GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 21 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #601
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    En oo löytäny myöskään ja syksyllä tilasin tuolta vaikka et kysynytkään: http://suw-sportmarketing.de/ Ja kaikki toimi hyvin.

  2. #602
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Fatboy SE:n pienempi eturatas 350 km ja vajaan kuukauden jälkeen: https://www.dropbox.com/s/0rn3abcabu..._0470.JPG?dl=0
    Paljon olen toki pienemmällä rattaalla poluilla ja lumihangessa möyrinyt, mutta kaipa rattaan pitäisi hieman enemmän/kauemmin kestää.
    Vai voiko ajotavassani olla jotain täysin pielessä?

  3. #603
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Reklamaatiota myyjäliikkeelle.
    Memento mori

  4. #604
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    No huh! 350km ja oletettavasti uusilla ketjuille. On löydetty jostakin aik pehmeätä alumiinia kyllä. Noista amerikkalaisista Hitler nimenomaan varoitti, kun kuuli läskipyörästä.

  5. #605
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Muutin stemmiksi Surlyn 60 mm 25 asteen nousulla olevan perusmallin. Käytännössä muutos oli 70 mm > 60 mm ja noin 1 cm korkeammalle sen kulmamuutoksen takia. Tällä haettiin rennompaa ajoasentoa, joka tuntui parin lenkin jälkeen onnistuneen. Tänään tuli sitten ilmeinen varjopuoli eli kelin mennessä sohjoksi, muuttuu tuo tolpalta poljettaessa melko vaikeaksi. Eturengas on lipat minimaalisesta ohjausvirheestä. Homma korjaantuu kun ajaa seisten. Kävikö tuon stemmin kanssa nyt niin, että etupää keveni liikaa ja pito katosi. GC:n pyöreä profiili vielä korostaa ongelmaa. Tikkujaloissa ei vielä riitä kunto ajaa koko lenkkiä seisten.
    Roots, bloody roots

  6. #606
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpf Katso viesti
    Tein itse juurikin samat hankinnat SE:hen Bike-Discountista ja kyllä oli ilo tänään ajella äänettömillä jarruilla!
    Ite vaihdoin noihin SE:n jarruihin shimanon palat, niin loppu vinkuminen kokonaan, eikä paljoo kustantanu. Et niilläkin voi hiljentää ne jos joku vielä ei ole saanut hiljakseks

  7. #607
    Eihän noin pehmeätä alumiinia ole edes kaljatölkeissä. Rekkulaa kehiin...

  8. #608
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti notsonew Katso viesti
    Ite vaihdoin noihin SE:n jarruihin shimanon palat, niin loppu vinkuminen kokonaan, eikä paljoo kustantanu. Et niilläkin voi hiljentää ne jos joku vielä ei ole saanut hiljakseks
    Mul ne on hiljentyny ihan ajamalla. Joskus märkänä ulvahtaa kerran pari ja sit taas hiljasta. Uutena noi kyllä oli äänekkäät ja tehottomat. Nyt ei valittamista.

  9. #609
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Muutin stemmiksi Surlyn 60 mm 25 asteen nousulla olevan perusmallin. Käytännössä muutos oli 70 mm > 60 mm ja noin 1 cm korkeammalle sen kulmamuutoksen takia. Tällä haettiin rennompaa ajoasentoa, joka tuntui parin lenkin jälkeen onnistuneen. Tänään tuli sitten ilmeinen varjopuoli eli kelin mennessä sohjoksi, muuttuu tuo tolpalta poljettaessa melko vaikeaksi. Eturengas on lipat minimaalisesta ohjausvirheestä. Homma korjaantuu kun ajaa seisten. Kävikö tuon stemmin kanssa nyt niin, että etupää keveni liikaa ja pito katosi. GC:n pyöreä profiili vielä korostaa ongelmaa. Tikkujaloissa ei vielä riitä kunto ajaa koko lenkkiä seisten.
    Itsellä 50mm ja 25° Ajoasento parani huomattavasti. Olen tykännyt kovin. Itse en ainakaan noin suurena mahdollisen keulan keventymisen aiheuttamaa ongelmaa koe. Kannattaa myös muistaa että GC:n sivuttaispito on muutoinkin mallia nolla.
    Samanlailla se luistelee jokatapauksessa.

    Tilanteeseen sopiva ajotekniikka auttaa hiukan myös, keulalle vaan painoa jos siltä tuntuu.
    Itse aion kesäksi helpottaa ongelmaa renkaan vaihdolla toiseen.
    GC on nimittäin sivuttaispidon suhteen samaa luokkaa märällä kivellä. Saattaa mennä minne halajaa.

    Nyt diy-nastoitetut GC:t saa jäädä talvikäyttöön. Niistäkin ehken eturengas vaihtuu vielä toiseen.

  10. #610
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Keksitkö jo korvikkeen? Allekirjoitan tuon olemattoman sivupidon vaikeammissa olosuhteissa (= märkää). Jää on oma lukunsa, jossa nastoitus sitten avittaa.
    Roots, bloody roots

  11. #611
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Keksitkö jo korvikkeen? Allekirjoitan tuon olemattoman sivupidon vaikeammissa olosuhteissa (= märkää). Jää on oma lukunsa, jossa nastoitus sitten avittaa.
    Eteen ajattelin joskus tulevaisuudessa nastoittaa Surlyn Budin. Oma luulo on, että varsin toimiva voisi olla se.

  12. #612
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Ennen kuin rupeaa hankkimaan uusia stemmejä ynnä muita kannattaa tehdä kattava maaperätutkimus lumienkeleiden kohdalle. Aika useinhan polku on kumpare ja polun vieressä keppi uppoaa syvemmälle, kyllähän sen tietää kuinka siinä käy jos ajolinjat menee sivuun.

  13. #613
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Juu hyvä on Bud, mutta kyllä sekin painoa vaatii keulalle pehmeässä. Edessä oli 0.5bar painetta ja se oli aivan liikaa 10cm uuteen ajamattomaan lumeen, mutta oli kovenpaa pohjaa enimmäkseen, niin en jaksanut tiputtaa. 0.3-0.4 bar alkaa muotoutua pehmeässä ja reunanappulatkin alkaan antaa pitoa helpommin. Vanne 80mm.

    Meillä päin on yksi vinossa rinteessä kulkeva rantapolku mitä on kuljettu vähän eli aina koskematonta lunta reilusti maan päällä, johon ei ole lumi/pohja tamppautunut. Spessu oli mennyt edellä ja samoissa kaltevissa kohdissa näytti Bud antautuvan, kuin GC. Tosin painetta Budissa liikaa, mutta luulen näin olleen myös GC kuskilla kapeasta urasta päätellen.

    Budin ekat lenkit oli järkytys, kun keventyi korkeasta kumista johtuen eturenkaalle tuleva paino reilusti, kun edellinen oli 4" matala kumi. Sarvia pudotin 15mm 4" setupista, ni johan alko ohjaus taas pelittää.
    Antza44 muokkasi tätä : 02.02.2015 at 09.55
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #614
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Ennen kuin rupeaa hankkimaan uusia stemmejä ynnä muita kannattaa tehdä kattava maaperätutkimus lumienkeleiden kohdalle. Aika useinhan polku on kumpare ja polun vieressä keppi uppoaa syvemmälle, kyllähän sen tietää kuinka siinä käy jos ajolinjat menee sivuun.
    Tuttu lenkki oli kyseessä, maaperä ei sen enempää upottanut kuin itse polullakaan. Testaan keretessäni vanhaa stemmiä ja sen tuomaa painopisteen muutosta.
    Roots, bloody roots

  15. #615
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Lähteekö Fatboyn vapaaratas samalla tavalla irti kuin Fattystä? Eli kuuskololla akselista kiinni ja kartioavaimella holkki pois edestä?

  16. #616
    Fatboyn vapaaratas periaatteessa lähtee vetämällä mutta käytännössä pieni lyönti vapaarattaan puolelta akselliin joka hiukan ulostaa levynpuoleista laakeria niin sen jälkeen irtoaa helposti. Takaisin menee työntämällä vaikka levynpuoleinen laakeri on paikallaan ja akseli kohallaan. Tietty molemmat holkit ensin pois akselista.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  17. #617
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    325
    Eilen saapui taloomme komea Fatboy SE. :-)
    Aamulla jäätikkökeli vaan valitettavasti suosi työmatkalle nastoitettua cyclocrossaria...

    Hankikelejä odotellessa.

  18. #618
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Suunnittelin vaihtavani SE:n isomman eturattaan vähän pienemmäksi. Tuolla 36 hampaisella ei oo oikein käyttöä mun ajonopeuksilla, ajattelin jos vaihtais sen vaikka 32 tai 30 hampaiseksi. Tulis ehkä vähän lisää käytettäviä vaihteita ja hyppäys isomman ja pienemmän rattaan vällillä pienenis.. No valikoimaa tuntuu riittävän vähintäänkin liikaa kun selailin nettikauppojen sivustoja. Spessun speksit sanoo kampien kohdalla vakiosta näin: Custom Samox, 2x10, 36/22, 104/64mm BCD spider. No tuon 104bcd:n mukaan rattaita kattelin, mutta ilmeisesti tarjolla jotain eri leveyksiä riippuen ketjusta? ja monessa puhutaan että single tai sitten 3 eturatasta ja jossain on mainittu toi 2 etusta. Lienekö eroa onko 2 vai 3 etusta. Ja tietty hinnat vaihtelee femmasta liki hunttiin niin tässähän menee ihan sekaisin.

  19. #619
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Onkos jollain mennyt jo keskiölaakerit pa**aksi? Perus Fatboyn laakerit posahti. Noin 4kk pyörällä ikää. Taisi olla samasta laakeritehtaasta kuin vapaarattaan laakerit.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  20. #620
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    ^ Oletko avannut ja putsannut ne tämän videon ohjeiden mukaan? Mikä tarkalleen on paskana, ulompi vai sisempi kehä vai kuulat?


  21. #621
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Fatboy tuunausta: Special bike Oulu

  22. #622
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    ^ Oletko avannut ja putsannut ne tämän videon ohjeiden mukaan? Mikä tarkalleen on paskana, ulompi vai sisempi kehä vai kuulat?
    En itse tutkinut tarkemmin. Välistä kun vilkaisi, niin laakerit näki sisällä pyörimässä missä sattuu.
    Iletys muokkasi tätä : 17.02.2015 at 22.49
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  23. #623
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Suunnittelin vaihtavani SE:n isomman eturattaan vähän pienemmäksi. Tuolla 36 hampaisella ei oo oikein käyttöä mun ajonopeuksilla, ajattelin jos vaihtais sen vaikka 32 tai 30 hampaiseksi. Tulis ehkä vähän lisää käytettäviä vaihteita ja hyppäys isomman ja pienemmän rattaan vällillä pienenis.. No valikoimaa tuntuu riittävän vähintäänkin liikaa kun selailin nettikauppojen sivustoja. Spessun speksit sanoo kampien kohdalla vakiosta näin: Custom Samox, 2x10, 36/22, 104/64mm BCD spider. No tuon 104bcd:n mukaan rattaita kattelin, mutta ilmeisesti tarjolla jotain eri leveyksiä riippuen ketjusta? ja monessa puhutaan että single tai sitten 3 eturatasta ja jossain on mainittu toi 2 etusta. Lienekö eroa onko 2 vai 3 etusta. Ja tietty hinnat vaihtelee femmasta liki hunttiin niin tässähän menee ihan sekaisin.
    Itte vaihdoin just SE:hen absoluteBlack XX1 32t ovaalin eturattaan ja otin sen pienemmän kokonaan veke. Hyvin jakso mennä tuolla kelkkareitillä mikä oli aivan sohjoo ja upottavaa, keskinopeus 9 km/h mutta tuntuu hyvältä toi ovaali, jotenkin kevyemmältä tuntuu polkea. Tai sit se on vaan siirtyminen 36t:stä 30/32t:hen

  24. #624
    Spessun takarattaan runko oli tehtaan jäljiltä löysänä. Tällaiseksi sen sai ilman yritystä parissa kuukaudessa. Ei mitään kovinta materiaalia, jota vastaan on tullut. Netistä löysin useita kohtalotovereita vastaavin löydöksin.

    http://forums.mtbr.com/specialized/f...es-910728.html


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #625
    IncBuff Guest
    Tuota nyt tapahtuu kaikilla alumiinisilla vapareilla.

  26. #626
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tuota nyt tapahtuu kaikilla alumiinisilla vapareilla.
    Etenkin jos/kun käytetään (edullisempia) spiderittömiä pakkoja..

  27. #627
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Etenkin jos/kun käytetään (edullisempia) spiderittömiä pakkoja..
    Mä oon tätä miettiny, mutta kun deore-pakassa on paljon vähemmän irtorattaita kuin XT:ssä niin hä.

  28. #628
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti notsonew Katso viesti
    Itte vaihdoin just SE:hen absoluteBlack XX1 32t ovaalin eturattaan ja otin sen pienemmän kokonaan veke. Hyvin jakso mennä tuolla kelkkareitillä mikä oli aivan sohjoo ja upottavaa, keskinopeus 9 km/h mutta tuntuu hyvältä toi ovaali, jotenkin kevyemmältä tuntuu polkea. Tai sit se on vaan siirtyminen 36t:stä 30/32t:hen
    Mulla on nyt 32/22 rattaat, en raaskinu luopua pikkurattaasta ainakaan vielä. MTB shopissa vaihtoivat rattaan ensihuollon yhteydessä. On se järkevämmän tuntuinen kuin 36 ratas, mutta en oo kyllä paljoa ehtinyt vielä ajaa. Katotaan sit vaikka ens kesän jälkeen miten on voimaa kiivetä mäkiä ja mitä rattaita tulee käytettyä eniten, mutta epäilen että säilytän kaks eturatasta kuitenkin.

  29. #629
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mä oon tätä miettiny, mutta kun deore-pakassa on paljon vähemmän irtorattaita kuin XT:ssä niin hä.
    Korjaa jos olen väärässä, mutta deoren rattaat on vaparirunkoa vasten (muistaakseni) "irtorattaina" kun ne on vaan niitattu toisiinsa? Kun esmes xt:ssä on se sileä leveä spideri..

  30. #630
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Eikös Fatboyssa käytetä Sunracen pakkoja..? Vai koskiko ylempi keskustelu vaan yleisesti takapakkoja

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •