GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 11 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #301
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Tuossa ylempänä tosiaan koko kitin paino ja alemmassa pelkän motin.

    Ja niinkuin E-Cruiser jo tuossa mainitsikin, akun kyky luovuttaa virtaa on tärkeä ottaa huomioon. 750W motilla ei tee yhtään sen enempää kuin 350W motilla, jos akku antaa vain 10A ulos. Kun valkkaa 48V moottorin, niin voi käyttää halvempia akkuja, koska P = U * I

    Tossa on vielä yhden brittifirman mittaukset koskien tuota Bafangin 350W moottoria. Harmillisesti sivut ovat tänä viikonloppuna kaatuneet, mutta kuvat löytyy silti:
    sparta muokkasi tätä : 08.02.2015 at 21.14

  2. #302
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Meinaan, että laitat sen verran hönkää, että keula kevenee!
    Noniin pitkästä aikaa morons!!
    Sattui hyvä tuuri ja löytyi käytetty paketti, 6kpl 6s 5000mah lipoja, cycle analyst, runkolaukku, lyen 12fet ja laturit yms muuta hilpettä..
    Moottori on geencyclen 1500w, mutta huomasin että samaa myydään maailmalla 3000w nimellä ja ES foorumilla on tosi suosittu nykyään,
    Jopa yli kymmenen 10kw testattu ilman ongelmia.
    Ihan raakasti tinasin sunttia kokoajan lisää ja lisää, nyt piikittää max 104a 18s paketilla.
    Kaapelit ja akut on hiukka lämpösiä ja tiiän että käryn vaara on suuri, mutta kyllähän muuten lähtee!!
    Ainoo että tuo CA näyttää ampeerit miten sattuu, enkä shunt valueta saa millään oikeaksi.
    Fluken pihtimittari ollut sitten kii kokoajan testatessa.
    Ice spikerit on kyllä tulleet tarpeeseen..

    Tekis mieli kyllä joku täysjousto taikka läski, semmoseen siirtää sitten noi sähöt.
    Yhden takavanteen jo ajanut solmuun.

    Niin tosiaan, se keula kevenee nyt

  3. #303
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Mikset mopon runkoon laita tollasta? Vois palikat kestää vähän paremmin.

  4. #304
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kumipää Katso viesti
    Noniin pitkästä aikaa morons!!
    Sattui hyvä tuuri ja löytyi käytetty paketti, 6kpl 6s 5000mah lipoja, cycle analyst, runkolaukku, lyen 12fet ja laturit yms muuta hilpettä..
    Moottori on geencyclen 1500w, mutta huomasin että samaa myydään maailmalla 3000w nimellä ja ES foorumilla on tosi suosittu nykyään,
    Jopa yli kymmenen 10kw testattu ilman ongelmia.
    Ihan raakasti tinasin sunttia kokoajan lisää ja lisää, nyt piikittää max 104a 18s paketilla.
    Kaapelit ja akut on hiukka lämpösiä ja tiiän että käryn vaara on suuri, mutta kyllähän muuten lähtee!!
    Ainoo että tuo CA näyttää ampeerit miten sattuu, enkä shunt valueta saa millään oikeaksi.
    Fluken pihtimittari ollut sitten kii kokoajan testatessa.
    Ice spikerit on kyllä tulleet tarpeeseen..

    Tekis mieli kyllä joku täysjousto taikka läski, semmoseen siirtää sitten noi sähöt.
    Yhden takavanteen jo ajanut solmuun.

    Niin tosiaan, se keula kevenee nyt
    Hurja peli. Kai sen takavanteen kestämään saa, kun vaan laittaa kunnollisen DH-vanteen. Veikkaisin, että DH täysjousto vois olla paras. Tuollainen kulkee sen verran, että läskin kanssa voi jäädä jouston vaatimattomuus harmittamaan.

  5. #305
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kumipää Katso viesti
    Noniin pitkästä aikaa morons!!
    Sattui hyvä tuuri ja löytyi käytetty paketti, 6kpl 6s 5000mah lipoja, cycle analyst, runkolaukku, lyen 12fet ja laturit yms muuta hilpettä..
    Moottori on geencyclen 1500w, mutta huomasin että samaa myydään maailmalla 3000w nimellä ja ES foorumilla on tosi suosittu nykyään,
    Jopa yli kymmenen 10kw testattu ilman ongelmia.
    Ihan raakasti tinasin sunttia kokoajan lisää ja lisää, nyt piikittää max 104a 18s paketilla.
    Kaapelit ja akut on hiukka lämpösiä ja tiiän että käryn vaara on suuri, mutta kyllähän muuten lähtee!!
    Ainoo että tuo CA näyttää ampeerit miten sattuu, enkä shunt valueta saa millään oikeaksi.
    Fluken pihtimittari ollut sitten kii kokoajan testatessa.
    Ice spikerit on kyllä tulleet tarpeeseen..

    Tekis mieli kyllä joku täysjousto taikka läski, semmoseen siirtää sitten noi sähöt.
    Yhden takavanteen jo ajanut solmuun.

    Niin tosiaan, se keula kevenee nyt
    Nony on rouheen kuulosta. Pistähän viteoo ja kuvia tästä sotaratsusta?

  6. #306
    Pysytään polkimissa vielä, jos sattuu akut tyhjeneen.

    Kyllä joku dh kampe taikka vastaava on mietinnässä, oon niin kermaperse, että sais joustaa.
    Kaverilla on joku vanha stinky, mutta senkin joutuu katkaiseen ja tekeen akuille kunnon "tankin",
    mutta niinpä sen joutuis joka merkkiin tekeen, jos hyvän haluais.

    Takavanne meni solmuun kun kivetykseen jurautin urku auki.
    Jos jollakin on jotain vanhoja dh pyöriä nurkissa lojumassa niin voihan niistä vinkkailla.

    Voin yrittää kuvia laittaa.. miten tänne saa koneelta kuvan?

  7. #307
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Kuvia voi pistää johonkin kuvapalveluun..forumi ei taida tukea kuvalähetystä(?). Ainakin joku aijaa.com on kai sellanen kuvapalvelu.
    Mutta tässä tapauksessa video(youtube) kertoisi enemmän kun tuhat sanaa.

  8. #308
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Vaikuttaa, että tuo ylempi on koko kitin paino, alempi taas motin paino. 6,2kg vastaisi jo suoravetomoottorin painoa..
    Sitten. Jos siinä setissä lukee että "250W" tai whatever, niin ei se tarkoita että se on sen ottoteho. Se "250W" voi ottaa akusta vaikka 500W, ja se "750W" vaikkapa 700W. Ero pieni.
    Se tarkoittaa että sen verran tehoa se kestää tietyissä labra-olosuhteissa ylikuumenematta tunnista toiseen. Se on muistaakseni laskettu jollekin 25C-lämpötilalle. Mikä tarkoittaa että esim 15C-lämpötilassa se kestää enemmän. Nämä ovat sähkömoottoreita, näitä ei pidä ajatella polttomoottori-logiikalla, että teho on se mikä kyljessä lukee. Teho voi olla lähes mitä vaan, minkä moottori kestää.
    Pienen motin haitta on se että jos nyt sittenkin tuntee tarvetta saada lisää tehoa, näin usein käy, niin se pikkumotti ei oikein kestä sitä vaan palaa kesäkuumalla sitten.
    Mielenkiintoista, pakko ottaa kiinni tähän. Ajelen 750w motilla ja kyllä se lämpeää kunnolla helteellä. Mielenkiintoisinta on ku valehtelin kontrollerille rengaskoon pinemmäksi, niin motti ei mee enään niin kuumaksi ja nopeus kasvoi. Reilut 32km/h keskari touring asetuksella ☺

  9. #309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Kuvia voi pistää johonkin kuvapalveluun..forumi ei taida tukea kuvalähetystä(?). Ainakin joku aijaa.com on kai sellanen kuvapalvelu.
    Mutta tässä tapauksessa video(youtube) kertoisi enemmän kun tuhat sanaa.
    No kokeillaas kuvalla ensin, videovehkeitä ei ole kuin kännyssä.









    Perhana neljästi piti muokata, että sain oikein
    kumipää muokkasi tätä : 13.02.2015 at 09.52

  10. #310
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Komeen näkönen. Vetääkin oikeesta päästä. Koita saada videoo etenkin lähdöistä. Paljonko koko hökötys painaa?

  11. #311
    Järkyttävän paljon alle 30, eli 29,9kg

  12. #312
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    läskipyörään sähkömoottoria http://www.amazon.com/Tire-Electric-...J30W4DN26XJD9Q

  13. #313
    Antsu60 muokkasi tätä : 17.02.2015 at 20.50 Syy: He hee harjoittelu

  14. #314
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    ai tää vai

  15. #315
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    tossa muuten aika nerokkaasti sijoitettu napamoottori

  16. #316
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    eli läskipyörässä vois moottorin sijoittaa runkokolmion keskelle

  17. #317
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Pistin greencyclen 250w etumoottorin Vitus dee-1 sinkulaan ja tänään ensimmäinen työmatka 8 km suuntaansa takana.
    Ikinä ei ole yhtä kova hiki ollut töihin saavuttua, tosin napakka vastatuuli ja reipas vauhti selittää sen, normaalisti 30-35 minuuttia vievä matka meni nyt 25 minuuttiin ja hymyissä suin. Suosittelen, hauska ajella.

    Akkuina itsella hobbykingistä tilatut zippy 5s 5000mAh lipo akut sarjassa, meno matka 8km otti akuista 1300mAh eli mukavan matkan noilla pääsee.

  18. #318
    Miten koteloit hobbykingin akut ja miten/millä laturilla pakettia lataillaan? Tuliko akkupakettiin sisäänrakennettu balansoija vai hoitaako laturi tuon?

    Itselläkin on ajatuksissa nikkaroida itse lipo-paketti Crystalyten settiin virtaa antamaan, sitten joskus kun mukana tulleesta tarakka-akkupaketista alkaa kapasiteetti pudota tai tarvii kakkosakkua muuten vaan. Olisi käyttäjäystävällistä saada uusi akku samaan paikkaan ja samanlaisilla liittimillä kiinni / ladattua kuin alkuperäinenkin, mutta toi vaatisi sen että DIY-akkuunkin tulisi sisäänrakennettu balansoija ja että jostain löytyisi Crystalyten akkupaketin koteloa vastaava tyhjä koppa.

  19. #319
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mvu Katso viesti
    Pistin greencyclen 250w etumoottorin Vitus dee-1 sinkulaan ja tänään ensimmäinen työmatka 8 km suuntaansa takana.
    Ikinä ei ole yhtä kova hiki ollut töihin saavuttua, tosin napakka vastatuuli ja reipas vauhti selittää sen, normaalisti 30-35 minuuttia vievä matka meni nyt 25 minuuttiin ja hymyissä suin. Suosittelen, hauska ajella.
    Noin siinä usein käy. Sähkö jakaa kuskit nopeasti kahteen ryhmään. Toiset lopettavat polkemisen kokonaan tai ainakin vähentävät minimiin, toiset polkevat itsensä piippuun. Persoonallisuuskysymys.
    Lipojen latailuun paras ovat mielestäni ns.quattro-laturit. Vaatii toki kasan purun joka kerta, mutta se on sitä harrastamista.

  20. #320
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Bike-discountista on tulossa tavarateline ja deuterin telinelaukku jonne menee (toivottavasti mahtuu) akut ja eväät työpäiväksi.
    Rc harrastuksesta johtuen lipot on tuttuja akkuja monen vuoden ajalta ja laturikin oli jo valmiina. Graupnerin ultramat 14+ latailee mun akut.
    Jos noita lipoja haaveilee niin hobbykingin euroopan varastolta kannattaa tilata ja hong kongin varastolta löytyy oikeinkin hyvä laturi, kun ne halvimmat jättää huomiotta.
    Lipo akkujen käyttöön kannattaa ja täytyy opiskella ihan jo palovakuutukseksi, liika purkaminen ja etenkin ylilataaminen on lipoille tuho.

  21. #321
    Kiitoksia kaikille kirjoittajille! Olen lukenut tätä ketjua suurella mielenkiinnolla ja sähköpyöräkuume on nyt pahimmillaan. Innostus taisi lähteä jo viime kesänä, kun testasin tuttavan sähköpyörää ja tuli mukavia fiilareita, kun "näkymätön käsi" työnsi minua eteenpäin.

    Sähköpyörä voisi olla työmatka-ajoon aivan mahtava kapistus ja mielessäni laskin, että kuukausitasolla tulisi jo säätöäkin, jos ja kun vaimon kanssa alettaisiin sahaamaan työmatka-ajot polkien. Yksi tekijä, mikä tässä hieman jarruuttaa pääkopassa on pyörän hinta ja pohdinkin, että ostaisiko muunnossarjan täältä Suomesta vai tilaisiko ulkomailta? Olisiko kannattavaa asentaa se omistamaani tunturi pregoon (pari vuotta vanha)? Suomesta ostetun muunnossarjan hinnalla saisi kyllä jo uuden sähköpyöränkin.. esimerkiksi biltema myy kohtuu huokeaa pyörää (oliko n. 800 euroa?). Olin jo yhteydessä erääseen henkilöön, joka totesi olevansa tyytyväinen bilteman pyörään.

    Onko teillä kokemuksia Suomesta ostetuista muunnossarjoista tai noista halvemmista (500-1000 e) sähköpyöristä?

  22. #322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Noin siinä usein käy. Sähkö jakaa kuskit nopeasti kahteen ryhmään. Toiset lopettavat polkemisen kokonaan tai ainakin vähentävät minimiin, toiset polkevat itsensä piippuun.
    Poljinsensori ainakin omalla kohdalla aiheuttaa sen että polkemista ei tule katkaistua ja vapaarullailtua läheskään niin usein kuin paremmin rullaavalla matkapyörällä - varsinkin kun talvella erinäiset kitkat jarraavat vauhtia kuin juoksuhiekka, heti kun polkeminen ja moottorin veto katkeaa. Tyhjänpolkeminen on ihan hölmöä eikä oman sähköfillarin ajoasennolla sitä edes mukavasti pysty tekemään, koska jaloista ei silloin saa yläkroppaa kannattavaa tukea. (Mummomallisella pystyssä istuttavalla mallilla varmaan tämäkin onnistuisi helpommin.)

    Lähin vastike sluibaamiselle olisi ajaa ylisuurella vaihteella sen verran oikeasti polkien että satulassa pysyy mukavasti, mutta korkeampi pyörityskadenssi on sen verran selkäytimessä että tuotakaan ei tule tehtyä. Siispä tulee veivattua tasaisesti koko matka, mutta hiki siinä tosiaan tulee.

  23. #323
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Tossa mun greencyclen kitissä, mikä on muuten Suomesta ostettu, on erillinen peukalokaasu joka ohittaa poljinsensorin.
    pystyy näppärästi juuri rullailemaan pikkualamäet pienellä teholla ja ohitimpa työkaverin polkematta suoralla, peukkukaasu täysillä ja naama korvissa. Kyseli muuten hänkin heti hintaa ja mistä saa ostettua...

    Tällä sarjalla mennään: http://www.greencycle.fi/product/146...rja-etupyoraan

  24. #324
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mvu Katso viesti
    Tossa mun greencyclen kitissä, mikä on muuten Suomesta ostettu, on erillinen peukalokaasu joka ohittaa poljinsensorin.
    pystyy näppärästi juuri rullailemaan pikkualamäet pienellä teholla ja ohitimpa työkaverin polkematta suoralla, peukkukaasu täysillä ja naama korvissa. Kyseli muuten hänkin heti hintaa ja mistä saa ostettua...

    Tällä sarjalla mennään: http://www.greencycle.fi/product/146...rja-etupyoraan

    Juuri tuota katselinkin jokunen päivä sitten. Miten tuollaisen muunnossarjan asentaminen? Onnistuuko tällaiselta "mikä-työkalu" tyypiltä vai pitääköhän teetättää jossakin pyöräkorjaamossa?

  25. #325
    Asennettuani äsken vastaavan: IMO asennus ei ihan täysummikon hommaa ole vaikka kaupat niin saattavat antaakin ymmärtää. Moottorinapa pitää saada napakasti kiinni haarukan korvakkeisiin oikealla tavalla (vauhdissa irtoamisen tai korvakkeiden murtumisen vaara), poljinsensorin asennusta varten joutui omassa fillarissa irrottamaan sekä polkimet että keskiökasetin jne.

    Kyllä asennus jotain vastaavaa nikkarointihommaa tehneeltä varmaan onnistuu, mutta en itse suositteleisi jos pyöränhuoltokokemus rajoittuu kumien pumppaamiseen ja ketjun rasvaukseen. Johdotukset osaa varmaan jokainen vetää nippareilla kiinni, mutta mekaanista rasitusta kokevat osat pitää saada aika tukevasti paikalleen. Greencyclen sivuilta muistaakseni pystyy lataamaan asennusohjeet PDFfänä, niistä voi katsoa tuleeko vastaan ihan heprealta vaikuttavia toimenpiteitä.

  26. #326
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erx Katso viesti
    Onko teillä kokemuksia Suomesta ostetuista muunnossarjoista tai noista halvemmista (500-1000 e) sähköpyöristä?
    Meneeköhän tämä yli budjetin (1600 e), mutta tämän ostaisin heti, jos taloudessa ei jo olisi kahta sähköpyörää: http://www.fillaritori.com/index.php...8-belt-koko-l/ Hyväksi todetulla Greencyclen 250 W -etunapakitillä, joka täälläkin monella on. Isolla 15 Ah akulla. Itse pyörässä on hihnaveto, Alfine 8 -napavaihteisto, nestelevyjarrut -> lähes huoltovapaa ja erinomainen talvipyörä.

    Mikä ettei Tunturiinkin voisi sähkökitin asentaa. Varmasti ihan hyvin pelittää siinäkin. Sähköissä on se hyvä puoli, että kantapyörän painolla/aerodynamiikalla ei ole enää niin paljon merkitystä, joten halvempikin pyörä kyllä käy. Biltema-pyöristä, sähköllä tai ilman, ei ole kokemusta itselläni.

    Asentamisesta vielä: kaksi kittiä asentaneena olen cobbon kanssa samoilla linjoilla: jos ei ole aikaisempaa pyörien säätökokemusta juurikaan, homma voi olla hankalaa. Toki eihän polkupyörien purkaminen/kasaaminen mitään rakettitiedettä ole, että kyllähän sen äärellisessä ajassa oppiikin kun vain alkaa tehdä. Pari erikoistyökalua, eli kammen ulosvetäjän ja keskiölaakerin avaimen tarvitsee. Muuten jakoavain/kuusiokoloavain/ruuvimeisseli -linjalla pärjää.

  27. #327
    Kiitoksia taas kommenteista! Täytyy tunnustaa, että oma osaaminen polkupyörän kanssa on melkein rajoittunut siihen "pumppaan ilmaa" ja "korjaan kumen" osastolle Josko päädyn tilaamaan e-bike kitin, niin kaiketi joku pyöräkorjaamo ottaisi asennuksen työn alle? Onneksi tässä on kevät aikaa katsella ja ihmetellä, että mihin sitä päätynee. Ainoa asia mikä näytöstää varmalta on se, että sähköpyörä tai -pyörät tulevat taloon.

  28. #328
    Nyt kun selaillut noiden E-bike kit:n hintoja, niin on kyllä aikamoista hintahaitaria. Osa teistä on varmasti tilannut ulkomailta ja ajatus kyllä houkuttelee itseäkin.. tosin jonkin verran tässä arveluttaa; tuleeko tilauksen suhteen jotakin ongelmaa?? tai mitä jos tuote ei sovikaan omaan pyörään? jne.

    Esimerkiksi tämä linkin tuote näyttäisi houkuttelevalta: https://bmsbattery.com/ebike-kit/420...ebike-kit.html

    Mutta.. ilmeisesti kaikki firmat ei edes lähetä Suomeen? Voiko akkuja tilata ulkomailta? Ja meneekö noista vielä joku tullimaksu?

    Pahoittelen kysymystulvaa, mutta "kysyvä ei tielty eksy"

  29. #329
    Jos ajoa tulee talvella ja liukkailla keleillä, kannattaa jonkin verran harkita sitäkin millainen kantafillarin ajettavuus on kovemmassa vauhdissa. Sähköllä pääsee kurjassakin loskassa hyvää vauhtia ja mummisrungon takapainoisen asennon kanssa voi olla jännät paikat sitten kun tulee se liukas paikka vastaan.

    Tilleyllä loistava löytö fillaritorilta. Omassa samanhenkisessä city-hyötyajokissa on myös napavaihde tehottomilla mutta huoltovapailla napajarruilla. Rospuuttokelilläkin huolloksi riittää ketjun rasvaus - parhautta.

    Itse lähtisin ulkomailta tilatessa siitä että asennus onnistuu varmuudella, takaisinlähettely on arsasta hommaa. Etunapaan tuleva moottori on aika simppeli yhteensopivuudeltaan, en suorilta keksi mikä voisi mennä vikaan jos jokseenkin standardihaarukkaa käytetään ja valitsee oikealle jarrutyypille tarkoitetun moottorin. Pikkusäätöä voi joutua prikoilla jne. tekemään. Tarakkasetti kiinnittyy niinkuin normitarakka eli jos fillarissa sellainen on entuudestaan (tai korvakkeet) niin pitäisi onnistua, pullotelineakku menee...no pullotelineen paikalle :-)

  30. #330
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erx Katso viesti
    Nyt kun selaillut noiden E-bike kit:n hintoja, niin on kyllä aikamoista hintahaitaria. Osa teistä on varmasti tilannut ulkomailta ja ajatus kyllä houkuttelee itseäkin.. tosin jonkin verran tässä arveluttaa; tuleeko tilauksen suhteen jotakin ongelmaa?? tai mitä jos tuote ei sovikaan omaan pyörään? jne.

    Esimerkiksi tämä linkin tuote näyttäisi houkuttelevalta: https://bmsbattery.com/ebike-kit/420...ebike-kit.html

    Mutta.. ilmeisesti kaikki firmat ei edes lähetä Suomeen? Voiko akkuja tilata ulkomailta? Ja meneekö noista vielä joku tullimaksu?
    Tulli menee, mutta on pieni. Alvi on merkittävin lisämaksu. BMS batteryltä on tullut kittejä useampia. Palautusten tai takuiden kanssa ei ole tarvinnut pelata toistaiseksi. Nuo menee sitten rahdillisesta hinnasta, eli kannatta ensin laittaa ostoskoriin ja kertoa rahteinee oleva summa 1,25, niin ollaan aika lähellä loppulaskua.

    Jos ei sovi omaan pyörään, mutta ei ole rikkonut mitään, niin niin eiköhän ne osat saa kaupaksi kotimaassa. Rahdit maksaa niin paljon, että palautus tuskin kannattaa, jos vastaanottaja ei niihin osallistu.

    Jos on epävarma, niin kotimaan asentava kauppias olisi hyvä valinta esim.
    http://www.greencycle.fi
    tai
    http://www.superpyora.fi/

    Google löytöjä molemmat, ei henkilökohtaista kokemusta kummastakaan firmasta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •