HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 39 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #1141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pitts Katso viesti
    Onkos kellään kokemusta DT Swissin Spline One/Two 29-kiekkoseteistä? Ovatko hintansa väärtit? Jos nyt vähän saisi kevennettyä fillaria, nuo Bontragerin Duster-kiekot kun ei varsin keveät ole...
    Viime kesän ajeluiden perusteella DT Swiss XR 1501 -kiekot on hyvät!

  2. #1142
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    ^noitahan myytiin syksyllä XXL:ssä, kun tsekkasin olisko vieläkin niin törmäsin tietoon, että sieltä saisi hiilarikiekot suhteellisen edullisesti.

    Harmi vaan, ettei mainita kuin pikalinkut. Ja ~samanpainoiset alukiekot saa ~kuuteensataan.


  3. #1143
    noniinno Guest
    ^Vanteen levedestä mitään käryä?

  4. #1144
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ^Vanteen levedestä mitään käryä?
    Ruotsin ja Norjan puolella otsikossa on lukema 28mm, mutta missään ei lue tarkemmin, että onko se vanteen sisäleveys. Kuvassa vanteen reuna näyttää suoralta.

    Onko käsitystä mitkä navat noissa XXL:n kiekoissa on?

    Itsellä olisi tarkoitus hankkia vähän leveämpi kehäiset kiekot xc ajoon, mutta ei ole vielä löytynyt sopivia.

  5. #1145
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    ^tuollahan spekseissä mainitaan lukema "28mm", mutta koska kyseessä on XXL on täysi arvoitus mitä sillä tarkoitetaan


  6. #1146
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Itsellä olisi tarkoitus hankkia vähän leveämpi kehäiset kiekot xc ajoon, mutta ei ole vielä löytynyt sopivia.
    Jäsen noniinno suositteli aikoinaan näitä http://www.alltricks.com/mtb/wheels-...78-160934.html

    Vielä en ole saanut aikaiseksi hankkia.

  7. #1147
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    ^ai katoppas vaan, nuohan ovat päässeet unohtumaan.

    Itselläkin tekisi mieli jotkut kivat kevyet kiekot Stumpjumperiin (etenkin kun äskettäisen takanavan takuuvaihdon jälkeen punnitsin alastoman kiekon ja järkytyin 1170g painosta, vaikka takuuna pantiinkin kevyempi napa kuin originaali).

    Hiilariin olisi pakkomiellettä ilmassa, jotkut kiinankehät Hopelle tai DT240:lle tai X0:lle, tai Rovalit... mutta voisi kai sitä alukiekkojakin harkita.


  8. #1148
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Vanteen sisäleveys 25 mm:

    http://www.actionsports.de/de/dt-swi...90g-4208?c=168

    Tai 23 mm:

    http://www.actionsports.de/de/dt-swi...40g-4237?c=168

    Muutama tuttu on tuolta tilannut ja järjestään vaikuttavat tyytyväisiltä tuotteisiin.
    Memento mori

  9. #1149
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    Joo on tuolla Actionsportsin konfiguraattorilla tullut rakenneltua yhtä sun toista viime viikkoina Mitään ei ole vielä konkretisoitunut.

    Ihan kiinnostavaa settiä, minkähänlaista tinaa nuo Fun-Worksin kehät mahtaa olla?
    Pitäisi kuitenkin kestää reppu selässä ajeluja Lapissa. Yhdistelmäpaino (mies+reppu) 77+14 alkaa hätyytellä rajoja. Vai onkohan nuo rajat Amerikan lakimiehiä varten lähinnä?


  10. #1150
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Mulla on edelleen takakiekkona tuo FW Atmosphere SL comp race 1540g setistä. Etukiekko sai osumaa kaverin maantiepyörän etukiekosta ja se meni samantien kasaan.



    Mutta aika hyvin etukiekko piti kutinsa vaikkapa Rollo MTB:n ounasvaaran röykytyslaskuissa, ei sen puoleen. Takakiekko tuntuu pikkaisen elävän runtatessa mutta tasalaatuisemmassa ajossa en ole havainnut mitään erityistä. Tosin minun ajot ovat aika smuutissa maastossa ja talviteillä. Pientä klappia ilmestyi kesän ajelujen aikana, mutta ei mitään isompaa. Voin laittaa pari kuvaa, sahasin pätkän siitä hajonneesta etukehästä niin siitä näkee miltä se profiili näyttää. Nippelin reiät eivät ole holkitettuja että en tiedä sitten miten kestävä se niistä kohtia on. Leveämpiä renkaita käytettäessä huomaa kuinka vanne on kapea. Nopeassa ajossa saattaa sortaa pikkaisen alle, että sitäkin voi tietysti miettiä onko merkitystä.

    Itse suunnittelen semmoista kombinaatiota, että puolautan vanhoihin ydintalven kestäviin, GF Hifistä peräisin oleviin Bontrager Duster kehiin nuo DT240s läpiakselinavat Sapimin pinnoilla. Ei tarvisi enää miettiä kestääkö vai ei ja leveämmässä kehässä rengas istuu paremmin.
    J T K muokkasi tätä : 11.02.2015 at 12.25
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  11. #1151
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    ^aikamoinen taffeli, kovasti epäkiinnostava skenaario tuollainen

    edit: voisi kai noita tulevia kiekkoja käydä lähikaupassakin speksaamassa, Kare E. taisi taannoin kehua e.13-kehiä.
    JackOja muokkasi tätä : 11.02.2015 at 13.26


  12. #1152
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Aikamoinen rinkeli.

    Tuttavalla ovat Atmosphere XL- kiekot kestäneet hyvin aika raakaa jäykkäperärymistelyä ja vastaavasti Amride 25-kiekot täpärin alla hissienskaa moitteetta.
    Ovat toki hivenen painavampia kuin tuo kuvan vääntynyt kehä.
    Memento mori

  13. #1153
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Jep, kaveri ajoi suoraan suoraan sivusta tuohon kylkeen ja kehä painui kasaan osumakohdasta. Vauhtia ehkä 20kmh, mutta kohtaaminen lähes kohtisuoraan päin vannetta. Mutta ei tuon perusteella voi tehdä johtopäätöksiä maastokestävyydestä. Kuten mainitsin niin ihan ok se tuntui pelittävän itse asiassa.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  14. #1154
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Joo on tuolla Actionsportsin konfiguraattorilla tullut rakenneltua yhtä sun toista viime viikkoina Mitään ei ole vielä konkretisoitunut.
    Mä oon speksaillu tuolla kiekkoja Ryden Trace Trail kehillä viime aikoina. Aika hintavaksi kyllä tulee, jos vaikka Hopen navoilla.

  15. #1155
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    FRM/BOR XMD 333 tai 366 kehät esim. täältä, vapaavalintaiset navat (omat halpisnapani nappasin taannoin superstarin alesta) ja pinnoiksi vaikka DT Compit. Ei kauhean väärin voi mennä? Kasauksesta toki joutuu maksamaan noin satasen jos ammattimiehelle vie.

  16. #1156
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    No nyt olisi Ritsin hiilarikiekot hyvällä diilillä, hitsi kun takapää ei ole 12x142
    http://www.rczbikeshop.com/default/r...ack-rt259.html

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mä oon speksaillu tuolla kiekkoja Ryden Trace Trail kehillä viime aikoina. Aika hintavaksi kyllä tulee, jos vaikka Hopen navoilla.
    Sama juttu. Tosin olen speksaillut DT240:lläkin kun keventäis kerralla enempi sillai. Ryden 100kg rajoitus hiukka mietityttää.

    Ja tuolla Kaakun linkkaamassa paikassa olisi kepoinen Ryde Trace Trail + Novatec -setti kiinnostavaan hintaan:
    http://superlight-bikeparts.de/Novat...tz-XC-Wheelset
    JackOja muokkasi tätä : 12.02.2015 at 08.13


  17. #1157
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sama juttu. Tosin olen speksaillut DT240:lläkin kun keventäis kerralla enempi sillai. Ryden 100kg rajoitus hiukka mietityttää.

    Ja tuolla Kaakun linkkaamassa paikassa olisi kepoinen Ryde Trace Trail + Novatec -setti kiinnostavaan hintaan:
    http://superlight-bikeparts.de/Novat...tz-XC-Wheelset
    100kg rajoitus ei ole minulle ongelma. Hopet siksi kun mulla on jo niitä parit niin ois tutut ja adaptereita on jo nurkissa.

    Tuokin setti on kyllä kiinnostava. Novatecin navat tosin epäilyttää, mutta mun alla kestänee lähes mikä tahansa.

  18. #1158
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    100kg rajoitus ei ole minulle ongelma. Hopet siksi kun mulla on jo niitä parit niin ois tutut ja adaptereita on jo nurkissa.
    Hopet ykkösvalinta mullakin juuri siksi. Kiekot vaihtuisi kätevästi päittäin pikalinkkufillariinkin (ja tarvittaessa tulevaan crossariin). Ei tuo 100kg mullakaan kukkakeppinä haittaa normaalilenkeillä, Crest-kiekot ovat kestäneet täysjäykässä.

    Novatecin navat tosin epäilyttää...
    Sehän se.


  19. #1159
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Mulla on yhet BOR333/Novatec 29" -kiekot tuolta. Ne on olleet hyvät ja kestäneet, joten ainakaan kasauksen suhteen ole ollut sanomista. Keväällä meni takanavasta vapaaratas (murtui koko paska) ja laakeritkin olivat vaihtokunnossa. Ainakin pikalinkulliseen Novatecin napaan (tarkka mallinumero ei nyt saatavilla) käy Superstar Componentsin Switch napojen vapaaratas.

    Niin ja pari lenkkiä ajoin sillä siten että laitoin Superstarin Switch -navan läpiakselikamat sisään, mutta se ei ollut ihan 100% toimiva kokoonpano.

  20. #1160
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Mulla on yhet BOR333/Novatec 29" -kiekot tuolta. Ne on olleet hyvät ja kestäneet, joten ainakaan kasauksen suhteen ole ollut sanomista. Keväällä meni takanavasta vapaaratas (murtui koko paska) ja laakeritkin olivat vaihtokunnossa. Ainakin pikalinkulliseen Novatecin napaan (tarkka mallinumero ei nyt saatavilla) käy Superstar Componentsin Switch napojen vapaaratas.
    Kyseinen vapaaratas on jarruttavaa mallia, kun siinä on suunnitteluvirhe. Kokeile, kun takakiekko on irti – ketjuruoskalla kun tarjoat vääntöä takapakkaan, niin akseli jumiutuu. Eli mitä kovemmin poljet – sitä enemmän takanapa jarruttaa.

  21. #1161
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Novatecin navat tosin epäilyttää
    Nakkaat paikalleen teräksisen vapaarattaan, niin uskaltaa ajella. Mulla alumiininen (superstar switch evo) korkkas kahtia ihan vain polkemalla alta vuoden käytön jälkeen. Sillä kertaa oli onnea, kun olin vain kilometrin päässä kotoa ja takanapa ei juminut joten ei tarvinnut pitkään potkutella. Painoa on kyllä 90kg ajokamat päällä ja ylämäet tulee runtattua suht väkivalloin ja pienellä eturattaalla, joten napaan kohdistuu melko isot väännöt. Teräksiseen vaihdon jälkeen on tainnut kestää viitisen vuotta ilman ongelmia.

  22. #1162
    IncBuff Guest
    Bike-discountissa olisi Ryde Trace XC:t DT:n 240s navoilla 499€. Ei varmasti huono setti, mutta itse haluan leveämmät vanteet.

  23. #1163
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    No juu... eipä tuo Actionsportsin Hope + Ryde Trace Trail + DT Competition Race + Alunippelit ole kuin 60€ enemmän ja 1744g. Jos laittais Revot tai Aerolitet niin sais pikkusen kevyemmät pikkusen kalliimmalla. DT240:llä kevyttä, mutta selkeesti yli kuussataa.

    Jos 21-milliset kehät haluaisi niin sama olis laittaa ArchEX:t.


  24. #1164
    IncBuff Guest
    Joo tai ajaa olemassa olevilla Cresteillä. On nuokin kestäneet.

  25. #1165
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.834
    Mikä olis paras gr15/x12 kiekkosetti all mountain-ajeluun 200-500e budjetilla? Eli kestävimmät ja kevyimmät tohon hintaluokkaan. DT 1900 splinee sais saksasta reiluu pariin hunttiin, mutta kehä vain 19mm leveä?

  26. #1166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Aikamoinen rinkeli.

    Tuttavalla ovat Atmosphere XL- kiekot kestäneet hyvin aika raakaa jäykkäperärymistelyä ja vastaavasti Amride 25-kiekot täpärin alla hissienskaa moitteetta.
    Ovat toki hivenen painavampia kuin tuo kuvan vääntynyt kehä.
    Minä ostin yhdeltä kaverilta tuollaiset XL-kehäiset kiekot vähän käytettynä ja kun niille antoi jäykkiksellä vähän enemmän vauhtia, niin takakiekkoa piti alkaa oikomaan. Voi veljet, mikä määrä meni olutta ja muita nautintoaineita, ennenkö se oli tasakireä ja suora yhtaikaa. Jotenkin omituinen kehä, tai sitten en vaan osaa. Esimerkiksi vanha kunnon Podium MMX:kin on aivan lasten leikkiä tuohon verrattuna.

    Taidan puolata nuo seuraavaksi Hopen navoille ja laitan yksivaihteiseen. Sitten noiden 240:ien ympärille kuitua?

  27. #1167
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiovan Dynamo Katso viesti
    Minä ostin yhdeltä kaverilta tuollaiset XL-kehäiset kiekot vähän käytettynä ja kun niille antoi jäykkiksellä vähän enemmän vauhtia, niin takakiekkoa piti alkaa oikomaan. Voi veljet, mikä määrä meni olutta ja muita nautintoaineita, ennenkö se oli tasakireä ja suora yhtaikaa. Jotenkin omituinen kehä, tai sitten en vaan osaa. Esimerkiksi vanha kunnon Podium MMX:kin on aivan lasten leikkiä tuohon verrattuna.

    Taidan puolata nuo seuraavaksi Hopen navoille ja laitan yksivaihteiseen. Sitten noiden 240:ien ympärille kuitua?
    Mä oon kyllä toista vuotta paukuttanut DT240/DT comp race/Atmosphere XL -kiekoilla AM-jäykkiksellä (Kona Honzo) aikalailla huolella ja ei ole tarttenut rihtailla lainkaan. Toisaalta sitten rankempaan käyttöön tarkoitetut saman lafkan Amride 25 kehät/DT Comp/Funworks -kiekot oli ekan Sappeen keikan jälkeen joka suuntaan solmussa. Niiden kanssa sai sitten askarrella tunnin jos toisenkin, että sai suoraksi. Tosin sitten ne kyllä kesti esim. viikon alamäkirynkytykset merialpeilla.

    Kokonaisuudessaan mulla 2/3 (yhdet crest/DT240/CX rayt oli kanssa tosi hyvät) kiekot kasattuna Actionsportissa olleet hyvät ja yhden kyllä jotenkin juosten kustu...

    edit: Jotain 2500-3000km noilla Atmosphere XL:llä nyt takana...

  28. #1168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Mä oon kyllä toista vuotta paukuttanut DT240/DT comp race/Atmosphere XL -kiekoilla AM-jäykkiksellä (Kona Honzo) aikalailla huolella ja ei ole tarttenut rihtailla lainkaan. Toisaalta sitten rankempaan käyttöön tarkoitetut saman lafkan Amride 25 kehät/DT Comp/Funworks -kiekot oli ekan Sappeen keikan jälkeen joka suuntaan solmussa. Niiden kanssa sai sitten askarrella tunnin jos toisenkin, että sai suoraksi. Tosin sitten ne kyllä kesti esim. viikon alamäkirynkytykset merialpeilla.

    Kokonaisuudessaan mulla 2/3 (yhdet crest/DT240/CX rayt oli kanssa tosi hyvät) kiekot kasattuna Actionsportissa olleet hyvät ja yhden kyllä jotenkin juosten kustu...

    edit: Jotain 2500-3000km noilla Atmosphere XL:llä nyt takana...
    Nuo vaatinevat siis hyvän kasauksen, niin kestävät sitten melkoisesti menoa. Sellainen fiilis mullakin kyllä on noista XL:istä, että ihan vähään aikaan ei tarvi olla uudelleen taas hiplaamassa.

    Toisaalta, varmaan kaikki kiekot kestävät paremmin hyvin kasattuna, sikäli ollaan aika perusjuttujen äärellä jälleen.

  29. #1169
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Kiinankuitu harkinnassa kun Canuuna Flash roikkuu kiekottomana kellarissa. Onko huikeaa ero 22 mm ja 24 mm vanteen sisäleveyksien välillä? Käyttö pelkkää XC:tä ja maraa.
    6.7 WTF/kg


  30. #1170
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kiinankuitu harkinnassa kun Canuuna Flash roikkuu kiekottomana kellarissa. Onko huikeaa ero 22 mm ja 24 mm vanteen sisäleveyksien välillä? Käyttö pelkkää XC:tä ja maraa.
    itte ottasin 24 mm jos ei painossa oo 45 g enenpää massaa. Saa leveemän kumin jos joku rata vaatii ilmatilaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •