GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 38 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #1111
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    On, vanhasta AM-One / 303 setistä. Aika kevyt ja tukeva, AllMountain tason setti. 2,5 vuotta sitten ostettu etukiekko on myös todella laadukas. Napa näyttää ja tuntuu DT Swiss 240S tasoiselta eikä lähes 10tkm jälkeen sitä tarvinnut kertakaan aukaista, edelleen pyörii erittäin pehmeästi ilman klappia.

    Sen sijan viime syksyllä ostettu takakiekko on kuin eri planeetalta, napa on erityylinen, uutta mallia ja näyttää ja tuntuu halpis-kiinanavalta. Tosin toimii vielä. Molemmissa vanteet eivät ole tubeless-redy, mutta uusi Am-One TR pitäisi jo olla.

  2. #1112
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    On, vanhasta AM-One / 303 setistä. Aika kevyt ja tukeva, AllMountain tason setti. 2,5 vuotta sitten ostettu etukiekko on myös todella laadukas. Napa näyttää ja tuntuu DT Swiss 240S tasoiselta eikä lähes 10tkm jälkeen sitä tarvinnut kertakaan aukaista, edelleen pyörii erittäin pehmeästi ilman klappia.

    Sen sijan viime syksyllä ostettu takakiekko on kuin eri planeetalta, napa on erityylinen, uutta mallia ja näyttää ja tuntuu halpis-kiinanavalta. Tosin toimii vielä. Molemmissa vanteet eivät ole tubeless-redy, mutta uusi Am-One TR pitäisi jo olla.
    Juurikin tuota Am-One TR settiä tuli sillä silmällä kateltua, mutta tämän tiedon valossa täytyy jatkaa silmäilyä... Kiitos analyysistä.

    Jatkoutelu: Ilmeisesti DT:n navat ovat laatukamaa, mutta onko 240-, 350- ja 370-sarjalaisissa muuta oleellista eroa kuin paino?

  3. #1113
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    On, 240S on sveitsiläistä laatua, numeroltaan isommat – kiinalaista.

    Voihan uudetkin Veltecit olla hyviä, vaikka päältä päin eivät siltä näyttäkään, mutta tämä selviää minulle joskus myöhemmin.

  4. #1114
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti retale Katso viesti
    Ilmeisesti DT:n navat ovat laatukamaa, mutta onko 240-, 350- ja 370-sarjalaisissa muuta oleellista eroa kuin paino?
    Itellä kolmet kiekot 350 navoilla ja toimivat ku junan vessa, ei ikinä ole ollut moitteen sijaa..
    The end of the road is just the beginning...

  5. #1115
    Kommentteja kaivataan seuraavanlaisesta kiekkoajatuksesta:

    Endurossa viime kesänä pyörän alkuperäiskiekkojen eli Sram Roam 50:sen kestävyys oli ehkä hieman siinä rajoilla ja ne kuitenkin sen verran kevyet ovat että jäisivät sitten polkuajeluun joka tapahtuu kuntoiluna eikä pieni ylipaino siinä haittaa. Miehellä painoa noin 110kg.

    Uudeksi endurosetiksi mietitty seuraavaa: Hope Pro 2 Evo Straight Pullit navoiksi ja Flow Ex kehäksi. Pinnoista ei niin ajatusta mutta jotenkin kiinnostaisi 36 pinnainen systeemi kuitenkin kun näistä kiekoista pitäisi saada nimenomaan kaikenkestävät isonkin miehen alle eikä painolla niin suurta merkitystä ole. Budjetti ei rajaton mutta mieluummin ostan yhdet hyvät ja pärjään sitten niillä ilman ongelmia..

    Ongelmia kyseiseen kokoonpanoon: Nettikasauspaikkoja mitä käynyt läpi niin jos 36 pinnaiseksi rakentavat niin ei saa straight pull napoja. Tosin en kyllä onnistu SP napoja 36 reikäisinä edes löytämään joten onkohan niitä edes olemassa?! Nyt kiinnostaisikin saada mielipiteitä että onko tuosta straight pullista niin suurta etua kuitenkaan eli olisiko se 36 pinnainen järkevämpi ottaa jos noista kahdesta jompi kumpi ominaisuus on valittava.

    Toisaalta voi ehdottaa jotain aivan muutakin komponenttia tai valmista settiä jos mielessä on/eteen tulee!

  6. #1116
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    SP pinnojen saatavuus taitaa olla merkittävästi perinteisiä pinnoja heikompi.

  7. #1117
    Minä sanoisin valintatilanteessa, että 36 vs. 32 pinnaa vaikuttaa kestoon enemmän, kuin SP vs. perinteinen pinna.

  8. #1118
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Samaa mieltä edellisten kanssa noista SP-pinnoista, joten perinteisillä kasaisin itse. Flow EX:t on hyvät kehät, mutta noissa Hopen navoissa tulee nykyään aivan käsittämättömän paskat laakerit mukana. Ei kauaa kestä, kun menee vaihtoon ja navalle tulee lisää hintaa. Stanin 3.30HD napoja on kehuttu, mutta jos on rahaa niin laittaisin DT 240s, kuulemma myös 350 on ihan kelvollinen napa siitä huolimatta ettei se ole Sveitsissä tehty vaan Kiinan tuotantoa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  9. #1119
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    400
    1000km ajetuissa DT 350 navoissa tuntuu pientä jähmeyttä ja vastusta. Onko noin äkkiä jo mennyt laakerit vaihtokuntoon?

  10. #1120
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Joo hope pro 2 saa vaihdella min puolen vuoden välein laakereita, toimineeko toisen toimittajan laakerit paremmin. Shimanon xtr varmasti parhaasta päästä irtokuulineen.

  11. #1121
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Ainakin Hi5bikes:ssä on hyvä valikoima Enduron laakereita mitkä pitäis olla laadukkaat..
    The end of the road is just the beginning...

  12. #1122
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.155
    Oliko joku niistä Hopen Evo2 -lakruista sellainen, jota ei saa kuin Hopen valmistuttamana kiinalaispaskana? Ihan kuin muistelisin sellaista juttua olleen.

    Alkaa vissiin olla 6000 ajetut lakrut vaihtokunnossa.


  13. #1123
    IncBuff Guest
    Ei ainakaan takanavassa ole. Otin tässä tietystä syystä asiasta selvää.

  14. #1124
    DT:llä ei ole 36 reikäisiä napoja ainakaan kotisivulla eikä kyllä Stanillakaan. Tyytyis 32 reikäiseen ja pääsis tietysti helpoimmalla..

  15. #1125
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oliko joku niistä Hopen Evo2 -lakruista sellainen, jota ei saa kuin Hopen valmistuttamana kiinalaispaskana? Ihan kuin muistelisin sellaista juttua olleen.

    Alkaa vissiin olla 6000 ajetut lakrut vaihtokunnossa.
    Yksi on vähän erikoisemman kokoinen 17x28x7 jota ei ihan joka paikasta välttämättä löydy ja jos löytyy niin maksaa yleensä vähän enemmän.

    Eli sieltä takanavan sisuksista löytyy:

    6903 x 2 (rear main hub body)
    6803 x 2 (freehub inner)
    17x28x7mm x 1 (freehub outer)

    Oman viimeisimmän Hope Pro 2 EVO (40t) nuo 6903 laakerit oli väljät jo suoraan tehtaalta. Kustannussäästöä...
    Tmh muokkasi tätä : 04.02.2015 at 08.54 Syy: Eiku ne sököt oli nuo navan rungon laakerit...

  16. #1126
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.155
    Kiitti infosta IncBuff ja Tmh. Tuollainen vaikkapa CRC:n myymä laakerisetti on kaiketi Hopen oma "virallinen varaosa" ja samaa kuraa kuin tehtaalla napaan laitetut?

    Pitääpä kysellä vaikkapa noita Enduron lakruja Yläfemmasta.


  17. #1127
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kiitti infosta IncBuff ja Tmh. Tuollainen vaikkapa CRC:n myymä laakerisetti on kaiketi Hopen oma "virallinen varaosa" ja samaa kuraa kuin tehtaalla napaan laitetut?
    Todennäköisesti ne on samaa huttua. Tuolla vähän omaa lakruremppaa pohjustelin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...attaan-asennus

    Vielä en ole ehtinyt purkamaan kun ei jaksaisi olohuoneessa tuhrata. Täytyy odottaa että tarkenee parvekkeella säätää.

  18. #1128
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    F-osasta ainakin löytynee kaikki Hopeen tarvittavat laakerit.

  19. #1129
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mulla oli kahdessa kiekkosetissä juurikin nuo navan rungon laakerit paskana edestä ja takaa. Toiseen kiekkosettiin ostin Yläfemmasta nuo Enduron laakerit ja toiseen Fillariosasta jotkut laakerit. Hintaa tuli eteen ja taakse 40-50 euroa per kiekkosetti ja kaikki laakerit vaihdettiin siis paitsi vapaarattaan laakerit, jotka oli ihan kunnossa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  20. #1130
    Vannealoittelijana tarkistan vielä seuraavan ennenkun alan tilailemaan mitään niin ei tule tyhmiä mokia.

    Jos haluan toisen vannesetin, jonka voi vain heittää alle joudun ostamaan seuraavat osat, mutta unohdanko jotain:

    -Vannesetti, jonka mukana tulee kiekot, pinnat ja navat sisältäen vapaarattaan jne sisuskalut. Tässä huomioitava että setti on Sramin XD kanssa sopiva kun X01:stä käytössä on. Myös akselin reiät sopivaa kokoa kuin aiemmat.
    -Toinen kasetti, johon näemmä myös saa muutaman sata euroa menemään lisää juurikin tuon X01 vuoksi.
    -Jarrulevyt sopivalla kiinnityksellä ja kun ostaa samanlaiset aiempien kanssa niin pitäisi mennä heittämällä paikalleen nämäkin. Vai riittääkö vain että on samaa kokoa?

    Luonnollisesti renkaat ja tubeless-systeemit lisäksi.

  21. #1131
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Ehkä pikalinkut

  22. #1132
    Edessä on ennestään. Taaksekkin kyllä vois kieltämättä hommata.

  23. #1133
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Pitäneekö navat olla samanlaiset jotta jarruja ei joudu keskittämään uudelleen?

  24. #1134
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Yksi on vähän erikoisemman kokoinen 17x28x7 jota ei ihan joka paikasta välttämättä löydy ja jos löytyy niin maksaa yleensä vähän enemmän.

    Eli sieltä takanavan sisuksista löytyy:

    6903 x 2 (rear main hub body)
    6803 x 2 (freehub inner)
    17x28x7mm x 1 (freehub outer)
    Kaikki Hope pro evo2 muut laakerit löytyy SKF merkiltä paitsi tosiaan tuo 1kpl vapaarattaasta S17287 2RS 17x28x7. Shocktherapyn Toikka puhui ainakin, että sillä olis jonkun muunkin merkkisenä, kuin Hopen kuraa.

    2 KPL SKF 61804 2RS 20x32x7 (etunapa)


    2 KPL SKF 61903 2RS 17x30x7 (takanapa)


    2 KPL SKF 61803 2RS 17x26x5 (vapaaratas)


    1 KPL S17287 2RS 17x28x7 (vapaaratas)

    Minä aikonaan yhden särin, mutta ketjureaktiosta kuriiri toi patarautasen 23,5H kotiovelle pientä korvaustavastaan.
    Eli kannattaa yleensäkkin välillä vapaarattaita ja laakereita tutkia. Kynsien pesät oli väljistynyt ilmeisesti huonon voitelun johdosta ja yksi oli venynytkin, kun oli vähän rautaa seassa pyörimässä. Eipä ole tullut edes entisöityä hätä varaosaksi.
    Antza44 muokkasi tätä : 05.02.2015 at 08.19
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  25. #1135
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Katso viesti
    Pitäneekö navat olla samanlaiset jotta jarruja ei joudu keskittämään uudelleen?
    Todennäköisesti. Tai sitten shimmaa ne levyt samaan kohtaan jos on eri navat käytössä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  26. #1136
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    400
    Minkä kokoiset laakerit DT 350 napaan sopii? Edessä 15mm läpiakselilla, takana 12mm ja molemmissa center lock -jarrulevyt.
    1000km ajetut ja näköjään sekä edestä että takaa laakerit vaihtokunnossa, kun ilmeisesti kura ja vesi päässyt turmelemaan. Jos ei ihan pieleen mittaus mennyt, niin edessä oli 15x28x7. Hi5bikestä ajattelin Enduron laakerit ostaa. Pyöräliike kieltäytyi hoitamasta asiaa takuun piikkiin, kun kerroin jo avanneeni etunavan sen verran, että pääsi katsomaan laakereiden kuntoa...

  27. #1137
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.925
    ^Oletko katsonut valmistajan sivuilta? http://www.dtswiss.com/Resources/Sup...chnical-Manual

  28. #1138
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    400
    Etunavan laakereiden mitat olivat 15x28x7mm. Tuolla sivuilla myös takanavalla on samankokoiset laakerit, vaikka läpiakseli on vain 12mm paksu. Ilmeisesti laakereiden kohdalla on takana siis joku paksumpi kohta. Eli pistänkö tulemaan neljä kappaletta tuon koon laakereita?

  29. #1139
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.925
    ^Eikö sen takanavan akselin sisämitta ole sen 12mm (kuvassa osa nro. 3), ja sen läpi työnnetään se läpiakseli millä kiekko tulee pyörään kiinni? Eli näemmä samat laakerit on eteen ja taakse.

  30. #1140
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    247
    Onkos kellään kokemusta DT Swissin Spline One/Two 29-kiekkoseteistä? Ovatko hintansa väärtit? Jos nyt vähän saisi kevennettyä fillaria, nuo Bontragerin Duster-kiekot kun ei varsin keveät ole...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •