vastapuolena on yritys, jonka ainoa tehtävä on toimittaa paketteja perille.

Koska ollaan Suomessa jossa perintönä tsaarin ajalta asiakaspalvelu on samaa tasoa kuin edesmenneessä CCCP:ssä. Pahimpana ilmiönä ovat nämä ninjakuriiri firmat joiden "asiakaspalvelu" on tahallaan rakennettu niin ettei puhelimen päästä tavoitettavissa oleva henkilö ikinä tiedä mitään muuta kuin saman minkä itse näet trackingista. Ainoa mikä ratkaisee on kulujen minimoiminen ja aina voi välillä laittaa uuden mainoskampanjan. Jos asiakas voisi oikeasti tilausta tehdessään valita kuriirin eri firmojen väliltä niin se saattaisi vaikuttaa. Nyt ei tyypillisesti ole mahdollista kuin valita saman puljun eri vaihtoehdoista.

Tilasin vaatteita reilu viikko sitten ja odotin niiden tulevan postin kautta, kuten aikaisemmin samasta paikkaa toimitettiin. Olin saanut seurantakoodinkin, mutta en tietoa, mihin se käy... Luvatun toimituspäivän ollessa muutaman päivän kuluttua aktivoiduin ja löysin tiedon, että koodia kannattaa etsiä dpd:n sivuilta, mikä Suomessa ohjautui PostNordille. Ja kas kummaa, pakettihan olikin toimitettu mulle kolme tuntia aikaisemmin! Vaikka mitään havaintoa siitä ei ollut kotiin tullessa vielä...

Vähän nolona kurkin etuovesta ulos, niin siinähän se muovipussi nökötti terassilla. Oli kyllä kaiteen suojissa hyvin, kun et itsekään sitä ollut nähnyt, mutta aika outoa kumminkin jättää noin vain lähetys kenen vaan poimittavaksi täällä Helsingissä.

Tänään pdp:n seuranta näytti paketin tulleen kotipaikkakunnalleni ja kaks minuuttia myöhemmin näytti, että paketti jakelussa. Tunnin päästä jakelukuski soitti, että oletko missä? Kerroin olevani töissä ja hän kuskasi paketin minulle työpaikalle. Hyvin pelasi ainakin rovaniemen suunnilla. Bike-Discountista oli tilaus. Saas nähdä miten dhl/posti huomenna minulle pyörän toimittaa. 17 päivää näyttää nyt kestävän pyörän tilaus kyseisestä lafkasta nyt "ruuhka aikaan".

Eka kokemus dpd harharetkien kanssa ei lupaava. Ei mitään soittoa eikä viestiä, torstaina puolikahteen asti olin kotona ja melko pian sen jälkeen on kuski ilmeisesti käynyt ovella. Kun ei saanut pakettia toimitetuksi, niin mitä teki. Vei sen takaisin Mikkeliin eli 100 km päähän :-/. Heti pe aamulla soitto sinne koska ei nitten netti toimi, ja olivat jo lähtenyt kierrokselle eli toimitus ensi maanantaina. Seurannassa luki että kaksi kontaktinottoa ollut. Varmaan soittanut ovikelloa 2 x?. Ja soitto sinne maksullinen, myös jonotus. Seuraava x menee ruksi kyllä dhl.lle.
    http://www.pellossalo.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti boracay Katso viesti
    Tänään pdp:n seuranta näytti paketin tulleen kotipaikkakunnalleni ja kaks minuuttia myöhemmin näytti, että paketti jakelussa. Tunnin päästä jakelukuski soitti, että oletko missä? Kerroin olevani töissä ja hän kuskasi paketin minulle työpaikalle. Hyvin pelasi ainakin rovaniemen suunnilla. Bike-Discountista oli tilaus. Saas nähdä miten dhl/posti huomenna minulle pyörän toimittaa. 17 päivää näyttää nyt kestävän pyörän tilaus kyseisestä lafkasta nyt "ruuhka aikaan".
    DHL/posti-setä soitti tänään "sulle olis tulossa pyöräpaketti, oletko missä" sopivasti olin ruokkiksella menossa kotia ja sinnehän se tupsahti oli kyllä uutta, että postimies soitti paketista

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •