^noitahan myytiin syksyllä XXL:ssä, kun tsekkasin olisko vieläkin niin törmäsin tietoon, että sieltä saisi hiilarikiekot suhteellisen edullisesti.
Harmi vaan, ettei mainita kuin pikalinkut. Ja ~samanpainoiset alukiekot saa ~kuuteensataan.
^Vanteen levedestä mitään käryä?
Ruotsin ja Norjan puolella otsikossa on lukema 28mm, mutta missään ei lue tarkemmin, että onko se vanteen sisäleveys. Kuvassa vanteen reuna näyttää suoralta.
Onko käsitystä mitkä navat noissa XXL:n kiekoissa on?
Itsellä olisi tarkoitus hankkia vähän leveämpi kehäiset kiekot xc ajoon, mutta ei ole vielä löytynyt sopivia.
^tuollahan spekseissä mainitaan lukema "28mm", mutta koska kyseessä on XXL on täysi arvoitus mitä sillä tarkoitetaan![]()
Jäsen noniinno suositteli aikoinaan näitä http://www.alltricks.com/mtb/wheels-...78-160934.html
Vielä en ole saanut aikaiseksi hankkia.
^ai katoppas vaan, nuohan ovat päässeet unohtumaan.
Itselläkin tekisi mieli jotkut kivat kevyet kiekot Stumpjumperiin (etenkin kun äskettäisen takanavan takuuvaihdon jälkeen punnitsin alastoman kiekon ja järkytyin 1170g painosta, vaikka takuuna pantiinkin kevyempi napa kuin originaali).
Hiilariin olisi pakkomiellettä ilmassa, jotkut kiinankehät Hopelle tai DT240:lle tai X0:lle, tai Rovalit... mutta voisi kai sitä alukiekkojakin harkita.
Vanteen sisäleveys 25 mm:
http://www.actionsports.de/de/dt-swi...90g-4208?c=168
Tai 23 mm:
http://www.actionsports.de/de/dt-swi...40g-4237?c=168
Muutama tuttu on tuolta tilannut ja järjestään vaikuttavat tyytyväisiltä tuotteisiin.
Memento mori
Joo on tuolla Actionsportsin konfiguraattorilla tullut rakenneltua yhtä sun toista viime viikkoinaMitään ei ole vielä konkretisoitunut.
Ihan kiinnostavaa settiä, minkähänlaista tinaa nuo Fun-Worksin kehät mahtaa olla?
Pitäisi kuitenkin kestää reppu selässä ajeluja Lapissa. Yhdistelmäpaino (mies+reppu) 77+14 alkaa hätyytellä rajoja. Vai onkohan nuo rajat Amerikan lakimiehiä varten lähinnä?
Mulla on edelleen takakiekkona tuo FW Atmosphere SL comp race 1540g setistä. Etukiekko sai osumaa kaverin maantiepyörän etukiekosta ja se meni samantien kasaan.
Mutta aika hyvin etukiekko piti kutinsa vaikkapa Rollo MTB:n ounasvaaran röykytyslaskuissa, ei sen puoleen. Takakiekko tuntuu pikkaisen elävän runtatessa mutta tasalaatuisemmassa ajossa en ole havainnut mitään erityistä. Tosin minun ajot ovat aika smuutissa maastossa ja talviteillä. Pientä klappia ilmestyi kesän ajelujen aikana, mutta ei mitään isompaa. Voin laittaa pari kuvaa, sahasin pätkän siitä hajonneesta etukehästä niin siitä näkee miltä se profiili näyttää. Nippelin reiät eivät ole holkitettuja että en tiedä sitten miten kestävä se niistä kohtia on. Leveämpiä renkaita käytettäessä huomaa kuinka vanne on kapea. Nopeassa ajossa saattaa sortaa pikkaisen alle, että sitäkin voi tietysti miettiä onko merkitystä.
Itse suunnittelen semmoista kombinaatiota, että puolautan vanhoihin ydintalven kestäviin, GF Hifistä peräisin oleviin Bontrager Duster kehiin nuo DT240s läpiakselinavat Sapimin pinnoilla. Ei tarvisi enää miettiä kestääkö vai ei ja leveämmässä kehässä rengas istuu paremmin.
J T K muokkasi tätä : 11.02.2015 at 12.25
*Ketjut ovat sotkemista varten*
^aikamoinen taffeli, kovasti epäkiinnostava skenaario tuollainen
edit: voisi kai noita tulevia kiekkoja käydä lähikaupassakin speksaamassa, Kare E. taisi taannoin kehua e.13-kehiä.
JackOja muokkasi tätä : 11.02.2015 at 13.26
Aikamoinen rinkeli.
Tuttavalla ovat Atmosphere XL- kiekot kestäneet hyvin aika raakaa jäykkäperärymistelyä ja vastaavasti Amride 25-kiekot täpärin alla hissienskaa moitteetta.
Ovat toki hivenen painavampia kuin tuo kuvan vääntynyt kehä.
Memento mori
Jep, kaveri ajoi suoraan suoraan sivusta tuohon kylkeen ja kehä painui kasaan osumakohdasta. Vauhtia ehkä 20kmh, mutta kohtaaminen lähes kohtisuoraan päin vannetta. Mutta ei tuon perusteella voi tehdä johtopäätöksiä maastokestävyydestä. Kuten mainitsin niin ihan ok se tuntui pelittävän itse asiassa.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
FRM/BOR XMD 333 tai 366 kehät esim. täältä, vapaavalintaiset navat (omat halpisnapani nappasin taannoin superstarin alesta) ja pinnoiksi vaikka DT Compit. Ei kauhean väärin voi mennä? Kasauksesta toki joutuu maksamaan noin satasen jos ammattimiehelle vie.
No nyt olisi Ritsin hiilarikiekot hyvällä diilillä, hitsi kun takapää ei ole 12x142
http://www.rczbikeshop.com/default/r...ack-rt259.html
Sama juttu. Tosin olen speksaillut DT240:lläkin kun keventäis kerralla enempi sillai. Ryden 100kg rajoitus hiukka mietityttää.
Ja tuolla Kaakun linkkaamassa paikassa olisi kepoinen Ryde Trace Trail + Novatec -setti kiinnostavaan hintaan:
http://superlight-bikeparts.de/Novat...tz-XC-Wheelset
JackOja muokkasi tätä : 12.02.2015 at 08.13
Hopet ykkösvalinta mullakin juuri siksi. Kiekot vaihtuisi kätevästi päittäin pikalinkkufillariinkin (ja tarvittaessa tulevaan crossariin). Ei tuo 100kg mullakaan kukkakeppinä haittaa normaalilenkeillä, Crest-kiekot ovat kestäneet täysjäykässä.
Sehän se.Novatecin navat tosin epäilyttää...
Mulla on yhet BOR333/Novatec 29" -kiekot tuolta. Ne on olleet hyvät ja kestäneet, joten ainakaan kasauksen suhteen ole ollut sanomista. Keväällä meni takanavasta vapaaratas (murtui koko paska) ja laakeritkin olivat vaihtokunnossa. Ainakin pikalinkulliseen Novatecin napaan (tarkka mallinumero ei nyt saatavilla) käy Superstar Componentsin Switch napojen vapaaratas.
Niin ja pari lenkkiä ajoin sillä siten että laitoin Superstarin Switch -navan läpiakselikamat sisään, mutta se ei ollut ihan 100% toimiva kokoonpano.
Nakkaat paikalleen teräksisen vapaarattaan, niin uskaltaa ajella. Mulla alumiininen (superstar switch evo) korkkas kahtia ihan vain polkemalla alta vuoden käytön jälkeen. Sillä kertaa oli onnea, kun olin vain kilometrin päässä kotoa ja takanapa ei juminut joten ei tarvinnut pitkään potkutella. Painoa on kyllä 90kg ajokamat päällä ja ylämäet tulee runtattua suht väkivalloin ja pienellä eturattaalla, joten napaan kohdistuu melko isot väännöt. Teräksiseen vaihdon jälkeen on tainnut kestää viitisen vuotta ilman ongelmia.Novatecin navat tosin epäilyttää
Bike-discountissa olisi Ryde Trace XC:t DT:n 240s navoilla 499€. Ei varmasti huono setti, mutta itse haluan leveämmät vanteet.
No juu... eipä tuo Actionsportsin Hope + Ryde Trace Trail + DT Competition Race + Alunippelit ole kuin 60€ enemmän ja 1744g. Jos laittais Revot tai Aerolitet niin sais pikkusen kevyemmät pikkusen kalliimmalla. DT240:llä kevyttä, mutta selkeesti yli kuussataa.
Jos 21-milliset kehät haluaisi niin sama olis laittaa ArchEX:t.
Joo tai ajaa olemassa olevilla Cresteillä. On nuokin kestäneet.
Mikä olis paras gr15/x12 kiekkosetti all mountain-ajeluun 200-500e budjetilla? Eli kestävimmät ja kevyimmät tohon hintaluokkaan. DT 1900 splinee sais saksasta reiluu pariin hunttiin, mutta kehä vain 19mm leveä?
Minä ostin yhdeltä kaverilta tuollaiset XL-kehäiset kiekot vähän käytettynä ja kun niille antoi jäykkiksellä vähän enemmän vauhtia, niin takakiekkoa piti alkaa oikomaan. Voi veljet, mikä määrä meni olutta ja muita nautintoaineita, ennenkö se oli tasakireä ja suora yhtaikaa. Jotenkin omituinen kehä, tai sitten en vaan osaa. Esimerkiksi vanha kunnon Podium MMX:kin on aivan lasten leikkiä tuohon verrattuna.
Taidan puolata nuo seuraavaksi Hopen navoille ja laitan yksivaihteiseen. Sitten noiden 240:ien ympärille kuitua?
Mä oon kyllä toista vuotta paukuttanut DT240/DT comp race/Atmosphere XL -kiekoilla AM-jäykkiksellä (Kona Honzo) aikalailla huolella ja ei ole tarttenut rihtailla lainkaan. Toisaalta sitten rankempaan käyttöön tarkoitetut saman lafkan Amride 25 kehät/DT Comp/Funworks -kiekot oli ekan Sappeen keikan jälkeen joka suuntaan solmussa. Niiden kanssa sai sitten askarrella tunnin jos toisenkin, että sai suoraksi. Tosin sitten ne kyllä kesti esim. viikon alamäkirynkytykset merialpeilla.
Kokonaisuudessaan mulla 2/3 (yhdet crest/DT240/CX rayt oli kanssa tosi hyvät) kiekot kasattuna Actionsportissa olleet hyvät ja yhden kyllä jotenkin juosten kustu...
edit: Jotain 2500-3000km noilla Atmosphere XL:llä nyt takana...
Nuo vaatinevat siis hyvän kasauksen, niin kestävät sitten melkoisesti menoa. Sellainen fiilis mullakin kyllä on noista XL:istä, että ihan vähään aikaan ei tarvi olla uudelleen taas hiplaamassa.
Toisaalta, varmaan kaikki kiekot kestävät paremmin hyvin kasattuna, sikäli ollaan aika perusjuttujen äärellä jälleen.
Kiinankuitu harkinnassa kun Canuuna Flash roikkuu kiekottomana kellarissa. Onko huikeaa ero 22 mm ja 24 mm vanteen sisäleveyksien välillä? Käyttö pelkkää XC:tä ja maraa.
6.7 WTF/kg
Kirjanmerkit