Et sikäli ole väärässä ketjussa että paljon noita (ja niiden edeltäjiä) näkee cyclocrossareidenkin alla (sekä maantiellä että ei-maantiellä).
Todella hyvistä kiekoista en edelleenkään tiedä mitään, mutta FWIW noista olen tykännyt kaikessa ajossa. Maantiellä olen voinut vertailla niitä pykälän kalliimpiin eli hieman kevyempiin hiilikuitu/alumiini-kiekkoihin ja vaikutelmaksi on jäänyt että saadakseen tunteen merkittävästä erosta pitää ostaa vielä pari pykälää kalliimmat. Toisaalta ero pykälää tai kahta halvempiin oli täysin selvä.
Jos jotain miinuspuolia pitää hakea niin:
(1) Tubeless Ready-vanteille eivät kaikki renkaat sujahda yhtä helposti (mutta itse olen kirjoituspöytälihaksillani saanut niin 23-milliset Durano Plussat kuin nastarenkaatkin asennetuiksi).
(2) Kiekot kestävät kyllä röykytystä, mutta kun joskus pinna katkeaa, voi olla ettei pinnoja löydy aivan joka paikasta ainakaan heti (mutta kyllä niitä aina jostain saa eivätkä pinnat kovin helposti löysty).
(3) Kuten arctic biker jo totesi, 15 millin sisämitta on jo niin "last year" koska kaikki nykyään tietävät että renkaiden pitää olla maantielläkin vähintään 25-milliset ja että etenkin cyclocross-levyiset toimivat paremmin leveämmällä vanteella.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit