HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 66 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 166 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #1951
    Onpa heikko kun ei vuotta kestä. Kuuluuko tuo takuun vastuualueeseen?

  2. #1952
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Suntour XCM HLO Disc 29"haarukka

    Menee kylmällä jäykäksi. Autotallista,+12, lähtiessä joustaa kuin kesäkelissä mutta jo parin minuutin päästä jäykistyy ja on lopulta joustamaton -20 asteessa. Onko järkevää koittaa vaihtaa ohuempaa öljyä?
    Ja miten ja mitä öljyä että pärjäis myös kesän.

    Löysin internetistä tietoa tuosta haarukasta ja siinä ei ole öljyä. En tiedä miten se menee niin jäykäksi pakkasella mutta eiköhän se ajastaan selviä.
    oem muokkasi tätä : 28.01.2015 at 13.10 Syy: korjattu virhe otsikossa

  3. #1953
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tekkanine Katso viesti
    Keula RockShox sektor gold TK solo air maxle 140mm Tiputtaa paluuvaimennuksen säätönupin kohdalta aina tipan punaista öljyä. Tämä paha? Ja eikö tuo toimi ilmalla eikä öljyllä? Voiko ite korjata?
    Vaimennus toimii öljyllä, mutta paluuvaimentimen säätimestä se tiputtaa todennäköisesti voiteluöljyä, eikä vaimennusöljyä.

  4. #1954
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Onko kukaan vielä päässyt testaamaan Manitoun uutta McLeod iskaria. Vähän miettinyt ,et jos kokeilis. Ei vaan arviointeja tahdo löytyä mistään.
    http://www.manitoumtb.com/products/shocks/mcleod/
    - Fear is a mindkiller -


  5. #1955
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Availability OEM Only

  6. #1956
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ^ Availability OEM Only
    Ei enää.
    https://www.bike-components.de/en/Ma...l-2015-p41541/
    - Fear is a mindkiller -


  7. #1957
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Nyt on käsissä uusinta mallia oleva Reba RL, joustoa 90 mm. Eihän näitä kai ole "varsinaisesti" tehty kuin 80, 100 ja 120 mm versioina ja liukuputkessakin on valmiit prosenttimerkinnät kaikille vaihtoehdoille niin näinköhän tuo on 100 mm keula joka on suoraan tehtaalta spacerilla lyhennetty senttiä matalammaksi?

  8. #1958
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Torpparinmäki, Hki
    Viestit
    104
    90mm ja 100mm versioissa on eri mittaiset ilmajousen ruodot sekä eri määrä bottomless tokeneja.

    Manuaalista löytyy lisätietoja.
    qalleK muokkasi tätä : 28.01.2015 at 10.43 Syy: opetellaan kirjoittamaan oikein
    ‎"I have one speed. I have one gear. Go." - C.S.

  9. #1959
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Katohan perhana, on siellä sitten tosiaan rautaeroakin. Aika jännä ettei noita "välimalleja" sitten myydä irtona ollenkaan kun niitä kuitenkin tehdään.

  10. #1960
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mikäs on syynä siihen että transitionin videossa rebound neuvottiin säätämään tiukimmasta löysimpään päin?
    Painotettiin nimeenomaan että "älä koskaan säädä löysästä tiukempaan päin".

    Tuli itselle vasta nyt tämmönen tieto eteen?

    Da fuk?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  11. #1961
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.999
    Kun nyt kelviolosuhteiden vuoksi tulee asfalttilenkitkin ajeltua täpärillä, niin kysymys kokeneille/tietäjille: kelvilenkeillä iskareissa maastopaineilla ajellessa pyörä notkuu reilusti varsinkin putkelta ajaessa. Lisäsin paineita 200 psi:in molempiin päihin. Edessä Fox F29 ja takana Fox Float RP23. Kuinka kovat paineet uskaltaa laittaa aiheuttamatta tuhoa/huoltovälin lyhenemistä? (Ajettavuus parani paljon jo tällä paineiden nostolla ). Kuskin paino ajokamoissa ~ 95kg.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  12. #1962
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Foxin sivuilta varmaan löytyy manuaalit ja suosituspaineet.

  13. #1963
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    200 keulassa kuulostaa äkkikseltään sellaiselta että jotain on jo hajonnut... Takapäässä maksimit pyörii 250 psi nurkilla (yleistys), lisäkannullisissa/suuremmalla ilmatilalla olevissa iskareissa maksimi ~350psi (esim monarch debonair)

  14. #1964
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vispe Katso viesti
    200 keulassa kuulostaa äkkikseltään sellaiselta että jotain on jo hajonnut... Takapäässä maksimit pyörii 250 psi nurkilla (yleistys), lisäkannullisissa/suuremmalla ilmatilalla olevissa iskareissa maksimi ~350psi (esim monarch debonair)
    Kyllä tuo vajavaisen käsitykseni mukaan toimii. Eli joustaa, kun laittaa painoa päälle. Ja palautuu normaaliin asentoon.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  15. #1965
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296

  16. #1966
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Iskareiden lukituksia varmaan käytetään kun ajetaan tasaisella? Jos ne ei kanna yhtään, voisi huoltaminen olla parempi ajatus kuin maksimipaineilla ajaminen.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  17. #1967
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Iskareiden lukituksia varmaan käytetään kun ajetaan tasaisella?
    Näin olen kuvitellut tehneeni. Pääsen polulle parinsadan metrin päästä, eikä lukitusta ole ollut tarvetta käyttää viiteen vuoteen. Olin "sata-varma", että lukitusasento on klo 11:ssä. Manuaalin lukeminen paljastikin sen olevan klo kuudessa. (Tähän taas lainaus ammoisesta foorumin postauksesta: "Jos ei itseäkin naurattaisi, voisi vit*ttaa"). Nyt aasinhattu päähän ja nurkkaan häpeämään omaa tyhmyyttä/muistin luistamista.
    Kiitos ohjeistajille! Onneksi mitään ei vaikuta hajonneen, nyt kun palautin paineet ennalleen. Keula toimii, kuten pitääkin.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  18. #1968
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Pakko vielä kysyä, että saitko oikeasti keulaan 200psi ihan perus iskaripumpulla? Luulisi jo noilla 120psi paineilla olevan niin kova, ettei juuri painaudu asvalttiajelussa.
    Rennosti paikat jäykkänä

  19. #1969
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mikäs on syynä siihen että transitionin videossa rebound neuvottiin säätämään tiukimmasta löysimpään päin?
    Painotettiin nimeenomaan että "älä koskaan säädä löysästä tiukempaan päin".
    Hakkaa rajusti kielimuuriin. Kumpikos ääripää on tiukka ja kumpi löysä? Minä olen tottunut mieltämään paluuvaimennuksen päät hitaaksi ja nopeaksi, jolloin hitaalla vaimennusta on käytössä paljon (öljyn paluukanavat liki suljettu) ja nopealla vaimennusta ei ole juurikaan (paluukanavat auki). Ei sillä pitäisi olla ainakaan ilmajousisessa keulassa mitään teknistä merkitystä kummasti suunnasta oikeita säätöjä lähestyy, joutuuhan niitä joka tapauksessa kokeilemaan enemmän tai vähemmän koko säätöalueella.

    Ehkä videossa tarkoitettiin että ensisijaisesti vaimennusta kannattaa käyttää ja sitä tulisi ruuvata pois vaan sen verran kuin on "pakko" keulan pakkautumisen estämiseksi?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  20. #1970
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Pakko vielä kysyä, että saitko oikeasti keulaan 200psi ihan perus iskaripumpulla? Luulisi jo noilla 120psi paineilla olevan niin kova, ettei juuri painaudu asvalttiajelussa.
    Jep. Ei ole salikäynnit olleetkaan turhia. Tänään kävin testailemassa ja toimi lukitus ja jousto. Kunhan vääntää namiskaa oikeaan suuntaan. Yksi pelastava tekijä voi olla se, että aikoinaan saamieni ohjeiden mukaisesti kippaan pyörän aina katolleen ajokamojen päällepukemisen ajaksi. (Samoin tein ennen (luojankiitos) idioottimaista pumppaustani).
    Hääppönen muokkasi tätä : 09.02.2015 at 22.39 Syy: tuplauksen poisto
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  21. #1971
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Pystyyköhän vuoden 2014, 29" ja 140millistä revelationia muuttamaan mitenkään 150mm:seksi?

  22. #1972
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Tuo 140mm on maksimi 29 revelationissa..
    The end of the road is just the beginning...

  23. #1973
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    100
    Tänään rytyytin Cubella hieman reilummin talvipolkuja ja muutamasti eturengas poikkesi polulta upoten hankeen. siinä samalla lievä OTB tuli tutuksi. keula on Reba Race.
    Pyörän ostin syksyllä käyttettynä tosin vähän ajettuna eikä sitä ole ainakaan jousituksen osalta huollettu/huollatettu. Mankeli on siis Cube ams 100. vm2010
    Ite huoltelin takaiskarin ilmakannun rp23 ihan vain putsaten ja öljyten.
    Kotopihassa huomasin että keulasta vuosi hieman kirkasta/kellertävää öljyä sieltä alajalkojen yläpäässä olevista tiivisterenkaiden välistä siten että sitä valui alajalkojen päälle, ehkä noin teelusikallisen verran kummastakin.
    pumppailin keulaa pihassa vielä ihan voimallakin mutta ainakaan sitä ei valunut siinä enempää.
    Onkohan vuoto normaalin rajoissa ja johtuu tuosta parista suuremmasta tössähdyksestä vai kiikutanko huoltoon. Keula kyllä tuntuu ihan toimivalta näin melko maallikon mielestä edelleen.
    ja jos intoudun ite opikelemaan tuon huollon kun youtubessa noita selkeitä opasvideoita kerran on niin mistä kannattaa tiivistesarjaa tuohon keulaan kysellä vai Rtechiltä?
    kiitos

  24. #1974
    Minä tilasin Reba tiivistesarjan jenkki eBaysta n. 46€ posteineen. Lisäksi tarvitaan työkalut, joista muutama hieman erikoisempi ja öljyt + puhdistusaineet. Halvempaa on siis lähettää Reba Fillariosaan huoltoon (n. 120 € rahteineen). Sitä en tiedä mitä siellä tekevät sille kaulalle paitsi liimaavat siihen tarran , keulan lukitus ei ainakaan minulla muuttunut huollossa miksikään vaikka odotin sen jäykistyvän, mutta säätö on edelleen yhtä hervoton kuin ennen huoltoa. Nyt vaihdan kalustoa, joten en jaksa kysellä miksi se säätö ei muuttunut.

  25. #1975
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    100
    Jos tiivistesatsin hinta on tuota tasoa niin päätös on helppo jättää keulan huolto osaavampiin käsiin. Äkkiä reilu 100€ ei kuulosta pahalta hinnalta. Rtechin huolto taisi olla samoissa hinnoissa. Ja saavat tarkistaa koko kulkineen samalla reissulla.

  26. #1976
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    83
    2014 Fo 34 talas 130-160mm ei nouse enään kokonaan ylös 160mm asentoon ; jää 10 mm vajaaks . ja huoltoohjeita ei viäläkään löydy mistään ? mikä avuksi ? täytyykö nyt ekan kerran haarukka lähettää huoltoon ?

  27. #1977
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KnuutV Katso viesti
    En tiedä vastaako täysin O-lubea, mutta tälläista liukkaria ostin kokeiluun mätänetistä, eli silokoonirasvaa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/60010...onirasva-100ml
    Ei toimi tämä rasva ainakaan KS:n hissitolpassa, kun on liian jäykkää... edelleen hyvä rasva tiivisiteille iskareihin ja yms. haussa...

  28. #1978
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KnuutV Katso viesti
    Ei toimi tämä rasva ainakaan KS:n hissitolpassa, kun on liian jäykkää... edelleen hyvä rasva tiivisiteille iskareihin ja yms. haussa...
    Tuossa on hyvä vassu tiivisteille iskareihin, keuloihin ja tolppiin yms missä halutaan kitkaa vähentää..
    http://www.rtechsuspension.fi/osat-j...ick-50-ml.html
    TGMTBF #6

  29. #1979
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    242
    Olisiko foorumilaisilla antaa osviittaa paineista Fox CTD iskariin 29er Spectralissa?? Kuski on sen 100kg ajokamppeissa. Tietäis vähän mistä lähtee... Sägiä koitin itekseni typittää sinne 20 % paikkeille...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #1980
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    jkl
    Viestit
    172
    Olisi hieman onkelmaa Konan iskareiden säätämisessä. Eli mikä on paras keino saada paineet kohdalleen + mistä tietää että ajelee oikealla paineistuksella? Vanhassa pyörässä tehtaalta suoraan täydelliset paineet, ei ole tarvinnut vekslailla, mutta Konan takaiskari varsinkin kunnon ongelmatapaus.

    EDIT: Edessä RS XC32 ja takana RS Monarch RL.
    http://eipehmeillepenkeille.blogspot.fi/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •