Eikös nykyisiin kampiin saa noita kyseisiä rattaita kiinni?
Vai onkos kammet loppuunajettu?
Ehdottamasi kammet 170 ja 165mm pitkät, tarkoituksellako.
Eikös nykyisiin kampiin saa noita kyseisiä rattaita kiinni?
Vai onkos kammet loppuunajettu?
Ehdottamasi kammet 170 ja 165mm pitkät, tarkoituksellako.
www.mckramppi.com
Nykyisiin kampiin ei saa pienempää (120bcd), asia selkisi jo syksyllä nykyistä 36t ratasta ostaessa. On myös tarve kaksille kammille, nykyiset jäävät jemmaan toiseen runkoon.
Nykyiset kammet ovat 175mm pituiset, haluaisin koittaa lyhkäsempiä. Se voisi kait ehkä olla sopivampi minulle. En kylläkään tiedä kuinka paljon lyhyemmät pitäisi olla, siihen ei tunnu olevan mitään kunnollista vastausta. Olen 169cm lyhyt. Jos pääsen valitsemaan, niin ehkä ottaisin 170mm mutta ajattelin hyväksyväni myös 165mm Atlakset, kun ovat halvennuksessa.
Anteeksi vielä,mutta ne zeet 165mm saksasta 85euromani.
Minä ostaisin sieltä lähikaupasta kolmen rattaan kampisetin, vaikka deoren ja sit siihen se nw-ratas. Pitäisi alle 200€ saada.
Raceface Cinch kammet 30mm akselilla olisi merkittävä päivitys ja ykkösvalintani. Tämä Cinch systeemi on vaan niin erinomainen.Jos halvempaa halua, niin ottaisin SLX kammet kolmella eturattaalla ja 104BCD jaolla (keskimmäinen ratas vakiona 32T, eikä 30T).
Hyviä neuvoja edellä, mutta miettisin myös Absolute blackin ovaaliratasta. Ovat saaneet paljon myönteisiä kommentteja meediassa. Itsellä moinen hyllyssä kesän ajoja varten.
AbsoluteBlack absolutely recommendable. Talvimöyrinnässä aivan älyttömän hyvä. Loistava palvelu, todella hieno pakkaus ()
^ ovaali toimii. 14 tonnia maastossa ja talvella pyöräteillä, nyt Rotorin 34-piikkinen käytössä. Toimii hyvin myös 1x9 11-40 vaihteistolla![]()
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Atlas 165mm setti DH keskiöllä ja ovaali rattaalla voisi ehkä olla my way sittenkin. Mietitään vielä.
Mikähän tuossa asennuksessa on vialla kun pienimmällä (11) rattaalla on ketju ihan liian löysällä ja isoimmalla (36) ehkä liian tiukalla. Muuten vaihtaa kivasti, 2 isoimmalla rattaalla alkaa tehdä tiukkaa mutta kuitenkin menee. Alaspäin pienemmälle rattaalle ei sitten tule tuolta suurimmalta muuten kun shifteristä useamman kerran vaihtamalla. Eli ei siis niin kuin pitäisi, yksi kerrallaan. Oisko menny ketju kuitenkin 1-2 lenkkiä liian lyhyeksi? Toimii muuten ihan ok kytkin off asennossa. Kai se sen verran antaa periksi silloin. Täytyykö ostaa uudet ketjut, vai onko tuossa nyt vaan joku muu asennushärö sattunut kun kerran menee noin löysälle toisessa päässä..
![]()
Liian lyhyt häkki vaihtajassa.
Juuri näin!
Mullahan kävi oletettavasti samalla lailla. Tilasin kahteen otteeseen Zeen vaihtajan ja vielä eri paikoista, silti tuli väärät. Tilasin FR versiot eli 36t takarattaalle. Pakkaukset oli oikeat mutta sisältö väärä. Jos löydät vaihtajan korvakkeesta merkinnän DH niin sit on väärä vaihtaja. FR versiosta ei merkintöjä löydy.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tietty voit laittaa myös 11-32-pakan ja lyhentää ketjua linkin verran. Jos asustelet tasaisella seudulla etkä kynnä umpilunta niin selviät kyllä.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
Ei oo dh malli, ei lue korvakkeessa mitään. Kumma, kun tuon freeride mallin pitäis nimenomaan toimia 11-36 pakan kanssa. Mikäs muu siihen vaikuttaa sitten?
Näkeehän tuon silmällä. Häkki on liian lyhyt. Ei muita vaikuttavia tekijöitä.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
No onhan se sitten prkl jos markkinoidaan kamoja väärin perustein. Kai se on se pakka ostettava sitten uusi.
Kyllä mulla toimii 36t pakan kanssa. Nappaa nyt viä vaihtaja irti ja eti sitä merkintää. Se on painettu eli sitä ei helposti siitä erota.
Sattu löytyyk toi DH malli laatikosta. Tekstiä ei tosiaan helpolla näy. Toi ei käy ku max 28t pakalle
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fr mallissa on pienet ruuvin reiät, johon saa laitettua fylliä enempi. Eli pidempi b-ruuvi pitäs riittää.
nimimerkillä lyhyt saint 11-36 pelittää hienosti.
No ei näy dh tekstiä millään.
![]()
Korjatkaa nyt jos oon väärässä. Eikö fr ja dh mallien ainoa ero ole se palikka joka tulee b-ruuvin ja korvakkeen väliin, tuskin siinä pidempi häkki on. Kuvaa kun kattelee niin ei ketju mene suoraa rissojen välissä, eli hiukan sitä pystyis laskemaan b-ruuvilla.
edit... Vai onko saint ja zee niin erilaisia sitten, en tiivä. Kokeile nyt kuitenki laittaa pidempää b ruuvia.
Bässi muokkasi tätä : 13.02.2015 at 19.01
Asentelin koko paskan uusiks, ja ainakin vaijeria vedin nyt vähän kireämmälle kun ennen. Nyt se sitten pelaa, ehkä pientä viilausta vailla vielä mutta vaihtaminen toimii niinkun pitää. Ajossahan se sitten todella huomaa toimiiko vai ei, sitä ja kevättä odotellessa. Kiitoksia kontribuutiostanne tähän ongelmaan!
![]()
No miten se vaijerin kireys vaikuttaa ketjun kireyteen? Taisit lyhentää ketjuakin?
vaihtajat on eri asennoissa kuvissa löysä ketju vs. uusi kuva. uudessa kuvassa vaihtajan runko on suunnilleen chainstayn suuntaseti mut löysä ketju kuvassa on eri asennossa. tai sitte mun silmät killittää vähä enempi
eilen asensin oneupin 42t ja 16t rattaat taakse 15 ja 17 rattaiden tilalle uusilla ketjuilla ja melko uudella pakalla (edessä oneupin 30t) niin ongelmaksi tuli se että isoimmalle vaihtaessa ketju nousee piikkien päälle satunnaisesti ennen kuin putoaa kunnolla rattaalle, onko uutuuden karheutta, asennus virhe, säädöissä vikaa vai eikö se vain toimi. vaihtajana sram X0 ja pyöränä spectral 29
Veikkaisin että XO-vaihtajasta parinapsua kireämpään vaijeria ja jos ei auta niin takavaihtajan rajoitinta löysälle kierros tai ihan vähän.
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
saakos noita absolute blackin ovaaleja muualta kuin tilaamalla britteistä?
Bike24:ssa näytti olevan.
Kirjanmerkit