Nyt täytyy kehua On-Onea. Ei tarvitsekaan uusia koko napaa kun On-Onelta löytyi uusi vapaaratas tiskin alta kysymällä eikä ollut edes kallis.
Vapaarattaan kanssa on ollut pari kertaa lieviä jäätymisongelmia, joten senkin voisi nyt rasvailla kunnolla heti uutena, mutta mikä olisi hyvä rasva läskin vapaarattaaseen? Omasta hyllystä ei tuntunut löytyvän kuin paksua vaseliinia, jonka pakkasenkestävyys näytti riittävältä.
Nyt alkaa viittä vaille villuttaa tuo "lumipyörä"
Kun on noilla privaattipokuverkostoilla tullut näissä nollan kahta puolin sahaavissa keleissä ajeltua, niin todellinen ongelma on se, että takapakka muurautuu umpeen ja siinä se eteenpäin pääsy sitten tyssää paukkeeseen ja ketjujen hyppimiseen. Taidan myydä koko himphampun pois vähiten tarjoavalle,,,
Puhutaan siis ajo-olosuhteista, joissa ajomaastossa on lunta sen verran, että polkimet kuopivat ala-asennoissaan syviä poteroita renkaan jälkien viereen eli kyse ei ole mistään "kevli"- tai moottorikelkkaura- tai luisteluratabaana-ajelusta.
Eturattaita on poistanut läskeistään jo lähes joka jamppa jos tätä foorumia on uskominen, mutta kuinka moni on modannut takaratasosastoa yksilehtiseksi ? Millä välityksillä mennään ? Entä se hirmuhintainen R-alkuinen napavaihteisto ? Onko sellaista joku rustannut läskiinsä ? Tää nyt on tech talkia, mutta yhtä hyvin vois monistaa tuonne fiilistelyketjuun, koska kyllä tuolla vaihteiston toimimattomuudella tosiolosuhteissa on fiilikset pakkasen puolella.
Säädöt siis on kunnossa eli vaihteisto toimii täysin moitteetta kun ajelee auratuilla väylillä. Vaan kun minä en halua siellä ajaa kun maastokelpoiseksi peliksi tuon ostin ja luulin sellaisen saavani![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Niinku sanonta menee: Once you go sinkula you can never change (gears)
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
En tiedä, mitä teen väärin, mutta ei ole kertakaan näin käynyt millään pyörällä. Poikkeuksena ketjun hyppiminen ainoastaan 11-piikkisellä rattaalla viimeisimmällä kokoonpanolla, sekin melko harvoin vaikealla kelillä. Shadow+ takavaihtajat ovat käytössä ja ketjurasva on tämä: https://www.bike-components.de/en/Fi...120-ml-o10778/ mikä kuivuu täysin kuivaksi, ei edes vahaksi, joten takarattaat ovat liiankin puhtaat.
Kukaan mitään tee oikein tai väärin,
kyse on olosuhdepyöräilystä, joskus noin käy joskus ei....
Apuja voi saada teflonvoiteluaineesta, silikonista, muutosta eri paikkakunnalle, tai teknisestä ratkaisusta.
Luulen, että pakan tukkeutuminen oikeissa olosuhteissa liittyy kaikki pakallisiin pyöriin kun paikka ja olosuhteet sattuu kohdilleen.
![]()
Pitäs perustaa Cyclo fiilistelyketju myös jonne vois kopioida saman setin![]()
Ensimmäisenä tulee mieleen, että lähdetkö Jukkis liikkeelle lämpimästä varastosta vai annatko pyörän sopeutua ulkoilmaan tovin ennen liikkeelle lähtöä?
Pyörän jäähdys ennen ajoa ainakin pakkasella on ihan tarpeen.
Kyllä minullakin XT 10 pakasta about puolet eli pikkulehdet lumeentuu, mutta suurin piirtein toimii kuitenkin, mutta harvoin niitä tuolla lumipoluilla tarvii, kuin edessä on 32 ovaali. Välillä joutuu X9 varsinkin ylemmän rissan reunat pyöräyttämään sormilla puhtaksi, kun kerää lumijäätä ja alkaa ketupomppia rissalla. 2X10 etu on, että saa isomman edestä, mutta taas, jos siellä 24 piikkinen joutuu sillä ajamaan enemmän niitä helpommin tukkeutuvia pikkurattaita takapakasta, kuin 30 tai 32 etusella.
Takajarru satulan lumenkeräämis ongelma ratkesi, kun vetäsin Gorillateipistä palan satulan päälle lumisuojaksi. Liimapuolelle pala toisinpäin, ette tartu paloihin kiinni, vaan ainoastaan satulan runkoon.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kolmas talvi käytännössä päivittäistä maastopyöräilyä on kuitenkin menossa ja ”tykkään” erityisesti liian syvässä lumessa möyrimisestä, esim. lähistöllä yritän ylläpitää läskipyörällä pätkiä, mitä muut eivät käytä. Kotoa lähden aina lämpimällä pyörällä, työpaikalta aina kylmällä. Paikkakunta on Tampere mutta otan pyörän usein mukaan matkoillekin, joten esim. Lohjan, Imatran / Lappeenrannan ja Kemin seuduilla on tullut talvisin pyöräiltyä.
Niin, ja pysyn pystyssä tavallista huonommin, eli pyörä saa ”kylpeä” lumihangessa kunnolla.Tästä syystä esim. Avidin jarrut ovat itselleni täysin käyttökelvottomat talvella, mutta vaihteiden kanssa ei ollut ongelmia.
Jokos tämä on mainittu täällä: http://www.suomenurheilupyora.fi/tuo.../sup-x-fatbike ? Vaikuttaa ihan mielenkintoiselta.
32/22 nyt talvella, kesällä takana pari vähemmän. Sweet and simppeliä. Täällä ei ole mäkiä, lisättäköön vielä tietoihin.
Saako tuota On onea muuten Suomesta uutena?
Myynnissä vain niiden webbikaupassa.
Ja briteissä tietty omissa liikkeissään.
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
^^ Tuolta http://www.on-one.co.uk/ Tosin nykyinen 1477€ toimitettuna alkaa olemaan minusta liikaa ottaen huomioon vanne ongelmat. Vaikka onkin nykyään V2 navoilla. Konaa saa esim. melkein samaan rahaan.
+140€ saa suoraan modattua kuitukeulalla mikä kannatta ehdottomasti sijoittaa, jos tuohon Fattyyn päätyy. Vee kumeilla halvempi, mutta kumit menis kuitenkin uusiksi.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Teoriassa On-One on tarkalleen ottaen mahdollista saada Suomesta uutena. Jos joku tilaaja tulee katumapäälle ja myy omansa pois käyttämättömänä. Tosin vaatisi valtavan munkin, että koko natsaa jne...
Mä olen niin raaka jätkä, että mulla on aina yöpynyt autotkin ulkona ja fillarit samoin. Jos oikein hempeäksi heittäydyn vien fillarit vanhaan ulkorakennukseen (jossa lämpötila siis se mikä ohuen lautaseinän takana ulkopuolella on), mutta pääsääntöisesti ovat avokuistilla kesät talvet. Unohdin tosiaan mainita, että mulla nuo fillarireissut alkaa siitä lämpötilasta, joka ulkona sattuu kulloinkin vallitsemaan![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Näyttääpäs etuhaarukkakin ahtaalta eli se on sitten tuossa rengasleveydessä pysyteltävä, mitkä alla on. Whiten FatPro1:eenkin sopii sentään eteen Lou, joka on kaikin puolin hyväksi osoittautunut vaikka takana ei sitten tiloja tuossa liikaa olekaan eli käytännössä ainoa jos kohta erittäin hyvä vaihtoehto eli Nate siellä![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Sramin X1 pakka ei tukkeennu herkästi niillä keleillä millä olen sattunut liikkumaan, mutta joillakin keleillä X1 vaihtajan alin rissapyörä jäätyy umpeen todella helposti. Ylempikin jäätyy joskus, mutta ei niin pahasti kuin alempi.
Edellisessä läskissä oli X9 ja joku halpis 10-pakka ja siinä ei vastaavassa käytössä ollut ongelmia.
Ennemin ottaisin Konan jo ihan pelkän asiakaspalvelun takia.
On-One:
- Lähettivät vääränlaisen etukiekon ja eivät edes tajunneet mitä eroa niiden omilla navoilla on. Useiden sähköpostien jälkeen eivät suostuneet antamaan tästä mitään hyvitystä vaan olisi pitänyt lähettää kiekko englantiin ja menettää xx ajopäivää lomasta. Vaihdoin tutun kanssa osia että sain toimivan pyörän.
- V2 Vapaaratas hajoomassa. Mistä saan uuden? Tyrkyttävät väärää vapaaratasta joka on vanhaan napaan sopiva. Taaskaan eivät tietäneet tuotteestaan yhtään mitään. 8 s-postin jälkeen sanovat että tulee joskus varastoon katotaan sitten uudestaan.
Kona:
- Vanhasta Konasta runko rikki, alle 2 viikkoa ja uus runko kädessä. No questions asked. Ei tarvinut vastata mihinkään kysymykseen tai korjata Boriksen tietämystä tuotteesta. Varsinainen takuu käsittely vei muutamia päiviä ja vielä kesäkuussa jolloin luulisi olevan hiukan kiirettä. UPS muhi toimituksen kanssa loppu ajan.
Muutenhan On-One on ihan kiva pyörä mutta jos tulee jotain ongelmaa niin vaikeeta on...
Kauhiaa kun vaihtoehtoja on liikaa.Mites tuo Cresentin fatbike kun kukaan ei tunnusta omistavansa.Olis uusi tarjolla sopuli aleella.
mielenkiintoinen läski keula, ja varmasti tule oleman samahintainen kun laihis versio.
http://www.bikerumor.com/2015/02/05/...your-bouyancy/
^On kyllä ruma, Äkkiä katsottuna näyttäis kuin olis kääntynyt 180 astetta..
^^Mikäs tossa nyt on sitten "the juttu" ? Saavuttaa superlöysän ohjainlaakerin tuntuma ilman kolahtelua ?
Vai pystysuunnassako se jousto tuossakin kuitenkin on. Puusilmä ei näe eikä ymmärrä![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Täällä kyseltiin Onnivanni tyytyväisyyttä ja SS välityksiä. Itse kokeilin jokusen ratsastuksen ja päädyin 32\18. Samaisella ajoin Syöte 120 setin. Pyöränä oli juurikin Onnivannin Fatty ja silloin takana noin 2000km. Vaikka pyörällä on paljon ajettu niin mitään vikaa ei ole ilmaantunut. Pyörä on siis kestävä, mutta nyt tiedän mitä pläskillä haluan. Halpis fatty tarjoaa edullisen lähestymistavan tähän harrastukseen.
Cycling El Burro. Aasi, joka ajaa CANYON Bikellä.
Aasi tahi ei. Korrekti käytös se olla pitää.
Kirjanmerkit